" =" Terhot Tammikuuhun la-ma " ="
Viime viikon höpöstelyt:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9170404&p=1&tmode=1&smode…
Kommentit (81)
Juu täällä vielä ollaan ja saadaan meidänkin perheeseen tammenterho, eikä joulunyyttiä, kuten vielä pari viikkoa sitten kovasti luulin (ja toivoin).
Mutta siis täällä vielä ollaan ja huomenna aika sinne äitipolille. Joskohan ne ottais sit mut sinne käynnistykseen, kun sitä viimeksi vähän lupailivat/uhkailivat.. Mutta sehän riippuu ihan kohdunsuun tilanteesta ym. Mutta todella toivon, että nämä viime päivien supistukset olisivat saaneet edes sen verran aikaan, että kohdunsuu olis kypsynyt vähän lisää ja pääsisin ihan oikeesti tositoimiin jo viimeistään keskiviikkona.. En nimittäin halua tätä kovin paljon yliaikaiseksi, kun on kuitenkin tiedossa iso vauva, painoarviohan silloin jouluviikolla (eli pari viikkoa sitten) oli 4200 grammaa ja on nyt varmasti ainakin sen 200 grammaa tuota painoa lisännyt ja ultrausarvioista ei ole mitään hyviä kokemuksia, että olisivat kovinkaan luotettavia ja paikkaansapitäviä. Mutta huomenna saadaan uusi arvio, jos sitä ennen ei pidä lähteä synnyttämään ihan luonnostaan..
Onnea kaikille nyyttinsä jo saaneille!!! Aika poikavoittoista on tähän mennessä ollut, mä luulen, että itse liityn siihen samaan poikajoukkoon, mutta sehän nähdään, kun mitään muuta tietoa ei ole, kuin omia arvailuja.
Mutta nyt siivouspuuhiin, jos vaikka sais sen synnytyksen käyntiin..
-äitiliini78 ja rv 39+6
ps. häiriköin sit Sindaa ja Zatua tekstareilla, jos/kun käynnistykseen ja synnytykseen asti päästään ;-)) Saatte sit ajantasaista tietoa..
Hei taas!
Lapset kinusivat eilen uimaan ja vein heidät kylpyläuimahalliin. Mummon hoitaessa lapsia lastenaltaalla (tilasin lähistöllä sukuloineen mummon onnistuneesti uimavahdiksi) uin itse kylmässä altaassa 20 minuuttia kuntouintia. Yleensä ilman mahaa uin 45 min joten oletin tuon olevan maltillinen määrä. Supistikin aika kovasti uinnin aikana ja sen jälkeen, mutta ei tämä ole mihinkään yltynyt. Kun on kymmenen viikkoa varonut, ei enää viitsi varoa yhtään vaikkei 36. viikolla nyt vielä tarvis syntyäkään. Nyt nautin kuitenkin kovasti siitä että uskaltaa käydä lenkillä, saa hoitaa lapset kotona itse (eikä tarvi siis kuskata ketään tiettyyn aikaan mihinkään) ja voi siivotakin jotain kriittisimpiä kohteita. Lauantaina tuli siivottua lasten vaatehuone, joka oli järkyttävässä kunnossa. Nyt pitäis vielä käydä läpi omat vaatekaapit -tuntuu että aina on samoissa lumpuissa. Tosin tällä mahalla valikoima on aika suppea.
Onko teillä muilla merkkejä pakottavasta tarpeesta siivota komeroita jne ennen vauvan syntymää? Meillä tämä on tarttunut jopa mieheen!!!
Neuvolakuulumisia perjantailta:
- sokerittomuuden ansiosta sf-mitta ei ollut kasvanut YHTÄÄN. Viimeeksi oli hurahtanut alakäyriltä keskikäyrälle, nyt tippui käyriltä. MItan ottajana molemmilla kerroilla sama suht kokenut kätilö, joten pitäis kai uskoa. Omaa painoa oli tullut 500 g/vko, joka oli ok. Viimeeksihän tuli 1200g/vko! Yhteensä painoa on nyt tullut 15 kg, joka on minusta aika paljon. Tosin lähtöpaino oli 61 kg/172cm joten hoikka alku. Mutta tässä on vielä muutamia viikkoja jäljellä ja jos pukkaa painoa kilon viikossa jos syön yhtään sokeria ja puol kiloa hirmu dieetillä, tulee vielä monta kiloa. Vauva oli vihdoin pää alaspäin, toivottavasti pysyykin. On riekkunut yleensä vikapäin.
