Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varmaan monien mielestä tämä on lapsellista, outoa jne, mutta minua tämä silti ärsyttää. Kyysymys instagramista

Vierailija
27.10.2023 |

Minulla on kaksi seuraajaa, jotka ovat vuosien ajan lähes aina katsoneet kaikki stoorini. He eivät kuitenkaan koskaan kommentoi, tykkää tai muutenkaan reagoi mihinkään. He vain katsovat stoorini. Tästä tulee tosi oudot vibat - varsinin siksi, että he ovat usein ensimmäisten joukossa stoorejani katsomassa.

Nyt vihdoinkin uskalsin nuo ihmiset poistaa, koska suoraan sanottuna ahdistaa.

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Somea ei kannata missään nimessä ottaa liian vakavasti . On noita hiljaisia kyyliä kaikilla. Monilla jopa lähisukulaisia. :-D 

Some on some. Tosiystävät nähdään live-elämässä. 

Sanotko näin myös niille lapsille, jotka kokevat somekiusaamista?

Hei, älähän ota vakavasti, vaikka sut jätetään ulkopuolelle tai susta levitään ikävää materiaalia. Hei some ei ole katos vakavaa!

Vierailija
42/80 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

En minäkään reagoi yleensä mihinkään stooreihin. Katson silti läpi ne kaikki, paitsi jos ovat kuolettavan tylsiä. Enpä osannut ajatella, että se on kyttäämistä. Jos ig näyttää minulle vaikka 20 stooria kerralla, pitäisikö kaikkiin reagoida, ettei ole kyylä? 

No tästähän tässä ei ollut kyse. 

Eikö sulla ikinä mikään näkemäsi herätä mitään tunteita? Että olipa hauska juttu, olipa kaunis/ söpö/ hauska/ tunnelmallinen kuva, olipa hyvin sanottu, olipa kiinnostavaa, onpa surullista/ epäreilua/ huono tuuri jne, jne. Silloin painetaan sieltä joku reaktio, vie millisekunnin sun aikaa, mutta on vastaanottajalle kiva juttu. Ja sun ei todellakaan tarvitse joka ikiseen kuvaan reagoida, mutta kuten ap:kin sanoi, että nämä kaksi ihmistä ei vuosien saatossa reagoineet YHTÄÄN KERTAA. Se on kyllä vähän outoa, jos kuitenkin aina käy stoorit katsomassa. Tuota nyt

Siis MIKSI pitäisi painaa sitä tykkäysnappia? Se, painaako jotain nappia vai ei, ei kerro ihmisestä yhtään mitään. Paitsi sen, ettei hän ole kovin intohimoinen somettaja joka ajattelee, että tykkäyksillä on merkitystä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos et pysty julkisesti tykkämään, silloin et ole kaveri. Piste. Tosiasiat on hyvä myöntää."

Ai jaa. Sulla ei sitten yhtään koronahöyrähtänyttä esim. ollut jakamassa teorioitaan? 

Vierailija
44/80 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Some on ihan oikeaa elämää siinä missä livekin. On tosiaan outoa, jos 'kaveri' ei koskaan reagoi mihinkään. Silloin voi kyllä kysyä onko oikea kaveri.

Vierailija
45/80 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole varma kuinka hyvin tämä ilmiö liittyy aloitukseen, koska minulla ei ole ig-sovellusta millään laitteella ja myös fb:tä käytän nettiselaimella sekä koneella että puhelimella. Joka tapauksessa kun nettiselaimella menen fb, aloitussivun ylälaidassa on kaverieni ja seuraamieni yrityssivujen niitä sellaisia pystysuoria kuvakavalkadeja tai videoita.

Olen käsittänyt, että koska sekä fbn että ign omistaa yhtiö nimeltä Mega, se Mega linkittää instastooreja myös fb. Minä voin fbstäni niitä katsella sen 24h ajan kunnes ne katoavat, mutta tykkäilyt tai kommentit ei ole minulta mahdollisia. Olisivatko tämmöiset mykät ig-stoorien sta lkkerit katselijoita joilla on vain fb-tili ja siksi ovat "view only"? Näkeekö ig-tilin haltija edes, ketkä katselevat hänen stoorejaan fb:n puolella? 

Vierailija
46/80 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

En minäkään reagoi yleensä mihinkään stooreihin. Katson silti läpi ne kaikki, paitsi jos ovat kuolettavan tylsiä. Enpä osannut ajatella, että se on kyttäämistä. Jos ig näyttää minulle vaikka 20 stooria kerralla, pitäisikö kaikkiin reagoida, ettei ole kyylä? 

