Taas jo kehotellaan talvirenkaita vaihtamaa
Pari päivää on viileempää sit rouhitaan 2kk sulaa asfalttia jollain nastoilla... mitään ei opita et pian taas lämpenee. Ei kannata hötkyillä nyt.
Kommentit (34)
Vierailija wrote:
Pösilö, täällä on lunta 40 cm. Ja kesärenkailla pitäisi luistella ?
Pösilö, eiköhän kyse ollut etelä- ja keski-Suomesta. Jokainen voi varmaan kontekstista päätellä, ettei nyt puhuttu Lapista, jossa talvirenkaat jo ehdottomasti tarvii. Aina pitää päästä viisastelemaan.
Mä ajan nastoilla ympäri vuoden niin ei pääse jäät yllättämään.
Millä fukking nastoilla!?? Kitkarenkaillahan järkevät ajaa.
Kun aion ajaa ensi viikolla Inariin niin vaihdoin talvirenkaat. Kotonaan kököttöjät eivät tätä tajua.
Vierailija wrote:
Et pärjäisi kitkoilla siellä, missä me joudumme ajelemaan. Olisit vähän väliä pöpelikössä, meillä järkevät ajavat nimenomaan nastoilla.
Vierailija wrote:
Juurikin näin, kitkarenkailla jyväskylän seudulla jo 13 vuotta.
Renkaat vaihdetaan ennen Seinäjoen kv koiranäyttelyä (eli nyt) ja seuraavan kerran Vaasa kv koiranäyttelyn jälkeen huhtikuussa.
Ei pääse se talvi yllättämään. Apn varmaan yllättää ja ihmettelee mites nyt pääsee liikkumaan. Satakoot yöllä vaikka metri lunta, ei yllätä, olen valmistautunut.
Ja kuka edes käyttää nastoja. Melu haittaa vain.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Pösilö, eiköhän kyse ollut etelä- ja keski-Suomesta. Jokainen voi varmaan kontekstista päätellä, ettei nyt puhuttu Lapista, jossa talvirenkaat jo ehdottomasti tarvii. Aina pitää päästä viisastelemaan.
Esimerkiksi Forssassa eli aika lailla Etelä-Suomessa on jo ollut tiet jäässä aamulla. Jalankulkijanakin olin vähällä liukastua keskellä suojatietä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Et pärjäisi kitkoilla siellä, missä me joudumme ajelemaan. Olisit vähän väliä pöpelikössä, meillä järkevät ajavat nimenomaan nastoilla.
No kerro toki missä on niin ääriolosuhteet, ettei kitkoilla pärjää. Minä ainakin olen kolunnut koko Suomen läpi kitkarenkailla ongelmitta, niin että ajelet kenties ulkomailla.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Jaa niin missäspäin? Pohjoisen lumisilla teillä ne kitkat pitää olla. Kitkat on tehty lumelle.
Vierailija wrote:
Pistä tulpat korviisi ja säilytä henkesi.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vaaralliset kitkarenkaat
https://rengasvertailu.fi/rengasuutisia/kitkarenkaat-vaaralliset/
Niin no en minä ostelekkaan mitään keski-eurooppaan suunniteltuja kitkoja.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Pistä tulpat korviisi ja säilytä henkesi.
Muiden ohi vaan motarilla kitkoilla ja 0 kolaria.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Juurikin näin, kitkarenkailla jyväskylän seudulla jo 13 vuotta.
Juurikaan ei näin Muuramessa.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Minä olen pärjännyt kitkoilla yli 20 vuotta niin napapiirin pohjoispuolella kuin pääkaupunkiseudulla ja sillä välillä...