Olen huono äiti!!! Lopettaa joutaisi koko elämäni!
Siinähän se otsikossakin tuli. En ole todellakaan hyvä äiti. Kärsin lievästä masennuksesta ja täydellisestä unettomuudesta. Nyt kuukausi synnytykseen ja masis- ja unilääkkeet on pitänyt lopettaa, jonkavuoksi olen todella loppu,rikki ja itkuinen. En nuku, valvon yöt. Pari tuntia saan sitten seitsemän jälkeen aamulla nukutuksi.
Litkin kaljaa tässä koneen ääressä. Mies nukkuu, eikä välitä ongelmistani. Kuinka jaksaa edes hengissä tämä viimeinen kuukausi? Miksi pitää olla näin kipeä ihminen???
Kommentit (31)
Muutama pullo voi auttaakin uneen. Tuomitkaa vaan.
Ei ainakaan uni tule jos kukut koneen äärellä. Tiedän että kauheaa pyöriä siellä, mutta kyllä se uni jossain vaiheessa tulee!!!
t. itsekin vakavasta unettomuudeta kärsinyt ja tuon neuvon saanut ja sitä inhonnut, mutta se kuitenkin pelasti tilanteen
Ei siis unilääkkeitä, tuollaisia luulisi ainakin saavan. Ja varmasti ottavat sisään esim. osastolle kun tarpeeksi rohkeasti tuot vain väsymyksesi ja masennuksesi esille. Voimia!
teet itsellesi viikoksi aluksi nukkumaanmenoajt, tilanne purkaantuu.
Mitä nukahtamislääkettä sait? Itselleni on sanottu, että lääkkeet pitää kaikki lopettaa jo kuukautta ennen synytystä. Mitään tukea ei ole kyllä tarjottu, vaikka olen jo alusta asti tehnyt selväksi etten selviä ilman lääkitystä. Ja viimeksikin neuvolassa sanoin, etten nuku. Eivät välitä. Sanoivat vain, että koita vain nukkua.
Siis en tässä ole mitenkään ryyppäämässä. Pari kaljaa ei mielestäni sitä ole. Ja tuota sängyssä oloa on tullut jo riittävästi yritettyä. Vain todellisesta unettomuudesta kärsivä tietää mitä asiallani tarkoitan.
Ap, nyt otat rauhallisesti ja aamulla soitat terveyskeskuspäivystykseen ja menet sinne. Olet hieno ihminen ja sillä siisti!
että tossa nukahtamislääkkeessä mitä sairaalassa käytetään on ihan saman ryhmän vaikuttava aine kun varsinaisissa unilääkkeissäkin. Eli bentsoja kaikki.
Mitä ne tk:ssa tekevät? Antavat tabuja vai laittavat suljetulle? En usko, että soitan.
Eihän kenenkään uniongelmat johdu siitä, ettei saa unilääkettä. Jostain muualtahan se ongelma alun perin on lähtöisin.
Niin mitä voin tehdä?? Mitä se lääkäri voi auttaa?? Ei yhtikäs mitään. Se ei minulle unia voi antaa. Kun en nuku keskustelun avulla. Lääkkeet ne on mitkä nukuttaa. Ette voi uskoa kuinka rikki ihminen voi olla, jos joutuu valvomaan koko ajan!!!