Nyt lähinnä kuitenkin mietityttää, kasvaako tuo vauva nyt oikein hyvin. Kuopushan oli jättiläinen (söin mitä sattuu mut painoa tuli yhteensä 14kg eli vähemmän kuin nyt 36. viikolla) ja silloin oli näillä viikoilla 6cm isompi sf-mittakin. Esikoinen oli 3800g ja hänestäkin oli mitta pari senttiä enemmän kuin nyt. Nyt kun mulla on hirmu alhaiset sokerit, ehkä vauva ei saa kuitenkaan riittävästi varsinkin kun vältän sokereita kun ne laskee aina alemmas jos nostatan sokeriarvoja herkuilla. Ihme pelaamista! Ja jatkuvasti etoo sokerien epätasapaino. Asiaa tutkitaan kun menen äitiyspolin lääkärille 9.1. Eli viikko on vielä jännitettävä, kasvaako tämä vai kasvaako taas kovasti ns. vaivihkaa.
Nämä loppuajan viikot on levottomia -sitä miettii synnytystä ja samalla sitä, pitäiskö nyt uskoa kätilöä ja välttää sokeria (jolloin vauva ei kasva sf-mitan mukaan) vai syödä normaalisti etomista uhmaten ja saada vauva kasvamaan runsaasti. Jos voisikin pitää jonkun kohtuuden, välimuodon. Sokerinhimo on vaan sitä luokkaa, että kun saan yhden suklaan, menee vintti pimeeksi ja haluan kymmenen, tai 50. Mitään syömishäiriötä mulla ei ole koskaan ollut, mutta sokeriaineenvaihdunnan häiriö nimenomaan liian alhaisilla sokereilla tuntuu aiheuttavan kohtuuttoman sokerinhimon. No se tästä iänikuisesta sokeriasiasta... toivottavasti tää pelaaminen loppuu kun vauva syntyy.
Ihanaa uutta vuotta kaikille! 1,5 kuukauden sisällä pitäis jokaisen terhon vauvan olla jo maailmassa -jännää aikaa tää...
HEinä 35+
Hei vaan kaikille! :)
Ja lämpöiset onnittelut kaikille jo terhonsa saaneille!! On se ihanaa, kun sen oman pienen syliinsä saa... :)
Tsemppihalaukset kaikille niille, jotka ovat nyt synnyttämässä tai piakkoin menossa... Virtuaaliponnistus täältä ;)
Meillä uusivuosi vietettiin rauhallisesti kotosalla ollen. Lapset kävivät isänsä kanssa muutaman ilotulitteen katsomassa tuolla ulkosalla, mutta vesisateen takia aika oli todella lyhyt ulkona olemiseen. Naapurin ystäväperhe tuli illalla sitten yllätyskylään, ja kiva ilta oli. Poristiin aikuisten kesken ja parannettiin maailmaa, lapset saivat toisistaan leikkikaverin.
Olo on minulla melko ahdistava. Ei supistele, ei. Mahanahka on tiukilla, aivan pinkeenä kiiltelee, ja lisää arpia tulee koko ajan. Vauva on tosi alhaalla, painaa kipeesti. Menkkamaista jomotusta on ollut jo pitkään, mutta eipä tässä vielä kiirettä ole laitoksellekaan. Nyt on oikeestaan sama milloin syntyy, kun kerran tämän vuoden puolelle päästiin ;)
Lapset odottaa jo innolla vauvaa. Neiti (4v) kyselee ihan jatkuvasti, milloin se vauva oikein syntyy. Ollaan yhdessä laitettu sänky valmiiksi pienelle, ja kaukalon kankaatkin pestiin ja asennettiin paikalleen. Esikoinen (poika, 5v) kuulemma aikoo ottaa asiaksi, että muistuttaa isiä ottamaan sen kaukalon ja vauvan vaatekassin mukaan sitten kun tulevat minua ja vauvaa sairaalasta hakemaan kotiin :) Nuorimmainen (1v3kk) on ihan tässä viime päivinä ollut erityisen kiinnostunut masustani. Koko ajan nostaa paitaa ja taputtelee isoa palloa :) Hokee jatkuvasti " vauva, vauva" , mutta liekö vielä oikeasti tuon ikäinen ymmärtää mitä tuleman pitää ;) Ihania nuo lapset!
