Anoppi toi meille kysymättä neljä 40 v vanhaa joululiinaa
On tulossa jouluna käymään, joten käyttöpakko on.
Onko teillä samanlaista? Tästä ei siis oltu sovittu mitään etukäteen. Tulee tenttaamaan, että ovatko käytössä.
Tässä myös näkyvissä yliampuvuus kaikessa:siis 4 liinaa, ei esimerkiksi yhtä.
Saako minua ärsyttää tämä?
Kommentit (178)
No mies vastaa äidilleen jos ei halua niitä käyttöön jouluna.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Wau! Hienoja, kiitos kovasti!
(ja liinat tietysti pöytään jouluivierailun ajaksi.)
Koska rakastan miestäni ja anoppi on hänen äitinsä. Samalla lapset oppivat kuinka vanhempia kohtaan voi käyttäytyä kauniisti ihan rakkaudesta puolisoonsa.
Mielestäni teet lapsillesi karhun palveluksen. Lasten mummu tuo liinoja, joita käytät vain miellyttääksesi muita. Lapsi oppii miellyttämään, ei omia mielipiteitä.
Mitenkäs sitten selität lapselle, kun mummu lähtee ja otat liinat pois ja omat tilalle?
Veikkaan että varsin harvalle lapselle pari pöytäliinaa aiheuttaa persoonallisuushäiriöitä.
Ei eriarvoiseen asemaan asettaminen ole sama kuin persoonallisuushäiriö. Ottiko syvältä?
Et vastannut kysymykseen vaan vedit persoonallisuushäiriön. Mieti, miten selität lapselle.
Mieti miten lapsi kokee, mikäli ei löydy selitystä.
Empaattinen ihminen kykenee asettumaan toisen asemaan. Empaattinen ihminen kykenee myös selittämään lapselle.
Oman arvonsa tunteva osaa selittää ja jakaa kodin arvomaailmaa ilman häpeää tai syyllisyyttä.
Vierailija wrote:
Minua jaksaa ihmetyttää, eikö nämä äidit ja anopit osaa kysyä lapsiltaan ja heidän puolisoiltaan, että minulla olisi tavarat x ja y, joita en tarvitse, onko teillä näille käyttöä? Tai laittaa viestiä, että täällä kaupassa on minusta teille sopiva juttu, ostanko? Suomalaiset on näköjään tuppisuukansaa, kun ei osata viestiä suullisesti tai kirjallisesti edes lähimpien kanssa.
No on kysytty, joskus moneen kertaan kun ei saa pojan vastauksista selvää, ei uskalla varmaan päättää koska kotihan on miniän, ei muiden. Miniä saattaa sanoa joo kun on mielinkielin ja heittää roskiin kun jotain vie. Kiittelee ylisanoin josta tyhmäkin tajuaa että pilkataan. Jos kysyy lasten lahjatoiveita, saattaa saada jonkun tarkan toiveen joka onkin sitten kerrottu kaikille, joten samaa tavaraa tulee monta ja ylimääräiset annetaan jollekin toiselle ilmaiseksi tai heitetään roskiin. Ja jos anoppi tarjoaa jotain tiettyä tavaraa, sanotaan ei. Mutta seuraavan kerran kun nähdään, miniän äiti on antanut kyseisen tavaran ja se on niin ihana. Inhoan ja halveksin kaksinaamaisuutta. Miksi ei voi olla rehellinen?
On ihan uskomatonta tämä älämölö joululiinoista. Onneksi täällä on muutama normaaljärkinenkin jotka eivät näe mitään pahaa neljässä joululiinassa. Ukrainassa soditaan, Lähi-idässä soditaan ja monessa muussakin paikassa, mutta Suomessa sotivat anopit ja miniät. Miniät ovat useimmiten hyökkäyssodan aloittajia. Kiitoksia tuolle anopille joka antoi joululiinoja, halusi ilahduttaa p o i k a n s a perhettä. Olisi hienoa jos meillä kaikilla olisi enemmän joulumieltä ja vähemmän minäminäminä ajattelua. - Kiitoksia etukäteen viestiäni koskevista kommenteista, voin helposti kuvitella millaisia ne ovat.
