Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

" =" Terhot Tammikuuhun la-ma " ="

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tää hullua! Koko yön olen nukkunut toinen silmä auki ja kuulostellut josko supistelis tai vaikkapa lapsivettä lorahtelis. Ihan oikeastiko pelkään näin kovasti sitä, että muksu syntyykin tämän vuoden puolella, eikä vasta Tammenterhona? Myöhemmin illalla ajattelin kyllä rentoutua, kuten moni muukin ja ottaa ne akupisteet käyttöön...

Esikon yöunet ovat palautuneet ja unirauha palautunut taloon. Ihan kohtuullisesti olen saanut levättyä. Nyt neiti katso Mikki Hiirtä ja mamma pääsee rauhassa palstailemaan. Aamiainen saa odottaa vielä tovin.

Mitä muuten teitte kinkunjämille? Se on ainakin mulla jokajouluinen probleema, kun läski ei enää maistu, muttei loppuja viitsisi poiskaan heittää. Tänä vuonna laitoin tehosekoittimella tahnaksi salvian ja rosmariinin kanssa ja pakkaseen kuutioina. Jos vaikka tulis käytettyä kastikkeiden ja muiden maustamiseen joskus tulevaisuudessa. Savukalkkuna taas oli niin hyvää, ettei sitä jäänyt yli edes.

Illalla mennään lapsen isän luo syömään ja saunomaan, mutta kotiudutaan yöksi omaan osoitteeseen. Rakettien ampuminen on siellä niin paljon helpompaa kuin täällä keskustassa ja nukkuminen taas levollisempaa omassa sängyssä.

Taukos se oli kun kärsi rintavarustuksensa koosta ja liivien hintavuudesta/saatavuudesta? Mä olen joutunut saman asian kanssa painimaan ikäni (normaalikoko 75 F-G) ja ainoat keskihintaiset imetysliivit (80F), jotka onnistuin löytämään olivat Lindexiltä. Hieman liian pienet kylläkin, joita ajattelin pikkasen tuunailla... Nyt eilen onnistuin löytämään linkin englantilaiseen nettiputiikkiin, jolla on aikamoinen valikoima isompia kokoja kohtuuhintaan ja postikulutkin tosi maltilliset; www.bravissimo.com . Tilasin oitis yksien hinnalla kolmet liivit... Toinen löytämäni linkki on www.figleaves.com eli vilkaisepa noita.

Oikein hyvää vuoden viimeistä päivää palleroille!

¨c¨ ja liian-laiska-syntymään-Hercules 39+3

Vierailija
2/81 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA KAIKILLE VAUVAUTUNEILLE!!!!!! Ja tsemppiä jokaiselle, joka on viime hetkillä ennen käynnistystä tai muuten vaan lähtökuopissa.

Lapset katsoo lastenohjelmaa joten tuli hyvä aika kirjoittaa. Enää reilu viikko vauvan painoarvioon, joka sikäli jännittää että saa muutenkin tietää onko mikään edistynyt. Tietysti näillä viikoilla ei pitäis kiirehtiä vielä, mutta kun on noita supistuksiakin ollut aika paljon. Kiva kuitenkin kuulla, jos vauvalla on edelleen kaikki hyvin mahassa.

Mietin että pitäs sairaalakassi pakata varuilta ja samoin lasten varusteet valmiiksi jos menevät ystävälle/päiväkotiin hoitoon. En mä osaa mitään kirjoja tai lehtiä tms pakkailla, en ainakaan aiemmin ole saanut siellä mitään tehdyksi! Olen vaan kahdesti tuijottanut vauvaa. Ja onhan laitoksella naistenlehtiä runsaasti luettavana. Tai viimeeksihän olin kakkosesta siellä vain 1,5 päivää ja siinä oli kaksi yötä välissä kun pääsin osastolle 10-11 aikaan illalla vauvan kanssa. Sitä vaan huilii ja imettää, jää muu tekeminen aika vähälle.

Se jännittää, ehdinkö ajoissa sairaalaan (matkaan menee n. tunti) kun kuopus syntyi 4h:ssa ja oikeestaan vasta sairaalassa kun oli 4-5 senttiä auki, olin tosi kipeä ja siitä eteenpäin sen kolme tuntia (kun en saanut puudutusta lainkaan). Sitä ennen oisin helposti saattanut jäädä vahingossa kotiin mutta ajattelin muka lähteväni varmuuden vuoksi tosi ajoissa -ja sitten oltiinkin tunnin matkan jälkeen heti synnytyssalissa.

