Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kolumni: Kaverini joutui psykoosiin kannabiskokeilun jälkeen – tätäkö haluatte, vihreät?

Vierailija
26.10.2023 |

Kannabiksen käyttö lisää nuorten skitsofreniaan sairastumista, masentuneisuutta ja itsemurha-alttiutta. Miksi ihmeessä se pitäisi siis laillistaa? kysyy kolumnisti Sanna Ukkola.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/b156b728-1999-4b9e-be4d-7ba1bfd15210

Kommentit (817)

Vierailija
521/817 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tepon uusi poikaystävä on kukkapenkin Jukka 🧜🏽‍♂️

Jahas. Huumevalistusnarsisti tuli taas esittelemään ala-asteelle sopivaa lapsellisuuttaan.

Vierailija
522/817 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vaikea uskoa, että olet yli 40-vuotias "mies". Jutut ja käytös on kuin kiukuttelevalla pikkulapsella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/817 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vaikea uskoa, että olet yli 40-vuotias "mies". Jutut ja käytös on kuin kiukuttelevalla pikkulapsella.

Ihan tyypillistä narsistin nettikäytöstä.

Vierailija
524/817 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ihan tyypillistä narsistin nettikäytöstä.

Teppo on narsisti 😱

Vierailija
525/817 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Jahas. Huumevalistusnarsisti tuli taas esittelemään ala-asteelle sopivaa lapsellisuuttaan.

Huumevalistus jota annettiin kasarilla oli lähinnä tunnin mittainen mainos kannabikselle. Oikeastaan kiitos siitä. Vieläkään ei kiinnosta oikeat huumeet.

Vierailija
526/817 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

80% hasista käyttäneistä päätyy koviin huumeisiin. 

Vierailija
527/817 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puolesta sais kieltää kaikki tupakat ja alkoholitkin koska itse en käytä ja olen pärjännyt mainiosti ilmankin. Ei niitä enää uusia laillisia tarvita kun entisetkin tekee tarpeeksi vahinkoa.

Vierailija
528/817 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Eihän se kannabiskaan mitään uutta tuo. Jos on herkkyyttä mielenterveysongelmille tai psykooseille, niin ei kannabiskaan niitä poista. Ehkä se tuo ne nopeemmin esille kuin päihteettömällä.

Kannabis on monin verran alkoholia ja etenkin tupakkaa kevyempi ja iisimpi päihde. Väkivalta vähenis, kun ihmiset ovat rentoja ja mässyttävät. Ei tule nälkäkiukkuja, eikä rento tyyppi halua tapella tai haastaa riitaa.

Toki sekakäyttö olisi vielä ongelma, mutta vähenemään päin sekin.

Itse haluaisin lääkekannabiksen lailliseksi, verolle. Siitä olisi helpotusta moneen vaivaan edullisesti. Reumakivut sais kyytiä.

Kokoomuslainen

Morfiini on vähintään yhtä hyvä reumakipujen hoitoon.

Vierailija
529/817 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Eihän se kannabiskaan mitään uutta tuo. Jos on herkkyyttä mielenterveysongelmille tai psykooseille, niin ei kannabiskaan niitä poista. Ehkä se tuo ne nopeemmin esille kuin päihteettömällä.

Kannabis on monin verran alkoholia ja etenkin tupakkaa kevyempi ja iisimpi päihde. Väkivalta vähenis, kun ihmiset ovat rentoja ja mässyttävät. Ei tule nälkäkiukkuja, eikä rento tyyppi halua tapella tai haastaa riitaa.

Itse haluaisin lääkekannabiksen lailliseksi, verolle. Siitä olisi helpotusta moneen vaivaan edullisesti. Reumakivut sais kyytiä.

Kokoomuslainen

Eli lääkekannabis on yhtä hyvä kipulääke kuin koviin huumeisiin luettava morfiini? Aika hieno asia.

Vierailija
530/817 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Mun puolesta sais kieltää kaikki tupakat ja alkoholitkin koska itse en käytä ja olen pärjännyt mainiosti ilmankin. Ei niitä enää uusia laillisia tarvita kun entisetkin tekee tarpeeksi vahinkoa.

Kannabis on sata kertaa vähemmän haitallista kuin alkoholi. Se ettei itse käytä ei ole syy kieltää muilta.

Kannabis on sata kertaa haitallisempaa kuin alkoholi.

Vierailija
531/817 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kyllä alkoholin tilalle kannattaa tarjota myös vähähaittaisiakin päihteitä. Alkoholi kuitenkin on ns. kova ja tappava huume, jolla Suomessakin tehdään kansanmurhaa, ja joka lopulta tuhoaa noin viidenneksen kokeilijoistaan. Kannabis taas on vähähaittaisin ja myös maamme perinteisin päihde- ja lääkekasvi, jota sai apteekista ilman reseptiä silloin kun alkoholi oli laitonta. 

Kyllähän kannabiksen voisi laillistaa kokeeksi. Esimerkiksi omaan käyttöön kasvatuksen. Jos homma ei toimisi, niin kyllä ammattimainen rikollisuus aivan varmasti ottaa koko kannabiskaupan taas haltuunsa, jotta voi ohessa tyrkyttää kovia huumeita.

