40 vuotiaalla, aina yksin asuneella sinkulla oli rutiinit joista ei joustanut parisuhteen alettua
Yritin asua ikisinkuksi itseään kutsuvan henkilön kanssa mutta ei siitä mitään tullut. Hän ei muuttanut tottumuksiaan minun vuokseni vaikka itse muutin paljonkin.
Muutama esimerkki: hän osti auton kertomatta minulle, varasi matkan meille kysymättä mielipidettäni, kävi kaupassa ostelemassa itselleen mitä halusi ei mitään yhteiseen talouteen. Nämä niitä suurimpia asioita, puhumattakaan pienemmistä. Pesi vain omat pyykkinsä, teki ruuat itselleen, kävi Virossa tai Lapissa milloin tahtoi etc.etc.Hän ei ollut pröystäilevää tyyppiä mutta eli omaa elämäänsä ajattelematta minua ja minun mielipiteitä.
Ehkä joistakin se on ihan normaalia ja minä olen se valittaja mutta en vain jaksanut sitä. Meitä ei koskaan ollut. Oli vain minä ja hän.
Kommentit (137)
Vähän nyt 50/60, esim auton osto, Viron, Lapin, jne matkat ei kuulu toiselle ellei ole yhteisiä lapsia ja muutenkin omalla rahalla saa ostaa niitä omia asioita ilman lupaan, eikä siihen yhteiseen kotiinkaan voi ketään pakottaa ostamaan jotain jos itse koe sitä tarpeelliseksi.
Ei se sinkkuus ja 40 vuoden ikä nuota asioita selitä. Kyllä siinä oli jotain muuta taustalla.
Kovemman luokan nepsy tai jotain muuta vastaavaa haastetta hänellä. Pahoittelen ap mutta hyväksy tappio ja siirry eteenpäin. Ei liity sinuun vaan täysin häneen.
Onko tämä kuvaamasi henkilö mies?
Kuulostaa nimittäin joiltain naimisissa olevilta miehiltä.
On varmaan ollut syy miksi tuo on aina asunut yksin. Ja ne sinä havaitsit nyt. Monet muut ovat ne ehkä nähneet ennalta jo 20 vuotta sitten.
Vierailija wrote:
Ei se sinkkuus ja 40 vuoden ikä nuota asioita selitä. Kyllä siinä oli jotain muuta taustalla.
No nuo asiat selittävät sinkkuuden ainakin.
Mutta toisaalta, kyllä monella ehkä pitkään sinkkuna ja vanhetessa tulee semmoinen ajatus ettei mun tarvi muuttaa mitään, se on kelvattava näin tai ei ollenkaan. Joskus varsin pienillä muutoksilla ei tarvitsisi mennä siihen "ei ollenkaan". Mutta tämä on vapaa maa. Siinä suhteessa.
No kyllä 40 vuotiaalla on rutiinit joista on vaikea luopua edes kumppanin vuoksi. En minäkään joustaisi matkustellusta jos kumppani ei halua matkustella lähden yksin.
Vierailija wrote:
Vähän nyt 50/60, esim auton osto, Viron, Lapin, jne matkat ei kuulu toiselle ellei ole yhteisiä lapsia ja muutenkin omalla rahalla saa ostaa niitä omia asioita ilman lupaan, eikä siihen yhteiseen kotiinkaan voi ketään pakottaa ostamaan jotain jos itse koe sitä tarpeelliseksi.
Joo, ap nillitti sekä syystä, että ilman syytä.
Vierailija wrote:
Mulla ja mun ex-miehellä ei ollut yhteisiä lapsia, mutta ei me silti ilman toisen kanssa keskustelua mitään autoja ostettu tai matkoille lähdetty. Oltiin naimisissa ja samaa taloutta elettiin. Ihan kunnioituksesta toista kohtaan parisuhteessa keskustellaan ja sovitaan asioista yhdessä. Jos haluaa tulla ja mennä miten lystää, niin sitten parempi pysyä sinkkuna.
Mä teen noin. Oon 26 vuotias nainen, ja ollaan miehen kanssa oltu yhdessä 7 vuotta, ja suhteen alkuaikoina kerroin miehelle toiveistani ja muusta. Sanoin, että jos me ei tehdä mitään yhdessä niin masennun.
