Varmaan monien mielestä tämä on lapsellista, outoa jne, mutta minua tämä silti ärsyttää. Kyysymys instagramista
Minulla on kaksi seuraajaa, jotka ovat vuosien ajan lähes aina katsoneet kaikki stoorini. He eivät kuitenkaan koskaan kommentoi, tykkää tai muutenkaan reagoi mihinkään. He vain katsovat stoorini. Tästä tulee tosi oudot vibat - varsinin siksi, että he ovat usein ensimmäisten joukossa stoorejani katsomassa.
Nyt vihdoinkin uskalsin nuo ihmiset poistaa, koska suoraan sanottuna ahdistaa.
Kommentit (80)
Myös instagramin algoritmi vaikuttaa siihen, mistä postauksista tykkää. Ihan mahdollista, etteivät koskaan saa teidän postauksia omalle etusivulleen, joten eivät myöskään tykkää niistä.
No voi Jee-sus teidän palstateínien first world ongelmineenne. Yhyy mun ig stooreista ei tykätä... Katsoppa AP vaikka vähän uutisia joskus, niin ymmärrät että ihmisillä on ihan oikeita ongelmia menneillään. Lähde vaikka Gazaan katsomaan amputoituja lapsia ja pommituksissa halvaantuneita. Ehkä te lumihiutaleet hieman heräisitte siitä.
Vierailija wrote:
No voi Jee-sus teidän palstateínien first world ongelmineenne. Yhyy mun ig stooreista ei tykätä... Katsoppa AP vaikka vähän uutisia joskus, niin ymmärrät että ihmisillä on ihan oikeita ongelmia menneillään. Lähde vaikka Gazaan katsomaan amputoituja lapsia ja pommituksissa halvaantuneita. Ehkä te lumihiutaleet hieman heräisitte siitä.
en ole ap, mutta jos sua maailman ongelmat oikeasti kiinnostaa, niin kannattaa tehdä jotain muuta kuin veetuilla vauvapalstalla. Sun veetuiluilla on lähinnä vain negatiivinen vaikutus yhteiskuntaamme.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
En minäkään reagoi yleensä mihinkään stooreihin. Katson silti läpi ne kaikki, paitsi jos ovat kuolettavan tylsiä. Enpä osannut ajatella, että se on kyttäämistä. Jos ig näyttää minulle vaikka 20 stooria kerralla, pitäisikö kaikkiin reagoida, ettei ole kyylä?
No tästähän tässä ei ollut kyse.
Eikö sulla ikinä mikään näkemäsi herätä mitään tunteita? Että olipa hauska juttu, olipa kaunis/ söpö/ hauska/ tunnelmallinen kuva, olipa hyvin sanottu, olipa kiinnostavaa, onpa surullista/ epäreilua/ huono tuuri jne, jne. Silloin painetaan sieltä joku reaktio, vie millisekunnin sun aikaa, mutta on vastaanottajalle kiva juttu. Ja sun ei todellakaan tarvitse joka ikiseen kuvaan reagoida, mutta kuten ap:kin sanoi, että nämä kaksi ihmistä ei vuosien saatossa reagoineet YH
Niin katsos kun kaikille se some ei ole niin merkittävä, että tulisivat ajatelleeksi että jollekin toiselle se sometykkäys olisikin tärkeä asia. Ei siinä sen kummempaa.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
"Jos et pysty julkisesti tykkämään, silloin et ole kaveri. Piste. Tosiasiat on hyvä myöntää."
Ai jaa. Sulla ei sitten yhtään koronahöyrähtänyttä esim. ollut jakamassa teorioitaan?
No itse asiassa ei ollut. ja jos olisi ollut, ne olisi lähtenyt saman tien lentoon. Tai jos eivät olisi lähtenyt lentoon, niin en ainakaan katsoisi jatkuvasti hedän stoorejaan. Miksi katsoisin? Saadakseni jotain kiksejä toisen tyhmyydestä? Ymmärrätkö, että tuollaista tekevät vain ilkeät ihmiset.
