Varmaan monien mielestä tämä on lapsellista, outoa jne, mutta minua tämä silti ärsyttää. Kyysymys instagramista
Minulla on kaksi seuraajaa, jotka ovat vuosien ajan lähes aina katsoneet kaikki stoorini. He eivät kuitenkaan koskaan kommentoi, tykkää tai muutenkaan reagoi mihinkään. He vain katsovat stoorini. Tästä tulee tosi oudot vibat - varsinin siksi, että he ovat usein ensimmäisten joukossa stoorejani katsomassa.
Nyt vihdoinkin uskalsin nuo ihmiset poistaa, koska suoraan sanottuna ahdistaa.
Kommentit (80)
Joku passiivinen selailija nyt otti itseensä.
Taidatte tosiaan olla kateellisia ja oman elämän kaipuussa.
Ääk! Näkyykö jostain, kuka on käynyt katsomassa profiilia ja kuinka usein?
Kannattaa poistaa kaikki jotka eivät säännöllisesti kehu postauksiasi. Et tarvitse elämääsi negatiivisiä ihmisiä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Mulle tuli tosi oudot vibat tästä sun stoorista, oikeasti. Siis pari ihmistä ei tykkäile sun jutuista ja sä ahdistut siitä niin pahoin että tämä on pakko kertoa tämä ahdistus jollain keskustelupalstalla? Ihan totta, sinä tässä mun mielestä olet outo.
Tuskin olen ainoa, jota stalkkaaminen ahdistaa.
Hah. Minulla on ollut ihan oikeita stalkkereita, ja siinä on kyse paljon vakavammasta kuin siitä, että katsotaan stooreja kommentoimatta ja tykkäämättä. Otsikosta päättelen, että tiedät itsekin olevasi lapsellinen. Tunnut hakevan oikeutusta lapsellisuudellesi leimaamalla passiiviset seuraajasi stalkkereiksi.
Vierailija wrote:
Jaa. Itse joskus katson fb-kaverin tarinoita, vähän kuin osoittaakseni että olen kiinnostunut ja kaveri.
Todellisuudessa itse aiheet ovat aika... hmm. En tykkää enkä julkisesti varsinkaan. En tiedä näkyykö instassa kaikille sitten tykkääjät, fb:n tarinoissahan ne eivät näy, mutta silti en jaksa tykkäillä, kun en välitä hirveästä pommituksesta yksityisesti kuitenkaan.
Ajattelin että hän kuitenkin ilahtuu jos katsoo ketkä ovat katsoneet.
Ei tulisi mikään kyttäily mieleenkään, itsehän niitä juttuja jaetaan. No, pitänee looettaa katsominen, niin on parempi mieli.
Mun kaveri kyllä voisikin jotain salaliittokyttäämisiä miettiä...
No jos ovat niin outoja, ja et pysty julkisesti tykkäämään, niin etkö ymmärrä, että olet itse vähän outo, että katselet tällaisten ihmisten stooreja? Ylemmyydentunto paistaa läpi. Ihna hyvä että sinun kaltaiset poistetaaan.
PS. Et voi olla kyllä mikään kaveri, jos et voi tyypin julkaisuista tykätä julkisesti. Ketään ei kiinnosta omata tuollaisa säälistä-kavereita.
Vierailija wrote:
Mitä me teemme tällä tiedolla?
Tämä on keskustelupalsta
Somea ei kannata missään nimessä ottaa liian vakavasti . On noita hiljaisia kyyliä kaikilla. Monilla jopa lähisukulaisia. :-D
Some on some. Tosiystävät nähdään live-elämässä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
En minäkään reagoi yleensä mihinkään stooreihin. Katson silti läpi ne kaikki, paitsi jos ovat kuolettavan tylsiä. Enpä osannut ajatella, että se on kyttäämistä. Jos ig näyttää minulle vaikka 20 stooria kerralla, pitäisikö kaikkiin reagoida, ettei ole kyylä?
Nämä minun seuraajani eivät ole MONEEN VUOTEEN reagoineet mitenkään. Jos minä olen heidän mielestään niin tylsä, niin miksi he katsovat stoorejani?
Se tykkäysnappulan paino ei palon vie energiaa. Se voisi olla signaali, että he, hyvä juttu, tsemppiä.
Eli sä olet just näitä joiden itsetunto muodostuu tykkäysnapin painalluksista. MIKSI kaikkien pitäisi tykätä sun jutuista?? Miksi ei riitä että joku lukee ne? Minkä takia on niin suuri tarve saada se tykkäys, kuvitella sitten olevansa jotenkin erinomainen? Ja kysyt miksi ne lukee stoorejasi jos olet tylsä, eli sä ihan oikeasti muodostat käsityksen ihmisistä vain ja ainoastaan jonkin saamarin lapsellisen tykkäys painalluksen perusteella. Huoks.
