Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihminen aloittaa salasuhteen terapian myötä?

Vierailija
02.11.2023 |

Kysymys otsikossa. Voiko terapia johtaa tuohon joillain ihmisillä? Kokemuksia muilla?

Kommentit (148)

Vierailija
61/148 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli taustal hyväksikäyttöä ei väkivaltaa mutta todella hyvä pohja siihen että olin sopiva uhri tuohonkin. 

Olin vasta 15v kun se suhde alkoi ja oli eka ns oikea suhde. Mies oli jo täysikäinen. Eikä se heti lyönillä alkanut vaan hitaasti itsetunnon ja rajojen nakertamista. Siinnä kohti kun yhteen muutettiin se vasta painajaiseksi muuttui kun olin ansassa ja alistettu. Näin aikuisena jälkikäteen on helppo nähä kuinka väärin kaikki oli alusta asti mutta silloin ei ollu sitä tervettä tukiverkkoa edes. 6v siinnä olin jumissa enkä olis pois päässy ilman ulkopuolista tukea. 

Vierailija
62/148 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen vaihe voi hoidon aikana tulla että kokeilee rajojaan ja tulee ylilyöntejä. Vastuu pitää silti ottaa teoistaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/148 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen vaihe voi hoidon aikana tulla että kokeilee rajojaan ja tulee ylilyöntejä. Vastuu pitää silti ottaa teoistaan.

Kyllä. Toisaalta, jos on pettänyt henkisesti väkivaltaista kumppania, on paras vain lähteä eikä jäädä setvimään asioita.

Vierailija
64/148 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse lukenut paljon siitä, miten pettäjät aina maalaavat sen petetyn kumppanin vaikka millaiseksi hirviöksi, vaikka oikeasti kumppani on ollut jopa ihan hyvä kumppani. Koska nämä pettäjät eivät koskaan halua olla oman tarinansa hirviöitä, niin jopa sen entisen rakkaan kustannuksella maalataan tämä hirviöksi ja vaikka miksi jotta voidaan sitten itse esittää olevansa jotain uhreja, jotka se toinen mies tai nainen pelasti.

Koska oikeasti jos sun kumppani on henkisesti tai fyysisesti väkivaltainen, niin mitä luulette tapahtuvan jos tälläinen henkilö saa tietää että tämä täysin uhrina itseään esittävä henkilö on pettänyt? No ei sata varmasti jätä rauhaan eikä siitä mitään hyvää seuraa..

Vierailija
65/148 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Olen itse lukenut paljon siitä, miten pettäjät aina maalaavat sen petetyn kumppanin vaikka millaiseksi hirviöksi, vaikka oikeasti kumppani on ollut jopa ihan hyvä kumppani. Koska nämä pettäjät eivät koskaan halua olla oman tarinansa hirviöitä, niin jopa sen entisen rakkaan kustannuksella maalataan tämä hirviöksi ja vaikka miksi jotta voidaan sitten itse esittää olevansa jotain uhreja, jotka se toinen mies tai nainen pelasti. Koska oikeasti jos sun kumppani on henkisesti tai fyysisesti väkivaltainen, niin mitä luulette tapahtuvan jos tälläinen henkilö saa tietää että tämä täysin uhrina itseään esittävä henkilö on pettänyt? No ei sata varmasti jätä rauhaan eikä siitä mitään hyvää seuraa..

Ei ne taho jättää rauhaan vaikkei pettäis. Ihan syystä usein muutetaan eri kaupunkiin, vaihdetaan numerot ja salataan osoite. Ja toivotaan et se hullu ei löydä. Ei näillä tyypeille mennä siitä pettämisestä kertomaan. Toisaalta samat tyypit yleensä syyttää pettämisestä vaikka asuisit vaatekaapis etkä koskaan näkis tai puhuis toiselle ihmiselle.

Toki on sit eri tyyppisiä pettäjiä joille se on elämäntapa mutta ei ne taida alkaa pettään terapiasta.

Vierailija
66/148 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ei terapian tarkoitus ole tehdä ihmisestä yli kilttiä lammasta vaan päin  vastoin, omat tarpeensa tunnistava.

Jotkut lääkkeet lisäävät seksuaalista halukkuutta, jopa holtittomuuteen asti. 

Miksi ihmiset eivät tunnista omia tarpeitaan?

Mikä tuossa täysin itsestäänselvässä asiassa on niin vaikeaa että ihan terapiaan pitää mennä?

Lääkkeitä tulee aina käyttää ohjeiden mukaan ja ymmärtää sivuvaikutukset.

Siksi että lapsena on opetetettu, ettet saa tarvita mitään; muiden tarpeet ovat törkeämpiä.

Siis tärkeämpiä. Ja olet törkeä, jos uskallat tarvita jotain.

Omista tarpeista tulee osata puhua aikuisena. Yksinkertaista, eikö

Niin pitäisi. Mutta jos oman lapsuutensa takia ei osaa, on hyvä mennä sinne terapiaan oppimaan se.

Vierailija
67/148 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sam Vakninin mukaan nainen tarvitsee todella usein toisen miehen päästäkseen irti narsistista, jopa sellainen nainen, joka ei koskaan muuten pettäisi, löytää itsensä tilanteesta. Se suhteenaikainen kylmyys on luonut valtavan tyhjiön ja nälkä läheisyyteen on valtava. Toinen ihminen voi olla se sysäys, jolla näkee valon tunnelin päässä ja uskaltaa ponnistaa.