Oman talon rakennusprojekti on vielä vähän vaiheessa, kovasti ollaan kyllä katseltu jo vaihtoehtoja. Tontti ostettiin syksyllä, ja tässä piakkoin pitäisi kai jotain jo ratkaista ja aloitellakin siellä... Vaikeeta hommaa tuo miettiminen ja suunnitteleminenkin on :( Aikaa vievää puuhaa, mutta on se kuitenkin ihanaa, kun on kyse OMASTA kodista! :)
Nyt laittamaan lapsille ruokaa...
Nasu 39+2
päiviksi :) Itsellä ainakin eilen loppu kaikki varominen (tietty järjen kanssa touhuan) Tälle päivälle oon suunnitellu lenkkeilyä,seksiä,saunaa ja sit ajattelin jalkakylpyä,raspauksen ja rasvauksen ja kynsien hoidon kera.. tosin en tiiä miten paljon noista itse toteutan,ehkäpä mies voi ainakin jalkahieronnan antaa.. Pyykkiä pesen tässä ja ajattelin lakanat vaihtaa.. Sairaalakassin pakkasin ja lapset pakkasivat omat reissukassinsa (kiitos sille joka lasten kassien pakkaamisesta vihjasi) Kertokaa vihjeitä mitä kaikkea vois touhuta :)
T:Isa
P.s. tunnen kyllä itseni hieman hätäiseksi kun valittelen ja synnytystä käyntiin haluan ukn osalla on kuitenkin jo 40 viikkoakin täynnä.. eli koittakaa kestää!
[color=darkviolet][b]Vupii [/b]paljon paljon onnea perheenlisästä :) :)
Se ois naikkoset sitten meiän kuukausi :O Kyllä eilen aika iso murikka tipahti sydämeltä, ku tajus, että tosiaan on päässy kunnialla vuojen loppuun. Vaikka itellä vasta vajaa 37 kasassa niin on helpottunu olo. Jotenki vapautunu vaan oleen nyt pyöreenä :)
Eilen tuli tehtyä SSS-taikoja ihan huomaamatta kaikkia samalle päivää :D Ja tänäänki oon jo Siivonnu. Eilen en jaksanu mopata niin aamupäivällä tuli puunattua koti raikkaaksi.
En kyllä huomannu minkään noista sen kummempia vaikutuksia saavan aikaseksi. Mut jatketaan harjotuksia ;)
Kaikista eniten masussa tapahtu eilen, ku käytiin ampuun raketteja. Vaikka potkurin kanssa olin liikkeellä niin meinas jalat lähtee alta. Sen verran luikas kuja oli. Masusta jotenki repäs tai haaroista vihlas, kerenny siinä jalkojen lipsuessa aatella tarkkaan mitä tapahtu. Pysyin onneks tolpillaan.
Peipi punki kovaa rakettien poksuessa. Iteksein nautin puolilta öin pommaccia. Ukko kävi kylällä kattomassa ilotulituksen ja on potenu sen seurauksia tänään. Rapulan poikasta ilmassa meinaan.
( . ) olo on hyvä ja niin on mielikin. Eilen saunasta tullessa ukon mielestä oli uusia arpia, mut ku " jähdyin" niin ei ne arvet enää niin selvästi näkyneetkään, joten taispa olla vanhat kyseessä.
[b]Onnea Vuodelle 2007 [/b]tämän runon myötä :)
[color=blue]Lue ääneen, niin toteutuvi:
Toivon, ett läskit lähtevi,
naapurin rouvaan siirtyvi.
