Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä jos joku kuolemassa oleva kokee ettei hänellä ole mitään syntiä?

Vierailija
02.11.2023 |

Somessa on amerikkalainen perheenäiti joka on kuolemassa sairauteen. Joku kehotti häntä pyytämään syntejään anteeksi ja uskomaan Jeesukseen mutta hän sanoi ettei hän koe että hänellä on mitään syntejä tai että olisi koskaan ollutkaan. Hän on aina viettänyt suojattua elämää perheen ja ystävien kanssa, on tehnyt paljon hyväntekeväisyyttä ja on ystävällinen luonne. Onko mahdollista että joku on synnitön?

Kommentit (130)

Vierailija
101/130 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskonto on rakennettu niin, että aina on syntiä taakkana.

Päinvastoin Vapahtaja tuli maailmaan.

Vierailija
102/130 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä tilanteessa ihan julistaa evankeliumi selkeästi. Raamatun sana kylvää uskon siemenen Pyhän Hengen vaikutuksesta. Ja pitää henkilö esirukouksissa, jotta evankeliumi kirkastuu.

hän näyttää mailmalle todeksi synnin, vanhurskauden ja tuomion (Joh.16:8) Kotimaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/130 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kirjoitti:

kirjoitti:

Kokee ihan oikein, sillä syntiä ei ole olemassa.

Eli Pol Pot oli viaton? Aha?

Nyt puhuttiin synnistä, joka on uskonnollinen käsite.

No mistä se paha on tullut maailmaan? ja hyvä.

Osa ihmisluonnetta, niin hyvä kuin pahakin. Pääsääntöisesti paha, sillä eläin ihminenkin on pohjimmiltaan. Ei siihen jahvea ole tarvittu.

Vierailija
104/130 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kirjoitti:

kirjoitti:

Osa ihmisluonnetta, niin hyvä kuin pahakin. Pääsääntöisesti paha, sillä eläin ihminenkin on pohjimmiltaan. Ei siihen jahvea ole tarvittu.

Eläin ei ole paha, ihminen on.

Vierailija
105/130 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huolestunut suomalaisista, koska hyvin harva kuolee taistellessaan ja pääsee Valhallaan. Mahtaa Odin olla pettynyt tähän jumalattomuuteen.

Vierailija
106/130 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huolestunut suomalaisista, koska hyvin harva kuolee taistellessaan ja pääsee Valhallaan. Mahtaa Odin olla pettynyt tähän jumalattomuuteen.

Sun saduista on harva edes kuullut.

Vierailija
107/130 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan kaikki jotka ovat käyneet peruskoulun, tietävät Odinin ja Valhallan. Lisäksi se ei ole vierasmaalainen tuontituote lähi-idästä, joten sen pitäisi sopia jopa paremmin suomalaisille.

Vierailija
108/130 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan kaikki jotka ovat käyneet peruskoulun, tietävät Odinin ja Valhallan. Lisäksi se ei ole vierasmaalainen tuontituote lähi-idästä, joten sen pitäisi sopia jopa paremmin suomalaisille.

Jumala on luonnut senkin ihmisen, joka on keksinyt tarinan.

Vierailija
109/130 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumala on luonnut senkin ihmisen, joka on keksinyt tarinan.

Aivan oikein, tarkemmin sanottuna jumalat Odin, Hoenir ja Lodur.

Vierailija
110/130 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kirjoitti:

No on olemassa ihan sellainenkin käsite kuin syyntakeettomuus. Eli on esim useita fyysisiä ja psyykkisiä sairauksia, jotka saavat ihmisen tekemään "pahoja" asioita, joita joku kaanaankielinen voisi kenties synniksikin sanoa. Nämä asiat eivät suinkaan ole yksiselitteisiä tai mustavalkoisia.

Vierailija
111/130 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen syntinen. En ole tappanut ketään ja ryöstänyt vieraita maita. Odin ei tuota hyvällä katso. 

Ukrainassa voisi Valhallaan päästä helposti, mutta olen jo liian vanha. Olin heikko nuorena.

Vierailija
112/130 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki uskonnottomat ovat synnittömiä, sillä synti on uskovaisten ongelma ja käsite.

Tavallaan voi ajatella noinkin käsitteellisellä tasolla. Mutta konkreettisesti se toiselle tekemäni synti ja pahuus osuu siihen kaveriin, vaikka hän ei olisi uskovainen tai minä en olisi uskovainen. Ja rikon siinä myös itseäni. Siksi Jumala vihaa syntiä.

Kuten John Donne sanoi: "Kukaan ei ole saari, täydellinen itsessään, jokainen on osa mannerta, kappale kokonaisuutta; -- ", Hilkka Pekkasen suomennos.

Vierailija
113/130 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

Se ihminen kuka sanoo olevansa hyvä ja synnitön on yleensä se kaikkein pahin ja synnillisin

Oikeasti hyvä ihminen ei ole itsekään varma onko hän "hyvä" vaiko "paha", hän tiedostaa että hän on tödnäk jotain siltä väliltä. 

Tottakai asia on näin ja juuri siksi mitään syntien anteeksipyyntöä ei pidä tehdä.

Kyllä niitä syntejä on hyvä pyytää anteeksi Jumalalta Jeesuksen sovitustyön perusteella, olipa elämän loppuvaiheessa tai ei - ainahan sitä ei tiedä. 

Puhutaan myös salaisista synneistä, joista ei itsekään tiedä. On esim. loukannut jotakuta ja kun tuo toinen ei ole sanonut siitä mitään, niin tämä loukkaaja jatkaa iloisena matkaansa ja ehkä tiedostamatonta muiden  loukkailuakin. 

Vierailija
114/130 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synti on kristittyjen termi. Ainakaan minä en ole syntinen. En oikeastaan mielestäni edes ole tehnyt varsinaisia pahoja tekoja, enemmänkin ehkä jättänyt tekemättä hyviä tekoja. Ihmisenä en väitä olevani hyvä, mutta syntiseksi minua ei myöskään saa itseäni tuntemaan. Ja että lapsissa asuisi perisynti, pöh. 

Vierailija
115/130 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kirjoitti:

kirjoitti:

Eläin ei ole paha, ihminen on.

Eläimetkin tappavat selviytyäkseen. Hauet ovat kannibaaleja, ja eläinlaumoissa on vahvemman oikeuteen perustuva hierarkia. Ihminen on vain käsitteellistänyt asian. 

Vierailija
116/130 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Saatanaan uskossa ei ole moisia ongelmia, mitä itsekkäänoi ja pahempi olet, niin saat sastanalta lisää voimaa

Myös saatana on paskapuhetta. Sitä ei ole.

Uskotko oikeasti, että paholaista ei ole olemassa? Katso nyt mitä maailmassa tapahtuu.

Ne johtuvat pahojen ihmisten teoista. 😁

Meille on täällä kerrottu että se on Jumalan syytä koska voisi sen myös estää.

Vierailija
117/130 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan ole tehnyt mitään tuollaisia sopimuksia kenenkään kanssa. Vai löytyykö jostain nimmari? Minua ei siis sido sinun kuvitteelliset sopimuksesi

Vierailija
118/130 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Saatanaan uskossa ei ole moisia ongelmia, mitä itsekkäänoi ja pahempi olet, niin saat sastanalta lisää voimaa

Myös saatana on paskapuhetta. Sitä ei ole.

Uskotko oikeasti, että paholaista ei ole olemassa? Katso nyt mitä maailmassa tapahtuu.

Ne johtuvat pahojen ihmisten teoista. 😁

Meille on täällä kerrottu että se on Jumalan syytä koska voisi sen myös estää.

Jotka noin väittävät, eivät paljoa tiedä kristinuskosta. Jumala on antanut ihmiselle tehtävän viljellä ja varjella maapalloa sekä vapaan tahdon. Jotkut käyttävät tuota vapaata tahtoa pahuuteen.

Vierailija
119/130 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ole synnitön, ihminen voi pyytää omia syntejään anteeksi ja ymmärtää omat virheensä ja puhdistua niistä, mutta se ei tarkoita että täällä elää ihmisiä ketkä ovat "synnittömiä"

Pelkästää tää kilpailuyhteiskunta on synnin tekemistä toisille koska Jumala opettaa että kaikki on tasa-arvoisia. 

Niinhän se monen uskovaisen mielestä on että syntyminen on perisynti, jonka sovitus on kuolema. Moni ei näin kuitenkaan näe, vaan esim kehitysvammaiset ja pienet vauvat ovat synnittömiä, kun eivät tiedä koko käsitteestä yhtään mitään. Ja he myös joille ei ole Jumalan sanaa viety, ja siihen perustuu mm lähetyskäsky.

Vierailija
120/130 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

Se ihminen kuka sanoo olevansa hyvä ja synnitön on yleensä se kaikkein pahin ja synnillisin

Oikeasti hyvä ihminen ei ole itsekään varma onko hän "hyvä" vaiko "paha", hän tiedostaa että hän on tödnäk jotain siltä väliltä. 

Tottakai asia on näin ja juuri siksi mitään syntien anteeksipyyntöä ei pidä tehdä.

Kyllä niitä syntejä on hyvä pyytää anteeksi Jumalalta Jeesuksen sovitustyön perusteella, olipa elämän loppuvaiheessa tai ei - ainahan sitä ei tiedä. 

Puhutaan myös salaisista synneistä, joista ei itsekään tiedä. On esim. loukannut jotakuta ja kun tuo toinen ei ole sanonut siitä mitään, niin tämä loukkaaja jatkaa iloisena matkaansa ja ehkä tiedostamatonta muiden  loukkailuakin. 

Ei Raamatun mukaan syntejä tule pyytää anteeksi. Vaan antaa.

Älkää ruvetko heidän kaltaisikseen. Teidän Isänne kyllä tietää mitä te tarvitsette, jo ennen kuin olette häneltä pyytäneetkään. Matt. 6:8

Mutta jos te ette anna anteeksi toisille, ei Isännekään anna anteeksi teidän rikkomuksianne. Matt. 6:15

Joka ei toista armahda, saa itse armottoman tuomion, mutta joka armahtaa, saa tuomiosta riemuvoiton. Jaak. 2:13