”Eläkeläinen! Älä turhaan pihistele vaan tuhlaa omaisuutesi.” Kuka tätä ajaa?
Samaa järjenvastaista agendaa on ajettu lukemattomissa jutuissa viime vuosien aikana.
Muissa valtioissa ja sivistyneessä yhteiskunnassa ihmisiä kannustetaan kerryttämään varallisuutta, Suomessa tuhlaamaan rahansa vastoin tahtoaan ja jättämään myös perilliset ilman perintöä.
Kommentit (144)
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Hassuja olette. Ensin haluatte,että pieniä eläkkeitä pienennettäisiin jonka seurauksena eläkeläiset joutuvat käyttämään vähäiset säästönsä ja myymään asuntonsa ym omaisuutensa ja käyttämään sen elämiseensä.
Nyt vingutte,että teille ei jää perintöä kun eläkeläiset pakosta käyttävät omaan elämäänsä sen kaiken???
Ihanaa kun teiltä idiooteilta otetaan tuet pois niin voitte SÄÄSTÄÄ lapsillenne rahaa.
Näinhän se teidän logiikalla menee? Ääliöt.
No eihän eläkkeistä olla leikkaamassa mitään, päin vastoin niihin tulee korotus nyt.
Mitä siis on tämä vouhotus, että eläkkeet yritetään ottaa pois? Ihan päinvastaista puuhaa hallitus tällä hetkellä. Nuorilta sen sijaan otetaan pois, vaikka he sitä rahaa tarvi
Siis sä et vaivaudu hankkimaan työtä kun olet sitä mieltä, että ne maksaa sulle liian vähän?
Mieluummin ojennat kätesi ja ruinaat lahjoja.
Olet sairas.
"Perinnön jättäminen ei ole kenenkään velvollisuus. Silti useimmat haluavat siirtää varallisuuttaan jälkeläisilleen."
Sepä se valtiota rassaa, kun ihmiset haluaisivat taata hyvän elämän läheisilleen eivätkä tuntemattomille.
Vierailija wrote:
Järjenvastaista on että eläkeläisten pitäisi säästää perintöä. Eläkeläisten pitäisi itse nauttia omaisuudestaan. Perilliset säästäköön itse omista tuloistaan jos haluavat.
Olen varma, että monet haluaisivat jättää lapsille tai näiden lapsille jotakin, mutta joillakin ei ole mitään
ylimääräistä.
Vierailija wrote:
Tarkoitus että tavikset ei saa perintöjä. Palkkoja alennetaan jatkuvasti ja niinpä perintöön pyörii halvalla työmuurahaisena hautaan saakka. Kun on riittävästi rahaa, voi tehdä valintoja elämänsä suhteen, mm. käykö töissä.
Millä alalla palkat ovat pienentyneet lähiaikoina?
Vierailija wrote:
Jos iäkäs omainen alkaa saituriksi, eikä laittaisi rahaa mihinkään niin se on yksi dementian oire. Saituus, pihiys ( jota ei ollu ennen siinä määrin) mainitaan dementian oireiden kirjossa.
Onhan se kauheaa kun ei ole jo ymmärtänyt ku olla pois ja antaa omaisuuttaan sulle
Te jotka haluatte että teidän pitää saada perintö ja eläkeläisten kituuttaa, ettehän TE toki aio käyttää sitä itse?
Vierailija wrote:
Minä en ainakaan tuhlaa rahojani turhuuteen ja ostele vaikka kuinka vaahtoovat että osta sitä ja tätä.Mainoksia tulee joka tuutista että ärsyttää ja en osta kohta sitäkään enään mitä tähän saakka.Kyllähän nuo ahneet koittavat toisten rahapussit tyhjentää milloin milläkin muka tarjouksella.Kyllä ennemmin annan lapsilleni sitä rahaa sanokaa mitä sanotte.Turha kulutus on typerää.
Joo, rahalahjojen antaminen on kaikkein turhinta. Ja tuhoisaa. Nuoret eivät opi pitämään huolta taloudestaan kun eivät joudu ansaitsemaan vuokriaan, lomiaan, ravintolakäyntejään, vaatteitaan vaan saavat kaiken ilmaiseksi.
