Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aamulehti: vanhemmat varastavat sairaalasta vastasyntyneiden kettupeittoja

Vierailija
26.10.2023 |

Kommentit (720)

Vierailija
621/720 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairaalassa töissä mutta taidan nyt alkaa varastamaan kaikenlaista. Ei sitten tarvitse ihmetellä jos jostain on pulaa kun varastaminen näyttää olevan sallittua jokaiselle. 

Vierailija
622/720 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tämä ennenkuulumatonta, kun äiditkin  varastavat toisten vauvoilta peitot päältä. 

Lienevät samaa porukkaa, kuin nuoriso, jotka varastavat vaatteet ja kengät toistensa päältä. Ja sit moralislisoidaan. 

Mitä isot edellä, sitä pienet perässä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/720 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillerilokittaja öyhötti:

Olen sairaalassa töissä mutta taidan nyt alkaa varastamaan kaikenlaista. Ei sitten tarvitse ihmetellä jos jostain on pulaa kun varastaminen näyttää olevan sallittua jokaiselle.

Tuo mulle pari pamia!! 🤭

Vierailija
624/720 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne peitot on veronmaksajien moneen kertaan maksamia, kuten muutkin tarvikkeet sairaaloissa.

Vierailija
625/720 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tämä on kuin haudoilta varastaminen. Eli ei voi ymmärtää!

Rikollisia kakaran tekijöitä.

Vierailija
626/720 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vuosia kutonut junasukkia ja junatumppuja teholle ja synnyttäneiden osastolle. Tarkoitan kutoa kaikille vauvoille jotka ovat sairaalassa. Miksi jotkut äidit kuvittelevat että heidän vauvansa on ainoa ja vievät kudotut sukat mennessään? Ne on tarkoitettu seuraavan pienen jalkoja lämmittämään. Älkää viekö niitä ellei anneta.

Kudoin myös parille sairaalaosastolle mummoille sukkia lämmittämään jalkoja sekä taivassukkia. Kuulin sitten kerran että jotkut omaiset olivat selanneet sukkia ja ottaneet mennessään itselleen villasukat. Lopetin sukkien neulomisen siihen paikkaan. Mielestäni häpeämätöntä että vanhusten taivassukatkin vietiin omaan käyttöön.

Vierailija
627/720 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naistenhakkaajan on syytä mennä vihanhallintakurssille.

Vierailija
628/720 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Loistava veto tehdä kuvallinen juttu, jossa kerrotaan, ettei ko. kettukuosia voi ostaa mistään. Näin jokainen ulkopuolinen tietää, että nähdessään ko. peiton sairaalan ulkopuolella, näkee VARASTETUN peiton.

Toivottavasti jatkossakaan ei tätä peittoa myydä kaupallisesti. Tai jos myydään, niin eri värissä. Näin varastetut peitot voisi jatkossakin tunnistaa helposti.

Jos vielä kerrot, mitä äidit tekevät tuolla peitolla kotona? Se on suunniteltu vastasyntyneen käyttöön. Eihän normaali kuukauden pari vauva pysy enää kapalossa, kun heiluttaa käsiään ja jalkojaan ja usein kotona on sänky, johon peitto on aivan liian pieni. Ja toinen arveluttava, on palosuoja, kuka haluaa kemikaalikuorman lapsen peitteeseen kotona. 

Ihan sama jos äidit vaatisivat sairaalan desifiaineeta, jolla desifioidivat kaikki pinnat kotona. 

Saahan siitä jotain kirppiksellä. Tässä maailman onnellisimmassa maassa maailman rehellisimmät ihmiset varastaa kaiken, mikä irti lähtee. Näin maailma muuttuu, jokainen voi miettiä syitä,

Vierailija
629/720 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas se Haaviston pullanaama, Mikan kuontalo, ja Ollin lärvi! 

Vierailija
630/720 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muuksi ihminen on osoittautunut kuin omien etujensa ja asenteidensa, moraalikäsitystensä  vakaumukselliseksi puolustajaksi. Oletko koskaan tavannut OIKEASTI toisesta välittävää, rehellistä, auttavaista, omasta edustaan toisen puolesta luopuvasta ihmistä??? Oletko nähnyt toisen ihmisen vilpitöntä rakkautta esim. vähempiosaista, sairasta, vanhusta, päihdeongelmaista tai sukupuoleltaan poikkeavaa kohtaan? 

Hyviä ihmisiä ei ole olemassakaan, paitsi sinä, joka kuvittelet sitä itsestäsi! Jokaisen ihmisen elämäntehtävä on itsensä vikojen ruotiminen ja kasvaminen ihmisyytensä suurimpaan mittaan. Ala kauhistella rikoksia mitä itse olet tehnyt, katua niitä ja opetella pyytämään anteeksi niiltä joita olet verisesti loukannut tai muuten satuttanut. Kuinka monta kertaa olet edes pyytänyt anteeksi toiselta ihmiseltä. Sen sanan aktiivinen käyttö on sivistyksen ja rehellisyyden mitta!

Tästä keskustelusta saa vain käsityksen vain äärimmäisestä omahyväisyydestä, kateudesta ja pahansuopuudesta. Suomalaisten perisyntejä; Minä olen oikeassa ja olen kunnon ihminen, mutta ne muut ovat sikoja!!! 

Vierailija
631/720 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Olen vuosia kutonut junasukkia ja junatumppuja teholle ja synnyttäneiden osastolle. Tarkoitan kutoa kaikille vauvoille jotka ovat sairaalassa. Miksi jotkut äidit kuvittelevat että heidän vauvansa on ainoa ja vievät kudotut sukat mennessään? Ne on tarkoitettu seuraavan pienen jalkoja lämmittämään. Älkää viekö niitä ellei anneta.

Kudoin myös parille sairaalaosastolle mummoille sukkia lämmittämään jalkoja sekä taivassukkia. Kuulin sitten kerran että jotkut omaiset olivat selanneet sukkia ja ottaneet mennessään itselleen villasukat. Lopetin sukkien neulomisen siihen paikkaan. Mielestäni häpeämätöntä että vanhusten taivassukatkin vietiin omaan käyttöön.

Taivassukat? En ole aiemmin kuullutkaan moisesta. Kudotaanko niitä vainajille?

Vierailija
632/720 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Oli pakko googlettaa nuo taivassukat. Ilmeisesti ne ovat tärkeä asia joillekin omaisille ja itse kutojille. Enpä tosiaan ole aiemmin tuota sanaa nähnyt, vaikka monen sukulaisen hautajaisissa olen käynyt.

Vierailija
633/720 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Miksi muuksi ihminen on osoittautunut kuin omien etujensa ja asenteidensa, moraalikäsitystensä  vakaumukselliseksi puolustajaksi. Oletko koskaan tavannut OIKEASTI toisesta välittävää, rehellistä, auttavaista, omasta edustaan toisen puolesta luopuvasta ihmistä??? Oletko nähnyt toisen ihmisen vilpitöntä rakkautta esim. vähempiosaista, sairasta, vanhusta, päihdeongelmaista tai sukupuoleltaan poikkeavaa kohtaan? 

Hyviä ihmisiä ei ole olemassakaan, paitsi sinä, joka kuvittelet sitä itsestäsi! Jokaisen ihmisen elämäntehtävä on itsensä vikojen ruotiminen ja kasvaminen ihmisyytensä suurimpaan mittaan. Ala kauhistella rikoksia mitä itse olet tehnyt, katua niitä ja opetella pyytämään anteeksi niiltä joita olet verisesti loukannut tai muuten satuttanut. Kuinka monta kertaa olet edes pyytänyt anteeksi toiselta ihmiseltä. Sen sanan aktiivinen käyttö on sivistyksen ja rehellisyyden mitta!

Tästä keskustelusta saa vain käsityksen va

Painaako kettupeitto omaatuntoa, vai mistä moinen purkaus? 

Vierailija
634/720 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Eikö vainajan pukeminen arkkuun, johon usein kuuluu taivassukat, ole vuosituhansien perinne kaikissa länsimaissa? Vaatteiden ja sukkien lisäksi arkkuun on laitettu myös koruja. Jopa hyvinkin arvokkaita. Onhan noista muinaishaudoista löydetty kaikenlaista. 

Itse en taas ole koskaan edes kuullut, jonkun jättävän vainajan pukematta arkkuun tai toivovan sitä, ennen hautaamista? Eikö sitä jo lainsäädännöllä vaadita? 

Vierailija
635/720 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä kuka haluaa varastaa tavaran, joka on jo ollut jonkun muun käytössä. Just joku sairaalapeitto tai hotellin tavaraa. YÖK! Kettukuosi on nätti, sen ymmärrän. Tulee mieleen joku jolla ei ole kauheasti rahaa tai älyä.

Vierailija
636/720 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

En ymmärrä kuka haluaa varastaa tavaran, joka on jo ollut jonkun muun käytössä. Just joku sairaalapeitto tai hotellin tavaraa. YÖK! Kettukuosi on nätti, sen ymmärrän. Tulee mieleen joku jolla ei ole kauheasti rahaa tai älyä.

On näillä kanttia levitellä paikkojaan ja sen kakaran tekeminen vie ehkä 5 minuuttia, mutta seurauksista ei välitetä, aletaan varastella. Mitähän äitejä nämäkin ovat?

Vierailija
637/720 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Verkkohousuvarkaus kertoo ongelman ytimen: kaikki kelpaa, ihan kaikki."

Myönnän, että pöllin parit verkkohousut kotiin. Ne ovat minusta mahdottoman seksikkäät ja myös mieheni kiihottuu kun pukeudun niihin. Tein housuihin repimällä pari reikää jotta ei aktia varten tarvitse housuja edes riisua. 

Silloin en tiennyt mistä näitä saisi ostaa joten oli pakko ottaa mukaan sairaalasta ne rakkauselämäämme piristänään. 

Mutta nyt housut ovat kestäneet yli 10v käytössä joten varkaus oli kertaluontoinen. 

Vierailija
638/720 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Nyt tulikin uutinen että peittojen tuottaja lahjoittaa joulun alla syntyville kettupeittoja rajoitetun määrän.

https://www.aamulehti.fi/tampere/art-2000009953933.html?utm_medium=prom…

Eli kannatti pölliä, niin sen ansiosta joku saa lahjaksi tuon peiton.

Ei niitä jaeta, kuin 10 peittoa.

Aamulehti: " joulukuussa, lahjoitamme joulun hengessä pienille tulokkaille kotiin viemisiksi kymmenen peittoa kaikissa Sakupen palvelemissa synnytyssairaaloissa. Näin haluamme jakaa hyvää mieltä joulun aikaan”

No en kyllä kehtaisi käyttää lahjana saatua kettupeittoa kun nyt kaikki sitten luulisivat että olen varastanut sen....

Vierailija
639/720 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset huostaan tuollaisilta moraalittomilta vanhemmilta

Vierailija
640/720 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa etsiä googlen käänteisellä kuvahaulla, kuvia jää välimuisteihin, vaikka ne poistaisikin. Jäävät ihanat äitylit kiinni...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi