Elintasoni romahti avioerossa, miten tottua tähän?
Masentaa, vaikka lasten kanssa menee hyvin, 50/50 huoltajuus. Exä porskuttaa kuten ennenkin, mutta itselläni on tiukkaa, vaikka saan kyllä asianmukaiset elatusmaksut. En voi edes haaveilla Välimeren lomista, lapset käy siellä isänsä kanssa joka vuosi niin kuin ennenkin. Samoin laskettelu on itseltäni jäänyt. Harrastukseni on nykyään lenkkeily ja kirjat. Joskus jopa kadun, että halusin erota tai erosinko liian kevein perustein?
Kommentit (112)
Onko ap:llä nyt kiihkeä seksielämä? Kun sen vuoksi eron halusit?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
No mitkä oli eron syyt?
Ei ollut mitään draamaa tai riitaa. Suhde vain laimeni ja olimme lopulta kuin kaverit.
Nalkutitko miehellesi ja haukuit häntä?
Tai uhkailit erolla?
Varmoja tapoja saada mies suunnittelemaan omaa tulevaisuuttaan - yksin.
Kaveri osti aina kaikki kotiin kahtena, telkkarit, pesukoneet, ym. paljousalennuksella. "Kun se ero tulee kuitenkin" ja niin myös tapahtui.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Jokainen tekee valintansa. On sekin aika säälittävää kun näkee vanhempia rouvia roikkumassa avioliitossaan kiinni vaikka koko liitto hajonnut jo vuosikymmeniä sitten. Näitä on omassa suvussa joten nähty on. Enemmän arvostan eronneita jotka pistäneet lastensa ja oman hyvinvoinnin rahan edelle.
Joillekin raha tuo hyvinvointia ja turvallisuutta. Miksi kukaan huonontaisi elämäänsä olemalla köyhä ja yksinäinen.
Toiset kärsivät enemmän huonossa seurassa, kuin yksin. Siksi.
-eri
Silloin on turha valittaa elintason romahtamista.
Kouluttautukaa naiset ja hankkikaa työpaikka, joka takaa samanlaisen elintason kuin kumppanilla on.
Vierailija wrote:
Sellaista se on. Itselläni vaimo lähti ja ovet paukkuen täynnä itsevarmuutta. Hassua oli kun syyt olivat luokkaa ” emme ole enää parhaita kavereita” tms.. Nyt on huomannut, että eläminen maksaa ja joutuu itse raapimaan kasaan elantonsa. Hänen harmikseen meillä oli tiukka avioehto. Minulla oli pelkkä maksettujen verojen osuus palkasta 2x isompi kuin ex-vaimon bruttoliksa.
Itselläni on vain tilanne parantunut ja vuosi sitten myin yritykseni pois ja olen ollut siitä lähtien oloneuvos. Tosin karenssi on ollut pääsyynä mutta ensi vuonna sekin on ohitse. Velat maksettu ja kaikki hyvin.
Lapsia en vie ulkomaille tai laskettelemaan koska koen, että loma 8, 10 &12v mukuloiden kanssa lomailu ei ole lomaa vaan arjen siirtoa toiseen lokaatioon. Viekööt ex sitten kun saa jostain rahaa ja tiedän että hänellä menee kaikki pennoset elämiseen. Eli voi mennä tovi reissaamiseen. Ja itse inhoan etelän matkoja tai muuta auringon jaht
Muuten exän osalta ihan ok. Mutta jotenkin nyt ei kuulosta siltä että olet hyvä isä lapsillesi. Kai sinä nyt lapsillesi tarjoat muutakin kuin pelkkää ankeaa arkea? Minkälaiset muistot lapsillesi jää lapsuudestaan isän kanssa? Lapsillehan ne sun rahat päätyy kun potkaiset tyhjää, miksi et käyttäisi niitä yhdessä lasten kanssa, nyt kun he vielä nauttivat viettää aikaa sinun kanssasi ja sinä olet tarpeeksi friksevä tekemään asioita? Ei mene kuin muutama vuosi, kun kaikki lapsesi alkavat karsastaa sinua ja viihtyvät omien kavereidensa kanssa ja netissä, ja helposti olet vuosia paitsiossa heidän elämästään. Ehkä sitten kun ovat aikuistuneet löydätte taas toisenne, paitsi jos sössit asiat nyt.
Äläkä kuvittele että elät ikuisesti. Sullakin voi tulla lähtö ihan koska vaan, täysin terveitä keski-ikäisiä miehiä kuolee yllättäen aika paljonkin.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Jokainen tekee valintansa. On sekin aika säälittävää kun näkee vanhempia rouvia roikkumassa avioliitossaan kiinni vaikka koko liitto hajonnut jo vuosikymmeniä sitten. Näitä on omassa suvussa joten nähty on. Enemmän arvostan eronneita jotka pistäneet lastensa ja oman hyvinvoinnin rahan edelle.
Joillekin raha tuo hyvinvointia ja turvallisuutta. Miksi kukaan huonontaisi elämäänsä olemalla köyhä ja yksinäinen.
Niinpä. Tosin aika moni mies on tässä maassa köyhä ja yksinäinen. Se on helppo sanoa että
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ei ole pakko suostua seksiin ym. jos toinen tuntuu kaverilta. Silloin voi ero olla parempi ratkaisu kuin pakkoseksi. On haitallista olla noin materialistinen ja rahan perään. Ostaisit jotain laskettelua ja lomia 24/7 seuralaispalvelulla?
