Kolumni: Kaverini joutui psykoosiin kannabiskokeilun jälkeen – tätäkö haluatte, vihreät?
Kannabiksen käyttö lisää nuorten skitsofreniaan sairastumista, masentuneisuutta ja itsemurha-alttiutta. Miksi ihmeessä se pitäisi siis laillistaa? kysyy kolumnisti Sanna Ukkola.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/b156b728-1999-4b9e-be4d-7ba1bfd15210
Kommentit (817)
Vierailija wrote:
Mulla diagnosoitu kaksisuuntainen mielialahäiriö, jonka vuoksi olen ollut aikanaan psykoottisessa masennuksessa ihan selvinpäin. Nyt jokusen vuoden poltellut kukkaa, pienen annoksen iltaisin, ja olen jättänyt sen myötä mielialalääkkeet kokonaan pois. Eli vaikka alttius psykoosiin on, niin pilvi ei ole sitä koskaan laukaissut. Mieluummin poltan ahdistukseen ja masennukseen pienen määrän pilveä, kuin syön neuroleptejä ja rauhoittavia, jotka on paitsi järkyttävää myrkkyä, myös muuttaa persoonallisuutta ja aivokemiaa jopa peruuttamattomasti. Poltan joka tapauksessa ja tykkäisin kovasti maksaa siitä verot valtiolle, enkä pikkurikollisille. Ihan tavallinen työssäkäyvä insinööri olen.
Teppoko työssäkäyvä 😂
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Mulla diagnosoitu kaksisuuntainen mielialahäiriö, jonka vuoksi olen ollut aikanaan psykoottisessa masennuksessa ihan selvinpäin. Nyt jokusen vuoden poltellut kukkaa, pienen annoksen iltaisin, ja olen jättänyt sen myötä mielialalääkkeet kokonaan pois. Eli vaikka alttius psykoosiin on, niin pilvi ei ole sitä koskaan laukaissut. Mieluummin poltan ahdistukseen ja masennukseen pienen määrän pilveä, kuin syön neuroleptejä ja rauhoittavia, jotka on paitsi järkyttävää myrkkyä, myös muuttaa persoonallisuutta ja aivokemiaa jopa peruuttamattomasti. Poltan joka tapauksessa ja tykkäisin kovasti maksaa siitä verot valtiolle, enkä pikkurikollisille. Ihan tavallinen työssäkäyvä insinööri olen.
Teppoko työssäkäyvä 😂
Teppo on monta kertaa kertonut olevansa sairauseläkkeellä psykoosien takia ja lisäksi teppo on monta kertaa kertonut miehestään
Vierailija wrote:Teppo on monta kertaa kertonut olevansa sairauseläkkeellä psykoosien takia ja lisäksi teppo on monta kertaa kertonut miehestään
Eil Teppo on saanut miehen kanssa kolme lasta, joista kaksi on jo aikuisia? Mielenkiintoista.
Kuunvaihde oli nistille kelapäivä kun on pirteänä 🤣 Onko hän seuraavaksi 60-vuotias pörssiyrityksen omistava eläkeläinen, vain aika näyttää 😂
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:Teppo on monta kertaa kertonut olevansa sairauseläkkeellä psykoosien takia ja lisäksi teppo on monta kertaa kertonut miehestään
Eil Teppo on saanut miehen kanssa kolme lasta, joista kaksi on jo aikuisia? Mielenkiintoista.
Tepolla on paljon mielikuvitusautoja. Näköjään on mielikuvituslapsiakin
Hämmästyttää se tieto, että Sanna Ukkola on opiskelijavuosinaan pyörinyt pitkään kannabispiireissä
Vierailija wrote:
Hämmästyttää se tieto, että Sanna Ukkola on opiskelijavuosinaan pyörinyt pitkään kannabispiireissä
Pyöri ja pyöri eikä kukaan tarjonnut sille savuja. Se jos mikä on epäilyttävää.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Hyvä jos ei tarjonnut. Yksi aivovaurioinen vähemmän tässä maassa 😊
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Lähes miljoona suomalaista on kokeillut jotain huumausainetta. Yleisimmin kannabista lähteenä maikkarin uutinen.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Et ole vieläkään keksinyt kannabista monipuolisempaa lääkekasvia. Joko siis myönnät, että kannabis on monipuolisin?
Kannabis tappaa
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Et ole vieläkään keksinyt kannabista monipuolisempaa lääkekasvia. Joko siis myönnät, että kannabis on monipuolisin?
Kannabis tappaa
Ei ole vielä tappanut yhtään käyttäjää ikinä. En ole koskaan ymmärtänyt kannabiksen vastustajien missiota? Tuolla on oikeita helkkarin vaarallisia huumeita joista ei tarvitse keksiä haittoja. Vastustaisit niitä samalla tarmolla niin touhussasi olisi jotain järkeä. Mitä hyötyä luulet olevan siitä kun keksit kannabiksesta valheellisia haittoja tai liioittelet todellisia?
Aa sannaukkola taas, noo noin karseen ihmisen kaveripiiri sinänsä varmaan on suurin syy tohonkin psykoosiin. :DDD
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kannabis tappaa
Lääkekäyttäjät käyttävät kannabista päivittäin ja monisatakertaisia määriä päihdekäyttöön verrattuna, mutta eivät silti kuole kannabikseen.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kannabis tappaa
Lääkekäyttäjät käyttävät kannabista päivittäin ja monisatakertaisia määriä päihdekäyttöön verrattuna, mutta eivät silti kuole kannabikseen.
Miksi valehtelet koko ajan?
Vierailija wrote:Miksi valehtelet koko ajan?
Jos kannabis aiheuttaisi lääkekäytössä kuolemantapauksia, niistä olisi jo paljon uutisoitu. Lääkekäyttäjät siis käyttävät kannabista jopa useita grammoja päivässä eli paljon enemmän mitä päihdekäyttäjät.
Jankuti jankuti, psykoosit tulilla.
Irti Huumeista ry:n perustaja on alkoholipsykoosissa 😱
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:Miksi valehtelet koko ajan?
Jos kannabis aiheuttaisi lääkekäytössä kuolemantapauksia, niistä olisi jo paljon uutisoitu. Lääkekäyttäjät siis käyttävät kannabista jopa useita grammoja päivässä eli paljon enemmän mitä päihdekäyttäjät.
Miksi valehtelet koko ajan?
Sinä itse totesit, että kannabis on yhtä hyvä kipulääke kuin morfiini.