Minä laitan rahani omaan hyvinvointiini enkä jätä euroakaan tuleville polville. Suurin syy olette te ahne 1980-luvun jälkeen 2000 asti syntynyt sukupolvi, jotka ette osaa muuta kuin vaatia. Antamatta ikinä mitään vastineita.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Mitä kovemmin tätä julistetaan, sitä enemmän laitan säästöön ja jätän perinnöksi.
Raha on vapautta. Itse ainakin aion säästää ja toivon voivani jättää jotain perintöä kummitytölle ja siskonpojalle.
Samma här. Minulle itselläni ei ole lapsia enkä niitä haluakaan, mutta haluan silti mahdollistaa itselleni läheisille lapsille hyvän elämän. Artikkelin sisältö oli selvästi tarkoitettu ajamaan ihmiset tuhlaamaan omaisuutensa ennen kuolemaa - hienoa bruttokansantuotteelle, huonoa perillisille. Itse aion käyttää säästöistäni niin paljon kuin tarvitsen ja haluan, mutta sikäli kun mahdollisuuksia on jätän hyvän pesämunan myös tuleville sukupolville.
Kyllä minä ainakin aion jättää lapsilleni perintöä.
Miksi ihmeessä en jättäisi mitään! Rakastan lapsiani. Kummaa puhetta ettei saisi jättää.
Vierailija wrote:
Miksi täällä vouhotetaan ettei ole varaa lapsia tehdä? Ei niitä tarvitse tehdä yhtään enempää muutenkaan. Maapallo on jo ylikansoitettu. Jokainen syntymätön lapsi,jokainen tehty abortti ja jokainen kuollut ihminen on vain hyvä asia! Ukrainan sodassa kuollut puolimiljoonaa hyvä sekin ja nyt gazassa lisää, mutta sekään ei vielä riitä. Toivotaan että nuo sodat kestävät ja laajenevat vielä niin maapallosta tulee parempi paikka ❤️
Kauheaa puhetta!!!
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ihan järkevää käyttää omaisuus ja rahat itseensä.
Miksi pitäisi jättää perintöä? Tällä hetkellä nuorempi sukupolvi haluaa viedä vanhemmiltaan jo eläkkeetkin,niin miksi näitä nuoria pitäisi vielä palkita elämällä niukasti ja säästeliäästi vain siksi,että jättäisi perintöä ihmisille jotka ajattelevat vain itseään? Nyt se korkki kiinni ja mene TÖIHIN!
Nykyinen suuri possusukupolvi tässä taas röhisee tapansa mukaisesti. Itse on hamuttu vanhempien maat ja mannut, yhteiskunta on aina muokattu näille, ja nyt viimeisenä paskhovat kaiken viimeisinä temppuinaan. Kiitos, emmekä voi mitenkään unohtaa pontevia ponnistelujanne.
Sinulle ehdottaisin perehtymistä eläkejärjestelmään. Kun olet perehtynyt aiheeseen tulle sitten kertomaan kenelle tämä yhteiskunta on suunniteltu.
Olet rohkea ap.
Aloituksesi on ollut tabu, eikä sitä sanota ääneen ja on kasvava, vaiettu ilmiö. Ja viranomaisten tiedossa vain jäävuoren huippu.
Itse olen köyhästä perheestä enkä saanu mitään perintöä. Itse aion jättää lapselleni usean sadantuhannen perinnön. Ei ole tarvinnut silti pihistellä koska opiskelin ja sain hyväpalkkaisen työn. Sijoittamalla vaurastuu.
No ihan hyvä että ihmiset käyttää itse varansa, turhaa niitä on hilloa. Mutta kannattaa ottaa huomioon että ikääntyessä voi tulla monenlaista terveydellistä ongelmaa, johon niitä varoja sitten tarvitsee. Että ei ole kovin järkevää tuhlata apinan raivolla sen vuoksi, ettei vain jäisi mitään perintöä. Siinä voi tulla ikävä niitä rahoja jos esimerkiksi joutuu johonkin leikkaukseen, leikkaushaava tulehtuu ja haavahoitaja joutuu käymään puhdistamassa sitä päivittäin. Jos leikkaus ei johdu syövästä tai diabeteksestä, niin maksat itse niin haavanhoitotarvikkeet kuin kotisairaanhoitajan käynnit. Niihin tuhraantuu äkkiä useita satoja euroja kuussa. Tämä siis vain yksi esimerkki. Terveydenhuollossa on monia yllättäviä aukkopaikkoja, joissa vanhus joutuu maksamaan itse, niitä vain ei tiedä ennenkuin iskee kohdalle. Että en suosittele vetämään kaikkea sileäksi liian aikaisin.
