Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Epäilyttää ex-puolison toiminta

Vierailija
29.10.2023 |

Tulin jätetyksi melkein 15 avioliittovuoden jälkeen ja asun nyt vielä muutaman viikon entisen miehen kanssa samassa asunnossa lastemme kanssa. Ex-miehellä on kuitenkin jo uusi tyttöystävä, jonka vannoo tavanneensa vasta eron jälkeen. Ennen eroa ei hänen mukaan ole ollut yhtään mitään. Minua kuitenkin vainoaa epäilys, koska asiat tapahtui niin nopeasti ja ajatus petetyksi tulemisesta tuntuu hirveältä. Liittomme aikana en koskaan epäillyt mitään, enkä siis ikinä ole katsonut salaa miehen puhelinta.

Nyt on kuitenkin suuri kiusaus tarkistaa hänen puhelimestaan, että milloin he ovat alkaneet viestitellä. En halua nähdä niiden sisältöä, haluaisin vain varmistaa päivämäärän. Tiedän, että on väärin katsoa toisen viestejä ja tiedän, että mikään sieltä saamani tieto ei oikeasti auta. Joko käy ilmi, että ex puhuu totta ja minulle jää ikuisesti huono omatunto siitä, että epäilin turhaan ja menin jopa sen puhelimelle. Tai sitten selviää, että se on valehdellut ja meidän asialliset välit menee lopullisesti. Lasten takia kuitenkin pitää olla jatkossakin yhteyksissä. Mutta jos en tarkista sitä nyt näiden viikkojen aikana, en ikinä voi olla varma. 

Mitä tekisit? Pitäisikö antaa asian vain olla?

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Oli tilanne mikä tahansa toisen puhelimia ei salaa katsota. 

Kuin myös ei petetä. Vai mitä.Eli tunnistat pettäjän aina tästä viestistä.

Vierailija
42/61 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mä ainakin poistaisin kaikki viestit jos mulla jotain salattavaa olisi.

tästä minä sain miehen kiinni. Viestiketju yhdelle naiselle ei ollut looginen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko se erohalu kuin salama taivaalta vai oliko teillä oikeasti ollut pidempään ongelmia ja mies ilmaissut tyytymättömyyttään ennen miehen erohaluja? Jälkimmäistä hyvin harvoin tapahtuu, koska miehet "hoitaa" parisuhdeongelmiaan toisten naisten hameiden alla. 

Erohan on fakta, mutta kyllä se niin on, että se toinen nainen siellä taustalla on ollut, jos tuli kuin salama taivaalta....

Ei se puhelimen tonkiminen millään lailla helpota sun oloasi. Sä vain haluaisit tietää miksi sinut jätettiin, mutta fakta on, että sut jätettiin eikä syyllä ole lopulta merkitystä. Mies ei tule takaisin. Et pysty tätä korjaamaan millään. 

Olosi alkaa luultavasti vähitellen helpottaa, kun muutatte erillenne. Joka päivä näkeminen vain lisää tuskaa. 

Vierailija
44/61 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Oli tilanne mikä tahansa toisen puhelimia ei salaa katsota. 

Kuin myös ei petetä. Vai mitä.Eli tunnistat pettäjän aina tästä viestistä.

Sun katkeruus on vähän säälittävää jo. Et sä voi lakia rikkoa vaikka kuin toinen pettäis. Ootte eronnu jo, mee eteenpäin herran jumala.

Vierailija
45/61 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan selvä juttu. Ovat olleet yhdessä jo ennen teidän eroa.

Vierailija
46/61 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet loukattu ja haluat satuttaa itseäsi lisää lukemalla viestit? Mitä se hyödyttää? Olin itse samassa tilanteessa ja luin viestejä, jotka ei mulle edes kuuluneet ja satutin satuttavassa tilanteessa itseäni lisää. Kesti pitkään päästä yli. Nyt jälkikäteen toimissani ei ollut mitään järkeä. Olisi pitänyt antaa olla. Suosittelen samaa sulle. Alat järjestämään omaa ja lastesi elämää, kanavoi energia mielummin siihen. 

Vierailija
47/61 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että oliko ne yhdessä päivää ennen teidän eroa, vai jälkeen, ei muuta mitään. 

Ero on siitä huolimatta tapahtunut. 

Hyvin epätahdikasta on tuoda uusia henkilöitä vielä toisen suhteen ollessa kesken. 

Eli oli asia kummin hyvänsä, sun tunteet ei tosta saa sen enempää oikeutusta mihinkään eikä miehen teko ole yhtään vähemmän väärin tai oikein. Kyse on loukkaamisesta, ero rakkaasta ihmisestä ja toisen ihmisen ottaminen siihen tilalle tuo tietenkin voimakasta pahaa mieltä. Puhelimen katselulla et saavuta mitään, kuten et tuolla tiedollakaan. Se on aivan sama kumpi on totta, epätahdikas se mies on silti jos jo nyt esittelee uuden muijan kun ero on vielä kesken. 

Vaikeita aikoja, nouse tuon yläpuolelle ja tsemppiä paljon.

Vierailija
48/61 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutki puhelin. Et muuten saa mielenrauhaa vaikka tiedät jo nyt miehen valehtelevan. Siinä kun se onkin, ei nuo valehtelijat sano asioita suoraan, jolloin itselleen tulee vaan vauhko ja vainoharhainen olo. Pitää tehdä siis etsivätyötä. 

Vierailija
49/61 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin tietää, onko mies pettänyt. Toki tiedän, että tuossa aloituksen tilanteessa sen todennäköisyys on 99,99%. Eikä kukaan petturi sitä kysyttäessä tunnusta, joten joku muu keino pitäisi olla. Saisikohan yksityisetsivä sitä selville enää, ellei näe viestejä? No joka tapauksessa lähtisin siitä, että mies todellakin on pettänyt.

Vierailija
50/61 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut samassa tilanteessa. En tutkinut puhelinta. Mies halusi myöhemmin palata takaisin jolloin samalla myönsi että oli pettänyt mua monta kertaa tämän naisen kanssa, jonka muka "tapasi vasta eron jälkeen." 

Mieluummin olisin halunnut tietää tämän jo aiemmin. Tunsin itseni täydelliseksi pelleksi, kun olin itkenyt pettäjäsian perään.

Tutki se puhelin.

Vierailija
51/61 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin vaihtoehto on, että yllättäen pyydät mieheltä, että saatko katsoa viestit luvan kanssa. Yllätyksenä siksi, että ei ehdi poistaa niitä. Jos on puhtaat jauhot pussissa, niin hyvinkin suostuu, jos ei, niin se on lisätodiste pettämisestä ja valehtelusta.

Voisi sitä myös palkata jonkun taitavan ammattilaisen jututtamaan sitä naista, ilman että hän tietää siis epäilyistäsi. Ei tietenkän suoraan haastatellen, vaan niin ettei herätä epäilyjä. 

Vierailija
52/61 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä minä, että ex-mieheni tavattiin nykyiset puolisomme eron harkinta-ajalla. Ex-mieheni jopa ennen papereiden jättämistä. Minä olin kuitenkin eroa enemmän haluava osapuoli. Olin puhunut siitä jo kuukausia. Suhteemme oli jo ohi, vaikka virallisesti olimme naimisissa, kun ex tapasi nykyisen vaimonsa. Eli ei ne kaikki baaritiskillä Mä oon eroamassa vaimostani -tyypit valehtele. Itse tapasin nykyiseni kuukausi sen jälkeen kun ex muutti pois. Hänkin oli harkinta-ajalla. Kippistimme, kun kumpikin sai lopulliset eropaperit. Nyt olemme kumpikin olleet näiden uusien kanssa jo kymmenen vuotta, joten ei ole enää ihan uutta.

Tällä halusin vaan kertoa, ettei jokaisella nopeasti uudelleen pariutuvalla ole se uusi jo valmiiksi katsottuna. Eikä kyseessä ole myöskään kuka vaan kelpaa -tapaus. Minulla ainakaan ei ollut edes tarkoitus solmia heti uutta suhdetta. Se oli vaan sattumalta rakkautta ensi silmäyksellä ja nyt kymmenen vuoden jälkeenkin ajattelen, että nykyinen puolisoni on aivan ihana.

Vierailija
53/61 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olette eronneet sovussa niin antaisin asian olla.

Niin kuin moni on jo sanonut, juuri eronneilla (miehillä) on kova tarve löytää uusi nainen heti eron jälkeen. Useimmiten se on vain jotain jolla paikata itsetuntoa. Minunkin exä meni Tinderiin käytännössä seuraavalla viikolla kun erottiin (vaikka asuttiin vielä yhdessä) löysi heti uuden, mutta juttu kesti alle vuoden.

Vierailija
54/61 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, miten miehelle on niin vaikeaa sanoa että "hei, mulla on nyt uusi pano ja haluan ottaa siitä selvää, joten jätän nyt sut, sori".

Sillä se olis kaikista helpoiten hoidettu eikä tarvitsisi valehdella. Tottakai ne on pettäneet sua, ei se uusi mistään taivaalta tipahda syliin, kyllä ne aina lämmitellään ja katsellaan.

Katso se puhelin vaan. Se voi satuttaa mutta saatpahan totuuden tietoosi ja voit siitä käsin lähteä rakentamaan tulevaisuutta.

Muuten voi tulla sekin tarina, että mies tulee takas sun luo, sä jo kerkeät toivoa, mutta paljastuukin että se on pettänyt sua pitkään ja painunut sen toisen naisen luo. Se on suhteellisen kova paikka sit.

Vierailija
55/61 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei IKINÄ jätä naista, ellei ole uusi testattua.

Vierailija
56/61 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan kun naisystävä jätti, niin jäi mietityttämään että oliko siinä taustalla toinen mies. Eihän se lopputulosta mihinkään muuta, mutta jää vaivaamaan. Vaikuttaa se ainakin siihen kuvaan siitä ihmisestä, joka vierellä on ollut.

Vierailija
57/61 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mies ei IKINÄ jätä naista, ellei ole uusi testattua.

kyllä jättää. Veljeni jätti vaimonsa, kun ei jaksanut tämän jatkuvas riitelyä. 

Vierailija
58/61 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoo-juttuja taas

Vierailija
59/61 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin pätkän alkua ja totesin. Trolli. Kovin kepeää kerrontaa, joten keksittyä. 

Vierailija
60/61 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos vain kysyisit siltä mieheltä? Jos se valehtelee, se on hänen karmaansa painamassa. Jos kertoo totuuden, saat tietää totuuden. Kummassakaan tapauksessa ei sinun tarvitse toimia epäeettisesti ja voit lähteä uuteen elämään puhtaalta pöydältä. Epäilykset voi kuitenkin jäädä, oli siellä puhelimessa jotain tai ei. Taitava pettäjähän ei jätä mitään jälkiä toiminnastaan.