Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

”Eläkeläinen! Älä turhaan pihistele vaan tuhlaa omaisuutesi.” Kuka tätä ajaa?

Vierailija
28.10.2023 |

Samaa järjenvastaista agendaa on ajettu lukemattomissa jutuissa viime vuosien aikana.

Muissa valtioissa ja sivistyneessä yhteiskunnassa ihmisiä kannustetaan kerryttämään varallisuutta, Suomessa tuhlaamaan rahansa vastoin tahtoaan ja jättämään myös perilliset ilman perintöä.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009946314.html

Kommentit (144)

Vierailija
41/144 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä minä haluan pärjätä eläkkeelläni ja joillain satunnaisilla tuloilla. Se että minulla on säästöjä pahanpäivän varalle ei tarkoita että kun pääsee eläkkeelle on heti pahapäivä ja rahat taivan tuuliin. Ei minulla ole mikään tarve rellestää leveämmin eläkkeellä kuin töissä ollessakaan. On minulla nytkin auto, moottoripyörä ja muita harrastusvälineitä. Tarvitseeko niitä eläkkeellä lisää? Jos jotain jää, niin jääköön mieluummin sukuun kuin alv:nä ja korkeina hintoina turhan aikaisista kulutustavaroista yhyeiskunnan syövereihin. Voi käänteisen velan p..rse.

Vierailija
42/144 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Just tänään äitini 81v puhuttiin, .miksi eläkeläiset valittavat, etteivät pääse lääkäriin ja hoitoon ja hän ihmetteli, mihin säästävät eläkettä, mutta nyt se selvisi, kun ap. avasi aihetta. Se pitääkin säästää perinnäksi jälkipolville. 

Ja olen samaa mieltä, kuin Aira Samulin tämän päivän IS.

"Helsingin Bulevardi on mulle kuin Viipurin Monrepos vanhoine rakennuksineen ja puistoineen. Vaikka olen ikäni asunut maalla, geenini ovat Viipurista ja olen sydämeltäni kaupunkilainen. Kun näin tämän lukaalin, ajattelin että hinnasta viis, keksin keinot, minun on saatava tämä, Aira nauraa ja lisää:

– Vanhusten pitäisi muutenkin tehdä kuten haluavat ja käyttää rahansa itseensä, välttyisivät turhilta perintöriidoiltakin. Kyllä nuoret pärjäävät, ja jos eivät pärjää, eivät ne pärjäisi pitkään sillä perinnölläkään!"

Se,oli vuokraläävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/144 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Hassuja olette. Ensin haluatte,että pieniä eläkkeitä pienennettäisiin jonka seurauksena eläkeläiset joutuvat käyttämään vähäiset säästönsä ja myymään asuntonsa ym omaisuutensa ja käyttämään sen elämiseensä.

Nyt vingutte,että teille ei jää perintöä kun eläkeläiset pakosta käyttävät omaan elämäänsä sen kaiken???

Ihanaa kun teiltä idiooteilta otetaan tuet pois niin voitte SÄÄSTÄÄ lapsillenne rahaa.

Näinhän se teidän logiikalla menee? Ääliöt.

No eihän eläkkeistä olla leikkaamassa mitään, päin vastoin niihin tulee korotus nyt.

Mitä siis on tämä vouhotus, että eläkkeet yritetään ottaa pois? Ihan päinvastaista puuhaa hallitus tällä hetkellä. Nuorilta sen sijaan otetaan pois, vaikka he sitä rahaa tarvitsisivat elämänsä rakentamiseen ja lasten hankkimiseen, eihän tänne enää edes synny lapsi

Nuoret tarvitsisivat rahaa? No mikä heitä estää sitä ansaitsemasta? Eikai valtion tukien tarkoitus ole ketään rikastuttaa hyvä jumala sentään.

44/144 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luitko koko artikkelin?

Useimmat haluavat siirtää varallisuuttaan jälkeläisilleen.

LähiTapiolan viime vuonna teettämään Arjen katsaus -kyselyyn vastanneista yli 65-vuotiaista vain neljä prosenttia ei halunnut jättää perintöä kenellekään. Kaikista vastanneista näin ilmoitti reilu kymmenes.

Miltei neljä viidestä yli 65-vuotiaasta halusi jättää perintöä lapsilleen ja yli 40 prosenttia lastenlapsilleen.

Jos haluaa siirtää omaisuutta jälkeläisille, ei ole mikään pakko odottaa kuolemaa.

Rahaa voi myös lahjoittaa. Kun antaa alle 5 000 euroa kolmessa vuodessa, lahjasta ei tarvitse maksaa veroa.