Vierailija wrote:
Ala etsiä vastausta tällä kysymyksellä: ketä hyödyttää eniten, että nuoremmat sukupolvet eivät peri suuria perintöjä?
Perintöjen avuilla perheissä säilyy varallisuutta, joka mahdollistaa esimerkiksi asunnon omistamisen tai rahojen sijoittamisen.
Voisi ajatella, että on taho, joka haluaa että työssäkäyvät ihmiset joutuvat asumaan vuokralla ja omistavat vähemmän kuin vanhempansa.
Pääsyyllinen löytyy, jos viitsii miettiä kuka ja mikä taho vei tehtaat kauas niihin maihin, joissa on
pienempi palkkataso kuin Suomessa (ja meilläkin se on pienehkö). maihin, joissa viranomainen sulkee silmänsä,
kun setelinippu vaihtaa omistajaa. Siellä ei tarvitse välittää ympäristön turvallisuudesta, ihmisten terveydestä jne.
Vierailija wrote:
Isipappa täytti kesällä 90 vuotta ja Alzheimerin ensioireet jo näkyvillä. Kohta loppuu tämä tt-tuella kituuttelu kun pamahtaa taskuun mojova perintö.
Sori siitä köyhät.
Isipappasi on voinut tehdä jo aikoja sitten testamentin, missä määrää sinulle vain lakiosuuden. On aikansa katsonut hölmöilyjäsi.
Ja jos on 'huono tuuri', hän elää hyvässä hoitopaikassa yli satavuotiaaksi.
Kun ajattelen omaa lähisukuani, niin harmittaa, että äitini ei käyttänyt rahojaan omaksi ilokseen, kun olo vielä hyvässä kunnossa. Elämänsä pari viimeistä vuotta hänellä oli muistisairaus. Velipuoleni ja rahanahne veljen vaimo alkoivat kärkkyä äidin omaisuuden perään heti äidin diagnoosin varmistuttua.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Mitä kovemmin tätä julistetaan, sitä enemmän laitan säästöön ja jätän perinnöksi.
Raha on vapautta. Itse ainakin aion säästää ja toivon voivani jättää jotain perintöä kummitytölle ja siskonpojalle.Samma här. Minulle itselläni ei ole lapsia enkä niitä haluakaan, mutta haluan silti mahdollistaa itselleni läheisille lapsille hyvän elämän. Artikkelin sisältö oli selvästi tarkoitettu ajamaan ihmiset tuhlaamaan omaisuutensa ennen kuolemaa - hienoa bruttokansantuotteelle, huonoa perillisille. Itse aion käyttää säästöistäni niin paljon kuin tarvitsen ja haluan, mutta sikäli kun mahdollisuuksia on jätän hyvän pesämunan myös tuleville sukupolville.
Kannattaisiko sinun lahjoittaa jo eläessäsi? Kaukaisemmille sukulaisille tule maksettavaksi isompi
perintövero.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Jos iäkäs omainen alkaa saituriksi, eikä laittaisi rahaa mihinkään niin se on yksi dementian oire. Saituus, pihiys ( jota ei ollu ennen siinä määrin) mainitaan dementian oireiden kirjossa.
Onhan se kauheaa kun ei ole jo ymmärtänyt ku olla pois ja antaa omaisuuttaan sulle
Saituutta on se, että ei käytä omia rahojaan omaan hyvinvointiin kuten ruokaan ja terveydenhoitoon. Ei syö kunnolla, ei suostu menemään yksityiselle lääkäriin tai hammaslääkäriin vaan jonottaa julkiselle, ei uusi silmälaseja vaikkei entisillä näy kunnolla, ei mene hierojalle eikä osta uusia vaatteita, vaikka entiset on reikäiset.
No mitäs jos menisit töihin ja alkaisit lahjoittaa rahojasi kun kerta niin väität "useimpien" haluavan tehdä.
Minulta ei kukaan enää saa yhtään mitään ihan tarpeeksi olen lahjoitellut eikä muuta ole kuin pikainen kiitos ja että voisitko antaa vähän enemmän tullut vastineeksi.