Kohta varmaankin pitää laillistaa kaikki muutkin törkeät rikokset 🥶

Vierailija
532/817 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kokoomuslainen

Eli lääkekannabis on yhtä hyvä kipulääke kuin koviin huumeisiin luettava morfiini?

Miksi valehtelet koko ajan?

Vierailija
533/817 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Niin kun huomataan, kannabista käytetään oli se laillista tai ei.

Juu ja kovia huumeita sekä kaikenlaisia rotanmyrkkyjä sekä teollisuuskemikaaleja, mitä niihin sotketaan. Ehkä kaikki huumeet pitäisi laillistaa, jotta tuollaisista dilleistä päästää eroon. Fenatyyli tappaa melko nopeasti käyttäjänsä, niin pitäisiköhän se laillistaa, koska fenatyyliäkin käytetään? Onneksi tässä maailmassa huumeveikot ei tee yhteiskunnallisia päätöksiä. 

Vierailija
534/817 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kyllä alkoholin tilalle kannattaa tarjota myös vähähaittaisiakin päihteitä. Alkoholi kuitenkin on ns. kova ja tappava huume, jolla Suomessakin tehdään kansanmurhaa, ja joka lopulta tuhoaa noin viidenneksen kokeilijoistaan. Kannabis taas on vähähaittaisin ja myös maamme perinteisin päihde- ja lääkekasvi, jota sai apteekista ilman reseptiä silloin kun alkoholi oli laitonta. 

Kyllähän kannabiksen voisi laillistaa kokeeksi. Esimerkiksi omaan käyttöön kasvatuksen. Jos homma ei toimisi, niin kyllä ammattimainen rikollisuus aivan varmasti ottaa koko kannabiskaupan taas haltuunsa, jotta voi ohessa tyrkyttää kovia huumeita.

Oksettavaa p*skaa 🤢🤮

Vierailija
535/817 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kannabis on sata kertaa vähemmän haitallista kuin alkoholi. Se ettei itse käytä ei ole syy kieltää muilta.

Kannabis on sata kertaa haitallisempaa kuin alkoholi.

Vain sinun päässäsi. Todellisuudessa asia on toisin mutta sehän ei merkitse sinulle mitään.

Vierailija
536/817 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mulla diagnosoitu kaksisuuntainen mielialahäiriö, jonka vuoksi olen ollut aikanaan psykoottisessa masennuksessa ihan selvinpäin. Nyt jokusen vuoden poltellut kukkaa, pienen annoksen iltaisin, ja olen jättänyt sen myötä mielialalääkkeet kokonaan pois. Eli vaikka alttius psykoosiin on, niin pilvi ei ole sitä koskaan laukaissut. Mieluummin poltan ahdistukseen ja masennukseen pienen määrän pilveä, kuin syön neuroleptejä ja rauhoittavia, jotka on paitsi järkyttävää myrkkyä, myös muuttaa persoonallisuutta ja aivokemiaa jopa peruuttamattomasti. Poltan joka tapauksessa ja tykkäisin kovasti maksaa siitä verot valtiolle, enkä pikkurikollisille. Ihan tavallinen työssäkäyvä insinööri olen. 

Oletko tosissasi 😳

Vierailija
537/817 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ymmärtänyt, mikä saa ihmisen turvautumaan kannabikseen, huumeeseen...

Vierailija
538/817 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pössynarkki ole vuosiin töitä nähnytkään, kela-rahoillahan narkki täällä riippuvuuttaan mainostaa. Hiukan vaihtelee minkä ikäisenä "käyttäjänä" hän täällä esiintyy. Narkkarilla on narkin jutut.

Vierailija
539/817 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Pössynarkki ole vuosiin töitä nähnytkään, kela-rahoillahan narkki täällä riippuvuuttaan mainostaa. Hiukan vaihtelee minkä ikäisenä "käyttäjänä" hän täällä esiintyy. Narkkarilla on narkin jutut.

Luulet tosiaan että vain yksi pössyttelee. Kuukausittain käytön myöntää yli 100 00 ja yli 200 000 myöntää käyttävänsä vuosittain. Siihen on päälle suuri joukko ketkä eivät myönnä käyttöään. Yleistä se on ja käyttäjät enimmäkseen ihan taviksia. Hah kannabiksen narkkaaminen. Miten se tehdään kun en ole koskaan narkannut mutta pössytellyt olen aika monesti vuosikymmenten aikana.

Vierailija
540/817 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Pössynarkki ole vuosiin töitä nähnytkään

Tuo pitää täysin paikkansa. Olin 25 vuotta samassa firmassa töissä, mutta omistajan mentyä eläkkeelle ja lopetettuaan yrityksensä ei ole töitä tullut paljon tehtyä. Asiaan tietysti vaikuttaa sekin, että vaimo sai ennakkoperintöä 200 000 euroa. Ei ole tarvetta tehdä töitä. Hallilla harrastelen omaksi ilokseni ja auttelen kavereita.