”Eläkeläinen! Älä turhaan pihistele vaan tuhlaa omaisuutesi.” Kuka tätä ajaa?
Samaa järjenvastaista agendaa on ajettu lukemattomissa jutuissa viime vuosien aikana.
Muissa valtioissa ja sivistyneessä yhteiskunnassa ihmisiä kannustetaan kerryttämään varallisuutta, Suomessa tuhlaamaan rahansa vastoin tahtoaan ja jättämään myös perilliset ilman perintöä.
Kommentit (144)
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Mitä kovemmin tätä julistetaan, sitä enemmän laitan säästöön ja jätän perinnöksi.
Raha on vapautta. Itse ainakin aion säästää ja toivon voivani jättää jotain perintöä kummitytölle ja siskonpojalle.Samma här. Minulle itselläni ei ole lapsia enkä niitä haluakaan, mutta haluan silti mahdollistaa itselleni läheisille lapsille hyvän elämän. Artikkelin sisältö oli selvästi tarkoitettu ajamaan ihmiset tuhlaamaan omaisuutensa ennen kuolemaa - hienoa bruttokansantuotteelle, huonoa perillisille. Itse aion käyttää säästöistäni niin paljon kuin tarvitsen ja haluan, mutta sikäli kun mahdollisuuksia on jätän hyvän pesämunan myös tuleville sukupolville.
Kann
Kyllä kannattaa, ja niin olen tehnytkin.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ihan järkevää käyttää omaisuus ja rahat itseensä.
Miksi pitäisi jättää perintöä? Tällä hetkellä nuorempi sukupolvi haluaa viedä vanhemmiltaan jo eläkkeetkin,niin miksi näitä nuoria pitäisi vielä palkita elämällä niukasti ja säästeliäästi vain siksi,että jättäisi perintöä ihmisille jotka ajattelevat vain itseään? Nyt se korkki kiinni ja mene TÖIHIN!
Eläkeläinen käyttää muiden ansaitsemia rahoja itseensä.
Ei ihme, että Suomi on rappiolla, jos sinunlaisia on enemmänkin.
Mistä tunnistaa naisen? Hän hyökkää ämmämäisesti henkilöön eikä argumenttiin.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Miksi jättäisin jälkeläisilleni yhtään mitään?
Aiemmin olisin näin toiminutkin, mutta nämä vauvapalstalaisten törkeät ja ahneet ulostulot joita olen seuraillut nyt viime vuosina ovat vieneet loputkin haluni jakaa yhtään mitään kenenkään kanssa.
Hupsis vaan. Just.
Miksi kostat omille lapsillesi tuntemattomien ihmisten kommentit anonyymillä keskustelupalstalla?
Koska on idiootti, eikä edes omista mitään, kunhan uhoaa. Täysiverinen eläkeloinen, elätti, yhteiskunnan hyysättävä.
Itsellä ei ole perillisiä.
Miksi ihmeessä säästäisin kovalla työllä saamani säästöt valtiollle?
Hautaan ei saa mitään mukaan.
Vierailija wrote:
Isipappa täytti kesällä 90 vuotta ja Alzheimerin ensioireet jo näkyvillä. Kohta loppuu tämä tt-tuella kituuttelu kun pamahtaa taskuun mojova perintö.
Sori siitä köyhät.
Ettei vaan olisi yllätystestamentti lukollisessa laatikossa tai lakimiehen kassakaapissa.
Suuret ikäluokat kusettivat itselleen valtavat ja ennenaikaiset eläkkeet, lisäksi väittävät vakavalla naamalla että ovat eläkkeensä itse ansainneet. Ei kai tuolta ahneelta porukalta voi muuta odottaakaan kuin omaisuutensa hassaamista ennen kuolemaa.
Vierailija wrote:
Ala etsiä vastausta tällä kysymyksellä: ketä hyödyttää eniten, että nuoremmat sukupolvet eivät peri suuria perintöjä?
Perintöjen avuilla perheissä säilyy varallisuutta, joka mahdollistaa esimerkiksi asunnon omistamisen tai rahojen sijoittamisen.
Voisi ajatella, että on taho, joka haluaa että työssäkäyvät ihmiset joutuvat asumaan vuokralla ja omistavat vähemmän kuin vanhempansa.
Miksi joutuvat asumaan vuokralla? Miksi eivät osta omilla tuloillaan asuntoa? . Miksi omistavat vähemmän kuin vanhempansa? Siksi koska kelan tukia leikataan,vai siksi,ettei heidän älynsä riitä, vai siksi,ettei heistä ole tekemään työtä?
Ai niin..kun eihän itse kuulu omaa elämäänsä elää ja ohjata.
Sori unohdin tuon perus ideologian.
Siellä ne kyylää vesi kielellä veljen ja sisaren ahneet ja typerät vihervassari-pennut, että pääsisivät perimään.
Saattaa tulla pieni yllätyspaukku nenuun ...
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ala etsiä vastausta tällä kysymyksellä: ketä hyödyttää eniten, että nuoremmat sukupolvet eivät peri suuria perintöjä?
Perintöjen avuilla perheissä säilyy varallisuutta, joka mahdollistaa esimerkiksi asunnon omistamisen tai rahojen sijoittamisen.
Voisi ajatella, että on taho, joka haluaa että työssäkäyvät ihmiset joutuvat asumaan vuokralla ja omistavat vähemmän kuin vanhempansa.
Miksi joutuvat asumaan vuokralla? Miksi eivät osta omilla tuloillaan asuntoa? . Miksi omistavat vähemmän kuin vanhempansa? Siksi koska kelan tukia leikataan,vai siksi,ettei heidän älynsä riitä, vai siksi,ettei heistä ole tekemään työtä?
Ai niin..kun eihän itse kuulu omaa elämäänsä elää ja ohjata.
Sori unohdin tuon perus ideologian.
Niinpä! Arvaa miksi me syödään pelkkiä eineksiä? Koska ei osata kokata ite!
Käydään äidin luona välillä syömässä kotiruokaa .
Vierailija wrote:
Kyllä minä ainakin aion jättää lapsilleni perintöä.
Miksi ihmeessä en jättäisi mitään! Rakastan lapsiani. Kummaa puhetta ettei saisi jättää.
Siksi et jätä mitään koska sinulla ei ole yhtään mitään jätettävää.
Isäsi ja äitisi tuhlasivat jo mummosi perinnönkin. ☹️ Itsekkäät paskat!
En jätä kenellekään mitään. Tästä lähtien on aina taksi ja h uora p erseen alla!
Me jo ostettiin hulppea talo eläkepäiviä varten Aurinkorannikolta. Kelpaa siellä sitten kolotuksia hoidella auringon alla ja uima-altaassa. Uiminenhan tutkitusti on hyväksi nivelille ja koko kropalle.
Moni eläkeläinen pihistää kuluissaan, vaikka olisikin rahaa kertynyt. Lähes kaikilla eläkeläisillä se raha on kertynyt pitkästä työn teosta, joka ei oikeasti ollut mitään somettamista ja hupia.
Ovat pula-ajan lapsia ja luonnostaan säästävät kaikesta pahan päivän varalle,vaikka olisikin rahaa ostaa vaikka kunnon ruokaa. Ja vaikka täällä vingutaan, niin oikeasti autetaan lapsia ja lapsenlapsia kykyjen mukaan.
Jos on varaa, kannattaa käyttää palveluita, kuten käydä kahviloissa ja ravintolassa, joissain hoidoissa, vaikka itse joutuisikin maksamaan jne. Siitä olisi maan taloudelle hyötyä.
Vierailija wrote:
Miksi jättäisin jälkeläisilleni yhtään mitään?
Aiemmin olisin näin toiminutkin, mutta nämä vauvapalstalaisten törkeät ja ahneet ulostulot joita olen seuraillut nyt viime vuosina ovat vieneet loputkin haluni jakaa yhtään mitään kenenkään kanssa.
Hupsis vaan. Just.
Sä kostaisit lapsilles keskustelufoorumin jutut? Sulla ei ole lapsia eikä toivottavasti ikinä tule, terapia ja raskas lääkitys vois olla ihan suositeltava lisä elämään.
Varmaan kaikki jotka on joutneet osallistumaan tai sivusta seuraamaan suvun perintöriitoja tai yksinään siivoamaan perikunnan asuntoa, ajattelevat noin.
Tätä joskus vakuuteltiin ettei säästäminen kannata, kyllä koronan ja muun tuomat pelkotilat saivat aikaan että alettiin säästämään. Yliolkaisuus ei auttanut ketään joita tunnen.
Vierailija wrote:
Me jo ostettiin hulppea talo eläkepäiviä varten Aurinkorannikolta. Kelpaa siellä sitten kolotuksia hoidella auringon alla ja uima-altaassa. Uiminenhan tutkitusti on hyväksi nivelille ja koko kropalle.
Harmi että Espanja lähettää suomalaiset juopot takaisin Suomeen. Saisivat jäädä sinne kuolemaan kirrooseihinsa.
Kaikki laitetaan menemään - mitään ei jää.
Vierailija wrote:
Kaikki laitetaan menemään - mitään ei jää.
On siitäkin vaivaa jälkeläisille, että sun vuokrasopimus irtisanotaan ja kärrätään ruosteinen Samara romutettavaksi.
Miksi kostat omille lapsillesi tuntemattomien ihmisten kommentit anonyymillä keskustelupalstalla?