Vierailija
68/148 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sam Vakninin mukaan nainen tarvitsee todella usein toisen miehen päästäkseen irti narsistista, jopa sellainen nainen, joka ei koskaan muuten pettäisi, löytää itsensä tilanteesta. Se suhteenaikainen kylmyys on luonut valtavan tyhjiön ja nälkä läheisyyteen on valtava. Toinen ihminen voi olla se sysäys, jolla näkee valon tunnelin päässä ja uskaltaa ponnistaa.

Laitatko linkin. Olisi kiva lukea koko teksti.

Vierailija
69/148 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen ihminen, joka haluaa aloittaa salasuhteen?

Et kai tarkoita, että vastuu ei ole ihmisellä itsellään vain siksi, että käy terapiassa?

Vierailija
70/148 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kyllä puhut ihan omiasi. Sam Vaknin kirjoittaa linkin takana pettämisestä toisin

https://samvak.tripod.com/narcissistcheating.html

Vierailija
71/148 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapeutti usein ehdottaa että teidän pitäisi kyllä erota, jos suhde näyttää liian haastavalta korjattavaksi 

Vierailija
72/148 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terapeutti usein ehdottaa että teidän pitäisi kyllä erota, jos suhde näyttää liian haastavalta korjattavaksi 

Todella harvoin sitäkään. Eivät ohjeista noin kuin ääritapauksissa. Toki alalla on päästään sekaisin olevia kuten se Eiran psykiatri.

Vierailija
73/148 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Olen itse lukenut paljon siitä, miten pettäjät aina maalaavat sen petetyn kumppanin vaikka millaiseksi hirviöksi, vaikka oikeasti kumppani on ollut jopa ihan hyvä kumppani. Koska nämä pettäjät eivät koskaan halua olla oman tarinansa hirviöitä, niin jopa sen entisen rakkaan kustannuksella maalataan tämä hirviöksi ja vaikka miksi jotta voidaan sitten itse esittää olevansa jotain uhreja, jotka se toinen mies tai nainen pelasti. Koska oikeasti jos sun kumppani on henkisesti tai fyysisesti väkivaltainen, niin mitä luulette tapahtuvan jos tälläinen henkilö saa tietää että tämä täysin uhrina itseään esittävä henkilö on pettänyt? No ei sata varmasti jätä rauhaan eikä siitä mitään hyvää seuraa..

Persoonallisuushäiriöinen pettäjä nöyryyttää vaikka julkisuuden kautta petettyä puolisoaan. Sairasta.

Vierailija
74/148 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kyllä puhut ihan omiasi. Sam Vaknin kirjoittaa linkin takana pettämisestä toisin

https://samvak.tripod.com/narcissistcheating.html

Ja hyvin kirjoittaakin.

Toteaa: When it come the relationships, cheating is the equivalent to first degree murder.

Äärimmäisen hyvä ja osuva havainto pettämisestä Sam Vakininilta.

Vierailija
75/148 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Youtube-videoita älytön määrä hänen kanavallaan. Jossain siellä se on, useammassakin.

Vierailija
76/148 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Youtube-videoita älytön määrä hänen kanavallaan. Jossain siellä se on, useammassakin.

Ei ole ja tiedät sen itsekin. Älä jaksa sumuttaa täällä kommenttipalstalla.

Vierailija
77/148 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella harvoin sitäkään. Eivät ohjeista noin kuin ääritapauksissa. Toki alalla on päästään sekaisin olevia kuten se Eiran psykiatri.

Todella tärkeää on, että kannustavat eroon. Hukkaanheitettyä aikaa ja rahaa, jos terapeuttikin kaasuvalottaa tilanteen normaaliksi.

Vierailija
78/148 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ja tiedät sen itsekin. Älä jaksa sumuttaa täällä kommenttipalstalla.

Tutustupa hänen tuotoksiinsa aiheesta sexless marriage, missä narsisti näännyttää kumppaninsa.

Vierailija
79/148 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella tärkeää on, että kannustavat eroon. Hukkaanheitettyä aikaa ja rahaa, jos terapeuttikin kaasuvalottaa tilanteen normaaliksi.

Eivät tee niin. Väkivalta ja päihdetapauksissa varmaan joo. Sulla on nyt asioiden ylösalaisin kääntämisen tarve. Mistä se kumpuaa?

Vierailija
80/148 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Terapian myötä moni alkaa elää rohkeammin oman näköistä elämää. Aletaan toteuttaa asioita, joita on aina haluttu tehdä, mutta ei ole uskallettu. Jotain esim. seksuaalisuuteen liittyvää, joka on aiemmin ollut tukahdutettua. Lähipiiri ei aina reagoi muutoksiin hyvin. Jotkut ihmissuhteet tippuvat muutoksen myötä elämästä pois. 

Tuo on totta, että lähipiiri ei aina reagoi muutoksiin hyvin. Minun mieheni alkoi terapian myötä väkivaltaiseksi, ja minä en suhtautunut siihen hyvin.

Hän nyt varmaan edelleen etsii terapeutin kanssa itsestään voimaa, ja iloitsee, kun on sitä löytänyt. Minä en ole enää kuviossa mukana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän