Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihavat - kertokaa nöyryyttävimmistä kokemuksistanne

Vierailija
26.10.2023 |

Itse kerron myöhemmin omat kokemukseni ketjussa, mutta en vielä, koska en halua kommentoijien tarttuvan heti niihin vaan kertoa eka omat kokemuksensa. Ja ei lihavien syyllistämis/haukkumisketjua tästä, kiitos. Niitä on jo riittämiin.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeh, anonyymit nettifoorumit eivät ole hirveän hyvä otanta ihmisten mielipiteistä ylipäätään. Voi vaikka kirjoittaa kymmenen eri ihmisen mielipiteen ja tekeytyä keneksi vaan.

Vierailija
42/44 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Olin 169cm ja 68kg. Piti laihduttaa, koska miehen sukulainen oli tulossa kylään.  

Olihan tuossa ylipainoa jonkin verran,  joten en kiistä mitään.  

Ja ei muuten ole. 169/68 on painoindeksitaulukon mukaan normaalipainonen.

Ehkä, mutta kyllä se läskiltä näyttää. / Eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli aikanaan vastaan eräällä tuttavalle. Hänellä petti polven takaristiside, julkisella puolella pääsi kyllä leikkausjonoon, toki meni aikansa, ennenkuin pääsi itse operaatioon. Leikannut lääkäri oli todennut hänelle, että painoa olisi syytä tiputtaa, että polvet eivät pettäisi alta. Tästä hän pahoitti kovasti mielensä, kun muutoin ihan terve fyysisesti ja käy töissä, sekä liikkuu suhteellisen aktiivisesti. Kyseessä alle 40v. nainen, jolla BMI reippaasti yli 30. Ollut ihan murrosiästä lähtien ja laihdutusyrityksiä ollut siitä lähtien useita. Hänellä on kaksi lasta, joista toinen on normaalipainoinen ja toinen alkanut lihomaan huomattavasti murrosiän alkaessa ja toinen pysynyt ihan normipainoisena. Liekö sitten kyseessä jokin geenipoikkeama, joka liittyy hormonituotantoon. Mies on ihan normaalipainoinen. Kaikki ylipaino ei liity aina suoraan siihen syömiseen, vaan taustalla voi olla jotain geenipoikkeamia, jotka vaikuttavat energiankulutukseen. Valtaosa ylipainoisista ovat itse aiheuttaneet oman tilanteensa, kaikilla näillä henkilöillä ei voi olla geeniperäistä ongelmaa, tai raskaita luita, mitä monet hyvin siron luustorakenteenkin omaavat perustelevat painonsa. Se syömisen määrä, laatu ja tiheys, sekä aktiivisuus kulkevat käsikädessä painon kanssa. Osalla sitten voi mielialalääkitys nostaa painoa, joko aineenvaihdunnallisten häiriöiden tai syömisen hallitsemattomuuden kautta.

Vierailija
44/44 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini teki taas kesällä kiusaa. Häntä kun ylipainoni naurattaa.  Oli mökillään muoviset verantatuolit, yksi sellaisen jalka taittui alta, kun istuskelin. Puuseessä häviävän pieni istuinaukko. Grillatessa kärryytti kaikki just minun makkarat liikaa, joka ainoan, sanoi että kuori niistä mustuneet osat poies (= että söisin vähemmän hänen makkaroita!). Oli myös ripustanut riippumaton niin ohueen puuhun, että se taittui ja ratkesi, kun makoilin, loukkasin uumani. Lopuksi sanoi - muka huokaisten - että älä tota meidän optimistijollaa ainakaan kokkeile.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän