Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä jos joku kuolemassa oleva kokee ettei hänellä ole mitään syntiä?

Vierailija
02.11.2023 |

Somessa on amerikkalainen perheenäiti joka on kuolemassa sairauteen. Joku kehotti häntä pyytämään syntejään anteeksi ja uskomaan Jeesukseen mutta hän sanoi ettei hän koe että hänellä on mitään syntejä tai että olisi koskaan ollutkaan. Hän on aina viettänyt suojattua elämää perheen ja ystävien kanssa, on tehnyt paljon hyväntekeväisyyttä ja on ystävällinen luonne. Onko mahdollista että joku on synnitön?

Kommentit (130)

Vierailija
61/130 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ei hän ole synnitön vaan erityisen syntinen juuri siksi että väittää olevansa synnitön. 

Kun tekee murhan niin on vaan ihan tavallinen syntinen mutta kun vilpittömästi kokee olevansa synnitön niin onkin oikein ekstrasyntinen?? Eikö iso kirja juuri arvosta vilpittömyyttä?

Kyllä ja synnintuntoa.

Jos väitämme, ettemme ole syntisiä, me petämme itseämme eikä totuus ole meissä. 1. Joh. 1:8

Itselleen voi jokainen yrittää valehdella, mutta ei Jumalalle (Rakkaudelle).

Sinulla on kyllä kieroutunut käsitys rakkaudesta. Semmoinen Fritzl-tyylinen. 

Toivottavasti sinulla ei ole lapsia, joita rakastat.

Eikö sinulla ei ole omaatunto?

Rakasta Herraa (omaatuntoa), Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi. Matt. 22:37

Nämä ovat ne lait, käskyt ja säädökset, jotka Herra (omatunto), teidän Jumalanne, on käskenyt opettaa teille. Eläkää niiden mukaan siinä maassa, jonka nyt menette ottamaan haltuunne.Teidän, teidän lastenne ja teidän lastenne lasten tulee pelätä Herraa (omaatuntoa), Jumalaanne, ja noudattaa koko elämänne ajan hänen lakejaan ja käskyjään, jotka minä annan teille. Kuunnelkaa siis, israelilaiset! Noudattakaa näitä käskyjä ja eläkää niiden mukaan. Silloin te menestytte ja kasvatte suureksi kansaksi siinä maassa, joka tulvii maitoa ja hunajaa. Näin on Herra (omatunto), teidän isienne Jumala, luvannut. "Kuule, Israel! Herra (omatunto) on meidän Jumalamme, Herra (omatunto) yksin. Rakasta Herraa (omaatuntoa), Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja koko voimastasi. Pidä aina mielessäsi nämä käskyt, jotka minä sinulle tänään annan.Teroita niitä alinomaa lastesi mieleen ja puhu niistä, olitpa kotona tai matkalla, makuulla tai jalkeilla. Sido ne merkiksi käteesi ja pidä niitä tunnuksena otsallasi. Kirjoita ne kotisi ovenpieliin ja kaupunkisi portteihin. 5. Moos. 6:1,9

Vierailija
62/130 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omatunto on /Jumala , oletpa harhassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/130 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Sun ei kannatas kirjoitella omia tulkintoja Jumalan sanaan.

Vierailija
64/130 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ihmisen kokemat asiat eivät ole totta. Kokea voi olevansa vaikka lehmä tai neitsytmaaria. Syntisiä tässä ollaan vaikka vain oltaisi paikallaan ja nukuttaisi. Synnin seurausta on esim. sairaudet. Jo vastasyntyneessä synti voi näkyä sairautena, vaikka tuo ei ole ehtinyt mitään syntiä itsessään tekemäänkään.

Vierailija
65/130 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Perisynti hänellä nyt ainakin on vaivoinaan.

Syytön hän siihen on. Se asia on Aatamin ja Eevan kontolla. Ihan kuin minun pitäisi pyydellä anteeksi isoa nenääni jonka perin isältäni. Missä järki?

Ei siinä esimerkissäsi olekkaan järkeä, järki pitää löytää muualta.

Vierailija
66/130 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Perisynti hänellä nyt ainakin on vaivoinaan.

Syytön hän siihen on. Se asia on Aatamin ja Eevan kontolla. Ihan kuin minun pitäisi pyydellä anteeksi isoa nenääni jonka perin isältäni. Missä järki?

Ei siinä esimerkissäsi olekkaan järkeä, järki pitää löytää muualta. Aatami ja Eeva luovutti maailman hallintavallan pois sielunviholliselle.

Vierailija
67/130 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mahdollista olla synnitön ihmisen, lukuun ottamatta yhtä.

Vierailija
68/130 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista, että ihmiset perustavat elämänsä mielikuvitusolentojen palvontaan, oli se sitten jeesus, alkah tai vaikka vishnu. Ja sitten keksivät kaikenlaisia älyttömiä sääntöjä. 

On paljon helpompi elää reaalimaailmassa. 

Vierailija
69/130 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Surullista, että ihmiset perustavat elämänsä mielikuvitusolentojen palvontaan, oli se sitten jeesus, alkah tai vaikka vishnu. Ja sitten keksivät kaikenlaisia älyttömiä sääntöjä. 

On paljon helpompi elää reaalimaailmassa. 

Kaikkihan elää realimaailmassa jos ei ole epäjumalan harhassa.

Vierailija
70/130 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Jumala vertaa ihmistä ja ihmisen syntisyyttä itseensä, ei toisiin ihmisiin. Eikä Pyhän ja täydellisen ja synnittömän Jumalan edessä kukaan ihminen ole hyvä tai puhdas.

Siksi tarvittiin Jumalan Poika, joka lähetettiin taivaasta. Hän eli Jumalalle kelpaavan synnittömän elämän ja sovitti synnit puolestamme. Vain tähän Jeesuksen sovitustyöhön turvaamalla syntisestä ihmisestä tulee Jumalalle kelpaava.

Jumalaahan ei toki oikeasti ole olemassa, mutta Raamatun kuvaama jumala on narsistinen ja sadistinen massamurhaaja (tyypillinen heimosotien ajan jumala), joten häneen verrattuna lähes kaikki ihmiset ovat hyviä ja synnittömiä.

Jeesuksen sovitustarina on saman sekopäisyyden jatkumoa: "Minä tein ihmisistä syntisiä ja nyt pistän ainoan poikani kärsimään helvetilliset tuskat, jotta voin antaa heille anteeksi synnit, joista minä olen vastuussa." Pelkkää alkukantaista

Jumala ei ole narsistinen ja sadistinen, et valitettavasti näköjään ymmärrä kristinuskosta paljoakaan.

Jumala ei pistänyt poikaansa kärsimään vaan Jeesus v a l i t s i   i t s e mennä ristille ja antaa Henkensä. Hän nousi myös ylös. Koska Jumala on Kolmiyhteinen, Hän meni samalla Pojassaan i t s e ristille ja antoi henkensä puolestamme. 

Olet hyvin epäkunnioittava kristittyjä kohtaan. Mutta melko tyypillistä, tylyä ja töykeää suhtautumista  ateisteilta. Jumala rakastaa teitä ateistejakin!

Kehotat kristittyjä menemään holhoukseen, eli yli kahta miljardia ihmistä. Taitaisi holhoojat loppua kesken. 

Vierailija
71/130 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teologiasi ei ole ihan kohdillaan. Jumala ei ollut ristillä, eikä kuollut. Jumalan poika oli.

Vierailija
72/130 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Sun ei kannatas kirjoitella omia tulkintoja Jumalan sanaan.

Ei siihen ole mitään lisätty. Käytetty vain synonyymia.

Ei omatunto ole Jumala vaan Jumalan ääni (Herra). Jumala on Rakkaus.

Paavali loi katseensa neuvostoon ja sanoi: "Veljet! Koko elämäni, tähän päivään asti, minä olen elänyt Jumalan edessä vilpittömästi, omaatuntoani loukkaamatta."

Mutta minulle on yhdentekevää, ryhdyttekö te tai jokin ihmisten tuomioistuin minua tutkimaan. En itsekään ryhdy tutkimaan itseäni. Minulla ei ole mitään tunnollani, mutta ei minua vielä sen perusteella ole todettu syyttömäksi. Minun tuomarini on Herra (puhdas omatunto). Älkää siis tuomitko ennenaikaisesti, ennen kuin Herra (omatunto) tulee. Hän (omatunto) valaisee pimeyden kätköt ja tuo esiin sydänten ajatukset, ja silloin itse kukin saa kiitoksen Jumalalta. 1. Kor. 4:3,5

Mutta vastatkaa sävyisästi ja kunnioittavasti ja säilyttäkää omatuntonne puhtaana silloin ne, jotka parjaavat teidän hyvää vaellustanne kristittynä, joutuvat häpeään juuri siinä, mistä teitä panettelevat. 1. Piet. 3:16

Vierailija
73/130 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin sytiä on pieraista ruokapöydässä, toiselle Aat tehdä lähes mitä vaan. Jokainen lienee synnitön tai synnillinen ihan sen mukaan mitäpitää syntisenä toimintana

Vierailija
74/130 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi laittaa yhtäläisyysmerkkiä Herran ja omantunnon välille.

Vierailija
75/130 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse usko mihinkään kirkkoon, kun se minun Jumala on minun sydämessä ja sitä eivät kirkot määrää tai mikään uskonto. Uskon vain siihen Jumalaan, mikä asuu minun sydämessä, että miten käyttäydyn moraalisesti ja eettisesti toisia kohtaan. Minä määrään omasta elämästäni ihan itse, ja minun Luojani kyllä kertoo minulle että miten parantaa itseään ja mitä tehdä toisille. En kaipaa mitään uskontoa sanelemaan minulle, että mitä minun tulee tehdä, miten pukeutua, tai syödä? Minun Jumalani asuu minun sisälläni, joka on se ainoa Jumala minulle, eli erotun joukosta, enkä mene massan mukana. Kaikki taiteilijat, kirjailijat ym. ovat aina uskaltaneet erottua massasta, mutta silti uskoneet Jumalaan. Minäkin uskon, mutta en sellaiseen, että se on jonkin kirkon alainen uskonto. Koska oikea Jumala puhuu ihmisille joka päivä, ei oikea Jumala ole siis mikään kirkon alainen ja mikä on oikea uskonto. Se oikea uskonto on vain ihmisen pään sisällä, mitä se kertoo sinulle päivittäin. Ja luterilainen kirkko lupaa synnin päästön? Täysin huuhaa yritys.

Vierailija
76/130 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

En itse usko mihinkään kirkkoon, kun se minun Jumala on minun sydämessä ja sitä eivät kirkot määrää tai mikään uskonto. Uskon vain siihen Jumalaan, mikä asuu minun sydämessä, että miten käyttäydyn moraalisesti ja eettisesti toisia kohtaan. Minä määrään omasta elämästäni ihan itse, ja minun Luojani kyllä kertoo minulle että miten parantaa itseään ja mitä tehdä toisille. En kaipaa mitään uskontoa sanelemaan minulle, että mitä minun tulee tehdä, miten pukeutua, tai syödä? Minun Jumalani asuu minun sisälläni, joka on se ainoa Jumala minulle, eli erotun joukosta, enkä mene massan mukana. Kaikki taiteilijat, kirjailijat ym. ovat aina uskaltaneet erottua massasta, mutta silti uskoneet Jumalaan. Minäkin uskon, mutta en sellaiseen, että se on jonkin kirkon alainen uskonto. Koska oikea Jumala puhuu ihmisille joka päivä, ei oikea Jumala ole siis mikään kirkon alainen ja mikä on oikea uskonto. Se oikea uskonto on vain ihmisen pään sisällä, mi

Kun tekee oman jumalan niin saa mieleisen.

Vierailija
77/130 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen elämänsä loppuhetkillä muistelee rehellisesti kaikkea tekemäänsä, jokaisella on varmasti tilillään asioita, jotka ovat yleisesti hyväksyttyjen moraalisten ja/tai oikeudellisten sääntöjen vastaisia ihan uskonnosta riippumatta. Uskovilla on oikeus määritellä samat asiat oman käsitemaailmansa mukaan synniksi, mutta uskonnollinen määrittely ei sido niitä, jotka käyttävät uskonnonvapauttaan olemalla uskomatta.

Vierailija
78/130 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Jos ihminen elämänsä loppuhetkillä muistelee rehellisesti kaikkea tekemäänsä, jokaisella on varmasti tilillään asioita, jotka ovat yleisesti hyväksyttyjen moraalisten ja/tai oikeudellisten sääntöjen vastaisia ihan uskonnosta riippumatta. Uskovilla on oikeus määritellä samat asiat oman käsitemaailmansa mukaan synniksi, mutta uskonnollinen määrittely ei sido niitä, jotka käyttävät uskonnonvapauttaan olemalla uskomat

Jaakobin kirje:

5:9 Älkää huokailko, veljet, toisianne vastaan, ettei teitä tuomittaisi; katso, tuomari seisoo ovella.

Vierailija
79/130 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymykseen Onko mahdollista että joku on synnitön?

Kyllä on mahdollista, että joku on synnitön. Tosin tämä kestää vain hetken aikaa. Niin kauan kuin muistaa antaa anteeksi, eikä halua, eikä tuomitse ketään tai mitään.

Vierailija
80/130 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Jumala vertaa ihmistä ja ihmisen syntisyyttä itseensä, ei toisiin ihmisiin. Eikä Pyhän ja täydellisen ja synnittömän Jumalan edessä kukaan ihminen ole hyvä tai puhdas.

No todellakin on. Jumala massamurhaa ja hävittää ihmiskuntaa minkä ehtii läpi suurimman osan Raamattua. Tuskin kukaan ihminen on koskaan päässyt julmuudesta ja raakalaismaisuudessa Jumalan tasolle.