Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuet tuli tänään, noin 1250€ mutta...

Vierailija
01.11.2023 |

Tuet tuli tänään, noin 1250€ mutta... Siitä meni 900€ vuokraan, 100€ puhelinlaskuun ja osamaksuun, 100€ ruokakauppaan, eli 150€ jäi loppu kuuksi, on kyllä nämä tuet aivan liian pienet...

Kommentit (242)

Vierailija
21/242 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Jos laskin oikein, sinulla jää 28%:ia elämiseen. Eli suhteessa menee ihan järkyttävä summa asumiseen! Eikä kannattaisi katsella millä seudulla asuisit järkevillä kustannuksilla? Saisit helposti yli tuplattua elintasosi.

Ei saa halvempaa asuntoa kun ei ole luottotietoja, olen monta sataa asunto hakemusta laittanut puolen vuoden aikana

ap

Vierailija
22/242 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Miksi asut niin kalliissa kämpässä??

Minä asun sen takia, että joudun asumaan tässä vuoden ennen kuin voin irtisanoa. Toinen maksaja lähti menemään.

T. Eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/242 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kelan tukien päälle voi tehdä töitä..

Ellei sitten terveys tms ole syynä, miksi ansiotulo ei ole mahdollinen. 

Tukia leikataan jos tekee töitä koska olen toimeentulotuella eikä saa olla mitään lisätuloja

ap

Vierailija
24/242 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onneksi pärjäät tämänkin kuukauden niin kuin olet selvinnyt ne kaikki aiemmatkin kuukaudet jolloin oot jankannut samaa. 

Vierailija
25/242 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mutta onneksi pärjäät tämänkin kuukauden niin kuin olet selvinnyt ne kaikki aiemmatkin kuukaudet jolloin oot jankannut samaa. 

En ole aiemmin jankkanut mitään

ap

Vierailija
26/242 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Suomessa on surkeat tuet. Tullut sanomista ihan euroopan ytimestä. Silti hallitus kurittaa heikoimpia ja hankaloittaa elämistä entisestään.

Olen aivan varma ettei näissä sanomisissa ole otettu huomioon sitä, mikä on kaikkien tukien suhde palkkatyötä tekevien ansiotasoon. Jos tukia vielä tästä lisättäisiin, tulee työnteosta täysin kannattamatonta ja monin paikoin se on sitä jo nyt.

Miksi Suomessa maksetaan Euroopan paskinta palkkaa?

Vierailija
27/242 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Jos laskin oikein, sinulla jää 28%:ia elämiseen. Eli suhteessa menee ihan järkyttävä summa asumiseen! Eikä kannattaisi katsella millä seudulla asuisit järkevillä kustannuksilla? Saisit helposti yli tuplattua elintasosi.

Ei saa halvempaa asuntoa kun ei ole luottotietoja, olen monta sataa asunto hakemusta laittanut puolen vuoden aikana.

Saat kuitenkin maksettua osamaksulla.

Vierailija
28/242 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Miksi 100€ kännykkään?

Minulla menee kerran kuussa 31,90€

Sama täällä.

Vierailija
29/242 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Tukia leikataan jos tekee töitä koska olen toimeentulotuella eikä saa olla mitään lisätuloja

ap

Ansiotuloja saa olla 150e/kk toimeentulotuella ollessa. Jokainen tietää tämän, miksi sinä olisit poikkeus?

T. Se teltassa asuva toimeentulotuella oleva

Vierailija
30/242 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

ap

Etköhän kuitenkin saavuttaisi paremman elintason tekemällä töitä? Jos terveydentila tms ei ole estämässä.

Vierailija
31/242 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläköön! Juuri siksihän me muut käymme duunissa ja maksamme veroja, että tuilla roikkujat saavat valittaa tukien pienuutta. 

Kuten taloustieteilijä Thomas Sowell sanoi, jokaisen pitäisi kysyä itseltään, kuinka suuri osa jonkun toisen ihmisen omalla työllään tienaamasta palkasta kuuluu minulle.