Siihen, joka aina hyvältä näyttävi.
Rahaa sais olla vaikka muille jakaa,
velkojat pois oven takaa.
Onnea mulle paljo suo,
samat ystävilleni tuo![/color]
[color=darkviole]Z ja peipi 36+3
Hyvää Uutta Vuotta kaikille!
Onnea Vupiille! Ja edelleen myös muille vauvan saaneille.
Ihan unenpöpperöissä edelleen. Kävin nukuttamassa pojan päiväunille ja sille tielle jäin itsekin. No, viime yönä jäi unet lyhyemmiksi, joten ei varmaan vaikuta tuleviin yöuniin.
Naurattaa ihan itseäkin, kun suunnitellaan muka valvottavamme tuota poikaa illasta, että nukkuis pidempään aamulla, kuten eilen valvoi 22. samaan aikaan aamulla 6-6.30 se poika vaan herää kuitenkin. Ihan kuin olis joku sisäinen kello hällä herättämässä.
Vähän jännittää, kun nuo vauvat tuppaa olemaan yökukkujia ja esikko siis aamunvirkku, kuinka sa itse sitten nukuttua jos vauva valvoo pitkälle aamuyöhön ja poika herää klo 6 pirteänä. Mutta eiköhän sitä univelkaa tule vaikka miten päin olisi.
Tosiaan eilen oltiin kotona perheen kesken, herkkuja syötiin ja pikkupommeja yms. oli varattu miehelle ja pojalle. Kävikin niin, että meidän poika pelkäsi ihan hirveästi kaikkia paukkuja, joten minä ja poika katsottiin keittiön ikkunasta kun iskä paukutteli aina muutaman paukun tupakalla käydessään. Puolilta öin katseltiin pihalla raketteja ja painuttiin nukkumaan. Kaiken kaikkiaan kiva ilta!
( . ) ei kummempia muutoksia olotilassa. Vähän jomottaa selkään, mutta voi olla nukkumisasennosta kiinni. Onhan tässä tosiaan aikaa odotella, kun tammikuu kuitenkin jo on. Viimeistään kolmen viikon päästä luulisin vauvan syntyvän.
Taneli 39+1
[b]Aamulla innokkaana katsoin kännykkää, jonka piti vilkkua tyyliin: [color=#191970" Ei tilaa uusille viesteille" [/color]
Niin EI YHTÄÄN viestiä!
:D
[color=00EE76][size=4]Onnea vupii![/b][/size]
[color=8B2252][b]( . )[/b] Kohdunsuun vihlonta on ihan kamalaa,mutta supistuksia ei tässä osoitteessa oo ollu ku pari hassua,mutta tänään aloitetaan täälläkin " kovat otteet" ;)
Aamulla herätessä oli väsystä melkein itselläkin krapulaa..
Ukko meni hetkeksi nukkumaan juniorin kanssa, joka nukahti,kun hain mummulasta hoidosta,oli nukahtanut siellä vasta klo24:00 ja herännyt jo kuitenkin puol seiska, olivat kerinneet olla pihallakin parituntia mummonsa kanssa :)
mutta nyt perunateatteriin.
[color=607B8B][b]Maria ja impula 38+1[/b] [color=8B475D][size=4]♥
[b]Aamulla innokkaana katsoin kännykkää, jonka piti vilkkua tyyliin: [color=#191970]" Ei tilaa uusille viesteille" [/color]
Niin EI YHTÄÄN viestiä!
:D
[color=00EE76][size=4]Onnea vupii![/b][/size]
[color=8B2252][b]( . )[/b] Kohdunsuun vihlonta on ihan kamalaa,mutta supistuksia ei tässä osoitteessa oo ollu ku pari hassua,mutta tänään aloitetaan täälläkin " kovat otteet" ;)
Aamulla herätessä oli väsystä melkein itselläkin krapulaa..
