Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Elintasoni romahti avioerossa, miten tottua tähän?

Vierailija
29.10.2023 |

Masentaa, vaikka lasten kanssa menee hyvin, 50/50 huoltajuus. Exä porskuttaa kuten ennenkin, mutta itselläni on tiukkaa, vaikka saan kyllä asianmukaiset elatusmaksut. En voi edes haaveilla Välimeren lomista, lapset käy siellä isänsä kanssa joka vuosi niin kuin ennenkin. Samoin laskettelu on itseltäni jäänyt. Harrastukseni on nykyään lenkkeily ja kirjat. Joskus jopa kadun, että halusin erota tai erosinko liian kevein perustein?

Kommentit (112)

Vierailija
61/112 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi että. Pitää elää tulojen mukaan. Mulla onneks ei romahtanut kun ex lähti.

Vierailija
62/112 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Just ton takia en ole eronnut, se että voi paneskella ympäriinsä ei korvaa sitä että koko ajan joutuu venyttämään penniä ja tilanne vain pahenee vanhana kun eläkkeellä.

oikein 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/112 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ei ole pakko suostua seksiin ym. jos toinen tuntuu kaverilta. Silloin voi ero olla parempi ratkaisu kuin pakkoseksi. On haitallista olla noin materialistinen ja rahan perään. Ostaisit jotain laskettelua ja lomia 24/7 seuralaispalvelulla?

Mikäs siinä jos ei orgasmeista tykkää.

Orgasmeja saa helposti omin pikku kätösin tai apuvälinein. Miksi tuhlata energiaa siihen, että kaveri saa, kun on nopeampaa saada itse?

Läheisyys rakkaus. On se kylmä suomalainen nainen.

Vierailija
64/112 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Minun kaaliini ei ole koskaan mennyt, miksi toinen vanhempi (lähes aina nainen) saa elatusmaksut, vaikka lapset asuvat fifti/fifti kummankin luona..

Koska laki mahdollistaa elatusmaksun vaatimisen myös 50/50 tilanteessa lähivanhemman eduksi. Kyllähän se epäreilulta kuulostaa.

Lähes aina se nimellisesti lähivanhempi maksaa yksin lapsen päivähoitomaksut, terveyskulut, vakuutukset, harrastukset, puhelimet ja bussiliput. Lapsen laskutkin tulee aina lähivanhemmalle.

Vierailija
65/112 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

No mitkä oli eron syyt?

Ei ollut mitään draamaa tai riitaa. Suhde vain laimeni ja olimme lopulta kuin kaverit.

Kuulostaa aika unelmalta: yhdessä kaverin kanssa <3 Miksi ihmeessä eroatte tuollaisesta suhteesta? Liikaa romanttisia leffoja, lapsellista ettei tajua niiden olevan fiktiota....

Vierailija
66/112 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ei ole pakko suostua seksiin ym. jos toinen tuntuu kaverilta. Silloin voi ero olla parempi ratkaisu kuin pakkoseksi. On haitallista olla noin materialistinen ja rahan perään. Ostaisit jotain laskettelua ja lomia 24/7 seuralaispalvelulla?

Orgasmeja saa helposti omin pikku kätösin tai apuvälinein. Miksi tuhlata energiaa siihen, että kaveri saa, kun on nopeampaa saada itse?

Kyllä siinä sängyssä kuumaverisin nainenkin kylmenee, jos aina vain se sängyssä itsekäs suomalaismies saa orgasmin.

Vierailija
67/112 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uli uli

Vierailija
68/112 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin välillä masistelen uutta köyhää elintasoani, mutta sitten muistan miten paljon ex-mies aiheutti minulle stressiä. Mielenterveyttä ei voi mitata rahassa. 

Vierailija
69/112 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kyllä siinä sängyssä kuumaverisin nainenkin kylmenee, jos aina vain se sängyssä itsekäs suomalaismies saa orgasmin.

Onneksi on meitä ei itsekkäitä miehiä joille naisen orgasmi merkitsee. Sehän on ihan mahtavaa että saa tuottaa naiselle orgasmin.

Vierailija
70/112 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Sellaista se on. Itselläni vaimo lähti ja ovet paukkuen täynnä itsevarmuutta. Hassua oli kun syyt olivat luokkaa ” emme ole enää parhaita kavereita” tms.. Nyt on huomannut, että eläminen maksaa ja joutuu itse raapimaan kasaan elantonsa. Hänen harmikseen meillä oli tiukka avioehto. Minulla oli pelkkä maksettujen verojen osuus palkasta 2x isompi kuin ex-vaimon bruttoliksa. 

Itselläni on vain tilanne parantunut ja vuosi sitten myin yritykseni pois ja olen ollut siitä lähtien oloneuvos. Tosin karenssi on ollut pääsyynä mutta ensi vuonna sekin on ohitse. Velat maksettu ja kaikki hyvin. 

Lapsia en vie ulkomaille tai laskettelemaan koska koen, että loma 8, 10 &12v mukuloiden kanssa lomailu ei ole lomaa vaan arjen siirtoa toiseen lokaatioon. Viekööt ex sitten kun saa jostain rahaa ja tiedän että hänellä menee kaikki pennoset elämiseen. Eli voi mennä tovi reissaamiseen. Ja itse inhoan etelän matkoja tai muuta auringon jaht

Ilmeisesti elätät lapsesi täysin ja eksäsi käyttää omat rahansa itseensä, sekin vielä?

Vierailija
71/112 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Onneksi on meitä ei itsekkäitä

Puhu omasta puolestasi vaan. Jokainen on vastuussa omista orgasmeistaan.

Vierailija
72/112 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Sellaista se on. Itselläni vaimo lähti ja ovet paukkuen täynnä itsevarmuutta. Hassua oli kun syyt olivat luokkaa ” emme ole enää parhaita kavereita” tms.. Nyt on huomannut, että eläminen maksaa ja joutuu itse raapimaan kasaan elantonsa. Hänen harmikseen meillä oli tiukka avioehto. Minulla oli pelkkä maksettujen verojen osuus palkasta 2x isompi kuin ex-vaimon bruttoliksa. 

Itselläni on vain tilanne parantunut ja vuosi sitten myin yritykseni pois ja olen ollut siitä lähtien oloneuvos. Tosin karenssi on ollut pääsyynä mutta ensi vuonna sekin on ohitse. Velat maksettu ja kaikki hyvin. 

Lapsia en vie ulkomaille tai laskettelemaan koska koen, että loma 8, 10 &12v mukuloiden kanssa lomailu ei ole lomaa vaan arjen siirtoa toiseen lokaatioon. Viekööt ex sitten kun saa jostain rahaa ja tiedän että hänellä menee kaikki pennoset elämiseen. Eli voi mennä tovi reissaamiseen. Ja its

Kuulostaa kyllä mieheltä, joka maksattaa lastensa elämisen kokonaan exällä, eikä vietä aikaakaan lasten kanssa kuin pakon edessä.

Vierailija
73/112 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tuollainen ole mikään ongelma kun naiset istuu pankin päällä.

Vierailija
74/112 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ja se vastuu otetaan niin, ettei tyhmänä harrasta seksiä itsekkään miehen kanssa.

Vierailija
75/112 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kouluttautukaa naiset ja hankkikaa työpaikka, joka takaa samanlaisen elintason kuin kumppanilla on. 

Nykyään naiset ovat korkeammin koulutettuja kuin miehet.

Miten se näkyy palkoissa, että kaikenmaailman naisten haalarihommiin vaaditaan nykyään 'akateeminen' koulutus?

Vierailija
76/112 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kaveruus on paras pohja avioliitolle. Se on todella harmi, jos huomaa tehneensä virheen erotessaan. Yhdessä viihtymiseen olisi voinut keksiä uusia yhteisiä harrastuksia tai mielenkiinnon kohteita, mitkä olisivat lujittaneet suhdetta ja lähentäneet puolisoita.

Voin sanoa, ettei tämä yksin olo ole herkkua. Ei ole tosiaan varaa lähteä matkoille eikä kalliisiin harrastuksiin. Eikä se edes olisi kivaa yksin. Niinpä minäkin istun nämä kauniit päivät sohvalla ja surfailen tällä palstalla. Joskus saan väkisin väännettyä itseni ulos.

Minua harmittaa vain, kun on miesvalinnat AINA menneet persiilleen. Voin ihan suoraan käyttää kulunutta lausahdusta "hyvää en ole löytänyt, enkä huonoa huolinut". Olen äänestänyt jaloillani siinä vaiheessa kun on alettu huoritella, eikä ole hyvän sään aikana lopetettu. Mieluummin olen kuitenkin köyhä ja yksin kuin nyrkin ja hellan välissä. 

Sinulla on kuitenkin toivoa. Voitte vielä lähentyä miehesi kanssa. Tiedän pareja jotka ovat löytäneet toisensa uudestaan jopa vuosikymmenien jälkeen. Minulle tämä ei ole mahdollista, koska en edelleenkään aio siihen huonoon tyytyä.

Vierailija
77/112 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Hassua, luulin otsikon perusteella, että aloituksen oli kyhännyt mies. Itse olen siis nainen ja nautin kovasti elämästäni eron jälkeen. Kukaan ei myy tai riko tavaroitani, kukaan ei pahoinpitele. En joudu elättämään ketään, enkä tekemään mitään, minkä koen järjettömäksi. Jatkukoon tätä ja pitkää ikää. 

Toi on kyllä paras fiilis, kun sen oikein konkreettisesti näkee ja tajuaa, että voi elää vain itselleen ilman huolia. Olen mies ja otin eron. Biologisia lapsia ei ole itselläni, mutta exällä on kaksi. Mulle riitti se touhu ja jatkuva vääntö kaikesta. Mihinkään ei saanut puuttua eikä sanoa omaa sanaa, jos exällä ja lapsilla oli joku kiista. 7 vuoden aikana mihinkää ei saanut puuttua, mutta silti kelpas kyydit treeneihin ja sieltä hakeminen jne jne.  Muistan sen fiiliksen, kun avasin ekaa kertaa oman himan oven ja tiesin ettei toi aukea enää tänään, kun ei ole muita asukkaita. Eka tilipäivä, kun tuli eron jälkeen, niin 1450e jäi liksasta enemmän kuukaudessa rahaa, kun olen yksin. Olin kuitenkin niille lapsille ihan kunnon tyyppi ja vein niitä lätkämatseihin, treeneihin, ostin kuteita ja puhelimia. Ihan niinku hyvä mies tekee. Sit mulle vaan riitti se sontasäkkinä oleminen. Sitten kun ei ole edes elatusmaksuja maksettavana, kun lapset ei ole omia, niin ei tarvi sitäkään miettiä, vaikka sain kirjeen sieltä elaripaikasta, että pitäs toimittaa papereita jne ja mitä siinä olikaan. Soitin sinne ja sanoin, että minä en ole lasten isä, että soitelkaa sille oikealle isälle. Exä oli päättänyt hakea elareita minulta. Onneksi ne siellä elaripaikassa ymmärsi ettei minun kuulu maksaa mitään.

Vierailija
78/112 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

No mitkä oli eron syyt?

Ei ollut mitään draamaa tai riitaa. Suhde vain laimeni ja olimme lopulta kuin kaverit.

HAHAHAHAHA

Vierailija
79/112 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tiukka taloudenpito muista myös itse hemmotella kun olet säästänyt ensimmäisen 10.000e sit voit ostaa itselle korun. Näin itse tehnyt säästötilillä aina oltava 3kk puskuri. Sit tein tilin mistä ostetaan esim.kännykät kodinkoneet etelänmatkat. Koita mennä lisätöihin esim.henkilökoht.apu itse tehnyt niitäkin töitä ihanaa naisihmistä käyn auttaa kaupassa käynnit on sokea siis töitä löytyy kun vaan viitsii tehdä vaikka koko yön itse olen nukkunut monen kerrat ko naisen luona yölisä juoksee peruspalkan päälle kerran avustan wc jos tarvitsee yleensä ei tarvii apua olen vaan varalta.  

Nyt kun olet vielä ns säästämisen alussa koita tehdä extra töitä kysele töitä kaikkialta itse huomasin et henkilökohtaisen avun paikkoja paljon ihania Ollu kaikki kellä olen ollu töissä il divon konsertissa kävin mm Tallinnassa yhden avustettavan kanssa ihan vasta vaikka olen jo rahapulan selättänyt ja omafirmakin on mut nuo avustettavat tosi super kivoja pääsen etelänmatkoille ihan ilmaiseksi 🤗 eli minun neuvo huolehdi lapset talous omasta kunnosta kannattaa ollaa hoikka saat niin töitä paremmin sekä jos tupakoi lopeta heti säästät ja ei karkkia (säästyy hammaslääkärikuluja pysyt hoikkana)

Vierailija
80/112 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Hyvä kaveruus on paras pohja avioliitolle. Se on todella harmi, jos huomaa tehneensä virheen erotessaan. Yhdessä viihtymiseen olisi voinut keksiä uusia yhteisiä harrastuksia tai mielenkiinnon kohteita, mitkä olisivat lujittaneet suhdetta ja lähentäneet puolisoita.

Voin sanoa, ettei tämä yksin olo ole herkkua. Ei ole tosiaan varaa lähteä matkoille eikä kalliisiin harrastuksiin. Eikä se edes olisi kivaa yksin. Niinpä minäkin istun nämä kauniit päivät sohvalla ja surfailen tällä palstalla. Joskus saan väkisin väännettyä itseni ulos.

Minua harmittaa vain, kun on miesvalinnat AINA menneet persiilleen. Voin ihan suoraan käyttää kulunutta lausahdusta "hyvää en ole löytänyt, enkä huonoa huolinut". Olen äänestänyt jaloillani siinä vaiheessa kun on alettu huoritella, eikä ole hyvän sään aikana lopetettu. Mieluummin olen kuitenkin köyhä ja yksin kuin nyrkin ja hellan välissä. 

Sinulla on kuitenkin toivoa. Voitte v

>hyvä kaveruus paras pohja avioliitolle

AP meni eroamaan juuri kun alkoi meno kaverilliseksi. Epäloogista, outoa.