Jos lahjoitat omaisuutta, jota lahjan saaja juuri tarvitsee, näet, miten se auttaa.

Vierailija
45/144 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Eläkeläiset ovat rahansa tienanneet, joten he voivat käyttää ne haluamallaan tavalla. 

Miten ne eläkeläisten perinnöt on tienattu?

Yleensä edeltävät sukupolvet hiellä ja verellä. 

Vierailija
46/144 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Hassuja olette. Ensin haluatte,että pieniä eläkkeitä pienennettäisiin jonka seurauksena eläkeläiset joutuvat käyttämään vähäiset säästönsä ja myymään asuntonsa ym omaisuutensa ja käyttämään sen elämiseensä.

Nyt vingutte,että teille ei jää perintöä kun eläkeläiset pakosta käyttävät omaan elämäänsä sen kaiken???

Ihanaa kun teiltä idiooteilta otetaan tuet pois niin voitte SÄÄSTÄÄ lapsillenne rahaa.

No eihän eläkkeistä olla leikkaamassa mitään, päin vastoin niihin tulee korotus nyt.

Mitä siis on tämä vouhotus, että eläkkeet yritetään ottaa pois? Ihan päinvastaista puuhaa hallitus tällä hetkellä. Nuorilta sen sijaan otetaan pois, vaikka he sitä rahaa tarvitsisivat elämänsä rakentamiseen ja lasten han

Ööö...no ensteks tuo työttömyys, kun ei oteta töihin. Sit kans se, että palkat on pieniä. Ja kaikki on kans tosi kallista nykyään. 

(Näköjään täysin typeriä ihmisiä _on_ olemassa.)

Vierailija
47/144 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kait kukaan rakenna elämäänsä jonkun perinnön turvin tai toivossa, kun 

Lähde: Wikipedia

"FAKTAT. Keskimääräinen perintö on Suomessa 39 700 euroa. Noin puolet perinnönsaajista sai perintöosuuksia kuitenkin vain alle 13 700 euroa."

Eli PUOLET suomalaisista perinnönsaajista saa alle 13.700€ ja moni ei saa mitään. 

Minä sain perintöä n. 6000€ ja ostin huvimajan ja siskoni humputteli ne vaateisiin ja osti jonkun merkkilaukun ja valitti parin kuukauden päästä, kun perintö oli haihtunut taivaan tuuliin ja minulla pihassa huvimaja. 

Vierailija
48/144 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä vouhotetaan ettei ole varaa lapsia tehdä? Ei niitä tarvitse tehdä yhtään enempää muutenkaan. Maapallo on jo ylikansoitettu. Jokainen syntymätön lapsi,jokainen tehty abortti ja jokainen kuollut ihminen on vain hyvä asia! Ukrainan sodassa kuollut puolimiljoonaa hyvä sekin ja nyt gazassa lisää, mutta sekään ei vielä riitä. Toivotaan että nuo sodat kestävät ja laajenevat vielä niin maapallosta tulee parempi paikka ❤️

Vierailija
49/144 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Eläkeläiset ovat rahansa tienanneet, joten he voivat käyttää ne haluamallaan tavalla. 

Miten ne eläkeläisten perinnöt on tienattu?

Yleensä edeltävät sukupolvet hiellä ja verellä. 

Mitäöh!!?? Eikö kelan luukulta?? Nyt en ymmärrä?? Työllä?? 

T: kolmen lapsen yh keravalta .

Vierailija
50/144 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ihan järkevää käyttää omaisuus ja rahat itseensä.

Miksi pitäisi jättää perintöä? Tällä hetkellä nuorempi sukupolvi haluaa viedä vanhemmiltaan jo eläkkeetkin,niin miksi näitä nuoria pitäisi vielä palkita elämällä niukasti ja säästeliäästi vain siksi,että jättäisi perintöä ihmisille jotka ajattelevat vain itseään? Nyt se korkki kiinni ja mene TÖIHIN!

Nykyinen suuri possusukupolvi tässä taas röhisee tapansa mukaisesti. Itse on hamuttu vanhempien maat ja mannut, yhteiskunta on aina muokattu näille, ja nyt viimeisenä paskhovat kaiken viimeisinä temppuinaan. Kiitos, emmekä voi mitenkään unohtaa pontevia ponnistelujanne. 

Vierailija
51/144 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos iäkäs omainen alkaa saituriksi, eikä laittaisi rahaa mihinkään niin se on yksi dementian oire. Saituus,  pihiys ( jota ei ollu ennen siinä määrin) mainitaan dementian oireiden kirjossa. 

Vierailija
52/144 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan tuhlaa rahojani turhuuteen ja ostele vaikka kuinka vaahtoovat että osta sitä ja tätä.Mainoksia tulee joka tuutista että ärsyttää ja en osta kohta sitäkään enään mitä tähän saakka.Kyllähän nuo ahneet koittavat toisten rahapussit tyhjentää milloin milläkin muka tarjouksella.Kyllä ennemmin annan lapsilleni sitä rahaa sanokaa mitä sanotte.Turha kulutus on typerää.

Vierailija
53/144 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sitä ajaa? No ne samat ihmiset jotka käy joka vuosi hakemassa täältä synninpäästön tuntemattomilta sille etteivät osta joululahjoja, niitä joiden lapset kasvatti laitos, telkkari ja pleikkari.

Niitä jotka ostaa kovalla hinnalla positiivisia näkökulmia narsismia epidemialle.

Me kaikki tiedetään ketä ne meidän omissa piireissä on ja me kaikki teeskennellään et me rakastetaan niitä vaikka mieluummin kuoltais kun hyväksyttäis ne osaks elämäämme.

Vierailija
54/144 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Miksi pitäisi jättää perintöä? Tällä hetkellä nuorempi sukupolvi haluaa viedä vanhemmiltaan jo eläkkeetkin,niin miksi näitä nuoria pitäisi vielä palkita elämällä niukasti ja säästeliäästi vain siksi,että jättäisi perintöä ihmisille jotka ajattelevat vain itseään? Nyt se korkki kiinni ja mene TÖIHIN!

Nykyinen suuri possusukupolvi tässä taas röhisee tapansa mukaisesti. Itse on hamuttu vanhempien maat ja mannut, yhteiskunta on aina muokattu näille, ja nyt viimeisenä paskhovat kaiken viimeisinä temppuinaan. Kiitos, emmekä voi mitenkään unohtaa pontevia ponnistelujanne. 

Vaikene hölmö.

Olet koko ikäsi elänyt muiden kustannuksella etkä ole ansainnut perintöä. Niin se vaan nyt menee sinulta ohitse.

Saat ihan olla sitä uutta pioneeri polvea joka kerää itse itselleen omaisuutta jonka lahjoittaa perintönä sitten pois.

Lapsesi ovat vielä ylpeitä sinusta! Toki tällä hetkellä se on vähän vaikea olla sinusta kovin ylpeä kun seisoskelet leipäjonoissa ja ostelet punalapputuotteita, mutta kyllä se siitä.

Vierailija
55/144 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jumalauta. Kyllä minä olen ostellut ja ostan kalliitakin kulutushyödykkeitä, mutta en ymmärrä.että terve säästäväisyys on saituutta ja merkki dementiasta. Ei ne elämän realiteetit eläkkeelläkään miksikään muutu. Yllättäviä menoja on ja on ehken enemmän. Saattaa olla jopa niin että tilanne tulee päälle ja on oltava pihi. 

Vierailija
56/144 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Eläkeläinen käyttää muiden ansaitsemia rahoja itseensä. 

Vierailija
57/144 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala etsiä vastausta tällä kysymyksellä: ketä hyödyttää eniten, että nuoremmat sukupolvet eivät peri suuria perintöjä?

Perintöjen avuilla perheissä säilyy varallisuutta, joka mahdollistaa esimerkiksi asunnon omistamisen tai rahojen sijoittamisen.

Voisi ajatella, että on taho, joka haluaa että työssäkäyvät ihmiset joutuvat asumaan vuokralla ja omistavat vähemmän kuin vanhempansa.

Vierailija
58/144 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitn pimppitouhuja ois?

Vierailija
59/144 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jättäisin jälkeläisilleni yhtään mitään? 

Aiemmin olisin näin toiminutkin, mutta nämä vauvapalstalaisten törkeät ja ahneet ulostulot joita olen seuraillut nyt viime vuosina ovat vieneet loputkin haluni jakaa yhtään mitään kenenkään kanssa.

Hupsis vaan. Just.

Vierailija
60/144 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Mitä siis on tämä vouhotus, että eläkkeet yritetään ottaa pois? Ihan päinvastaista puuhaa hallitus tällä hetkellä. Nuorilta sen sijaan otetaan pois, vaikka he sitä rahaa tarvitsisivat elämänsä rakentamiseen ja lasten han

Jos näiltä kysyt, niin kyllä pitää. Osa suomalaisista on valitettavasti juuri noin tyhmiä 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi