Persu, kieltäydytkö käyttämästä arabialaisia numeroita?
Kommentit (73)
Miten sinä edes kehtaat asua Suomessa?
Ei tää provo enää oikein kaikkien näiden vuosien jälkeen lähde lentoon.
Ap:lle arabialaiset numerot on ilmeisesti uusi juttu ja keksi omasta mielestään ovelan aloituksen.
Miksi niitä sanotaan arabialaisiksi numeroiksi, vaikka niitä ei edes käytetä arabialaisessa kirjoituksessa?
Vierailija wrote:
Juon vaan alkoholia ja hakkaan vaimoja.
Sana alkoholi on arabiaa... Arabit keksi tislaamisen.
Missä viipyy kansalaisadressi arabialaisten numeroiden kieltämisestä?
Vierailija wrote:
Miksi niitä sanotaan arabialaisiksi numeroiksi, vaikka niitä ei edes käytetä arabialaisessa kirjoituksessa?
Käytetään toki. Arabialaiset numerot tarkoittavat lukujen ilmaisemista numeroin 0-9 ja desimaalierottimella. Se ei siis viittaa kirjaisimiin, eli siihen miten ne numerot kirjoitetaan.
Vierailija wrote:
Olen jo siirtynyt äh lä mi numeroista roomalaisiin, katso itse: IX VI XII
Ja minä taas olen aina käyttänyt indialaisia numeroita! Tosin muhammedit kopioivat ne ja väittivät niitäkin omaksi kexinnöxeen - mikä on kyllä täyttä taqiyaa!
Vierailija wrote:
Oikeasti ne on keksitty Intiassa. Eurooppalaiset sanoo niitä arabialaisiksi koska ne on tänne tulleet arabiasta.
Minkä ihmeen takia pitää käyttää arabialaisia numeroita Suomessa?
Vierailija wrote:
Jotta voisi kiusata persuja tietenkin
Kieltäydyn käyttämästä myös latinalaisia aakkosia!
Suomalaiset kirjaimet kunniaan!
Kyseessä on intialaisten matemaatikkojen kehittämä numerojärjestelmä, ei arabien. Aloittajan kannattaisi kerrata peruskoulun historia.
Arabialaiset numerot ovat alkuperältään intialaisia.
Vierailija wrote:
Käytetäänhän!
AP, onko tämä ensimmäinen päiväsi internetissä, vai miksi toistelet kuluneimmista kuluneimpia meemejä jostain puhelinmodeemiaikojen alkuhämäristä?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Juon vaan alkoholia ja hakkaan vaimoja.
Sana alkoholi on arabiaa... Arabit keksi tislaamisen.
Myös kahvin juonnin arabialaiset keksivät ensimmäisinä maailmassa.
Vierailija wrote:
Koska eurooppalaiset oppivat ne arabeilta. Arabiassa niitä kutsutaan intialaisiksi numeroiksi, koska arabit omaksuivat ne Intiasta.
Hinduthan ne numerot keksivät eivätkä arabit, arvon retardi. Asia olisi selvinnyt pienellä googletuksella.
Ei siinä olisi kyse arabialaisuudesta vaan uskonnosta joka kauniisti sanoen sitä mitä on. Muillekin kuin persuille. Numerot ja muut on ajalta ennen sitä ja itseasiassa taitaa olla kulkeutunut kauko-idästä.