Jaha, tämän viikon anoppivihaketju. Ennen joulua ehdit vielä monta tehdä. Joulun jälkeen voit sitten erota miehestä ja syyttää vaikka anoppia kaikesta. O
Vierailija wrote:
On ihan uskomatonta tämä älämölö joululiinoista. Onneksi täällä on muutama normaaljärkinenkin jotka eivät näe mitään pahaa neljässä joululiinassa. Ukrainassa soditaan, Lähi-idässä soditaan ja monessa muussakin paikassa, mutta Suomessa sotivat anopit ja miniät. Miniät ovat useimmiten hyökkäyssodan aloittajia. Kiitoksia tuolle anopille joka antoi joululiinoja, halusi ilahduttaa p o i k a n s a perhettä. Olisi hienoa jos meillä kaikilla olisi enemmän joulumieltä ja vähemmän minäminäminä ajattelua. - Kiitoksia etukäteen viestiäni koskevista kommenteista, voin helposti kuvitella millaisia ne ovat.
Olen samaa mieltä. Miksi pitää jatkaa iänikuista vihanpitoa?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Koska rakastan miestäni ja anoppi on hänen äitinsä. Samalla lapset oppivat kuinka vanhempia kohtaan voi käyttäytyä kauniisti ihan rakkaudesta puolisoonsa."
40 vuotta vanhat joululiinat voivat olla ainoa muisto eletyistä ihanista menneistä jouluista, jolloin esim lapset pieniä. Antaa toisen fiilistellä, keltä se on pois jouluna?
Silloin anoppi fiilistelee kotona liinojen kans. Mikäli kyläilee pojan luona kunnioittaa heidän sisustusta. Mitenhän suut menee niillä anopeilla, joiden miniät ei pidä joulua erityisenä? 😅
Luule sää että kaikille anopeille joulu on jotain muuta kuin yksi il
Mitä vit-tua selität. Tuossahan oli kyse liinoista ja nyt menee jo rahoja kalliisiin lahjoihin 😂
Anopin nyt vaan tulee kunnioittaa poikansa ja miniän kotia sellaisena kuin on. Anoppi menee vaan kylään ja kunnioittaa sitä. Mikäli miniä ei ole jouluihminen, tulee anopin hyväksyä, että joulua ei ole laitettu millään lailla.
Joko nyt ymmärsit?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Minua jaksaa ihmetyttää, eikö nämä äidit ja anopit osaa kysyä lapsiltaan ja heidän puolisoiltaan, että minulla olisi tavarat x ja y, joita en tarvitse, onko teillä näille käyttöä? Tai laittaa viestiä, että täällä kaupassa on minusta teille sopiva juttu, ostanko? Suomalaiset on näköjään tuppisuukansaa, kun ei osata viestiä suullisesti tai kirjallisesti edes lähimpien kanssa.
No on kysytty, joskus moneen kertaan kun ei saa pojan vastauksista selvää, ei uskalla varmaan päättää koska kotihan on miniän, ei muiden. Miniä saattaa sanoa joo kun on mielinkielin ja heittää roskiin kun jotain vie. Kiittelee ylisanoin josta tyhmäkin tajuaa että pilkataan. Jos kysyy lasten lahjatoiveita, saattaa saada jonkun tarkan toiveen joka onkin sitten kerrottu kaikille, joten samaa tavaraa tulee monta ja ylimääräiset annetaan jollekin toiselle ilmaiseksi tai heitetään roskiin. Ja jos anoppi ta
No onpa kummallista. Kyllä minun poika ja hänen vaimonsa uskaltavat sanoa minulle, mistä tykkäävät ja mistä eivät. Oliko pojallasi jo lapsena vaikeuksia kertoa omia mielipiteitään?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vanhat liinat on usein parempia.
Mutta haluan viettää meidän jouluamme, en anopin joulua. Ap
Mitä vit-tua lässytät?! Omat liinat pöytään ja sillä selvä. Annat anopille takaisin ja kerrot ettei ole käyttöä.
Osaako miniät hävetä anoppinsa morkkaamisesta, jotka ihan vilpittömästi tuovat jonkun lahjan.
Jos olisi ollut tyttären äidin tuoma, tytär olisi ilahtunut, oli se mikä tahansa. Mutta jos on miehen äiti, miniän mielestä miehen äiti ei tee mitään miniän mielestä oikein.