Ukko meni hetkeksi nukkumaan juniorin kanssa, joka nukahti,kun hain mummulasta hoidosta,oli nukahtanut siellä vasta klo24:00 ja herännyt jo kuitenkin puol seiska, olivat kerinneet olla pihallakin parituntia mummonsa kanssa :)
mutta nyt perunateatteriin.
[color=607B8B][b]Maria ja Himpula 38+1[/b] [color=8B475D][size=4]♥
Niin sitä vaan porskutellaan vielä yhdessä koossa, vaikka saisi jo vauveli tulla ulos yksiöstään. Tänään ei kuitenkaan ole ollut ilmassa merkin merkkiäkään moisesta! Maha roikkuu jo alhaalla ja alapäätä vihloo, muttei supistele.
Eilen iltasella ammuttiin mummolan (anoppilassa) pihalla raketit ja esikoista selvästi raketit hämmensivät ja pelottivat. Toisteli mummon sanoja: " ei hätää" . Keskiyöllä ei onneksi herännyt uniltaan, vaikka pauke ja räiske oli melkomoinen. Nyt esikko vielä siis mummolassa hoidossa, mutta eiköhän tästä kohta lähdetään hakemaan. Meinaa äitiä jo ikävä painaa... =)
Mutta voikaahan hyvin kaikki mammat ja koitetaan ollaan kärsivällisiä! Kyllä me pian saadaan nyytit kainaloon =)
Noopu ja pikkukakkonen rv 40+1
täällä olen edelleen yhtenä kappaleena..vaikka eilen illallakin kyllä supisteli tosi ilkeesti..ja nyt taas supistelee ja jomottaa selkää kun käytii pienellä kävelylenkillä ni eiköhän alkanu heti supistelemaan..mun puolesta sais vaikka syntyä jo,kun mieskin on vielä vapaalla,mut huomen hän menee taas töihin jo 4 aamulla ja jotenki o semmone tunne että vauva päättääki just sillo syntyä ku mies o esim ajossa parkanossa tai josai muualla..eilinen päivä meni tosi leppoisasti katteltii kun pihalla ammuskeltii raketteja,vuoden vaihtuessa tuli kyllä hienoimmat raketit..nyt oon myös huomannu että vessassa käydessä kun paperilla pyyhkii nii tulee kauheesti semmosta kirkasta juoksevaista limaa..mut nyt ei pysty istumaa enää koneella kun tekee nii ilkeetä..
mansemamma ja vauva rv 39+5
Tai taitaa jo olla ilta =)
Onnea paljon Vupiille vauvasta! Niin se menee eikä meinaa jos vauva syntyä haluais!
Itse sain tahtoni lävitse kun pääsin tälle vuodelle, tosin mukana oli onnea =) Supistelee heikosti, eikä säännöllisesti, olen touhunnut aamuyheksästä, pesen pyykkiä herompäisenä että selviävät kun olen poissa, heitin kuusen ulos aamupäivällä ja olen taas imuroinut. Nyt on ruuan laitto menossa. Huomenna aamulla viimeistään lähdetään vauvanhakumatkalla, jännittää kovasti, saa nähä miten nopeaa menee ja paljonko tulee komplikaatioita... Pian tiedetään! Ilmoittelen sitten chikkalle kun siihen pystyn. Tai jos chikka sattuu itse tulemaan synnärille samaan aikaan, ilmoittelen Marialle =)
Jännitys tiivistyy, olihan joku muukin menossa käynnistykseen huomenna, oliko se Fable??? Onnea kuitenkin!
Synnytys pyörii mielessä ja omat jutut, kaikille terhoille kuitenkin hyviä vointeja ja supistuksia, nythän on meidän kuu=)
nenn 40+0
Vauvauutisemme: Pieni ihana poikamme saapui maailmaan perjantaina 29.12.2006 yöllä klo:03.34. Pituutta pojalla oli 50cm ja painoa 3640g eli mainion kokoinen :)
Synnytys meni hienosti ja nopeasti. Sain kolme Cytotec-tablettia torstain aikana osastolla, illalla alkoi supistamaan ja lapsivesi meni klo:23.30. Siitä supistukset saivat lisäpontta, saliin siirryin klo:00.20. Kipulääkkeeksi sain ensin ilokaasua ja mieheltä selkähierontaa sekä hieman myöhemmin epiduraalin. Epiduraali oli taivaan lahja, jonka ansiosta synnytys eteni loppuun vauhdilla. Reilun 10 minuutin ponnistamisen jälkeen poika oli maailmassa.
Saavuimme ihan juuri pari tuntia sitten kotiin pojun kanssa. Sairaalassa alkoi yhteiselo sujua varsin mukavasti heti alkuunsa ja tänään on maitokin noussut rintoihin. Nyt jatkamme yhteiselon opettelua täällä kotona. Voisimme miehen kanssa vain maata pojun vieressä ja ihastella häntä. Aivan uskomattoman ihana ja rauhallinen pakkaus!!!
Mutta lisää myöhemmin. Nyt aion paneutua hetkeksi pinoon ja sitten odotella kutsua pojalta ruokkimaan häntä ;)
Sulina + Papu 3vrk
Ihan varmasti kaikki menee hyvin, tule sitten pian kertomaan millainen asukas teille saadaan =) LYCKA TILL!!
Mua jotenkin lohduttaa tätä synnytyspelkoa tuntiessa, että meitä on täällä MONTA, jolla sama koitos edessä ja ehkäpä joku muu, jonka vaikka näin virtuaalisesti " tuntee" on samoissa hommissa yhtä aikaa. Se tuo sellaista voimaa, " jos sä klaaraat niin klaaraan määkin" ;) Ymmärtääköhän joku.. Vertaistukea tavallaan ;)
Mun mies on varma, että meillä on vauva talossa vielä parin päivän sisällä. Kuulema rapsutan mahaa samaa tahtia & ramppaan vessassa kuin kuopuksen synnytystä edeltävinä päivinä, sekä olen muuttunut taas ärtyisäksi leppoisan kauden perään. Mä en itse moisia " oireita" muista.
Eilen saunassa mies yllätti ja kysyi, josko ois aika ottaa masusta kunnon kuvia. Olin että " täh??" Ei tuo ole ennen mun mahaa halunnut kuvailla. Itse olen sen saanut tehdä. Meinasi vissiin, että pitäis joku hienompikin kuvasarja pukasta ;) Luulen, että ukko-kultakin tuntee pientä haikeutta siitä, että eukko on viimeistä kertaa " tässä tilassa" . Tässä yhtenä päivänä, sitä suurta S:ää toimittaessa, taisin tokaista että taitaa olla mukava ajatus ettei tartte kohta enää tällaista kömpelöä norsua haluta. Noh, miehen mielestä nainen on kaunis isoine mahoineen. Tuonkin tunnustuksen sain siitä kiskottua eilen siellä saunassa, mies tietenkin muutaman olusen nauttineena ;) Että tämmöisiä hellyttäviä muutoksia mun miehessä. Äsken se muuten selitti mulle, miten aikoo toimia, jos joutuu kotona synnyttämään (tämä keskustelu sai alkunsa siitä, kun sanoin, että mulla tuntuu joku pallo jalkojen välissä :). Ihan järkevää, että on tonkin vaihtoehdon miettinyt valmiiksi.
Noh, nyt pitää rientää.. Esikoinen lähtee sinne Suomeen 3. pvä, pitää sen kamoja jo vähän pistellä kasaan ja pestä toppavaattees sun muuta. Että se siitä joulurauhasta, arki on palannut tähän taloon :)
Hyviä vointeja kaikille!!
/ardisia
Onnittelut pienen miehen johdosta! Mikä onkaan ihanempi tapa aloittaa uusi vuosi kuin tuoreina vanhempina vauvaa tuoksutellen!!!!
" Rutista , rapsuta, rakasta
silitä pientä päätä.
Lähelle ota, lämmitä,
Älä suukkojasi säästä!"
/A
Onnea Sulinalle ja koko perheelle pienen miehen syntymän johdosta ;o))
Yksi poika saatiin jälleen lisää tähän terhosakkiin, taitaa olla melkoisen poikavoittoinen tämä joulukuussa syntyneiden terhojen sakki, saa nähdä, miten meille tämän vuoden puolelle selvinneiden sukupuolijakauman käy..
Mutta nyt silittämään tuonne vauvan lakanoita, pitää laittaa pinnasänky valmiiksi, kun/jos huomenna se käynnistys koittaa tai sairaalaan jäänti, niin onpahan edes sänky valmiina sitten kotiintuloamme varten.. Pitää vain peittää se jollain päiväpeitolla, kun meillä täällä remontoidaan edelleen ja muuta mukavaa ja mies ei varmasti sitä ymmärrä varoa minun poissaollessa ja sotkee/pölyttää vauvan sängyn varmasti, jos en sitä peitä..
Mutta huomista ja mahdollisia uusia vauvakuulumisia odotellessa.
-äitiliini78 ja rv 39+6
Yhtenä kappaleena selvisin minäkin tän vuoden puolelle....:)
ONNITTELUT VUPIILLE & SULINALLE VAUVAUUTISISTA!
Juu tosiaan tää mennyt viikonloppu kyllä niin imenyt mehut etten ole vaan jaksanut tässä koneella istua, nytkin tuo sohva jo kutsuu minua vaakatasoon....
Eilen oltiiin ystävien luona piipahtamassa muutama tunti ja kotona sängyssä jo 22.30....Tosin naapureiden raketit piti sitten mua hereillä yli puolenyön ja aamulla oli ihan " krapulainen" olo, johtuen kahden illan valvomisesta ja eilisestä jaffahumalasta....(en muista milloin oisin niin paljon juonut limua kun eilen!) Taitaa olla sokerit ihan sekaisin tällä mammalla!
( . ) ei paljoakaan muutoksia, ei supistele eikä tunnu erilaiselta eli kaipa tässä vaan odotellaan....
Saunaa meillä ei ole eikä mies halua sitä yhtä " ässää" edes kokeilla sillä " ei halua vahingoittaa vauvaa" .... eikä mun selitykset (anelut....!) auta mitään, eli jäljelle jää siivous, jiihaa....!
Kuhan tää sade taas loppuu niin lähden reippaalle sauvakävelylle jospa se pistäis vauhtia hommalle! Ai miten niin seksin korvikkeena...?
(***kateellisena kaikille joiden miehet kuuntelevat järkipuhetta eli vaimojaan...***)
Lykkyä tykö kaikille joilla käynnistys huomenna tai lähipäivinä, saatte tekin terhonne pian kainaloon!
Nyt en jaksa enään istua, ruvennut kyljissä tuntumaan liika istuminen ja jopa kyljellään nukkuminen, täytyy aina välillä kääntyä selälleen nukkumaan!
Tässä ZATUN innoittamana pieni värssy lopuksi, jonka sain ystävältä eilen tekstarina:
" Säilyttäköön uusi vuosi sen mitä rakastat.
Tuokoon tullessaan sen mitä kaipaat, vieköön vanha mennessään sen mitä taakkana kannat.
Olen tänään siirtänyt 365 pv täyttä onnea, iloa ja rakkautta sekä terveyttä tilille nro: 2007.
Käytä ne hyvin! "
Voikaa hyvin & onnea kaikille tulevaan!
Pupina & Möykky 38+3
Ja Sulinalle onnittelut pikkumiehestä! Sulla meni se käynnistys sitten hyvin ja eteni jo kolmen annoksen jälkeen?
Huomenna on se käynnistys sitten mullakin edessä, vaikken olis uskonut, että sinne asti päästään. On se kyllä jännä, että viikkotolkulla on väliin tuntunut, että nyt se alkaa...mutta ei , vieläkin yhdessä kasassa, en voi uskoa tätä todeksi.
Olo on jotenkin niin lopen kyllästynyt tähän oloon ja tuntemuksien kuulosteluun, että odotan ihan innolla huomista. Ja ihana saada vauva kohta syliin. Vaikka toisaalta pelottaa, miten homma lähtee edistyyn.