Toinen jännityksen aihe on se, saanko lapsille hoitajan vai onko lähdettävä ilman miestä!!! KÄÄÄK! Meillä ei ole yhtäkään sukulaista täällä päin. Päiväksi lapset voi viedä päiväkotiin (jossa ovat viimeeksi olleet elokuussa joten huuto siitä tulee) mutta 17-07 onkin hankalampi. Muutama varteenotettava ystävä on joille vois viedä ja joista lapset tykkää, mutta osalla on omia lapsia ja ovat työssä, joten aika hankalaa ois kun pitäis viedä lapset esim. keskellä yötä ystävän luo ja sitten aamulla kun ystävä menee 7:ksi töihin, päiväkotiin ei sais viedä ilmoittamatta ennakkoon kuin seiskaksi. No milläs synnytyksen ilmoittaa ennalta! Toiset taas ovat vuorotyössä eli voi sattua ilta- tai yövuorokin. Yksi lapseton ystävä on joka vois tulla meille, mutta laskettu aika hänelläkin helmikuussa. JOten ihan sattumaa on, onko joku ystävä sillä hetkellä kotona jos sattuukin synnyttämään etukäteen. Ja kiva ruveta esim. yöllä kyselemään jokaiselta missä ovat. Pitää varmaan pyytää vuorolistat valmiiksi! Ja ehtiikö siinä sitten viedä lapsia mihinkään jos synnytys alkaa vielä nopeemmin kuin viimeeksi. Lapset kuitenkin alkaa karjua kun ykskaks lähdetään vaikka yöllä! Pukeminen ei taatusti käy nopeesti! Ja mies on tunnetusti ihan hirveessä tohinassa kun on synnytyksestä kyse, luulee että on takuuvarmasti tulipalokiire, oli sitten tai ei. Touhottaa taatusti... Meil on vielä autossa webasto eli se pitäis laittaa päälle ainakin ½h ennen lähtöä jos on vähänkin enemmän pakkasta tai dieselauto ei inahdakaan....

Välillä jännitän itse synnytystä, nyt taas enemmän sitä että ehdin sinne ja että saan nämä lapseni järkevästi hoitoon. Ilman miestä en haluais laitokselle!!!

Nyt näyttää keli ärsyttävältä, aattelin et lähdetään lasten kanssa taas liukurimäkeen, mutta tuollahan on karsee vesikeli. Lenkillekin olin lähdössä kunhan saan miehen ylös, mutta pysyyköhän tuolla pystyssä kun on ihan jäässä kaikki tiet. Muutenkin tuntuu että olen aika kömpelö, pudotan kaiken ja törmäilen.

Eilen siivosin lasten vaatehuoneen, meni viisi tuntia ja supisti ihan hirveesti sen homman jälkeen. Sitten ajattelin lähtee lenkille mutta mies esti aikeeni, kun olin muutenkin kaksinkerroin. Seisoin sitten liukurimäen vieressä jotta sain kovasti kaipaamaani raitista ilmaa.

Hysteeri-heinä 34+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

enemmän olen pyörinyt tuolla plussanneet lapsettomat-puolella, mutta tässä suppareita kuunnellessa kirjoittelenpa tännkin.

LA on 2.1. mutta nyt on supistellut reilut 3 tuntia suht säännöllsesti joten saa nähdä vieläkö ennättää viimetipassa putkahtaa maailmaan tämän vuoden puolella! mieluummin kyllä ensi vuonna mutta jos tämä on se hänen pävänsä niin tervetuloa!

Matkaa synnärille 130 km joten pähkäilen ja kuullostelen koska pitäisi lähteä. pari tuntia sitten kun soitin kätilö sanoi että ei ole kiirettä, pitää odotella koveneeko supparit.

mutta mutta , tässä kärvistellään!

moochild rv 39+5

Vierailija
4/81 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan olla aika hyvin sekaisin päivistä.... Nythän on sunnuntai, eikä lauantai! Kalastelen siis viestejä ihan takautuvastikin :-o, hih!

Vierailija
5/81 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan Tikrun viestin kopiona vanhasta pinosta tähän uuteen, ettei mene hukkaan:

Huomenta!

Outille ja perheelle suuren suuret onnittelut pienestä pojasta:) Ihanaa käydä lueskelemassa pinoa, kun nyt on alkanut " tasaseen" tahtiin tulemaan näiti iloisia uutisia!! Pysyypähän hyvin mielessä, että jossain vaiheessa on tositoimet edessä itselläkin;)

Poikia on ainakin tällä hetkellä terhoista suurin osa, olikos Monttu ainoa joka on saanut pienen prinsessan? Onpas jännää katsoa, kuka pyöräyttää seuraavan tytön..

Itse odotan enemmän " todisteiden" perusteella poikaa, mutta saa nähdä.. SAmoja ajatuksia ARIELLA miullakin on, miten poikaa osaa hoitaa eli lähinnä just toi pippelin pesu, ja miten se laitetaan vaippaan ettei ole ihan rullalla!!! Nää non just näitä järkeviä huolia;) Jospa ne sairaaalassa sen verran opettais??!

Yksi juttu, mikä etukäteen " inhottaa" on sen napatyngän putsaaminen.. Miulla teki tosi pahaa esikosta moinen touhu,, mutta onneksi mies pääasiassa hoiti sen. Jotenkin tuntui vana niin pahalta kaivella pienen napaa, vaikkei se satukaan ollenkaan. Onneksi esikon tynkä irtosi tosi nopeeta. Onko muita, joista toi putsaaminen on " ällöä" ??

nyt pyykkejä hakemaan:) Niin, ja oma olo oikein mainio, ei supistuksia!

tikru 37+2

Vierailija
6/81 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin oikein itsekin laskemaan että mikäs päivä tänään onkaan =)

Ajatelkaas minkälainen ruuhkauma synnäreillä on huomenna kun me kaikki mennään sinne (tai tänä yönä) koko poppoo ollu eilisestä asti jalat ristissä ja tänään kaikki saunoo,siivoo,sekstailee ja hieroo vielä akupisteitä =D Mäkin nätisti vauvalle ja masulle aamulla juttelin kun klo:5-8 oli supistuksia,ei tosin kipeitä mutta tuntuvia ja säännöllisiä,että josko hiukan vielä odoteltais,ja nyt on taas hyvä olla.