Vierailija wrote:
Jaa. Itse joskus katson fb-kaverin tarinoita, vähän kuin osoittaakseni että olen kiinnostunut ja kaveri.
Todellisuudessa itse aiheet ovat aika... hmm. En tykkää enkä julkisesti varsinkaan. En tiedä näkyykö instassa kaikille sitten tykkääjät, fb:n tarinoissahan ne eivät näy, mutta silti en jaksa tykkäillä, kun en välitä hirveästä pommituksesta yksityisesti kuitenkaan.
Ei tulisi mikään kyttäily mieleenkään, itsehän niitä juttuja jaetaan. No, pitänee looettaa katsominen, niin on parempi mieli.
Siis sanot että olet noiden tyyppien kaveri?
Kaveri ei häpeä toista niin, että ei voi tykätä julkisesti.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
No jos ovat niin outoja, ja et pysty julkisesti tykkäämään, niin etkö ymmärrä, että olet itse vähän outo, että katselet tällaisten ihmisten stooreja? Ylemmyydentunto paistaa läpi. Ihna h
No hei, kuule ihan voi olla kiva tyyppi livenä, mutta julistaa somessa jotain ideologiaa tai salaliittoteorioita tms. joista en tosiaan tykkää, enkä halua kenenkään muodostavan minusta mielipidettä sen perusteella.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Silloin kun vielä olin somessa niin harvoin julkaisin, kommentoin tai tykkäsin mistään. Ei ole mitään velvollisuutta reagoida katsomaansa. Jos joku on loukkaantunut niin ei voi mitään. olen ns passiivinen käyttäjä.
Sitten sä varmaan myös ymmärrät jos sinut poistetaan. Kenelläkään ei ole nimittäin mitään velvollisuutta pitää sinun kaltaisia linjoilla.
Tiesitkö, että passsiivinen selailu on kaikista pahin tapa käyttää somea? Aiheuttaa eniten miel. terv. ongelmia.
Olen eri, mutta minua ei haittaa yhtään, jos minut poistetaan. Tuskinpa tällaisen ihmisen julkaisut ovat kovin kiinnostavia, jos en ole koskaan reagoinut. En ehkä edes huomaisi asiaa. Omassa elämässäni tärkeät asiat tapahtuvat somen ulkopuolella. Suosittelisinkin Ap:lle pientä taukoa instagramista. Voisi auttaa laittamaan asiat mittasuhteisiin.
Voi kauhea, minä katselen kiinnostavien ihmisten storyja usein, mutta tosi harvoin jos ikinä mitään niihin reagoin! En koe itseäni miksikään salakyttääjäksi, kyllä minä tiedän että storyn tekijä näkee kuka sen on katsonut. En ole edes ajatellut ettei niitä saisi katsoa jos ei reagoi... Minun omia storyjani katsoo instassa monta tuhatta ihmistä joka päivä, enkä todellakaan seuraa kuka ei reagoi koskaan mihinkään...
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
En minäkään reagoi yleensä mihinkään stooreihin. Katson silti läpi ne kaikki, paitsi jos ovat kuolettavan tylsiä. Enpä osannut ajatella, että se on kyttäämistä. Jos ig näyttää minulle vaikka 20 stooria kerralla, pitäisikö kaikkiin reagoida, ettei ole kyylä?
Nämä minun seuraajani eivät ole MONEEN VUOTEEN reagoineet mitenkään. Jos minä olen heidän mielestään niin tylsä, niin miksi he katsovat stoorejani?
Se tykkäysnappulan paino ei palon vie energiaa. Se voisi olla signaali, että he, hyvä juttu, tsemppiä.
Eli sä olet just näitä joiden itsetunto muodostuu tykkäysnapin painalluksista. MIKSI kaikkien pitäisi tykätä sun jutuista?? Miksi ei riitä että joku lukee ne? Minkä takia on niin suuri tarve saada se tykkäys, kuvitella sitten olevansa jotenkin erinomainen? Ja kysyt
Elähän liioittele. Jos kaveri väittää olevansa kaveri, vaikka ei tykkää moneeen vuoteen mistään, ja sanoo vielä, ettei julkisesti pysty tykkäämään, niin ei ole kyllä mikään kaveri.
Turha yrittää nyt alkaa hämmentää ja vääristelemään asioita.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
No jos ovat niin outoja, ja et pysty julkisesti tykkäämään, niin etkö ymmärrä, että olet itse vähän outo, että katselet tällaisten ihmisten
Jos et pysty julkisesti tykkämään, silloin et ole kaveri. Piste. Tosiasiat on hyvä myöntää.