Mikäs siinä jos ei orgasmeista tykkää.
Orgasmeja saa helposti omin pikku kätösin tai apuvälinein. Miksi tuhlata energiaa siihen, että kaveri saa, kun on nopeampaa saada itse?
Ei ne tunnu yhtään samalta.
Vierailija wrote:
Kouluttautukaa naiset ja hankkikaa työpaikka, joka takaa samanlaisen elintason kuin kumppanilla on.
Nykyään naiset ovat korkeammin koulutettuja kuin miehet.
Ruoho on vihreintä siellä, missä sitä kastellaan.
Porvoossa tuulee taas? Joo, on vähemmän rahaa kuin ennen eroa kun asunnot ja kulkemiset yms ei olekaan kahden tulojen varassa. Aikuisen pitäisi kuitenkin tietää ennen päätöstä, kumpaa arvostaa enemmän, materiaa vai vapautta.
Mikään määrä rahaa ei korvannut sitä hitaan kuoleman makua joka vallitsi ennen eroa.
Minun kaaliini ei ole koskaan mennyt, miksi toinen vanhempi (lähes aina nainen) saa elatusmaksut, vaikka lapset asuvat fifti/fifti kummankin luona. Olen nainen, en eronnut. Lainsäädäntö on naisten puolella. Eihän se voi olla peruste, että eukko tienaa yleensä vähemmän. Lasten elintasoon ei kuulemma pidä eron vaikuttaa. Aika noloa eukkojen hyysäämistä.
Vierailija wrote:
Sellaista se on. Itselläni vaimo lähti ja ovet paukkuen täynnä itsevarmuutta. Hassua oli kun syyt olivat luokkaa ” emme ole enää parhaita kavereita” tms.. Nyt on huomannut, että eläminen maksaa ja joutuu itse raapimaan kasaan elantonsa. Hänen harmikseen meillä oli tiukka avioehto. Minulla oli pelkkä maksettujen verojen osuus palkasta 2x isompi kuin ex-vaimon bruttoliksa.
Itselläni on vain tilanne parantunut ja vuosi sitten myin yritykseni pois ja olen ollut siitä lähtien oloneuvos. Tosin karenssi on ollut pääsyynä mutta ensi vuonna sekin on ohitse. Velat maksettu ja kaikki hyvin.
Lapsia en vie ulkomaille tai laskettelemaan koska koen, että loma 8, 10 &12v mukuloiden kanssa lomailu ei ole lomaa vaan arjen siirtoa toiseen lokaatioon. Viekööt ex sitten kun saa jostain rahaa ja tiedän että hänellä menee kaikki pennoset elämiseen. Eli voi mennä tovi reissaamiseen. Ja itse inhoan etelän matkoja tai muuta auringon jaht
Kostat lapsillesi eksän tekoja? Hieno mies.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ei ole pakko suostua seksiin ym. jos toinen tuntuu kaverilta. Silloin voi ero olla parempi ratkaisu kuin pakkoseksi. On haitallista olla noin materialistinen ja rahan perään. Ostaisit jotain laskettelua ja lomia 24/7 seuralaispalvelulla?
Mikäs siinä jos ei orgasmeista tykkää.
Orgasmeja saa helposti omin pikku kätösin tai apuvälinein. Miksi tuhlata energiaa siihen, että kaveri saa, kun on nopeampaa saada itse?
Ei ne tunnu yhtään samalta.
Riippuu ehkäisymenetelmästä.
Vierailija wrote:
Just ton takia en ole eronnut, se että voi paneskella ympäriinsä ei korvaa sitä että koko ajan joutuu venyttämään penniä ja tilanne vain pahenee vanhana kun eläkkeellä.
Jaa kyllä se on minusta korvannut.;) En paneskele ympäriinsä mutta saan ihanaa seksiä uudelta rakastajaltani.
Olen tarpeeksi nähnyt ympärilläni huonossa avioliitossa kärvisteleviä katkeroituneita kurppia. En halua elää niin ainutta elämääni.
Vierailija wrote:
Minun kaaliini ei ole koskaan mennyt, miksi toinen vanhempi (lähes aina nainen) saa elatusmaksut, vaikka lapset asuvat fifti/fifti kummankin luona..
Koska laki mahdollistaa elatusmaksun vaatimisen myös 50/50 tilanteessa lähivanhemman eduksi. Kyllähän se epäreilulta kuulostaa.
Suhteet väljähtyvät, kun niiden eteen ei tehdä mitään. Eikä aikuiset näytä kestävän enää tavallista arkea, etenkään naiset. Ero on taloudellisesti todella huono vaihtoehto ja lapsillekaan ole mikään kiva juttu. Siis tilanteissa, jossa mitään ns oikeaa syytä ei eroon ollut. Nämä "suhde väljähtyi" -jutut on jotenkin erikoisia. Onko yksin asuminen ja kituuttaminen oikeasti parempi vaihtoehto? Ero on lapsillekin aika iso kolaus.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Nykyään naiset ovat korkeammin koulutettuja kuin miehet.
Mutta lahjakkuus riittää hvletinmoisella työllä nippanappa siihen tutkintoon mutta ei enää uran tekemiseen.