Mieluumin lähtisin kuitenkin aamusta sairaalaan kun yöllä,kaikki lasten hoidot sun muut on hieman helpommin hoidettavissa silloin.

Kurja kurja ilma tuli tännekin,toivottavasti vaan ei illalla satais vettä,että on mukava lasten kanssa katsella raketteja..

Mies varmaan odottaa iltaa kun kuuta nousevaa kun ollaan tässä muutama päivä oltu ihan kiltisti ja tietää että tänä iltana tapahtuu jotain,hihi..mulla ei kyllä seksihalut oo vieläkään kadonnu mihinkään,tosin aika ykstoikkostahan se on kun ei kovin akrobaattisiin asentoihin enää taivu =)

Nyt meen odottelemaan pikkusiskoa (11v.),joka lupas tulla auttamaan vauvan tavaroitten kanssa..

T:Isa ja masukki vihdoinkin 37 viikkoa täynnä =)

Vierailija
7/81 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

CHICCA, että siirsit viestini tähän uuteen pinoon:)

Kohta lähden " lenkille" kaverin kanssa. Täytyy yrittää kävellä kieli keskellä suuta, ettei kaadu. Näyttää olevan melkoisen liukasta ja vettäkin ripsii:( Olis kyllä kohtalon ivaa, kun ulos pyllähtäisi ja synnytys alkaisi ja vauva syntyisi vuoden vikana päivänä;)

Heinä: Meillä on samanlainen jännitysnäytelmä esikon hoidon järjestymisen suhteen edessä kuin teillä! Ei ketään sukulaisia paikkakunnalla ja lähimmät 200km päässä.. Veli on luvannut ajella tänne hoitajaksi, opiskelija kun on niin voi tulla mihin aikaan vuorokaudesta vain. Ainut asia on, että ehtiikö ajoissa, matkaan kun menee talvikelillä n. 3h!! Mutta ei kai se vauva noin nopsaan maailmaan tule?!! Joitakin perheitä on, jonne voi esikon viedä tyyliin päivällä ja viikonloppuna, mutta entäpä jos hoitoa tarvitaankin yöllä?!

Enkä myöskään mie ole lähdössä synnärille ilman miestä, EN!!!

tikru

Vierailija
8/81 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin pitäiskö sitä itsekin ottaa ne 3 S:sää käyttöön tänään? Nyt on tasan 40+0!! Yöllä tuli vain yksi kipeä supistus, joka tuntui alaselässäkin pitkään. Mielellään odotan huomiseen, mutta vois se yölläkin syntyä ens vuoden puolella. Pah, tuskimpa kuitenkaan..

Kinkunjämistä: Tänä vuonna ostettiin pieni kinkku, ettei sitä just jää yli tuon takia, etten keksis sille mitään käyttöä. No, voihan sen paloitella pieniksi palasiksi ja laittaa pakkaseen. Sit myöhemmin tehdä siitä kinkkukiusausta vaikka...

Heinä: Minä myös täällä hermoilen siitä, että milloin ajoittaa lähtö oikein synnärille, kun lapsetkin pitäis viedä hoitoon. Meillä hoitopaikkaan kestää viedä (mummola) 40min. + n.20min. sieltä sairaalaan. Matkan varrellakin on toinen mummola (15min.päässä), mutta jos se tapahtuu arkena, niin ovat molemmat töissä. Pitää soittaa kaikki mahdolliset hoitopaikat/hoitajat läpi sit ku alkaa synnytys.. Harmi sais nyt syntyy su-ma yönä, niin olis sisko vielä vapaana tulemaan hoitaan!

Moonchild: Onnea tulevaan koitokseen..jospa se tästä alkaa!

Täälläkin satoi vettä, heräsin sateen ropinaan. :( Vielä ei ole lumet sulaneet, mutta senkin kyllä tekevät jos sataa koko päivän. Käytiin eilen ostaan raketteja ja niitä perhosia ym. juttuja lasten iloksi. Mies menee huomennakin aamuvuoroon, joten meidän perheellä jää valvomiset lyhyiksi tänään. Raketitkin paukutellaan aikaisemmin, varmaan viim. 22.00 aikoihin.

Pitääpä lähtee muksujen kans pitkälle lenkille ulos supistusten toivossa...

mellum ja peukaloinen 40+0

Vierailija
9/81 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oman navan " parasta ennen päivä" ! Elikkäs olis raskausviikot täydet NELKYT!!! Yöllä hieman supisteli pariin otteeseen. En niitä meinannu aluksi tajuta, kun oli niin erilaisia kuin esikosta. Tällä kertaa alavatsa jännitty, kiristi ja kipuili. Muutamia tuollaisia tuli, mutta loppuivat sitten. Olen tehnyt pikkukakkosen kanssa sopimuksen, että ennen vuoden vaihtumista ei ole ulos tulemista =) Onneksi siis loppuivat ja nyt olo on vain mahakas. Esikoiselta siis supistukset tuntuivat melkeistä vaan selässä poltteena ja kipuna. Muutenkin eilen illalla tuntui, että pikkukakkonen tulee ulos ihan itsekseen suoraan mahasta (jos siis ymmärrätte?!), niin kovasti venytteli jäseniään.

Nyt, kun aika on niin sanotusti täysi, on alkanu synnytyskin hieman mietityttämään. Että mitenkä se sujuu ja miten kivun jaksaa ym. Esikoista kun " tein" kuustoista tuntia ja lopulta päädyttiin sektioon. Ihan samanlaista en toivoisi tällä kertaa.