Hän oli asunut itsekseen ja oli 26 vuotta kun aloimme seurustella, joten pinttynyttä ajattelua ja tapoja oli.
Pari vuotta makoiltiin miehen sohvalla ja katsottiin sarjoja olutta juoden.
Lopulta huomasin masentuneeni, ja päätin, että alan elämään omaa elämää. Kaikki mun ostokset oli aina vääriä, olin siivousfriikki ja turhasta nipottaja.
Tehtiin lapsi ja mies on sen myötä pahoitellut käytöstään.
En mä sille tuo kaupasta mitään, kun en kuitenkaan osaa ostaa mieleistä, vähensin metatöitä, sillä olin ollut vastuussa kaikesta koko suhteemme ajan miehen vapaamatkustaessa. Olen parin vuoden ajan siirtänyt hänelle vastuuta jättämällä vaan asioita hoitamatta. Nyt on viimeiset kuukaudet valitellut, kun on niin rankkaa.
Matkalle lähden yksin tai jonkun muun kanssa jos lähden, oikeastaan tämä sopii meille oikein hyvin, sillä ollaan aika itsenäisiä ihmisiä molemmat.
Vierailija wrote:
Kovemman luokan nepsy tai jotain muuta vastaavaa haastetta hänellä. Pahoittelen ap mutta hyväksy tappio ja siirry eteenpäin. Ei liity sinuun vaan täysin häneen.
En koe eroamme tappiona. Olen jo siirtynyt eteenpäin ja nyt asiat ovat hyvin. -ap
Vierailija wrote:
Onko tämä kuvaamasi henkilö mies?
Kuulostaa nimittäin joiltain naimisissa olevilta miehiltä.
Ei ollut naimisissa siitä olen varma. -ap
Omat asunnot toimii monille vaan parhaiten vaikka muuten seurusteltaisiinkin vaikka ihan vakavissaan.
Vierailija wrote:
On varmaan ollut syy miksi tuo on aina asunut yksin. Ja ne sinä havaitsit nyt. Monet muut ovat ne ehkä nähneet ennalta jo 20 vuotta sitten.
Ehkä niin. Hänellä ei ollut ollut pysyvää suhdetta ennen minua. Meidän suhde kesti yli kolme vuotta. -ap
Vierailija wrote:
No kyllä 40 vuotiaalla on rutiinit joista on vaikea luopua edes kumppanin vuoksi. En minäkään joustaisi matkustellusta jos kumppani ei halua matkustella lähden yksin.
Just tuollainen ajattelutapa tappaa suhteen, pässi.
Vierailija wrote:
Tämä tyyppisi on omannut varmaan jonkun kivan diagnoosin, eivät kaikki tuollaisia ole.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
No nuo asiat selittävät sinkkuuden ainakin.
Mutta toisaalta, kyllä monella ehkä pitkään sinkkuna ja vanhetessa tulee semmoinen ajatus ettei mun tarvi muuttaa mitään, se on kelvattava näin tai ei ollenkaan. Joskus varsin pienillä muutoksilla ei tarvitsisi mennä siihen "ei ollenkaan". Mutta tämä on vapaa maa. Siinä suhteessa.
Juu, ihan varmasti pysyy sinkkuna noin toimiessaan :D Ja onhan tuon ikäisille yksineläjille jo muodostunut ne omat rutiinit ja tavat, mutta ns.normijärkinen osaa kyllä parisuhteessa joustaa ja ymmärtää että toinenkin on otettava huomioon ja kompromisseja tehtävä. Siksi tuumin että aloituksen sinkulla on kyllä muita ongelmia.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Just tuollainen ajattelutapa tappaa suhteen, pässi.
Miksi?
Et omistanut miestä = miehessä on vikaa.
Näinpä. On niin monia asioita mihin parisuhde voi loppua, mutta tää kyseinen henkilö sitten hakee syytä muusta. "En ollut tarpeeksi komea, pitkä tai rikas".
Vaikka noista asioista olisi sievästi yrittänyt sanoa, niin mikään ei muutu. Ei näy monellakaan heräävån ajatusta että pitäisikö muuttaa tapojaan, ei, tulee vain riita joka on voitettava keinolla millä hyvänsä.