Nämä minun seuraajani eivät ole MONEEN VUOTEEN reagoineet mitenkään. Jos minä olen heidän mielestään niin tylsä, niin miksi he katsovat stoorejani?

Se tykkäysnappulan paino ei palon vie energiaa. Se voisi olla signaali, että he, hyvä juttu, tsemppiä.

Minulla on somessa paljon seurattavia, joiden juttuihin en reagoi millään tavalla enkä ole tehnyt sitä vuosiin. Katson teidän jutut läpi samalla kuin muidenkin (jonkun mielestä varmaan usein koska olen niin someriippuvainen) mutta ei minua kyllä millään tavalla hetkauta, onko ne siellä vai ei. En ole nähnyt mitään erityistä syytä poistaa, mutta ei minua myöskään haittaa, vaikka minut poistettaisi, tuskin edes huomaisin sitä. En ole mikään pelkkä passiivinen selailija vaan reagoin kyllä sitten niiden ihmisten juttuihin, joiden kanssa olen muutenkin tekemisissä ja joiden jutut herättää jotain ajatuksia ja tunteita.

Ei varmaan sunkaan kohdalla ole mistään sen ihmeemmästä kyse ja tuskin he edes huomaavat tai ainakaan pahastuvat, vaikka poistit heidät.

Vierailija
47/80 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Somea ei kannata missään nimessä ottaa liian vakavasti . On noita hiljaisia kyyliä kaikilla. Monilla jopa lähisukulaisia. :-D 

Hei, älähän ota vakavasti, vaikka sut jätetään ulkopuolelle tai susta levitään ikävää materiaalia. Hei some ei ole katos vakavaa!

Oikeastiko nyt vertaat jotain satunnaisten ihmisten tykkäämättä jättämisiä oikeaan somekiusaamiseen? Et taida olla kovin järkevä. 

Vierailija
48/80 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

"Jos et pysty julkisesti tykkämään, silloin et ole kaveri. Piste. Tosiasiat on hyvä myöntää."

Ai jaa. Sulla ei sitten yhtään koronahöyrähtänyttä esim. ollut jakamassa teorioitaan? 

No itse asiassa ei ollut. ja jos olisi ollut, ne olisi lähtenyt saman tien lentoon. Tai jos eivät olisi lähtenyt lentoon, niin en ainakaan katsoisi jatkuvasti hedän stoorejaan. Miksi katsoisin? Saadakseni jotain kiksejä toisen tyhmyydestä? Ymmärrätkö, että tuollaista tekevät vain ilkeät ihmiset.

Vierailija
49/80 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Oikeastiko nyt vertaat jotain satunnaisten ihmisten tykkäämättä jättämisiä oikeaan somekiusaamiseen? Et taida olla kovin järkevä. 

Taas kerran: älä hämmennä ja liioittele juttuja. Sanoit itse, ettei somea pidä ottaa vakavasti. Vastasin siihen että pitää, ja annoin esimerkin. Ei liittynyt omaan tapaukseeni millään muotoa.

Vierailija
50/80 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse klikkaan aina vaan ne tarinat auki, jotta saan sen punaisen reunuksen pois henkilön kuvakkeesta. Katson vain hyvien tuttavien tarinat oikeasti tai jos ensisilmäyksellä jollakulla vaikuttaa olevan tarinassa jotain mielenkiintoista. 

Vierailija
51/80 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Jaa. Itse joskus katson fb-kaverin tarinoita, vähän kuin osoittaakseni että olen kiinnostunut ja kaveri.

Todellisuudessa itse aiheet ovat aika... hmm. En tykkää enkä julkisesti varsinkaan. En tiedä näkyykö instassa kaikille sitten tykkääjät, fb:n tarinoissahan ne eivät näy, mutta silti en jaksa tykkäillä, kun en välitä hirveästä pommituksesta yksityisesti kuitenkaan.

Ajattelin että hän kuitenkin ilahtuu jos katsoo ketkä ovat katsoneet.

Ei tulisi mikään kyttäily mieleenkään, itsehän niitä juttuja jaetaan. No, pitänee looettaa katsominen, niin on parempi mieli.

Mun kaveri kyllä voisikin jotain salaliittokyttäämisiä miettiä...