Ja vauvanhoito. Luotan kyllä siihen, että homma hoituu. Mäkin luulen, että vaipat ennemmin jää vaihtamatta kuin vaihdan liian usein... =) Tietty mietityttää, josko tää tulokas onkin ihan erilainen kuin isoveljensä, niin mitäs sitten?! Jos on kauhian itkuinen, huono syömään tms. No, eiköhän siitä selvitä.

Nyt muihin puuhiin, mut enköhän vielä tän päivän aikana tuu lukaisemaan kuulumisia.

Noopu ja pikkukakkonen rv 40!

Vierailija
10/81 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outille ja perheelle suuret onnittelut!!

Fable: En tiiä millaista seteliä pitäisi tarjota, riippuu varmaan monestako minuutista on kiinni =) Vitosesta lähdetään =)

Chikka: Minunkin piti ihan miettiä että kumpiko tässä horisee, kun olevinaan olen noita tunteja laskenut!!

Moonchild: Lupaavalta kuulosta!! Muistahan varata matkaan aikaa oikeesti, kurja keli taitaa olla melkolailla koko suomessa!

Muutkin pitäkäähän kintut tiukasti maassa, ettei liukastumisia satu!!

Totta Isabelluska, saa muutama kätilö pari harmaata hiusta lisää kun kahdentoista aikaan pölähdetään kaikki synnärin oven taakse. Onneksi ollaan kuitenkin levittäydytty sen verran hyvin ympäri Suomea että ei kaikki olla saman oven takana.

Mie joutaisin kyll ihan hyvin illalla/yöllä synnärille, neitikin menee mummolaan yöksi, joka tapauksessa, joten ei tartteis ketään herätelläkkään sitten lähdön takia, no appiukko navetalle, mutta se joutaa enemmän aamunpuolelle odottamaan.

Meidän neiti (2 v + 10kk)teki eilen nerokkaita päätelmiä kun puhuttiin mitä sitten tehdään kun vauva on syntynyt ja se itkee niin että korviin sattuu?? Neiti totesi että hän laittaa kuulosuojaimensa korville ja äitille omat, mutta sitten mietti, että hitsi äitin kuulokkeissa on radio, joten äiti ottaa hänen ja hän ottaa äitin =) Ja näin vauva saa itkeä rauhassa! Yksinkertaista, joka muistuttaakin että korvatulpat sairaalakassiin!!

Oletteko te muuten varanneet miehille sairaala kassiin jotain?? Meillä kävi niin hassusti, että joulupukki oli unohtanut tuodan isänälle joka vuotisen Alivaltiosihteeri kirjan, joten ostin sen tuonne kassiin, että saa sitä lukea, jos aika tuppaa käymään tylsäksi. Varsinkin jos kasassa pysytään sinne käynnistyspäivään asti!!

Mutta nyt päivän hommiin.

Hauskaa ja rauhallista uutta vuotta kaikille!!! Pysykäämme kasassa vielä muutamia tunteja!

-E- 38+2

Vierailija
11/81 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, herättiin sitte koko porukka vasta kymmeneltä =). Eetu tosin valvo vähän aikaa yöllä, mutta tosi hyvin ja pitkään nukuttu yö takana. Olipa vaan ankea herätys, kun eilinen lumi oli _taas_ kadonnut ku yöllä sato vettä =(. Miehelle tuumasin, että pitänee iskeä rautakangella maahan reikä ja siihen joku rautaputki, josta voipi sitte ampua raketteja.

OUTIlle hurjasti onnitteluja!!! Vauvantuoksuista Uutta Vuotta!

Aika mahtava pino oli kyllä välipäivinä saatu aikaan!

Ariella, Tikru ja muutkin vauvanhoitoa pohtineet: minä taas mietin että mitäs jos TYTTÖ! Mites sitä osaa hoitaa, kun nuo pojan hoitojutut on tuntunu niin helpolta =). Olin ihan järkyttyny, ku kälyn tytölle vaihdoin ekaa vaippaa, että tuoltako se sitte näyttää ja miten sitä pyyhitään ettei vaan satuta tms. Mua ei inhottanu se napatyngän putsaus, pelotti lähinnä ja Eetulla se irtosi jo 4päivän iässä. Vaikka pitihän sitä vielä senkin jälkeen puhdistaa.

Minäkin kävin Marian numeron kopsaamassa =)

Chicca: minä pilkoin kinkunjämät valmiiksi paloiksi keittoa tai kastiketta varten. Yhden lihakeiton jo tein ja loput lihat on rasioissa pakkasessa. Ja vielä on pieni pala voileipiä vartenkin ;)

Mun ei onneksi tarvi vaivata päätäni lastenhoitoasiassa. Käly on vanhempainvapaalla ja tulee meille tyttönsä kanssa päiväaikaan (matkaa vaan 9km), yöllä on naapurissa appiukko valmiudessa, viikonloppuna anoppikin voi tulla yöllä, kun ei tarvi nousta viideksi töihin ja naapurissa asuu ystäväperhe, jossa vaimo on hoitovapaalla ja sinne voi viedä jos kiire tulee. Ja kuulemma voi muillekin sukulaisille viedä tohon 10km:n päähän jos sattuu, ettei nuo onnistu.

