Mitä jos joku kuolemassa oleva kokee ettei hänellä ole mitään syntiä?
Somessa on amerikkalainen perheenäiti joka on kuolemassa sairauteen. Joku kehotti häntä pyytämään syntejään anteeksi ja uskomaan Jeesukseen mutta hän sanoi ettei hän koe että hänellä on mitään syntejä tai että olisi koskaan ollutkaan. Hän on aina viettänyt suojattua elämää perheen ja ystävien kanssa, on tehnyt paljon hyväntekeväisyyttä ja on ystävällinen luonne. Onko mahdollista että joku on synnitön?
Kommentit (130)
Kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla, on Raamatun vastaus kysymykseen.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ei ole mahdollista olla synnitön ihmisen, lukuun ottamatta yhtä.
Tietysti on. Kun jättää uskomatta tuollaiseen jeesuspaskaan niin ei myöskään ole syntejä.
En usko kehitysoppiin, setä ei ole.
Hyvä, sehän on tosiaan jonkun uskistollon mielikuvituksen tulosta. Ymmärrät siis elämän monimuotoisuuden olevan evoluution seurausta.
Olen kuullutkin että Darvin oli harras uskova loppuelämänsä.
Vierailija wrote:
Teologiasi ei ole ihan kohdillaan. Jumala ei ollut ristillä, eikä kuollut. Jumalan poika oli.
Jumala on Kolmiyhteinen, Isä, Poika ja Pyhä Henki. Jeesus oli 100% Jumala ja 100% ihminen. Joten Kolmiyhteinen Jumala meni ristille Pojassaan.
Pointti on siinä, mitä kukin ajattelee tästä Jeesuksen sovitustyöstä. Koskeeko se myös m i n u a vai vain muita? Jos ajattelet sovitustyön koskeneen myös itseäsi, olet autuas, Jumalan valtakunnan perillinen ja saat enkelit riemuitsemaan taivaassa! Tämä Jumalan lahjaksi antama usko on Pyhän Hengen työ. Nimesi kirjoitetaan Elämän kirjaan eikä sinulle ole enää kadotustuomiota.
Vierailija wrote:
Et voi laittaa yhtäläisyysmerkkiä Herran ja omantunnon välille.
Miksi en?
Minä etsii minua / minuutta eli todellista minää (valoa).
Omatunto (Herra) ei ole vain moraalinen vaan lähinnä tietoisuus itsestä eli minästä (minuus). Jehovah = the existing One = olemassa oleva (Tietoisuus). Ihminen (Jumalan kuva) on "alter ego" todellisesta minästä.
Jumala sanoi Moosekselle: "Minä olen Jahve, Herra." 2. Moos. 6:2
Jumala sanoi Moosekselle: "Minä olen se joka olen." Hän sanoi vielä: "Näin sinun tulee sanoa israelilaisille: 'Minä olen on lähettänyt minut (todellisen minän) teidän luoksenne.'" 2. Moos. 3:14
Siksi sanoin teille, että te kuolette synteihinne. Ellette usko, että minä olen se joka olen, te kuolette synteihinne." Joh. 8:24
Synti on siinä, että ihmiset eivät usko minuun (egoon / todelliseen minään eli valoon) Joh. 16:9
Jumala sanoi: "Tulkoon (olkoon) valo (ego / tietoisuus itsestä)!" Ja valo tuli (oli).1. Moos. 1:3
Jumala, joka sanoi: "Tulkoon pimeyteen valo", valaisi itse meidän sydämemme. Näin Jumalan kirkkaus, joka säteilee Kristuksen kasvoilta, opitaan tuntemaan, ja se levittää valoaan (tietoisuutta minusta). 2. Kor. 4:6
Minä olen valo (ego / todellinen minä) ja olen tullut maailmaan siksi, ettei yksikään, joka minuun (egoon / todelliseen minään eli valoon) uskoo, jäisi pimeyteen. Joh. 12:46
Jeesus puhui taas kansalle ja sanoi: "Minä (ego / todellinen minä) olen maailman valo (ego / todellinen minä). Se, joka seuraa minua (egoa / todellista minää), ei kulje pimeässä, vaan hänellä on elämän valo (ego / todellinen minuus)." Joh. 8:12
Jeesus vastasi: "Minä (ego / todellinen minä) olen tie (usko), totuus (toivo / valo) ja elämä (Rakkaus). Ei kukaan pääse Isän (Rakkauden) luo muuten kuin minun (minuuden / itsetuntemuksen / valon) kauttani." Joh. 14:6
Minä (ego / todellinen minä / valo) ja Isä (Rakkaus) olemme yhtä. Joh. 10:30
Vierailija wrote:
Se ihminen kuka sanoo olevansa hyvä ja synnitön on yleensä se kaikkein pahin ja synnillisin
Oikeasti hyvä ihminen ei ole itsekään varma onko hän "hyvä" vaiko "paha", hän tiedostaa että hän on tödnäk jotain siltä väliltä.
Toisaalta se joka pyrkii pohtii toisten syntejä on kuin se kuuluisa ensimmäisen kiven heittäjä.
Emme tiedä mitä taakkoja ihminen kantaa joten jos nyt mennään ison kirjan mukaan niin suo lähimmäiselle myötätuntoinen ajatus ja itsellesikin.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Saatanaan uskossa ei ole moisia ongelmia, mitä itsekkäänoi ja pahempi olet, niin saat sastanalta lisää voimaa
Myös saatana on paskapuhetta. Sitä ei ole.