No jos ovat niin outoja, ja et pysty julkisesti tykkäämään, niin etkö ymmärrä, että olet itse v

Aika musta-valkoista ajattelua. Voihan ihminen olla muuten aivan ihana ja hyvä kaveri, mutta vaikka hurahtanut johonkin asiaan, johon et itse halua leimaantua, ja tämä hurahdus näkyy vain tämän ihmisen somessa, kasvotusten juttelette ihan muuta. 

Vierailija
52/80 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole kyllä tullut mieleen, että sometykkäykset on joillekin noin tärkeitä. Täytyy varmaan lakata koko storyjen katsominen, ettei kenellekään tule paha mieli. 

Vierailija
53/80 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa.

Vierailija
54/80 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti selaavat instastaan läpi kaikkien storit esim. töissä jonottaessaan vessaan tai odottaessaan bussia tai ollessaan jossain missä on mukavempi tuijottaa kännykkää kuin toisia ihmisiä. Eivät nimenomaan katso pelkästään sinun storiasi vaan kaikkien muidenkin storit. 

Vierailija
55/80 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt turhaan tuosta ahdistu. Tiedän ihmisiä jotka selaavat kaikkien seuraamiensa käyttäjien stoorit läpi automaattisesti ja se on vain tapa. Eikä niihin kaikkiin tule heillä mieleenkään reagoida mitenkään. Seurattujen ihmisten stoorista toiseen kun voi selata vain oikealle täppäämällä.

Vierailija
56/80 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

No itse asiassa ei ollut. ja jos olisi ollut, ne olisi lähtenyt saman tien lentoon. Tai jos eivät olisi lähtenyt lentoon, niin en ainakaan katsoisi jatkuvasti hedän stoorejaan. Miksi katsoisin? Saadakseni jotain kiksejä toisen tyhmyydestä? Ymmärrätkö, että tuollaista tekevät vain ilkeät ihmiset.

No en mä jatkuvasti katso, mutta joskus just silleen, että hei, minä olen täällä enkä ignooraa sinua täysin. Ihan kiva tyyppi kahden kesken. En lennätä poiskaan, en halua sellaistakaan viestiä antaa etten välittäisi.

Vierailija
57/80 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei voi olla kovin suuri yhteisö jos ehtii kahden tilaajan toimintaa kytätä. 🤣

Vierailija
58/80 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monet varatut miehet tekee tuota. Eivät ikinä tykkää mihinkään, mutta kyttäävät stoorit läpi.

Lähinnä ihmetyttävät esim sukulaisnaiset, jotka eivät ikinä tykkää mistään. Yksi läheinen ystäväkin on tällainen, parikymppinen nainen.

Vierailija
59/80 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

No tästähän tässä ei ollut kyse. 

Eikö sulla ikinä mikään näkemäsi herätä mitään tunteita? Että olipa hauska juttu, olipa kaunis/ söpö/ hauska/ tunnelmallinen kuva, olipa hyvin sanottu, olipa kiinnostavaa, onpa surullista/ epäreilua/ huono tuuri jne, jne. Silloin painetaan sieltä joku reaktio, vie millisekunnin sun aikaa, mutta on vastaanottajalle kiva juttu. Ja sun ei todellakaan tarvitse joka ikiseen kuvaan reagoida, mutta kuten ap:kin sanoi, että nämä kaksi ihmistä ei vuosien saatossa reagoineet YHTÄÄN KERTAA. Se on kyllä vähän outoa, jos k

Intohimoinen? Kysehän on vain tutun ihmisen, kaverin, ystävän huomioimisesta. Ei siinä mitään intohimoja tarvita, kun painaa sitä sydäntä, jos toinen on vaikka kertoo innoissaan jostain asiasta. Se on vain huomionosoitus. Tai joku muu reaktio tai kommentti tilanteen mukaan. Ihan tosi pieni vaiva, olet kuitenkin niin aktiivinen, että viitsit ne stoorit katsoa.

No mutta pakkohan ei tietenkään ole. 

Vierailija
60/80 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraan instassa paljon sisustus, ruoka, askartelu, puutarha, matkailu ja lapsiperhe sekä julkkiksia. Ikinä en ole heille kommentoinut mitään. Katson stooreja, katson kuvia sekä videoita, luen juttuja. Mutta en kommentoi. 

Kommentoin vain tutuille joita oikeasti tunnen. 

En osaa sanoa miksi toimin näin. Ammattini puolesta en halua, että jotkut asiakkaat ovat liian tuttavallisia, ehkä voi johtua siitä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan