Onko ero kaduttanut?
Ja etsin siis ihmisiä, joiden lähtötilanne on ollut tämä:
Pitkä ja vakaa parisuhde, ei mitään isompia ongelmia mutta se tasaisuus vaivaa. Sitten kohtaat tyypin, jonka kanssa ehdit vaihtaa vain muutaman sanan pienen hetken elämässäsi. Mutta et saa tuota tyyppiä mielestäsi. Nyt se oma turvallinen parisuhde tuntuu jo tappavan tylsältä, kun olet ehtinyt kenties vuodenkin haaveilemaan siitä yhdestä toisesta. Otat eron pitkästä suhteesta, koska tiedät että voisi sitä kipinää olla enemmänkin jonkun muun kanssa. Olet ollut erossa hetken aikaa, niin mitkä fiilikset? Tuleeko ikävä entistä, ehkä tylsääkin mutta turvallista parisuhdetta?
Kommentit (85)
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Älkää keskittykö pyörimään oman navan ympärillä ja kertomaan puolisolle, mitä haluatte. Miettikää mieluummin, millainen puoliso itse mahdat olla. Hyvin usein se tylsyyden syy löytyy peilistä. Ajattele puolisosi hyviä puolia, ajattele rakastavia ajatuksia, katso rakastavasti, hemmottele puolisoasi. Jos kumppanisi on hyvä, tervepäinen ihminen, joka välittää sinusta, todennäköisesti rakkaus alkaa välillänne kasvaa. Rakkautta pitää ruokkia. Se on sitä tahtomista, jota alttarilla kysytään.
Ei pidä koskaan tahtoa. Sen toisen pitää tietää kaikki sanomattakin. Ei avioliitossa pidä itse pidä tehdä yhtään työtä. Jos toinen ei osaa lukea tunnetilojani mitä piilotan häneltä se on kroonista ohikävelyä ja siksi on täysi oikeus pettää ja vaihtaa uuteen. Itseasiassa se toinen on pettänyt kun ei tiennyt mitä ajattelen.
Mikä sekopää sä olet? Oletko mieleltäsi terve? Et vaikuta siltä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Älkää keskittykö pyörimään oman navan ympärillä ja kertomaan puolisolle, mitä haluatte. Miettikää mieluummin, millainen puoliso itse mahdat olla. Hyvin usein se tylsyyden syy löytyy peilistä. Ajattele puolisosi hyviä puolia, ajattele rakastavia ajatuksia, katso rakastavasti, hemmottele puolisoasi. Jos kumppanisi on hyvä, tervepäinen ihminen, joka välittää sinusta, todennäköisesti rakkaus alkaa välillänne kasvaa. Rakkautta pitää ruokkia. Se on sitä tahtomista, jota alttarilla kysytään.
Ei pidä koskaan tahtoa. Sen toisen pitää tietää kaikki sanomattakin. Ei avioliitossa pidä itse pidä tehdä yhtään työtä. Jos toinen ei osaa lukea tunnetilojani mitä piilotan häneltä se on kroonista ohikävelyä ja siksi on täysi oikeus pettää ja vaihtaa uuteen. Itseasiassa se toinen on pettänyt kun ei tiennyt mitä ajattelen.
Aika sairasta on tuo sun malli parisuhteesta. Ei ainakaan millään tavalla pohjaudu vastavuoroiseen rakkauteen vaan lähinnä sinun tarpeeseen käyttää toista ihmistä. Onko sulla lapsuus ollut millainen? Ovatko vanhempasi olleet vakaita? Eihän ole ollut mt- tai alko-ongelmia lapsuuden perheessä? Entä parisuhteesi? Oletko aina ollut täysin rehellinen oma itsesi niissä?
Vierailija wrote:
Ei ole kaduttanut ero hetkeäkään, päinvastoin. Omassa liitossani oli kyllä vakavia ongelmia. Olen aina ihmetellyt näitä tylsiä liittoja ja eroja niistä. Miten ihmeessä liitto voi olla tylsä jos siinä on kaikki peruspilarit kohdallaan. Kai sitä voi itse vähän nähdä vaivaa sen eteen, ettei olisi tappavan tasaista.
Näinkin, mutta toisaalta toiset tykkäävät tasaisemmasta kuin toiset. Mieheni ex erosi tylsästä liitosta. Minä olen ollut miehen kanssa jo lähes kymmenen vuotta ja olen oikein tyytyväinen. Meillä on ihan eri kokemus, vaikka mies on sama.
Vierailija wrote:
Tämäkin ongelma koskee vain miehiä koska naiselle kuin naiselle on ottajia jonoksi asti. Kyllä on helppoa olla nainen
Niin, olisihan noita ottajia, mutta niitä joilla itsellään on mitään mielenkiintoista annettavaa parisuhteeseen ei ole tullut vastaan. Kyllähän sitä itse kelpaisi vähän sille sun tälle, koska miehet on mielummin kenen tahansa kanssa kuin yksin. Parisuhde kun tuo miehelle yleensä monenlaista helpotusta. Naiselle se on usein pelkkä työmaa.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Tämäkin ongelma koskee vain miehiä koska naiselle kuin naiselle on ottajia jonoksi asti. Kyllä on helppoa olla nainen
Niin, olisihan noita ottajia, mutta niitä joilla itsellään on mitään mielenkiintoista annettavaa parisuhteeseen ei ole tullut vastaan. Kyllähän sitä itse kelpaisi vähän sille sun tälle, koska miehet on mielummin kenen tahansa kanssa kuin yksin. Parisuhde kun tuo miehelle yleensä monenlaista helpotusta. Naiselle se on usein pelkkä työmaa.
Työmaa se on varsinkin jos sattuu kohdalle aluksi valheellista kuvaa itsestään esittävä pettävä ylimiellyttäjä.
Osaatko eritellä mitä se sitten on joka parantaisi? Reppureissaus Aasiassa? Benji-hyppy? Ylellinen loma Malediiveilla? Seksibileet? Kun tiedät, ehdota sitä.
Vierailija wrote:
Osaatko eritellä mitä se sitten on joka parantaisi? Reppureissaus Aasiassa? Benji-hyppy? Ylellinen loma Malediiveilla? Seksibileet? Kun tiedät, ehdota sitä.
Höh, lainaus ei näköjään toiminut. Tämä oli sille yhdelle, joka sanoi, ettei yhteiset kylpylälomat ja ulkonasyömiset ole auttaneet.
Vierailija wrote:
Ei ole kaduttanut ero hetkeäkään, päinvastoin. Omassa liitossani oli kyllä vakavia ongelmia. Olen aina ihmetellyt näitä tylsiä liittoja ja eroja niistä. Miten ihmeessä liitto voi olla tylsä jos siinä on kaikki peruspilarit kohdallaan. Kai sitä voi itse vähän nähdä vaivaa sen eteen, ettei olisi tappavan tasaista.
Mies alkoi muutaman vuoden päästä pelata WoWia. Hoiti kyllä osuutensa ja lapsia mutta minä jäin kirkkaasti pelille kakkoseksi. Sanoin että jos homma ei vähene viidessä vuodessa niin pitänee harkita eroa ja niin siinä kävi.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Höh, lainaus ei näköjään toiminut. Tämä oli sille yhdelle, joka sanoi, ettei yhteiset kylpylälomat ja ulkonasyömiset ole auttaneet.
Tyhjyyden tunnetta joka johtuu ihmisestä itsestään ei poista mikään eikä kukaan. Tällaiset voivat käydä vaikka kuinka monta avioliittoa ja parisuhdetta läpi mutta ei se tyhjyys heistä poistu. Perustavaa laatua olevia viallisia ihmisenmuotoisia kuoria.
En minäkään kuulu aloittajan "kohderyhmään" mutta silti vastaan. Meillä oli suhteessa hirveitä ongelmia jonka takia erottiin (järkyttäviä riitoja, väkivaltaa) ja silti kadutti. Palattiin yhteen ja laitettiin asiat kuntoon.
Jos ongelmana olisi vain tasainen arki niin ero kaduttaisi varmasti. Koska se arki tulee seuraavassakin suhteessa. Siitä arjesta pitää tehdä parempaa.
En tiedä mitä tuolla tylsällä, tasaisella arjella tarkoitetaan, mutta en koe meillä olevan sellaista ollenkaan. Arki on hauskaa pienten juttujen takia, läheisyyttä ja huumoria on paljon. Toisen huomiointia tai jotain höpsötystä, vaikka valssia keskellä keittiötä, kesken tiskauksen ja ruuanlaiton. Tai raapustan jäiseen auton ikkunaan "E ❤️ J" ja kun mies käy ulkona ja huomaa sen, jatkaa siitä omilla raapustuksillaan. Voidaan laittaa toiselle töihin hauska rakkaus-meemi tai kuva, tai jotain. Jos tuntuu että kaipaa jotain lisää arkeen niin lähdetään vaikka retkelle. Tai lähikaupunkiin ihan vaan syömään. Meillä ei ole tylsää arkea ollenkaan, mutta jos jätettäisiin nuo jutut tekemättä niin takuulla olisi.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Tyhjyyden tunnetta joka johtuu ihmisestä itsestään ei poista mikään eikä kukaan. Tällaiset voivat käydä vaikka kuinka monta avioliittoa ja parisuhdetta läpi mutta ei se tyhjyys heistä poistu. Perustavaa laatua olevia viallisia ihmisenmuotoisia kuoria.
Tämä oli aika ilkeästi sanoitettu, mutta on siinä totuuden siemen.
Kirjoitin tähän ketjuun ns. tylsän miehen uutena puolisona. Mieheni ex, joka erosi sekä omien sanojensa, että mieheni sanojen mukaan, siksi, että oli tylsää, on nyt viimeiset lähes 10 vuotta deittaillut ja hyppinyt lyhyestä suhteesta toiseen. Pisin taisi olla n. 2v. Ehkä tuo nyt sitten on se mitä kaipasi. Ei lopu kipinä, kun on koko ajan uusi ihminen tutustuttavana. Käsittääkseni hän ei ole kuitenkaan katunut eroa.
Minä olen ollut miehen kanssa lähes saman ajan, koska sattumalta löydettiin toisemme hyvin pian eron jälkeen. Ei minulla ole yhtään tylsää. Toisaalta mulla ei ole muutenkaan ollut tylsää sitten ala-asteen. En odota, että mieheni olisi vastuussa mun viihdyttämisestä. Hän on ihana lisä elämässäni, mutta pärjäisin ihan hyvin itseksenikin. En ikinä tylsisty omassa seurassani. Sitten on kuitenkin ihanaa, kun välillä saadaan olla miehen kanssa kahdestaan. Hän on paras ystäväni. Kyllä parhaan ystävän seurassa viihtyy.
Vierailija wrote:
En tiedä mitä tuolla tylsällä, tasaisella arjella tarkoitetaan, mutta en koe meillä olevan sellaista ollenkaan. Arki on hauskaa pienten juttujen takia, läheisyyttä ja huumoria on paljon. Toisen huomiointia tai jotain höpsötystä, vaikka valssia keskellä keittiötä, kesken tiskauksen ja ruuanlaiton. Tai raapustan jäiseen auton ikkunaan "E ❤️ J" ja kun mies käy ulkona ja huomaa sen, jatkaa siitä omilla raapustuksillaan. Voidaan laittaa toiselle töihin hauska rakkaus-meemi tai kuva, tai jotain. Jos tuntuu että kaipaa jotain lisää arkeen niin lähdetään vaikka retkelle. Tai lähikaupunkiin ihan vaan syömään. Meillä ei ole tylsää arkea ollenkaan, mutta jos jätettäisiin nuo jutut tekemättä niin takuulla olisi.
