Koen olevani idioottien ympäröimä
Olen havahtunut että töissä ja vapaa-ajalla iso osa ihmisistä tuntuu "yksinkertaisille". Poikkeuksiakin löytyy.
Ehkä pitää ruveta erakoksi.
Kommentit (98)
Jos olet idioottien ympäröimä, sinä olet se pääidiootti. Yksinkertaista.
Minusta se, että osaa lukea, muistaa ja toistaa lukemaansa ei ole iso älyllinen meriitti.
Miksi kulkea ympäriinsä ja olla idioottitutka päällä koko ajan? Elä ja anna muidenkin elää.
Meistä vain hyvin marginaalinen joukko pystyy älyllisellä osaamisellaan vaikuttamaan yhtään mihinkään. Suurimman osan kohdalla omat työtkin on sellaisia, jotka muutkin oppisi. Osaamiskapasiteetti on rajallinen. Elämän aikana ei voi ryhtyä avokirurgiksi, astrofyysikoksi, tuomariksi, päiväkodin hoitajaksi jne. vaikka haluaisi. On rajattava mihin kapasiteettiaan käyttää.
Mikä pelottavinta, 90% ihmisistä ei edes tiedosta että ne on niitä diootteja.
Vierailija wrote:
Minusta se, että osaa lukea, muistaa ja toistaa lukemaansa ei ole iso älyllinen meriitti.
Miksi kulkea ympäriinsä ja olla idioottitutka päällä koko ajan? Elä ja anna muidenkin elää.
Meistä vain hyvin marginaalinen joukko pystyy älyllisellä osaamisellaan vaikuttamaan yhtään mihinkään. Suurimman osan kohdalla omat työtkin on sellaisia, jotka muutkin oppisi. Osaamiskapasiteetti on rajallinen. Elämän aikana ei voi ryhtyä avokirurgiksi, astrofyysikoksi, tuomariksi, päiväkodin hoitajaksi jne. vaikka haluaisi. On rajattava mihin kapasiteettiaan käyttää.
Avaruuskirurgeja on maailmalla olemassa. Jokunen on kuulemma eksynyt aikojen saatossa myös Suomeen.
Olen allerginen tyhmille.
Siinä. Sanoin sen.
Mutta jos sanon työkaverille jostain kymmenettä kertaa, eikä se vieläkään ymmärrä, vaan korottaa ääntään, niin minulla on oikeus olla kiukkuinen.
Todennäköisesti olet itsesi tasoisessa seurassa.
Erakoituminen on toki vaihtoehto. Ainakin parempi kuin alkaa pyrkyröimään hyväksymääsi seuraan.
Vierailija wrote:
Saatat sairastaa skitsofreniaa ja kärsiä suuruusharhasta
Adolf Hitler vai Napoleon?
Kaikki älyllisesti lahjakkaat kuuluisuudet ovat lopulta siirtyneet erakoiksi. Vedä tästä omat johtopäätökset.
Vierailija wrote:
Tuo kuitenkin ylittää huomattavan osan älylliset kyvyt mennen tullen.
Ja sitten on vielä valtavampana joukkona se väki, joka omasta mielestään on tosi fiksua ja sivistyttä ja osaavaa, mutta kaikki vapaa-aika menee lähinnä temppareita seuratessa ja itsestään suuria luullen.
#meetoo
Varsinkin katsoessani televisiota. Mediana kuollut. Loputtoman mainosspämmäyksen väleissä näytetään tositv ohjelmia, jotka on suunniteltu kuin vähäjärkisille? Samoja ohjelmia spämmätään käsittämättömän paljon. Katson teeveetä tosi vähän, mutta silti joku eropäiväkirjat nyyhkäriohjelman mainoksia nähnyt liioittelematta 50 kertaa?
Nuorempana mun mielestä suurin osa oli tyhmiä.
Älyä on niin monenlaista. Omani (jota oikeasti ja mitatusti on paljon) on vain yksi älykkyyden laji.
Moni tyhmempi tienaa ja on menestynyt itseäni paljon paremmin. Olen riittävän älykäs kyseenalaistamaan omat nuoruuden päätelmäni. Hyvän ja suht vauraan ja mukavan elämän hankkiminen ei ole kauhean tyhmää sitten kuitenkaan.
Vierailija wrote:
Kaikki älyllisesti lahjakkaat kuuluisuudet ovat lopulta siirtyneet erakoiksi. Vedä tästä omat johtopäätökset.
Kaikki? Aha. Jep jep. Joo. Kyl kyl.
Vierailija wrote:
#meetoo
Varsinkin katsoessani televisiota. Mediana kuollut. Loputtoman mainosspämmäyksen väleissä näytetään tositv ohjelmia, jotka on suunniteltu kuin vähäjärkisille? Samoja ohjelmia spämmätään käsittämättömän paljon. Katson teeveetä tosi vähän, mutta silti joku eropäiväkirjat nyyhkäriohjelman mainoksia nähnyt liioittelematta 50 kertaa?
Kumpi on se tyhmä: ne jotka repivät rahaa tekemällä ohjelmia tyhmille, vai sinä, joka katsot niitä?
Vierailija wrote:
Nuorempana mun mielestä suurin osa oli tyhmiä.
Älyä on niin monenlaista. Omani (jota oikeasti ja mitatusti on paljon) on vain yksi älykkyyden laji.
Moni tyhmempi tienaa ja on menestynyt itseäni paljon paremmin. Olen riittävän älykäs kyseenalaistamaan omat nuoruuden päätelmäni. Hyvän ja suht vauraan ja mukavan elämän hankkiminen ei ole kauhean tyhmää sitten kuitenkaan.
Juu, te älykkään viihdytte niissä hikikopeissa miettimässä viisaita, kun ne tyhmät menee töihin.
Suurin osa ihmisistä nyt sattuu olemaan idiootteja tavalla tai toisella ja idiotismi on lisääntymään päin.