Minä olen tuo, jonka ajattelet vihaavan anoppia. Minun äiti tai anoppi ei tuo vanhaa. Ovat oppineet myös näkemään mistä pidän. Mikäli h
Ehkä 4 joululiinaa ei haittaa oman kodin rakentamista. Suhteellisuudentajua peliin.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
No on kysytty, joskus moneen kertaan kun ei saa pojan vastauksista selvää, ei uskalla varmaan päättää koska kotihan on miniän, ei muiden. Miniä saattaa sanoa joo kun on mielinkielin ja heittää roskiin kun jotain vie. Kiittelee ylisanoin josta tyhmäkin tajuaa että pilkataan. Jos kysyy lasten lahjatoiveita, saattaa saada jonkun tarkan toiveen joka onkin sitten kerrottu kaikille, joten samaa tavaraa tulee monta ja ylimääräiset annetaan jollekin toiselle ilma
No ei ollut.
Vierailija wrote:
Olisin ollut ikionnellinen ja otettu siitä, että anoppi tietää minun arvostavan hänen elettään. Kyllä niitä omia liinoja ehtii käyttämään sen 364 päivää vuodessa. Hieman arvostusta vanhoja ihmisiä kohtaan, kiitos
Juu, omat nätit joululiinat pöytiin sitten juhannuksena.
Ostakaa kaikki anopeillenne joululahjaksi partakone.
Vierailija wrote:
Halusi ehkä ilahduttaa, mutta ei ilahduttanut eikä ota edes opikseen seuraavaa ilahduttamiskertaa varten. Voi olla jopa pari miniää, joita ilahduttavat erilaiset jutut... pitäis tuntea ne läheisensä tai tai jättää tuntemattomien ilahduttamisen käteisen antamiseksi.
Vierailija wrote:
Myös sinun on tämän kaiken sodan keskellä ymmärrettävä, että anoppi aloitti sodan viemällä kysymättä liinat miniän kotiin.
Itse olen vm-71 ja antaisin mitä tahansa, jos kuusen koristeet, joita äidilläni ja anopillani oli, kun he olivat pieniä.Sain nauttia äitini lapsuuden kuusenkoristeita 20 vuotta, kunnes ne haurastui käyttökelvottomiksi. Olen perinteinen ihminen, en ehkä kuitenkaan haluaisi 70-80-luvun liinoja kotiini.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Koska rakastan miestäni ja anoppi on hänen äitinsä. Samalla lapset oppivat kuinka vanhempia kohtaan voi käyttäytyä kauniisti ihan rakkaudesta puolisoonsa."
40 vuotta vanhat joululiinat voivat olla ainoa muisto eletyistä ihanista menneistä jouluista, jolloin esim lapset pieniä. Antaa toisen fiilistellä, keltä se on pois jouluna?
Eihän niitä ainoita muistoja miniälle sitten anneta.
Pojallehan ne on vietykin mutta kun miniä on perheen pää ja miehellään ei mitään sananvaltaa.
Oletteko nähn
Missä kodeissa? En ole ikinä törmännyt moiseen. Kiinnostaisi tietää lisää siitä millaisissa piireissä liikut, jos miehen tavaroiden roskiin paiskominen on tavallista.
Vierailija wrote:
Jaha, tämän viikon anoppivihaketju. Ennen joulua ehdit vielä monta tehdä. Joulun jälkeen voit sitten erota miehestä ja syyttää vaikka anoppia kaikesta. O
En vieläkään näe anoppivihaa muutoin kuin näissä vihjailevissa viesteissä. Minut kasvatettiin kunnioittamaan itseä ja muita.
vm-71
Summa summarum. Kenenkään kotiin ei kannata viedä oikeastaan mitään tavaraa varsinkaan kulahtanutta ja korjattua.
Harvoin mikään uusikaan koriste-esine on juuri sen lahjan saajan makuun.
Yhden kerran oma äitini kysyi (ja se oli ainoa kerta), mitä haluaisin lahjaksi. Kerroin, että haluaisin Pentikin poron, jonka sarviin voi laittaa pienet kynttilät.
En saanut sitä, vaan jotain muuta. Ei oikeasti kannata edes kysellä, jos ei sitten kuitenkaan aio lahjoittaa muuta kuin jotain vanhaa romua.
Ehkä anoppi voi pitää ne 4 liinaa omassa pöydässä.
Vierailija wrote:
Miehesi ongelma.
Eikö mies halua/saa päättää minkälaisia joululiinoja teillä laitetaan. Vai meneekö se tyypilliseen tapaan tuokin?
Ei sinun tarvitse puolustella omia mielipiteitäsi ❤️
Minulla ei missään vaiheessa ole tullut käsitystä lukemani perusteella, että olisi kyse itsekkäästä miniästä. Saatika, että olisi kyse anoppi vihasta.
Olen se, joka kiittää luojaa miehestä, anopista ja äidistä.