Sitä toivon, että etenis sitten suht nopeasti, ettei tarvi monena päivänä ravata sairaalan ja kodin väliä. Oon aatellut, että kotiin kuitenkin tuun välillä, saa kuulemma lähtee niiden pillereiden annon välilläkin jos kaikki on ok. Meillä kun ei ole kuin 10minsan matka sairaalaan, niin saa mies kuskata mua ees taas. Näin olen siis suunnitellut, mutta todellisuudessa homma ei taida ihan näin sujua. Sitä pelkään, etten tälläkään kertaa tahdo kestää kipua. Ja jos synnytys pitkittyy, eka kun oli lähes 25tuntia. Ja tietysti se vauvan kokokin arveluttaa. Mutta eiköhän meillä ole enkeleitä matkassa ja kaikki mene hyvin.
Nennille onnea matkaan myös! Pidetään peukkuja että molemmilla sujuu kaikki hyvin. Ehkäpä meidän tammenterhot syntyy samana päivänä.
Nyt tarvii mennä laittaan pyykit kuivuun ja uus koneellinen pyöriin, pitäis ehkä vielä imuroidakin ja pakata kassi huomiseksi mukaan. Mies saa tuoda sairalakassiin sit kun rupee tapahtuun, mutta otan huomiseksi lukemista ja jotain syömistä ja juotavaa, vaikka saahan siellä sairaalan sapuskat jos joutuu oleen koko päivän.
Palailen ehkä vielä ilalla!
En ole minäkään sinne joukko synnytykseen lähtenyt, kovasti toivoisin jo pääseväni kun on kamalaa turvotusta ja verenpaineet koholla ja olo muutenkin aika inha.
Nenn: onnea huomiselle, eiköös se ollut käynnistys edessä?
Ja onnea kaikille vauvautuneille! Niin niitä terhoja satelee pikkuhiljaa :)
UUsivuosi meni mukavasti nukkuessa, ei sitten jaksettu valvoa kuin puoli kahteentoista sitten vei nukkumatti voiton. ( . ) Ei kuulu kummenpia välillä supistelee niin kovin että huh huh mutta aina ne loppuu levossa.
Neuvolassakin on käyty ja sf mitta jo 35 hui, kasvanut kaksi senttiä viikossa...
Oikein mukavaa tammikun ekaa päivää kaikille terhoille!
äityli ja rinsessa 36+5
ÄITILIINILLE ja FABLELLE myöskin onnentoivotukset huomiselle!
Olikos vielä joku muu menossa käynnistykseen huomenna/tällä viikolla??
Ei supistuksen supistusta(kipeetä) ole ollut! On se vaan kumma kun sais syntyä niin ei puhettakaan! :) En kyllä ala jos menee hirveesti yli La:an..
Torstaina 4.1 olis neuvola ja silloin vissiin varataan yliaikaiskontrolli OYS:iin, jonka saa kuulemma aikaisintaan 42+0 viikoille. Musta tuo on jo äidin ja lapsen kannalta huono asia jos noinkin kauan joutuu odottaan! Peukut pystyyn, ettei mulla tarvii noin pitkälle mennä! :) Toivottavasti verenpaine nousis tuota ennen oikeen korkealle, niin sais käynnistyksen aikaisemmin, jos ei muuten ala tulemaan....
Mulla molemmat aikaisemmat ovat menneet yli, eli esikoinen 41+0 ja toinen 40+3. Eli tänään pitäis alkaa suppaileen kipeitä ja kahden vuorokauden päästä olisin jo synnyttämässä. Siis jos menis ku viimeksi.. TURHA toivo!
Anteeksi tää valitus(ja omanapaisuus)...mutta alkaa kypsyttään pikkuhiljaa...Vaikka olinkin toivonut, että tammenterho meille tulis ja niin tulee nyt käyvän!
Meillä muksut meni jo kymmenen jälkeen nukkumaan. Saivat kyllä siltä paukkeelta nukahdettua. Miehen kans valvottiin sit puoli yhteen ku kauhee pauke siihen asti. Miehellä aikainen herätys oli..eipä kauan saanut nukkuu.
Oikeen mukavaa UUTTA VUOTTA kaikille mammoille!
mellum ja peukaloinen 40+1