Siis porukka oikeasti norkoilee S-marketissa kassojen lähellä odottaen että kello lyö 20?
On kyllä köyhää porukkaa. Sitten kun kuulutus ilta-alesta tulee niin mätetään kassalle kärryllinen punalapputuoteita 🤣
Kommentit (110)
Kun käyn normaaliin aikaan kaupassa ostan -30 jauhelihat, tavalliset nakit sekä osan muista lihoista mitä milloinkin tarjolla. Yleensä kaikista ryhmissä löytyy mieluisia ja mitä.käytän arjessa aina. Sellaiset mitä ei koskaan ole enää ilta-aikaan. Noin kerran viikossa käyn ilta-aikaan mutta silloin yhä harvemmin löytyy mitään ostettavaa. En osta akennustuotetta vain alennuksen vuoksi vaan sen oltava myös mieluinen.
Joo, klo 19 paikkeilla otan ison ostoskärryn ja menen hyllyt läpi järjestään punaliputetut kaikki talteen, oli mitä vaan.
Sitten lompsin perce pitkällä rauhallista tahtia ja katselen muiden ostospaniikkia ja kateutta kautta kaupan, koska mulla on ne kaikki ja satunnaisia tuotteita putoaa kärrystä käytäville, mistä niitä kilvan hamstrataan pienen tappelun kera.
Maksamaan menen tietysti vasta minuuttia ennen sulkemisaikaa, sillä kaikilla muilla paitsi minulla on tässä elämässä olevinaan joku kiire.
-60% on ihan parasta viihdettä.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Sellaista se on työttömällä. Tai köyhällä eläkeläisellä.
Tai ihan tavallisella perheellisellä pienituloisella työssäkäyvällä.
Pääkaupunkiseudulla osa ihmisistä pistää ne punalaputetut- ja paistotuotteet eläinruokaosastojen hyllyille jemmaan jo päivän aikana ja illalla tulevat lunastamaan tuotteet -60%. Hullua hommaa
Kävin aikanaan vielä työelämässä ollessani lähikaupassa -60% alennuksesta ostamassa perheelle ruokaa. Lähi-Alepassa ilta-ale alkoi vasta 21.00. Ärsytti kyllä, että joka päivä oli tuo kauppareissu kellontarkkaan ohjelmassa. Onneksi kauppa oli ihan vieressä ja menin sinne n. 15 vailla yhdeksän ja jonotin muiden aleostajien kanssa kassan vieressä. Ostin melko paljon ale-einesruokia, koska ne olivat työlounaaksi käteviä. Työttömäksi jouduttuani ruokavalio alkoi koostua entistä enemmän punalaputetuista tuotteista, kun säästää piti enemmän. Sitten, kun lähikauppa lopetti, piti mennä kauempana olevaan Alepaan autolla. Aikaa kului enemmän ja autoilu ei tuntunut kustannustehokkaalta. Lopetin, kun auto joutui katsastusremonttiin. Nykyään kävelen Lidliin, jonne on kohtuullinen kävelymatka. Hyödynnän siellä Lidl-sovelluksen tarjoukset ja -30% tarjoustuotteet.
Aijai. Jo kahden tunnin päästä pitää kaikkien taas olla keräilemässä, kyräilemässä ja jonottamassa, jos meinaa jotain saada viimeisen tunnin aikana jemmaan.
Onneksi sähkö on taas halpaa, niin ehditte tankatakin ennen kauppareissua.
-winner-
Olen työtön ja harvoin edes löydän mitään ale ruokaa kaupasta. En jaksa iltaisin edes käydä kaupassa.
Voisin kuvitella meneväni tuollaiseen ilta-aleen oikein tarkoituksella. Ei vaan sovi pääsääntöisesti aikatauluihin.
Yksi ilta olin jotain leipomassa ja oli pakko hakea puuttuvaa kaupasta. Ihmettelin parkkipaikalle samaan kellonaikaan tulleiden asiakkaiden ruuhkaa tuohon kellonaikaan. Kuulutuksista minulle selvisi asia.
Siellä oli naapuruston insinöörikin haukkana paikalla.
Tuo on kyllä ihan omaa tyhmyyttä, jos ostaa ruokaa pois heitettäväksi, lapuilla tai ilman. Mulla ei ole ollut ongelmia arvioida, ehdinkö tai osaanko käyttää jonkin tuotteen, mutta toisaalta, pidän kokkaamisesta ja kotivarat ovat hyvät. Ei todellakaan jäisi karitsan sisäfilee tai artisokat "pyörimään" johonkin. Viimeinen punalappuhankinta 3x300 g karitsan jauhelihaa -30%, tuli mainiot pullat.