Alasti nukkuminen lähinnä pohjoismainen tapa?
Kommentit (108)
Lämpötila noin 20-21 C, todellakin nukutaan yöpuku päällä.
En tunne ketään joka nukkuisi alasti.
Suklaakonvehdit ja liika kahvi aiheuttavat todella pahoja märkäpieruja. Kyllä pikkuhousut on minimi myös kesäisenä helleyönä.
Vierailija wrote:
Mitäs jos pieru tulee yöllä lusikallisen kera 😳
Eikä vaan jos, vaan se tosiaan tulee. Hajonta tosin on hyvä, kun on unissaan voimalla ponnistanut, joten ei herää siihen märkyyteen, vaan hieroo sen lakanaan laajalle alueelle.
Nukun itse kotona alasti paksun untuvapeiton alla talvella, kesällä pelkällä pussilakanalla. Usein potkin nekin unissani pois, kun mulle tulee nukkuessa kuuma. En pysty nukkumaan vaatteet päällä, enkä varsinkaan pikkuhousut jalassa, ne hiertää vaikka olisi miten löysät kalsarit. Sisällä on ihan normaali lämpötila. Vieraisilla nukun kyllä yöpaita päällä.
Vaihdan lakanat joka viikko, petarissa on vielä erillinen suoja, ei ole koskaan tullut lapsivedet, pierut lusikallisen kera tai muutakaan älytöntä lakanoille. Käyn myös suihkussa joka ilta, joten sanoisin kyllä nukkuvani ihan suht puhtaassa sängyssä.
Vierailija wrote:
Nukun itse kotona alasti paksun untuvapeiton alla talvella, kesällä pelkällä pussilakanalla. Usein potkin nekin unissani pois, kun mulle tulee nukkuessa kuuma. En pysty nukkumaan vaatteet päällä, enkä varsinkaan pikkuhousut jalassa, ne hiertää vaikka olisi miten löysät kalsarit. Sisällä on ihan normaali lämpötila. Vieraisilla nukun kyllä yöpaita päällä.
Vaihdan lakanat joka viikko, petarissa on vielä erillinen suoja, ei ole koskaan tullut lapsivedet, pierut lusikallisen kera tai muutakaan älytöntä lakanoille. Käyn myös suihkussa joka ilta, joten sanoisin kyllä nukkuvani ihan suht puhtaassa sängyssä.
Ulostepartikkeleja sieltä sun sängystä löytyy vaikka millä mitalla. Aina, kun pieraiset, sumutat ulos pieniä määriä ulostetta. Jos nukkuu alasti, niin lakanat ei ole koskaan puhtaat.
Alasti nukkuminen on ihan parasta
No jos pidätyskyky on päässyt löystymään, on syytä käyttää pikkarien lisäksi tenojakin.
Alastomana voivat huoletta nukkua ne joilla ei tuota ongelmaa ole.
Nukun aina alasti ja mies myös. On helppo peiton alla kokeilla vartaloa.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ulostepartikkeleja sieltä sun sängystä löytyy vaikka millä mitalla. Aina, kun pieraiset, sumutat ulos pieniä määriä ulostetta. Jos nukkuu alasti, niin lakanat ei ole koskaan puhtaat.
Näin varmasti, bakteereja nyt löytyy ihan joka paikasta kun ruetaan oikein tutkimaan. Silti aion edelleen jatkaa alasti nukkumista.
Vierailija wrote:
Hyi mahtaa haista patja kun alastomana nukkuu. 🤢
Kaikki ei piereskele niin, että peitto hulmuaa.
"Näin varmasti, bakteereja nyt löytyy ihan joka paikasta kun ruetaan oikein tutkimaan. Silti aion edelleen jatkaa alasti nukkumista."
Tuo onkin hyvä syy levittää ulostePARTIKKELEJA ympäriinsä. "Onhan niitä bakteereja kaikkialla, niin kakkahiput sängyssä ei haittaa mitään." Olette ällöttäviä. Alushousut on keksitty ihan tarpeeseen.
Suihkun kautta nukkumaan, bokserit jalassa talvipeitto+painopeitto yhdistelmän alle keho-/raskaus-/halityyny jalkojen ja käsien välissä.
Loppuipahan vihdoin iänikuiset yölliset pyörimiset ja satunnaiset alaselkä, lantio- ja hartiakivut. Meinasin yhdessä vaiheessa kokeilla melatoniinia, mutta onneksi ei tullut, kun korjaantui näillä.
Vierailija wrote:
Suihkun kautta nukkumaan, bokserit jalassa talvipeitto+painopeitto yhdistelmän alle keho-/raskaus-/halityyny jalkojen ja käsien välissä.
Loppuipahan vihdoin iänikuiset yölliset pyörimiset ja satunnaiset alaselkä, lantio- ja hartiakivut. Meinasin yhdessä vaiheessa kokeilla melatoniinia, mutta onneksi ei tullut, kun korjaantui näillä.
Missä ihmeen haarniskassa oot nukkunut, jos siitä on tullu jopa hartiakipuja??
Vierailija wrote:
"Näin varmasti, bakteereja nyt löytyy ihan joka paikasta kun ruetaan oikein tutkimaan. Silti aion edelleen jatkaa alasti nukkumista."
Tuo onkin hyvä syy levittää ulostePARTIKKELEJA ympäriinsä. "Onhan niitä bakteereja kaikkialla, niin kakkahiput sängyssä ei haittaa mitään." Olette ällöttäviä. Alushousut on keksitty ihan tarpeeseen.
Niin ollaan. Miksi jonkun alasti nukkuminen menee niin kovasti tunteisiin? Liiallinen hygieenisyys ja bakteerikammo sairastuttaa myös ihmisen.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Olen kylkinukkuja nukun suht' sikeästi. Pitemmän aikaa ongelma oli, että käsivarret saatoivat olla ihan luonnottomissa asennoissa jännittyneinä pitkiäkin aikoja, johon ennemmin tai myöhemmin heräsi kivun takia jonka jälkeen alkoi pyöriminen.
Makaa vaikka lattialla niin, että pää nojaa toiseen hartiaan ja toinen käsi roikkuu rintakehän yli. Lisää tähän vielä niin, että yläkroppa pysyy suorassa linjassa, mutta ristiselästä alaspäin on alaselkä ja lantio taipunut polvien suuntaan. Vietä siinä pari tuntia. Älä kysy miksi olen näin nukkunut, en tiedä.
Kehotyyny korjaa sen niin, että käsivarsi joka menisi rintakehän yli on hartiasta kyynärpäähän suorassa linjassa samalla kun toinen pää tyynystä jalkojen välissä pitää vartalon suorassa.
Painopeitto taitaa olla enempi psykologinen juttu, kun yöllä on tarpeeksi painoa ympäri kehoa on sen alla pyöriminenkin hankalampaa, jolloin tahattomat liikkumiset eivät johda kyljen vaihtamiseen.
Kuulostaa varmaan oudolta, mutta en ole parempia unia saanut kuin vasta noiden hankkimisen jälkeen.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Olen kylkinukkuja nukun suht' sikeästi. Pitemmän aikaa ongelma oli, että käsivarret saatoivat olla ihan luonnottomissa asennoissa jännittyneinä pitkiäkin aikoja, johon ennemmin tai myöhemmin heräsi kivun takia jonka jälkeen alkoi pyöriminen.
Makaa vaikka lattialla niin, että pää nojaa toiseen hartiaan ja toinen käsi roikkuu rintakehän yli. Lisää täh
Miten alastomuus liittyy tähän?
Olen nukkunut alasti melkein koko aikuisikäni. Tai villasukat on aina jalassa. Meillä on makuuhuoneessa kylmä, mutta untuvapeitto lämmittää. Tosin viime talvesta asti nukun kylmemmillä ilmoilla yöhousut jalassa, kun vanhemmiten en aina enää tarkene.
Te, jotka nukutte joka yö pikkarit jalassa? Ootte siis käytännössä 24/7/365 alushousut jalassa. Ja alapää kutiaa ja hiivaa pukkaa ym vaivaa. Eipä ihme. Kaikki bakteerit hautuu ja muhii siellä. Myös ne mainitsemanne ulostepartikkelit. Gynikset suosittelee ehdottomasti ilman pikkareita nukkumista.
Yöks. Kylmää ja epämukavaa. Vaatteet päällä nukkuu paljon paremmin.