Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minusta tehty huoli-ilmoitus oli niin järkyttävä, että aloin itkemään sosiaalitoimistossa

Vierailija
28.10.2023 |

Sekä sain paniikkikohtauksen, yrittäen siinä sitten keskustella sosiaalitoimen kanssa. 

En tiedä, onko yleinen käytäntö, että sosiaalityöntekijä lukee tehdyn huoli-ilmoituksen ääneen, kun tulee aika juttelemaan sosiaalitoimeen.

Mutta minulle luettiin, ja se oli ihan hirveää kuultavaa :( Menin poissa tolaltani, enkä osannut sanoa tuolla käynnillä mitään.. Maanantaina täytyy soittaa sossuun että mitä nyt sovittiin, kun en yhtään muista paniikkohtaukseni takia.

Ilmoituksessa oli asioita, jotka eivät pitäneet paikkaansa, ainoastaan yksi paikkansa pitävä asia oli. Ulkonäköäni oli myös kuvailtu todella julmasti.

Kyllä tämä vaan jättää arvet, vaikka kuinka apua saisitkin. Miksi ihminen pitää ensin nolata ja saada itkemään, ennen kun tukitoimet voidaan aloittaa? Entä mitä ihmisen ulkoinen olemus nyt liittyy mihinkään, väkisin tulee mieleen että ilmoitus on kiusalla tehty, koska tuo asia oli nostettu esiin?

Onko muilla kokemusta? Kuinka jatkaa tästä? 

Kommentit (230)

Vierailija
1/230 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinusta on siis joku tehnyt huoli-ilmoituksen.

Onko omasta mielestäsi aihetta huoleen? Jos on, otat vastaan avun, jota sinulle on tarjolla.

Jos ei ole, unohda koko juttu ja mene eteenpäin.

Vierailija
2/230 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä siisteytesi ja puhtautesi on herättänyt huolta läheisissäsi?

Olen töissä tehnyt useita huoli-ilmoituksia ihmisistä, joiden elämästä on kaikki kontrolli kadonnut. Tarkoitus oli hyvä, koska kaikista ihmisistä tulee huolehtia.

Toivottavasti saat tarvitsemaasi apua ja vointisi paranee. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/230 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on tehty n. viisi huoli-ilmoitusta, en muista tarkkaan.

Kyllä sossut muistaakseni joskus ovat lukeneet ilmoituksen ääneen, eivät aina. Joka tapauksessa kotiin on tullut paperi, jossa aina lukee huoli-ilmoituksen sisältö.

Itse en saanut mitään apua, kun en halua sossuja kotikäynneille. Kaikki heidän apunsa on kuulemma jotain mystistä "kotiin annettavaa " apua. Työtoimintaankaan en pääse, kun en halua kotikäyntejä.

Ihan turhia ovat nuo ilmoitukset olleet, kun mitään apua ei ole mahdollisuutta saada.

Vierailija
4/230 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ja aiemmin sanoit että lapsesi viedään jos et eroa miehestäsi, ja täysin ilman syytä.

Vierailija
5/230 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiatonta on minusta että luetaan kaikki töykeys ääneen toiselle ihmiselle niistä papereista. Toisaalta sinun kuuluu saada tietää, jos olet aikuinen? Mutta jos näki että ahdistut ja itket, jatkoi silti? 

Joskus sossut tekee tätä, tarkoituksella, nähdäkseen onko perää, onko henkilö ihan tasapainoton ja meneekö kuppi ns nurin. 

Jotkut ovat vaan ajattelemattomia. Eivätkä mieti miten erilaiset ihmiset sietävät esim konflikteja tai yhteenottoja, sanallisiakaan. 

Vierailija
6/230 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset vain kerro että oikein kivaa on. Lienet oikeustoimikelpoinen?

Vierailija
7/230 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koneisto on lähinnä itseään varten. Moni apua saanut on avun jälkeen pahemmassa jamassa. Olisiko ”apua” koskaan tarvinnutkaan.

Vierailija
8/230 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kyllä sossut muistaakseni joskus ovat lukeneet ilmoituksen ääneen, eivät aina. Joka tapauksessa kotiin on tullut paperi, jossa aina lukee huoli-ilmoituksen sisältö.

Itse en saanut mitään apua, kun en halua sossuja kotikäynneille. Kaikki heidän apunsa on kuulemma jotain mystistä "kotiin annettavaa " apua. Työtoimintaankaan en pääse, kun en halua kotikäyntejä.

Ihan turhia ovat nuo ilmoitukset olleet, kun mitään apua ei ole mahdollisuutta saada.

"Kun ei ole mitään mahdollisuutta saada apua" Voi jestas. Apuahan sinulle juuri tarjotaan, mutta kun et ymmärrä omaa parastasi , et ota sitä vastaan.

Sossut on ammatti-ihmisiä ja tietävät kyllä miten sinua voisi auttaa, mutta et suostu ottamaan apua vastaan. Mieti sitä.

Vierailija
9/230 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vaikuttaa siltä, että apua kyllä tarjotaan, mutta jotkut ei osaa ottaa sitä vastaan. Ja sitten haukutaan sossu, vaikka vika on ihan itsessä vaan, kun ei suostuta apua vastaan ottamaan. Päästä se sossu kotiisi ja alat saamaan apua.

Ihan  itse estät avun saamisen.

Vierailija
10/230 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten hyvä, mutta sossut käyvät kotona, kun on tehty huoli-ilmoitus.

Vierailija
11/230 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisena teet itse päätöksesi. Piste.

Vierailija
12/230 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tuollaisesta järkyttyy, on se sosiaalitoimistolle selkeä merkki tasapainottomuudesta. Syystäkin.

Vierailija
13/230 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

No ei kyllä käyneet, mulle tuli pelkkä kirje kotiin jossa oli ajanvaraus käynnille, en mennyt ja uudestaan ei otettu yhteyttä. 

Vierailija
14/230 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Miten niin ei ole mahdollista saada apua? Justiinsa tuossahan sanoit että heidän apu on kotiin annettavaa apua, sekin on apua. Koska kerran et kotikäyntejä halua, niin olet avusta kieltäytynyt.

Vierailija
15/230 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Linnoittaudun. Vastustelen sisääntuloa vaikka asein.

Vierailija
16/230 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vaikuttaa siltä, että apua kyllä tarjotaan, mutta jotkut ei osaa ottaa sitä vastaan. Ja sitten haukutaan sossu, vaikka vika on ihan itsessä vaan, kun ei suostuta apua vastaan ottamaan. Päästä se sossu kotiisi ja alat saamaan apua.

Ihan  itse estät avun saamisen.

Tunnut uskovan että sossulla on taika-apu ihan kaikkeen. Eipä kuule ole, ja kaikki apu ei ole edes tarpeellista.

Esim "apu" joita tarjotaan nepsyperheille. Keskusteluapua sohvalle, perhetyöntekijä käy kerran viikossa, katselemassa. Tai adhd-valmennuskurssi kun perhe on jo elänyt adhd:n ja diagnoosin kanssa monta vuotta ja kaikki kurssin asiat olivatkin aivan tuttuja. Toimintaterapiaa tai nepsyvalmennusta, kun suurin ongelma todella monella adhd-lapsella on ihan vaan se miten keskittyä koulussa, miten säilyttää työrauha luokassa jne. Näihin ei auta jotkut hiton toimintaterapiat ja kynäotteen opiskelut. 

Viimeisimmästä avusta olen kieltäytynyt, olen jo nähnyt miten paljon ne nepsyarkeen auttaa - ei juuri mitään. Nepsyjen vanhempia pidetään tomppeleina, joille pitää kädestä pitäen kertoa "mitä se lapsen adhd tarkoittaa". Voi kuulkaa kyllä se tiedetään. Tiedän paremmin kuin sinä, terapeutti, minähän elän sitä arkea. 

Avun tarjoamisen ei pitäisi olla itseisarvo, vaan sen avun on oltava myös oikeanlaista.

Vierailija
17/230 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ehkä siisteytesi ja puhtautesi on herättänyt huolta läheisissäsi?

Olen töissä tehnyt useita huoli-ilmoituksia ihmisistä, joiden elämästä on kaikki kontrolli kadonnut. Tarkoitus oli hyvä, koska kaikista ihmisistä tulee huolehtia.

Toivottavasti saat tarvitsemaasi apua ja vointisi paranee. :)

Klassinen "epäsiisti habitus".

Vierailija
18/230 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hiton lapsi? Missään ei mainittu lasta. Ei aikuisen ihmisen kotiin noin vain voi tunkeutua, se on kotirauhan häirintää.

Vierailija
19/230 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on iso ruma nenä, voit saada harkinnanvaraista uuteen nenään. 

Vierailija
20/230 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on huoli-ilmoitus?

Lasun tajuan, mutta tuollaisesta en ole kuullutkaan.