Eihän niistä stooreista voinut vielä vähän aikaa sitten edes tykätä. Pystyi vain kommentoimaan. Minulla oli aika iso kynnys kommentoida stooreja, se tuntui jotenkin intiimiltä. Sitten kun se tykkäys-nappi tuli stooreihin, en tykännyt yhtään. Tulee juurikin paine tykätä kaikista, ettei kukaan vain Ap:n tavalla loukkaantuisi.
Tuskinpa olen ainut, joka ei vaan osaa luontevasti olla sosiaalinen instassa. Livenä taas olen hyvinkin sulava, mutta kaikilla meillä on heikkoutemme. Ap ei muuten ole kertonut, tapaako näitä ex-seuraajiaan koskaan oikeassa elämässä ja millaista käytös silloin on.
Noniin, ihmiset liioittelee ja vääristelee asioita. Kannattaa pysyä faktoissa.
Vierailija wrote:
No tästähän tässä ei ollut kyse.
Eikö sulla ikinä mikään näkemäsi herätä mitään tunteita? Että olipa hauska juttu, olipa kaunis/ söpö/ hauska/ tunnelmallinen kuva, olipa hyvin sanottu, olipa kiinnostavaa, onpa surullista/ epäreilua/ huono tuuri jne, jne. Silloin painetaan sieltä joku reaktio, vie millisekunnin sun aikaa, mutta on vastaanottajalle kiva juttu. Ja sun ei todellakaan tarvitse joka ikiseen kuvaan reagoida, mutta kuten ap:kin sanoi, että nämä kaksi ihmistä ei vuosien saatossa reagoineet YHTÄÄN KERTAA. Se on kyllä vähän outoa, jos kuitenkin aina käy stoorit katsomassa. Tuota nyt voisi verrata siihen, että juttelet toiselle puhelimessa tai kasvotusten ja toinen vain tuijottaa mykkänä reagoimatta mitenkään.
Itselläni on seuraajissa paljon ihmisiä, joita en tunne. En heiltä odota mitään, koska ei tunneta, mutta heiltä tulee useimmiten ne reaktiot ja välillä ihan kommenttejakin ja se on aina kivaa. Tosi hyviä keskustelujakin on syntynyt näin. Mutta sitten on niitä tuttuja ihmisiä, entisiä tai nykyisiä työkavereita, sukulaisia ym., jotka ei koskaan tykkää tai kommentoi. Kyllähän siinä miettii että miksi. Jos elämässä on tapahtunut vaikka joku merkittävä asia, jonka eteen on hurjasti tehnyt töitä ja sitten ei tule edes sitä tykkäystä, että hieno juttu. 🤷🏻 Itse olen vaivihkaa pudotellut näitä pois sieltä "läheiset kaverit" listasta, en poista kokonaan. Saavat sitten nähdä vain sen vähän mitä jaan yleisesti.
"Elähän liioittele. Jos kaveri väittää olevansa kaveri, vaikka ei tykkää moneeen vuoteen mistään, ja sanoo vielä, ettei julkisesti pysty tykkäämään, niin ei ole kyllä mikään kaveri."
No mieti sinäkin mitä julkaiset. Jos ei se kaveria kiinnosta, vaikka se susta tykkäisikin, niin ei kiinnosta. Esim. poliittiset, ideologiset tms. jutut kyllä aiheuttavat tuota. Tykkääminenhän tarkoittaisi silloin että on samaa mieltä.
Eikä ne harrastukseesikaan liittyvät asiat jaksa niin paljoa kiinnostaa jos ei kyseinen harrastus itseä liikuta tippaakaan. Joo, neuloit taas sitä ja tätä. Tai kävit taas salilla. Juoksit suolla 2 tuntia, ai mahtavaa. Sulla on taas tekokynnet lakattu, juu, ihanaa.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Silloin kun vielä olin somessa niin harvoin julkaisin, kommentoin tai tykkäsin mistään. Ei ole mitään velvollisuutta reagoida katsomaansa. Jos joku on loukkaantunut niin ei voi mitään. olen ns passiivinen käyttäjä.
Sitten sä varmaan myös ymmärrät jos sinut poistetaan. Kenelläkään ei ole nimittäin mitään velvollisuutta pitää sinun kaltaisia linjoilla.
Tiesitkö, että passsiivinen selailu on kaikista pahin tapa käyttää somea? Aiheuttaa eniten miel. terv. ongelmia.
Tiedätkö, että ei minua ole poistettu somesta. Minua ei hetkauta suuntaan tai toiseen jos joku poistaisi minut somessa. Kuten alussa totesin, en ole missään sosiaalisen median kanavassa tällä hetkellä. Miten minut voisi poistaa sieltä niin että itse huomaisin sen???? Onko lukutaitosi noin huono??
Ihan oikein, että poistit KYYLÄT.