Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Persu, kieltäydytkö käyttämästä arabialaisia numeroita?

Vierailija
02.11.2023 |

Et varmaan omi heikäläisten kulttuuria?

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jo siirtynyt äh lä mi numeroista roomalaisiin, katso itse: IX VI XII 

Hyvä. Ja kirjoitapa vielä 0.

Kirjoita sinä 1/3 (yksi kolmasosa). Ei tämä nykyinenkään järjestelmä täydellinen ole. Duodesimaalijärjestelmä olisi paljon kätevämpi matematiikan kannalta. Kymmenen on valittu kantaluvuksi ihan pelkästään sattuman oikusta kun ihmisella on kymmenen sormea.

Ranskalaiset laskevat kuitenkin edelleen 20-järjestelmällä, ihmisellä kun on yhteensä 20 sormea ja varvasta! Osaavat ne nykyään laskea jo kuitenkin kengät jalassakin...

Esimerkiksi 91 ( yhdeksänkymmentäyksi ) on ranskaksi quatrevingtonze ( 4 x 20 + 11 = neljä kertaa kaksikymmentä ja yksitoista )

Valloonit Belgiassa puhuvat ranskaa,

Eikö Tanskasda ole joku samanlainen systeemi?

Ja olihan briteissä joskus pencet punnat ja shillingit. Varmaan palaavat niihin takaisin 

Vierailija
62/73 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arabit eivät ole keksineet mitään, siis islamiin kääntymisen jälkeen, mutta ovat kyllä levittäneet muiden keksintöjä.

Minulle ei 10-lukujärjestelmää ole opettaneet arabit, eivät kyllä intialaisetkaan, vaan ihan suomalaiset opettajat.

Olisiko satojen vuosien aikana matematiikan opettajieni ja heidän opettajiensa ketjussa jossain kohtaa joku opettaja ollut muslimi? Voi olla että 700-luvulla kaukainen esi-matematiikanopettajani on ollut intialainen orja tai muu palkattu vääräuskoinen, joka oppi matematiikan alkeet suoraan intialaisilta? Tai sitten intialaisilta kopioitua tietoa on opettanut muslimi jollekin esi-opettajalleni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi persut käyttäisi numeroita eihän ne käytä nytkään.

Perussuomalainen numero-oppi: I, II, III, IV A, IV B

Näistäkään ei oikeastaan paria ensimmäistä tarvita mihinkään.

Vierailija
64/73 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arabit eivät ole keksineet mitään, siis islamiin kääntymisen jälkeen, mutta ovat kyllä levittäneet muiden keksintöjä.

Minulle ei 10-lukujärjestelmää ole opettaneet arabit, eivät kyllä intialaisetkaan, vaan ihan suomalaiset opettajat.

Olisiko satojen vuosien aikana matematiikan opettajieni ja heidän opettajiensa ketjussa jossain kohtaa joku opettaja ollut muslimi? Voi olla että 700-luvulla kaukainen esi-matematiikanopettajani on ollut intialainen orja tai muu palkattu vääräuskoinen, joka oppi matematiikan alkeet suoraan intialaisilta? Tai sitten intialaisilta kopioitua tietoa on opettanut muslimi jollekin esi-opettajalleni.

Islamin kultakautena tehtiin paljon merkittäviä keksintöjä!

Esimerkkejä

- Al-kohol, alkoholin tislaus on arabien keksintö

- Al-jabr, algebra on yksi matematiikan päähaaroista.

- Samoin algoritmi on arabien keksintö.

Vierailija
65/73 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

EHDOTTOMASTI! Hyi saakeli, ei mitään musulmaaani numeroita aleta käyttämään.

Vierailija
66/73 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

Miksi niitä sanotaan arabialaisiksi numeroiksi, vaikka niitä ei edes käytetä arabialaisessa kirjoituksessa?

Käytetään toki. Arabialaiset numerot tarkoittavat lukujen ilmaisemista numeroin 0-9 ja desimaalierottimella. Se ei siis viittaa kirjaisimiin, eli siihen miten ne numerot kirjoitetaan. 

Tarkoitatko intialaisia numeroita?

Vierailija
67/73 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

Juon vaan alkoholia ja hakkaan vaimoja.

Sana alkoholi on arabiaa... Arabit keksi tislaamisen.

Eli alkoholistit ovat arabeja.

Vierailija
68/73 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy vassareilta toi kysymys.

No ei ne ainakaan laskemiseen käytä numeroita kun ei ne osaa laskea et siinä mielessä kysymys on epärelevantti. 

Vierailija
69/73 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

Ja minä taas olen aina käyttänyt indialaisia numeroita! Tosin muhammedit kopioivat ne ja väittivät niitäkin omaksi kexinnöxeen - mikä on kyllä täyttä taqiyaa!

Arabiaa puhuvat kylläkin puhuvat "intialaisista numeroista" eli ihan reippaasti tunnustavat kyllä alkuperän, pösilö.

Vierailija
70/73 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kehittänyt suomalaiset numerot ja kirjaimet, olen jo kotukselle ja opetushallitukselle ja parille kansanedustajalle laittanut viestiä että nämä pitäisi ottaa käyttöön. Kansalaisadressin voi käydä allekirjoittamassa jokainen! 

Vierailija
71/73 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä. Ja kirjoitapa vielä 0.

Nolla ei ole mitään - joten se on tarpeeton.

Tämä lienee edellisen hJallituksen vasemmistolaista laskuoppia: 1000000 tai 1000000000, se ja sama, sillä eihän nollista tartte välittää!

Vierailija
72/73 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös kahvin juonnin arabialaiset keksivät ensimmäisinä maailmassa.

Ei, kahvi on Etiopiasta, jossa sitä kasvaa villinä vuorilla vieläkin. Siellä on maakunta, jonka nimi on Kaffa.

Vierailija
73/73 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

Miksi niitä sanotaan arabialaisiksi numeroiksi, vaikka niitä ei edes käytetä arabialaisessa kirjoituksessa?

Käytetään toki. Arabialaiset numerot tarkoittavat lukujen ilmaisemista numeroin 0-9 ja desimaalierottimella. Se ei siis viittaa kirjaisimiin, eli siihen miten ne numerot kirjoitetaan. 

Tarkoitatko intialaisia numeroita?

En tarkoita. Tuon numerojärjestelmän nimi suomeksi on arabialaiset numerot.