( . ) Oli sitte varmaan turvotusta se mun toinen jouluviikolla tullu lisäkilo. Nyt on enää " vaan" +1kg 20. päivän neuvolamittaan. Jos nyt vielä olis maltillisesti tän vuodenvaihteen, torstaina kun on sitte seuraava punnitus =).

Mulla on jotenki kovin seesteinen ja rauhallinen olo. Voipi johtua tuosta 36 viikon täyttymisestä. Vauva kyllä jumppailee ahkerasti ja joka päivä muutaman kerran supistaa. Viime yönäkin heräsin pari kertaa, mutta ei mitään jännitystä nostattavaa. Tosin se vähän jännittää, että tulee sitte volttilähtö... Illalla vauva työnsi takapuoltaan puolelta toiselle ja aloin oottaa, että kohta vihlasee, kun täytyyhän sen vähän päätäänkin liikuttaa. Ja kyllä vihloi ilkeästi kun se sen sitte teki. Limatulpasta ei oo havaintoa, mutta valkovuoto on ihan " juoksevaa" , en muista että viimeksi olis ollu. Mutta ei sillon ollu mitään muutakaan. Ekat supparit tunsin vasta laitoksella.

Pitää mennä pukemaan ja syömään itekki jotain, poitsu sai jo puuronsa. Meinaa alkaa jo heikottaa, kun oon alottanu aamun teellä ja viimeksi 14h sitten syöny...

Elina ja masukki 36+

Vierailija
12/81 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja OUTILLE onnittelut pikkupojasta!

Tosiaan aika poikavoittoisia ovat nää joulukuunpuoleiset terhot olleet, ehkä tammikuu tuo tullesaan " parit" näille poitsuille ja tyttöjä rupee putkahtelemaan maailmaan!

Meillä sitten eilenillalla oli ystäväpariskunta syömässä vajaa 4 v. poikansa kera ja viihtyivät melkein puol 12 asti illalla (yöllä...) ! Arvatkaa vaan kuka nukkui sohvalla raukka pienen väsyneen (mutta kuitenkin ylipirteän!) pojan kanssa....? Tää mammahan siinä röhnötti masu täynnä vauvaa ja cannelloneja (ja suklaatorttua....). Tosin poika yritti kovasti pitää mua hereillä, oli ihmeen pirteä ottaen huomioon ajan!

Ja sitten kun vihdoin päästiin sänkyyn alkoi masussa armoton möyriminen, vauveli puski päätään alaspäin niin että rakko lauloi hallelujaa! Eikä loppunut ihan heti, teki ihan kipeää ekaa kertaa. Luulin jo että tästäkö alkaa, mutta rauhoittui sitten ja sain nukuttua....

KUNNES heräsin yöllä kun suonta veti ihan hirveesti oikeasta jalasta, mieskin heräs ja ihmetteli mitä vauhkoan sängyssä edestakas....

Eiku säärystimet jalkaan ja uus yritys!

No, nyt ollaan aika " voiton" puolella, eli näin ensisynnyttäjänä olen laskeskellut että vaikka nyt alkais synnytys niin vois kyllä kevyesti mennä ens vuoden puolelle.

KINKUNJÄMÄT oon aikaisempina vuosina (varsinkin potkan) pakastanut ja laittanut hernekeittoon laskiasena! Tosin tänä vuonna meillä oli niin pieni kinkku että just sain vikat siivut annettua koiralle ruuan seassa herkkupalana. Eipä taida kuitenkaan olla laskiaisena aikaa järkätä mitään pulkkariehaa hernekeittoineen ja pannareineen, on varmaan muut asiat mielessä!

ZATU- kiitos voideinfosta! Taidan suosiolla ostaa sitä hinnasta viis, voin vain kuvitella miten käy ellen hanki kunnon rasvaa.... Nyt oon rasvaillut tarpeen mukaan Dermosil Extra-voiteella, se on semmoista tosi " tönkköä" mutta imeytyy hyvin ja on hajuton, sopii kuulemma vauvallekin.

UUDENVUODEN SKOOLAAMISESTA oli kans puhetta, olen kyllä ollut ihan tipattomalla koko raskauden ja sitä linjaa aion jatkaa! Ei vaan maistu mikään alkoholipitoinen eikä hiilihapollinen, taidan varata illaks mukaan mehua tms., tosin epäilen että tää mamma on jo sängyssä rakettien & skoolaamisen aikoihin....

Huomenna voi sitten ruveta kokeilemaan kolmea ässää!

Siivoamista harrastin jo eilen (imuroin, pyyhin pölyjä ja moppasin lattiat) , saunaa meillä ei ole joten se kolmas vaihtoehto pitänee vielä kokeilla....Tosin mikään kiire tässä ei ole, haluaisin vaan niin malttamattomasti saada vauvan maailmaan!

Nyt täytynee päästää mies koneelle ja rojahtaa vaihteeks telkkarin ääreen!

OIKEIN RAUHALLISTA UUTTA VUOTTA & voikaahan hyvin!

Saas nähdä moniko poksauttaa oman " rakettinsa" ennen puoltayötä!

Huomiseen,

Pupina & Möykky 38+2

Vierailija
13/81 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa ihan vieläkin =) Aattelin laskea pojan kanssa mäkeä, mut jäi kyllä yhteen kertaan. Laskettiin isohkoa mäkeä ja suoraan toiseen rinteeseen, sinne sit jäätiin kököttään pulkkaan, kun en millään siitä taipunut enää ylös! Nauroin vaan hysteerisesti ja poika kysy, et " onko äiti napit loppu?" (oppinut isältään moisen kysymyksen...)