Uskotko oikeasti, että paholaista ei ole olemassa? Katso nyt mitä maailmassa tapahtuu.
🤣
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Saatanaan uskossa ei ole moisia ongelmia, mitä itsekkäänoi ja pahempi olet, niin saat sastanalta lisää voimaa
Uskotko oikeasti, että paholaista ei ole olemassa? Katso nyt mitä maailmassa tapahtuu.
Ne johtuvat pahojen ihmisten teoista. 😁
Kaikki uskonnottomat ovat synnittömiä, sillä synti on uskovaisten ongelma ja käsite.
Mitä sitten?
Kuka nyt ajattelisi kuollessaan, että "voi harmi, olen joskus vuosikymmeniä sitten tehnyt jotain syntiä"?
Eiköhän siinä mielessä ole ihan päivittäiset asiat ja läheiset.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
No ei mikään paholainen noita sotia ole aloittanut.
Putin vaan nyt on sekaisin päästään ja lähi-idässä on taisteltu aina.
Ne eivät ikinä tule oppimaan elämään kuten ihmiset, ja ihan siitäkin syystä myös Suomessa ihmetellään, että minkä takia niitä pitää tänne haalia.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Et voi laittaa yhtäläisyysmerkkiä Herran ja omantunnon välille.
Miksi en?
Minä etsii minua / minuutta eli todellista minää (valoa).
Omatunto (Herra) ei ole vain moraalinen vaan lähinnä tietoisuus itsestä eli minästä (minuus). Jehovah = the existing One = olemassa oleva (Tietoisuus). Ihminen (Jumalan kuva) on "alter ego" todellisesta minästä.
Jumala sanoi Moosekselle: "Minä olen Jahve, Herra." 2. Moos. 6:2
Jumala sanoi Moosekselle: "Minä olen se joka olen." Hän sanoi vielä: "Näin sinun tulee sanoa israelilaisille: 'Minä olen on lähettänyt minut (todellisen minän) teidän luoksenne.'" 2. Moos. 3:14
Siksi sanoin teille, että te kuolette synteihinne. Ellette usko, että minä olen se joka olen, te kuolette synteihinne." Joh. 8:24
No nyt on sekopäistä shittiä! :D
Ei tsiisus millaista porukkaa se leipä elättääkin.
No joo, mt-ongelmathan on yleistymään päin ja tuostakin sen huomaa.
Jos joku tulee minun (todellisen minän) luokseni mutta ei ole valmis luopumaan isästään ja äidistään, vaimostaan ja lapsistaan, veljistään ja sisaristaan, vieläpä omasta elämästään, hän ei voi olla minun opetuslapseni. Luuk. 14:26
Tietäkää siis: yksikään teistä ei voi olla minun (todellisen minän) opetuslapseni, ellei hän luovu kaikesta, mitä hänellä on. Luuk. 14:33
kirjoitti:
Vierailija wrote:
MIKÄ ON SYNTI ??? en usko satu kirjan selityksiin
1. Joh. 5:17 Kaikki vääryys on syntiä.
Sinun mielestäsi siis saa sinulle tai läheisillesi tai muille ihmisille tai eläimille ja luonnolle tehdä pientä tai isompaa vääryyttä, mutta se ei sinua haittaa, koska synti on sinusta satua...?
Aivan naurettavan naiivi päättely.
Minulle tai läheisilleni tai muille ihmisille tai eläimille ja luonnolle ei saa tehdä pientä tai isompaa vääryyttä.
Se, että ei saa, perustuu ihmisten välisiin sopimuksiin, eli yhteiskunnan ja kulttuurin käyttäytymisnormeihin.
Se ei perustu tiettyyn yksittäiseen kansanrunouskokoelmaan ja siinä esitettyyn synnin käsitteeseen.
Olkoonkin, että mainittu kirja kiistatta on vaikuttanut länsimaisen yhteiskunnan käyttäytymisnormeihin, mihin sinänsä minulla ei ole valittamista.
kirjoitti:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Tietysti on. Kun jättää uskomatta tuollaiseen jeesuspaskaan niin ei myöskään ole syntejä.
Voin hyvin kuvitella, että hihhuliuskovainen luottaa enemmän kansanrunouskokoelmaan kuin tieteeseen.
kirjoitti:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Hyvä, sehän on tosiaan jonkun uskistollon mielikuvituksen tulosta. Ymmärrät siis elämän monimuotoisuuden olevan evoluution seurausta.
Olen kuullutkin että Darvin oli harras uskova loppuelämänsä.
Voi olla harras uskova ja silti pitää evoluutioteoriaa eliökunnan kehittymisen todennäköisimpänä selittäjänä. Näinhän toimii myös valtiokirkkomme.
Toisaalta, teillä uskonveljillä ja -sisarilla on tapana poimia raamatusta itseä miellyttävät kohdat ja sivuuttaa täysin ne ei niin miellyttävät. Eikä siinä mitään, se on ihan inhimillistä.
kirjoitti:
Kokee ihan oikein, sillä syntiä ei ole olemassa.
Eli Pol Pot oli viaton? Aha?
Uskonto on rakennettu niin, että aina on syntiä taakkana.
kirjoitti:
kirjoitti:
Nyt puhuttiin synnistä, joka on uskonnollinen käsite.
Vierailija kirjoitti:
kirjoitti:
kirjoitti:
Nyt puhuttiin synnistä, joka on uskonnollinen käsite.
No mistä se paha on tullut maailmaan? ja hyvä.
No ei tietenkään ole.