Ne storyt tulee ainakin minulla silleen peräkkäin, että jos alan katsoa jonkun storya niin sieltä tulee ne muittenkin. En minä välttämättä katso niitä ei-kiinnostavia alkua pidemmälle, mutta varmaan silti tulee merkintä että olen katsonut? En tiedä. Jotenkin typerä juttu koko storyt joista voi kytätä kuka niitä katsoo ja sitten analysoida miks toi ei tykännyt.
Vierailija wrote:
Seuraan instassa paljon sisustus, ruoka, askartelu, puutarha, matkailu ja lapsiperhe sekä julkkiksia. Ikinä en ole heille kommentoinut mitään. Katson stooreja, katson kuvia sekä videoita, luen juttuja. Mutta en kommentoi.
Kommentoin vain tutuille joita oikeasti tunnen.
En osaa sanoa miksi toimin näin. Ammattini puolesta en halua, että jotkut asiakkaat ovat liian tuttavallisia, ehkä voi johtua siitä.
Näinhän varmasti suurin osa tekee ja mun mielestä tuo on ok. Kyse olikin just niistä tutuista ihmisistä, kavereista, jotka seuraa aktiivisesti, mutta eivät ikinä osoita minkäänlaista huomiota. Tuleehan siitä sellainen olo, että miksi seuraat tekemisiäni ja sanomisiani vuodesta toiseen, jos koskaan mikään ei herätä tunnetta tykätä tai kommentoida. Lähettelisi sitten vaikka jotain häpeävä apina-emojia, tai vastaavaa, jos toisen jutut ovat vain noloja ja epäkiinnostavia. 😄
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Seuraan instassa paljon sisustus, ruoka, askartelu, puutarha, matkailu ja lapsiperhe sekä julkkiksia. Ikinä en ole heille kommentoinut mitään. Katson stooreja, katson kuvia sekä videoita, luen juttuja. Mutta en kommentoi.
En osaa sanoa miksi toimin näin. Ammattini puolesta en halua, että jotkut asiakkaat ovat liian tuttavallisia, ehkä voi johtua siitä.
Näinhän varmasti suurin osa tekee ja mun mielestä tuo on ok. Kyse olikin just niistä tutuista ihmisistä, kavereista, jotka seuraa aktiivisesti, mutta eivät ikinä osoita minkäänlaista huomiota. Tuleehan siitä sellainen olo, että miksi seuraat tekemisiäni ja sanomisiani vuodesta toiseen, jos koskaan mikään ei herätä tunnetta tykätä tai kommentoida. Lähettelisi sitten vaikka jotain häpeävä apina-emoji
Joillakin ei vaan koskaan herää sellaista tunnetta että haluaisi somessa kommentoida tai tykätä. Ei siitä tarvitse sen pidemmälle vietyjä päätelmiä vetää. Toki jos ei ole missään tekemisissä koko ihmisen kanssa niin lienee sama poistaa sieltä ig kavereistakin.
Vierailija wrote:
Eipä ole kyllä tullut mieleen, että sometykkäykset on joillekin noin tärkeitä. Täytyy varmaan lakata koko storyjen katsominen, ettei kenellekään tule paha mieli.
No mulle kyllä on tullut mieleen ja tämä aloitus vahvisti ajatukseni. Saakelin lapsellista porukkaa noi somettajaihmiset.
Minua ei kyllä edes kiinnosta tykkääkö joku mun somejutuista vai ei. En ole koskaan tykännyt yhdestäkään storysta, kuvista saatan joskus tykätä mutta ne storyt menee ohi jotenkin niin nopeasti että ei tule reagoitua.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Näinhän varmasti suurin osa tekee ja mun mielestä tuo on ok. Kyse olikin just niistä tutuista ihmisistä, kavereista, jotka seuraa aktiivisesti, mutta eivät ikinä osoita minkäänlaista huomiota. Tuleehan siitä sellainen olo, että miksi seuraat tekemisiäni ja sanomisiani vuodesta toiseen, jos koskaan mikään ei herätä tunnetta tykätä tai kommentoida. Lähettelisi sitten vaikka jotain häpeävä apina-emoji
Ööh, joillain on vielä käytöstapoja. "Jos ei ole mitään hyvää sanottavaa, niin ole hiljaa".
Vierailija wrote:
"Elähän liioittele. Jos kaveri väittää olevansa kaveri, vaikka ei tykkää moneeen vuoteen mistään, ja sanoo vielä, ettei julkisesti pysty tykkäämään, niin ei ole kyllä mikään kaveri."
No mieti sinäkin mitä julkaiset. Jos ei se kaveria kiinnosta, vaikka se susta tykkäisikin, niin ei kiinnosta. Esim. poliittiset, ideologiset tms. jutut kyllä aiheuttavat tuota. Tykkääminenhän tarkoittaisi silloin että on samaa mieltä.
Eikä ne harrastukseesikaan liittyvät asiat jaksa niin paljoa kiinnostaa jos ei kyseinen harrastus itseä liikuta tippaakaan. Joo, neuloit taas sitä ja tätä. Tai kävit taas salilla. Juoksit suolla 2 tuntia, ai mahtavaa. Sulla on taas tekokynnet lakattu, juu, ihanaa.
Uh, mitenhän tähän kommentoisi... Ymmärrän kyllä, että kaikki eivät ole sosiaalisesti erityisen taitavia, tai kovin empaattisia. Tässä hyvä esimerkki siitä...
Eihän hei se menekään niin, että SUA PITÄISI KIINNOSTAA, mutta kun se kaveri on aivan fiiliksissä siitä suojuoksusta ja kun se kerta on sun kaveri, niin tottakai silloin tunnet hyvää mieltä kaverin PUOLESTA. Pistät sen sydämen tai minkä vaan positiivisen reaktion sille kaverille, että mahtava juttu.
Tuo sun nykyinen toimintasi ei ole kaveruutta. Toivottavasti se toinenkin osapuoli huomaa tuon suoranaisesti halveksuvan asenteesi...
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Näinhän varmasti suurin osa tekee ja mun mielestä tuo on ok. Kyse olikin just niistä tutuista ihmisistä, kavereista, jotka seuraa aktiivisesti, mutta eivät ikinä osoita minkäänlaista huomiota. Tuleehan siitä sellainen olo, että miksi seuraat tekemisiäni ja sanomisiani vuodesta toiseen, jos koskaan mikään ei herätä tunnetta tykätä tai kommentoida. Lähette
Se olikin vitsi. 🙂
64. Sen takia olenkin ollut monesti vapaaehtoistyössä ulkomailla, viimeksi juurikin Gazassa vuonna 2016.
Mitäköhän positiivista yhteiskunnallista merkitystä on AP:n stoorimärinällä, kertoisitko? Ja kyllähän sä olet AP :D
Minusta on ihan kiva katsella mitä ihmisille kuuluu, mutta ei ole tullut mieleen että joku vois siitäkin vetää herneet nenään. Siis miksi olla somekaveri, jos ei halua että toinen katsoo? Siinä ihmisillä on sitten eri tapoja kuinka paljon tykkäyksiä antaa, jotkut tykkää ihan kaikesta ja jotkut ei mistään.
Enemmän ihmettelen niitä, jotka tykkää ihan kaikesta. Ei edes ole mitenkään tuttuja, vaan jotain entisiä koulukavereita tms ja joka asiaan käydään laittamassa sydämiä. Mutta kai se on vaan tapa.
Huvittuneena olen seurannut kahta työkaveria, jotka katsoo AINA vain ekan kuvan storyista, aina. 😄 Olen päätellyt, että tämä on vahinko. Katsovat muita storyja ja se mun alkaa siellä seassa rullata vahingossa. Olisivat nyt edes niin kohteliaita, että naputtaisivat sen seuraavan, tai pari seuraavaa, kuvaa läpi, vaikkei kiinnostakaan, että mulle tulis kuittaus kaikkien katsomisesta.
Ei mun elämä tähän ole kaatumassa, toki vähän harmittaa, että olen arvioinut molemminpuolisen kaveruuden ja kiinnostuksen näin pieleen.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
"Elähän liioittele. Jos kaveri väittää olevansa kaveri, vaikka ei tykkää moneeen vuoteen mistään, ja sanoo vielä, ettei julkisesti pysty tykkäämään, niin ei ole kyllä mikään kaveri."
No mieti sinäkin mitä julkaiset. Jos ei se kaveria kiinnosta, vaikka se susta tykkäisikin, niin ei kiinnosta. Esim. poliittiset, ideologiset tms. jutut kyllä aiheuttavat tuota. Tykkääminenhän tarkoittaisi silloin että on samaa mieltä.
Eikä ne harrastukseesikaan liittyvät asiat jaksa niin paljoa kiinnostaa jos ei kyseinen harrastus itseä liikuta tippaakaan. Joo, neuloit taas sitä ja tätä. Tai kävit taas salilla. Juoksit suolla 2 tuntia, ai mahtavaa. Sulla on taas tekokynnet lakattu, juu, ihanaa.
Uh, mitenhän tähän kommentoisi... Ymmärrän kyllä, että kaikki eivät ole sosiaalisesti erityisen taitavia, tai kovin empaattisia. Tässä hyvä esimerkki siitä...<
No joskus kyllä. Mutta ei nyt kovin usein, kun samat jutut toistuu joka päivä. Ja jos joskus laittaakin harrastuksestaan jotain mikä on vähän helpommin ulkopuolisen lähestyttävää, niin saatan tykätäkin.
Mutta aivan sama, poista vain jos sinua niin häiritsee etten mielestäsi ole tarpeeksi hyvä kaveri, kun katson joskus mutten sen kummemmin tykkää.
Mutta mieti sitäkin, ettei mulla syynä ole ilkeys eikä kyyläilynhalu. Ihan vaan kuvittelin että hän tykkäisi että edes katsotaan. Eipä nämä kyllä tykkäile minunkaan jutuistani, että kaipa sama toisinpäin. En kyllä päivitäkään jatkuvasti, ja ehkä juuri siksi että jos ei kukaan tykkää eikä katso, niin menen itseeni ja ajattelen ettei päivitykseni vain ole kiinnostava, tai on nolo. En ajattele heidän olevan stalkkereita ja ilkeämielisiä, ehkä pitäisi...
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Mulle tuli tosi oudot vibat tästä sun stoorista, oikeasti. Siis pari ihmistä ei tykkäile sun jutuista ja sä ahdistut siitä niin pahoin että tämä on pakko kertoa tämä ahdistus jollain keskustelupalstalla? Ihan totta, sinä tässä mun mielestä olet outo.
Tuskin olen ainoa, jota stalkkaaminen ahdistaa.
Ei se ole stalkkaamista, kun ihan rehellisesti ovat "ilmoittautuneet" seuraajiksesi.
Omassa piirissäni (ikäluokassani? Kuplassani?) stalkkaamista on nimenomaan se tykkäily ja jatkuva kommentointi ellei olla todella läheisiä. Siitä tulee creepy olo. Sen sijaan on normaalia katsoa kaikki storyt läpi jos seuraa vain vähää ihmismäärää, esim alle 200.
valitettavasti usein käy myös niin että storyja kun selaa, sieltä tulee jo seuraava epäkiinnostava tyyppi vastaan mutta sen jo klikkasi auki niin eipä voi mitään..
somessa tykkäyksellä osoitetaan että ollaan samaa mieltä (facebook) tai että kuva on mielestäsi kivan näköinen (ig). Ei ole mitään velvollisuutta että kuva klikattaisiin tykkäämällä ”nähdyksi”. Outo ajatus.
Ap vaikuttaa kyllä kyylältä kun niin tarkasti on kytännyt ketkä storyja katselee ja ketkä eivät kommentoi.
ikää minulla on 30
On täysin normaalia katsoa asioita ilman erillistä tykkäystä. Ovathan he tottuneet katsomaan kuviakin eivätkä jokaisesta tykkää. Eikä se ole myöskään vihje siitä että sisältö olisi huonoa, osa vain on enemmän selailijatyyppiä kuin vuorovaikuttajia. Tai vaihtoehtoisesti jotkut ujommat saattavat jopa pelätä, että pitäisit jatkuvaa tykkäilyä outona.
Sinulla on oikeus poistaa heidät, jos itse kaipaat seuraajiltasi enemmän vuorovaikutusta. On kuitenkin todella outoa ja vähän ilkeää leimata toinen stalkkeriksi tuollaisen perusteella.