Me ei tehdä tuollaisia hupsutteluja, mutta ei silti ole tylsää. Remontoidaan, urheillaan (useampi yhteinen laji), käydään ulkona syömässä, kokkaillaan kotona, matkustetaan. Kumpikin tykkäämme sisustaa ja remontoida. Kesällä oli esimerkiksi kivaa käydä asuntomessuilla ja yhdessä arvioida ratkaisuja, vaikkeivat ne ole juuri nyt ajankohtaisia. Joku tällainen yhteinen mielenkiinnon kohde olisi tärkeä. Halimme joka päivä ja seksiäkin on monta kertaa viikossa.
Vierailija wrote:
Joskus vähän kaduttaa, kun katsoo verokoneesta eksän vuositulot, ja itse kituuttelee p*skalla palkalla.
Mutta taas toisaalta en olisi jaksanut yhtään kauempaa sen persoonallisuushäiriöisen matkassa... Eli parempi näin. 😊
Eli rahan himoko jäi kaivelemaan siinäkin????
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Lähinnä minusta tuntuu, että tämä tyhjyys johtuu tästä parisuhteesta. Meillä ei miehen kanssa ole mitään puhuttavaa emmekä ole toisistamme tai toistemme tekemisistä kiinnostuneita, mutta molemmat olemme fiksusti käyttäytyviä ihmisiä ja arvostamme toisiamme ihmisinä, joten emme riitele emmekä ala syyttelemään toista siitä että "hän on sitä ja tätä muttei tuota".
Eli yhdessä voimme olla niin kotona kuin reissuissa, mutta molemmat keskitymme omiin ajatuksiimme, kun toiselle ajatuksia kertoessa saa toiselta vastaukseksi jonkun kohteliaan lausahduksen, josta huomaa ettei toista kuitenkaan pohjimmiltaan oikeasti kiinnosta. Olemme kuin kohteliaat hyvänpäiväntutut. Miestä tämä ei niin vaivaa, hänelle riittää että hänellä on täysipäinen vaimo, seksiä silloin tällöin.
Minä haluaisin suhteelta enemmän.
Tuntuu että menimme aikoinaan yhteen ihan liian heppoisin perustein. Meitä veti yhteen ulkonäkö ja fyysinen kemia, mutta ei meillä oikein mitään yhteistä juteltavaa ole, ja vuosien edetessä se vain korostuu. Hyvin vaikea saada oikeasti molempia kiinnostavia keskusteluita aikaan, jotka toisivat välillemme kiinnostavuutta toisen ajatuksia kohtaan ja henkistä läheisyyttä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Lähinnä minusta tuntuu, että tämä tyhjyys johtuu tästä parisuhteesta. Meillä ei miehen kanssa ole mitään puhuttavaa emmekä ole toisistamme tai toistemme tekemisistä kiinnostuneita, mut
Totta. Eipä joku ulkona syöminen kahdestaan kauhean kivaa ole, jos siinä istutaan vain tuppisuuna tai suunnitellaan seuraavan viikon ostoslistaa ruokakauppaan.
Olisiko joku uusi yhteinen harrastus, joka kiinnostaisi kumpaakin?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Lähinnä minusta tuntuu, että tämä tyhjyys johtuu tästä parisuhteesta. Meillä ei miehen kanssa ole mitään puhuttavaa emmekä ole toisistamme tai toistemme tekemisistä kiinnostuneita, mut
Sanot että haluat enemmän suhteelta. Miksi et sanonut noita asioita heti suhteen alussa?
Yritin lainata muttei onnistunut, mutta siis nro 79:lle, en sanonut noita asioita suhteen alussa, koska olin niin nuori, enkä tiennyt mitä haluan 10-20 vuoden päästä. Ihminen kasvaa, muuttuu ja kehittyy. Osa ainakin.
Onko Ap mies vai nainen?