Mies sit tuli hilaamaan pulkasta ylös ja nauru vaan jatkui. Onneks ei vielä ollut muuta porukkaa ehtinyt paikalle.

Mie oisin kyllä kohta jo valmis synnyttämään, kun olo on niin tukala. En yletä kohta enää sitoa edes kengännauhoja ja tänää oli ihan koomista leikata varpaankynsiä. Ei vaan supistele just ollenkaan, vihloo ja viiltelee vaan. En kyllä loppupeleissä ees kunnolla tiedä, et mitä supistukset on, kun ekasta meni lapsivedet ja sit ei kovin kivuliasta ehtinyt olla, kun sain saikulla kipulääkityksen ja pian olikin poika jo syntynyt. Että jännittää, miten se lähtö tällä kertaa tulee =o

Nyt ois ollu kyllä hyvä aika lähteä, kun mummi ja ukki on täällä huomiseen asti, ni ois ollu lapsenvahdit pojalle.

Sit ei taas tiedäkään, et joudunko lähteen yksin, kun ei ole muita vaihtoehtoja kuin tuo naapurin mummo alakerrassa, mut hänkin kotona aika harvoin... En kyllä millään tahtois ilman miestä synnyttämään! =/

OUTIlle isot onnittelut pojasta!!! =) Kiva, kun täällä alkaa nyt näitä vauvauutisia olla.

Mulla ois tuolla jouluna otettu masukuvakin, mut en oo sitä ees kehannut blogiin lähettää keskelle noita suloisia vauvan kuvia.

Marian nron sieltä otin talteen, ni voi viestillä viskata, kun vauva syntyy. En usko, et sitten tulee itse heti ehdittyä koneelle kovin nopeasti.

Chicca: kiitoksia noista osoitteista! Täytyy käydä heti tarkistamassa, kun ehdin. Sieltä nettiemosta varasin kyllä jo toiset bravadot, mutta jos ne ei olekaan hyvät, niin vaihtoehtoja hyvä tietää.

Ja voishan tuolla Lindexissäkin käydä kurkistamassa tarjonnan. Edellistä oottaessa ei kyllä ollut toivoakaan löytää sieltä sopivia, enkä löytänyt silloin edes ihan alusvaatepuodistakaan, joten liian pienillä sitkuttelin.

Kyllä on aika levoton olo ja käyn ylikierroksilla =o Ei tässä meinaa tuolilla pysyä. Synnytys pyörii koko ajan mielessä. Ja kaikkea muuta mahdollista. Mietin myös välillä Elinan tavoin, et jos tuleekin tyttö, ni mites osaan sitä sit hoitaa, kun esikoinen on poika. jne

Uutta vuotta vastaanotetaan tässä kotona noiden isovanhempien kanssa. Illalla käydään katsomassa ilotulitusta ja haetaan pitsat jossain vaiheessa. Perinteisiä nakkeja ja perunasalaattiakin löytyy kaapista.

No, lopetanpa nyt tän tarinoinnin, kun ei tunnu pysyvän oikein ajatukset kasassa... Jos vaikka välillä ravitsis kupua ja vois vähän siivoilla. Joulu heitettiin tänään ulos, kun tuo kuusi alko jo tympiä, kun neulasiakin oli levinnyt ympäri kämppää.

Onnellista uutta vuotta kaikille!!!

-tau- 37+1

Vierailija
14/81 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivää ja viimeistä sellaista tänä vuonna....

Loput sitten ovatkin tammivauvoja tod.näk. tai sitten helmikuisia.

Outille:

Onnea pojan syntymän johosta!!!! Ei sitten päästy samaan aikaan TYKSiin...No mä oon ihan varma, että tämä menee vielä yli kuten esikoinenkin meni viikolla, joten olen sitten vasta helmikuussa puskemassa. Oliko muuten TYKSin remppa jo aloitettu? Oliko ahasta?

Tänään vähän esikoisen kanssa siivoillaan, kun lelut on vallannut joka huoneen ja pölyjäkin alkaa jo joulun jälkeen taas ilmestymään nurkkiin, tylsää! Ostettiin eilen vähän lisää raketteja ja sellainen pikkupoikien paukkulaatikko, vaikka viime vuodesta oli ihan muutama raketti jäänyt jemmaan :) Illalla tehään pizzaa ja herkutellaan, taitaa neuvolan vaaka räjähtää ens keskiviikkona!!!!

( . ) Viime yönä supisteli taas koko ajan, ei mitään kivuliasta edelleenkään, mut maha oli joka kerta herätessä ihan kivi kova klimppi. Saunoin eilen esikoisen kanssa ja piti mennä oikein kuistille happea vetämään välillä, kun tuli niin huono olo. Saunan jälkeen olikin sitten aika seesteinen ja rauhallinen olemus :) Join vielä alkoholittoman olusen päälle :)

HYVÄÄ UUTTA VUOTTA KAIKILLE JO POKSAHTANEILLE JA KAIKILLE VIELÄ ODOTTAVILLE!

Äitee ja Aatutar 36+2

Vierailija
15/81 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensimmäiseksi kaikille vauvautuneille mahrottoman suuret onnittelut !!!