Vierailija
32/242 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ei saa halvempaa asuntoa kun ei ole luottotietoja, olen monta sataa asunto hakemusta laittanut puolen vuoden aikana.

Saat kuitenkin maksettua osamaksulla.

Olen ollut Telian asiakas melkein 10 vuotta ja aina maksanut osamaksut ajoissa niin sieltä saan.

ap

Vierailija
33/242 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

ap

Etköhän kuitenkin saavuttaisi paremman elintason tekemällä töitä? Jos terveydentila tms ei ole estämässä.

Ei saavuta koska jokainen euro minkä tienaan on tuista pois, eli sama raha jää käteen.

ap

Vierailija
34/242 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö oo mitenkään mahdollista muuttaa halvempaan kämppään? Ite asun tyttöni kanssa pienessä opiskelijakämpässä, mutta ei mitään järkeä muuttaa kalliimpaan niin kauan kun elää tuilla. Ja 40e puhelinliittymästä aika paljon. Kilpailuta se?

Vierailija
35/242 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köntän lisäksi ihmisiltä menee maksua myös asiointipuheluihin. Nähtävästi tätä eivät ymmärrä ne joilla niitä ei ole tarve soitella. Itse soitan esim Kela-taksia, mykkikyytiä, tilaan apteekista kotiin tai maksan kaksi ja puoli euroa pyykkikoneellisen pesusta.

Ainakin meillä sote +/- tukiviidakossa olevilla on tarve soittaa köntän uokopuolisi.

20€ menee kevyesti jos on mitään sellaista, pitää yrittää etsiä apua tai jäljittää kuka paikallisessa sotessa sitä tai tätä vastaa ja kenelle kuuluu + yrittäessä jonotella. Meillä Oulussa eli Pohteessa sivuilta ei löydy mitään normaalia i- eli informaatio- eli neuvontanumeroa. Se on täysin järjetön.

Täällä ei sotessa kukaan tiedä mistään mitään. Kela on hiton heleppo tähån verrattuna. Sieltä soitetaan takaisin ja ne saa kiinni ja aina löytyy tieto ystävällisesti kuin mikä.

Vierailija
36/242 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

ap

Ansiotuloja saa olla 150e/kk toimeentulotuella ollessa. Jokainen tietää tämän, miksi sinä olisit poikkeus?

T. Se teltassa asuva toimeentulotuella oleva

Olen joskus tienannut 100€ kun muutin kaverin uuteen kämppään ja tämä näkyi tiliotteessa niin se miinustettiin minun toimeentulotuesta...

ap

Vierailija
37/242 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

ap

Ei saavuta koska jokainen euro minkä tienaan on tuista pois, eli sama raha jää käteen.

ap

Eli jos tienaat esimerkiksi kuussa palkkaa 2500€ niin tämä on sinulta pois enemmän kuin 1250 sosiaalituki?

Vierailija
38/242 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Eikö oo mitenkään mahdollista muuttaa halvempaan kämppään? Ite asun tyttöni kanssa pienessä opiskelijakämpässä, mutta ei mitään järkeä muuttaa kalliimpaan niin kauan kun elää tuilla. Ja 40e puhelinliittymästä aika paljon. Kilpailuta se?

Ei oikeen voi kilpauttaa koska puhelinliittymää ei saa ilman luottotieoja

ap

Vierailija
39/242 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta landelle, niin ei mee 900 vuokraan, itellä lainalyhennys 780e/kk 160000 lainasta, vastike n. 150e.

Vierailija
40/242 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Minä asun teltassa ja saan perustoimeentulotukea yksinasuvan perusosan, eli 555e kilahti tänään tilille. Siitä parinkympin puhelinlasku pois, muita pakollisia kuluja minulla ei ole. Pitäisi varmaankin ruveta shoppailemaan (vitsi) hullunlailla, sillä viime kuun toimeentulotuestakin jäi lähes 400e. Ehkäpä hommaan uuden makuupussin..

Ihan näin mielenkiinnosta, miksi asut teltassa ja mitä syöt yleensä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi