Epäilyttää ex-puolison toiminta
Tulin jätetyksi melkein 15 avioliittovuoden jälkeen ja asun nyt vielä muutaman viikon entisen miehen kanssa samassa asunnossa lastemme kanssa. Ex-miehellä on kuitenkin jo uusi tyttöystävä, jonka vannoo tavanneensa vasta eron jälkeen. Ennen eroa ei hänen mukaan ole ollut yhtään mitään. Minua kuitenkin vainoaa epäilys, koska asiat tapahtui niin nopeasti ja ajatus petetyksi tulemisesta tuntuu hirveältä. Liittomme aikana en koskaan epäillyt mitään, enkä siis ikinä ole katsonut salaa miehen puhelinta.
Nyt on kuitenkin suuri kiusaus tarkistaa hänen puhelimestaan, että milloin he ovat alkaneet viestitellä. En halua nähdä niiden sisältöä, haluaisin vain varmistaa päivämäärän. Tiedän, että on väärin katsoa toisen viestejä ja tiedän, että mikään sieltä saamani tieto ei oikeasti auta. Joko käy ilmi, että ex puhuu totta ja minulle jää ikuisesti huono omatunto siitä, että epäilin turhaan ja menin jopa sen puhelimelle. Tai sitten selviää, että se on valehdellut ja meidän asialliset välit menee lopullisesti. Lasten takia kuitenkin pitää olla jatkossakin yhteyksissä. Mutta jos en tarkista sitä nyt näiden viikkojen aikana, en ikinä voi olla varma.
Mitä tekisit? Pitäisikö antaa asian vain olla?
Minä tein noin ja näin puhelimessa jotakin sellaista, etten olisi todellakaan halunnut. Toisaalta mies jätti puhelimen kotiin kun lähti kauppaan, joten olen miettinyt, että saattoi tehdä sen ihan tarkoituksella.