Saatiin äsken kuulla, että miehen serkku lähti synnärille esikoista hakemaan. Oulussa siis ainakin tapahtuu. Hänellä kylläkin jo 40+6.

Mä lukeudun kans niihin jotka jalat ristissä tämän päivän odottelevat. Suku kyllä on jo aloittanut " painostuksen" , anoppi kaikesta pahin. " eikö yhtään ole tuntemuksia?" =/ Oma äiti oli nähnyt unta tekstiviestistä, että tyttö tuli (4D:n mukaan siis poikaa odotellaan). Appiukon unen mukaan vauvamme olisi pitänyt syntyä eilen ja mieskin oli unessaan ostamassa tila-autoa. Itse en ole unia synnytyksestä tai vauvasta nähnyt.

Kinkunjämistä: meillä on joskus tehty pizzaa lopusta kinkusta, ihan syötävää. Joskus on koirakin saanut osansa...

Lastenhoidosta: appivanhemmat kyllä asuvat melkein naapurissa ja hoitavat muksut tarvittaessa. Paitsi alkuviikon päivät tuottaa päänvaivaa kun anoppi on töissä ma-ke ja muuten osa-aikaeläkkeellä. Olenkin osittain valmistautunut siihen, että joudun yksin lähtemään synnärille ja mies tulee perässä kun muksut on saatu jonnekin " kummin sekun kaimalle" jos sitten enää ehtii... Olipa sekava selvitys ;-)

Vuoden vaihtumista juhlistetaan saunomalla, syömällä ja raketeilla. Muksuille niitä paukutellaan jo vähän aiemmin, ainakin kuopus hyytyy kymmeneen mennessä ja jäis sillä sitten raketit näkemättä. Perinteisenä uuden vuoden ruokana perunasalaattia ja nakkeja. Kuohuvaa en uskalla ottaa, nollalinjaa olen vauva-masun kanssa pitänyt. Vaikka tuskin lasillisesta olis haitaakaan.

Maria, otin minäkin numerosi talteen. Sulla saattaa huomenna olla puhelin tukossa, jos kaikki meinataan ensi yönä lähteä vauvan tekoon =D

Täytyy kertoa teillekin, että mä olen ihan hurahtanut kestovaippailuun. Monena iltana surffannut kestovaippayhdistyksen, nettikauppojen ja tsi-ohjeiden perässä. Muutamia testivaippoja oon tilannut ja toivottavasti pian pääsee kokeilemaan. Jotenkin vain tuntuu, et se on meidän juttu (okei, enempi mun juttuni, mies ilmoitti heti ettei niitä vaihda). Olikos se Beijaflor jolla myös kestikset käytössä? Onko muita?

( . ) putoaa kohta polvien väliin. Pikku-ukko painaa todella alas ja kovasti juilii, pyöritteleekö tuo päätään kohdunsuun hermoilla. Suppareista ei juurikaan tietoa, muutamia harjoituksia vain. Kaks ekaa synnytystä lähti suppareilla (40+5 ja 39+6) ja kolmas vesien menolla (38+3). Aloitetaan myös kolmen S:n harjoitukset heti vuoden vaihtuessa lisämausteena maratonlenkit sekä vyöhyketerapiapisteet. Toisaalta kyllähän se vauva syntyy kun on sen aika, mutta tuntuu ettei kroppa kestä enää.. Yölläkin tippa linssissä kylkeä käännän :(

Jossakin oli pinoa synnytyksen itse käynnistämisestä / nopeuttamisesta. Sisko-kulta muisti yksi päivä, että raparperi olisi tosi tehokas käynnistäjä. Hänellä kokemusta, kolmonen syntyi seuraavana päivänä raparperin rouskuttelusta. En tiedä mihin idea perustuu tms. Onko kukaan kuullut vastaaaa?

Oikein rauhallista loppuvuotta kaikille ja vauvakasta uutta vuotta!!!

Sunmom ja pikku-ukko 38+0

Vierailija
16/81 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Outille ja muille vauvan jo saaneille.

Just olin lähettämässä kirjoittamaani viestiä, niin peukaloni painoi hiiren back-nappulaa. PRKL! soikoon. Kuinka voi ollakin niin ärsyttävää kun juttu häviää kuin tuhka tuuleen.

Täällä ei ole sen kummempia tuntemuksia tullut edelleenkään. Saattaapi hyvinkin mennä reilusti yliaikaiseksi. Mutta ennemmin tai myöhemmin meidänkin poika näkee päivänvalon.

Kaikki on nyt laitettu kuntoon vauvaa varten. Pinnis koottiin tänään sängyn viereen ja lastenvaatelipastojen paikkoja vaihdettiin, jotta saatiin kaikki tarpeellinen mahtumaan meidän tilaihmemakkariin :)

Enää pitäis muistaa mihin olen laittanut tuttiketjun säilöön.

Joten ei muuta kuin Uutta Vuotta ja vauvaa odottamaan...

Oikein hyvää ja onnellista Uutta Vuotta kaikille!

Taneli+perttuvauva rv 39 tasan!

Vierailija
17/81 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla toivotella hyvät uudet vuodet, mutta nyt sitten teen sen eli

Onnea vuodelle 2007 kaikille mammoille, jo nyyttinsä saaneille sekä vielä sitä odottaville:)

Hih, aamulla ilmoittelin, ettei ole kipeitä supistuksia ollut.. No, tulihan niitä sitten lenkkeillessä;) Ihan hyvä juttu, tietääpähän ainakin että jotain tapahtuu tuolla alakerrassa!

Esikko oli vauvana NIIN helppo, että kieltämättä mietityttää jos tämä on vaativampi tapaus.. Miten sitä sitten jaksaa, kun on esikkokin hoidettavana.. Mielenkiinnolla olen kuunnellut kaverin vauva-arkea, vauva kun tykkää valvoa kolmeenkin asti aamuyöllä.. Vähänkö miekäläinen iltaunisena olisi ihan poikki!!!

Mutta kai sitä sitten vana jaksaa hormonien voimalla mitä vain;)

tikru

Vierailija
18/81 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]Ihan ekana paljon onnea OMK:lle eli Outille pojasta! Kyllä sun uutisia on täällä odotettu!! Vauvantuoksuista uuttavuotta teille ja kaikille muille vauvautuneille, Mirabella taitaa viettää uudenvuoden synnärillä ja ilmeisesti myös Vupii?

[color=maroon]No nyt ulee pitkä litania omaa itseään...

Eilen siivoilun ja saunan jälkeen olo muuttui tuskaiseksi ja yhtäkkiä (siis ilman mitään varoitusta...kuvitelkaa ;) ) alkoi kipeät supistukset 5 minuutin välein. Menin sänkyyn pitkäkseni ja kirosin että pysy nyt vaan siellä vielä =) Mies toi panadolin kun tuntui että ristiselkä oli tulessa, makoilin sängyllä n. 45 minuuttia ja supparit alkoivat tulla 2-3 minuutin välein. Eilen (30.12) oli miehen 35 vuotis synttärit, että sillänsä kiva päivä syntyä, mut mähän olin PÄÄTTÄNYT että vauva saa tulla vasta ensi vuonna! =)

Mullehan on sanottu äippäpolilla että heti pitää lähteä näytille kun alkaa, mulla kun on tuo verenvuotoriski. No päätin sitten nousta ylös ja pakata kassit mulle ja vauvalle, sen tein 15 minuutissa ja ei tuntunut yhtään supistusta, sitten istuin syömään piirasta ja patonkia, kun mies oli kattanut iltapalaa meille ja lapsille. Suppareita tuli 4 minuutin välein ja kesti alle 15 sekuntia, ja mies alkoi jo hermostua että mitä odotetaan, hän soittaa kyllä äidillensä nyt heti. Minä ittepäisenä ajattelin että jos menen maate ja otan rauhallisesti niin kyllä ne loppuu, meninkin tv:tä katsomaan ja ihme, supistukset harvenivat ja alkoivat tulla 15 minuutin välein. Keskiyöllä menin nukkumaan ja nukuin kymmeneen asti ilman mitään supistuksia. Nyt aamullakaan ei ole tuntunut vielä missään. Vauvakaan ei ole paljoa liikkunut että sitäkin mietin onko kaikki hyvin...

Mies ei anna mun tehdä mitään, istun vaan tässä ja otan rauhallisesti ja kuulostelen ihan paniikissa (kuten chikkakin) että supistaako jne. Nyt tuli eka pieni supistus eilisen jälkeen. Voi kuinka mä toivon että pääsisin huomisen puolelle, mut jos ne supparit vielä tänään alkaa, se on menoa! Edellinen synnytys oli nopea, tunti sairaalan tulon jälkeen tyttö syntyi ja en ollut edes kunnolla kipeä sitä ennen. Jos nyt alkaa supistamaan se on pakko lähteä näytille, pelkään että eilinen on varmasti avannut kohdunsuuta, sen verran jämäkät oli supparit. Meidät on pyydetty syömään klo. 18 miehen siskon luo tähän ihan puolen kilsan päähän, toivottavasti sinne asti päästäisiin. On tää vaan hassua, en ole missään aikaisemmassa raskaudessa toivonut että vauva EI syntyisi kun näin lähellä ollaan laskettua päivää (1.1.)

Mikähän se eilen lopetti supistukset? Pystyikö olla panadoli? Sitä en olekaan ikinä ennen kokeillut, mutta täältä luin että joku oli saanut sellaisen neuvon synnäriltä.

No nyt taas supisti ihan pikkuhetken, eli taas alkaaa lyhyellä välillä ja lyhytkestoisina. En tiedä uskallanko riskeerata enää vaan lähdetään varmasti edes näytille jos tätä jatkuu vielä päivän aikana. Erikseen kun on käsketty tulla heti näytille, ihan huono omatunto vähän vaivaa...

Joka tapauksessa hyvää uuuttavuotta terhoille, lähettelen chikkalle uutisia jos tästä nyt jotain seuraa, muuten tulen illalla vielä häiriköimään =)

nenn 39+6

Vierailija
19/81 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#008080][size=4]Onnea Outille pojasta![/size]

[color=#556B2F]Eilinen paine on onneksi hellittänyt ja sain nukuttua paremmin kuin aikoihin!

Pian tulee vieraita ja paikat kesken ja tukkaa en oo ees vielä harjannu tälle päivää !! kääk!

Pitää vissii tyhjätä puhelin valmiiks teidän tekstareita varten, ettei mee ihan tukkoo ;))

[b]nenn[/b] Jalat yhteen vielä hetkeksi :DD

[color=8B3626][b]Maria ja himpula tasan 38 !

Vierailija
20/81 |
31.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...eipä tätä päivää ole kauaa jäljellä, mutta silti ihan tarpeeksi :O