Aamulehti: vanhemmat varastavat sairaalasta vastasyntyneiden kettupeittoja
Kommentit (720)
Vierailija wrote:
Onhan tämä ennenkuulumatonta, kun aikuisia ihmisiä pitää lahjojen avulla kasvattaa ja saada ymmärtämään, ettei sairaalan peittoja saa viedä kotiin, vaan ainoastaan lahjaksi saadut peitot. Kasvatetaan kuin 3v.
Ihan samaa mietin. Aikuisille ihmisille pitää vääntää paksusta rautalangasta, että lahja on lahja ja toisen omaa ei saa ottaa... 🤦♀️
Onko yhtään peittoja palautettu sairaalaan ? Mitä vanhemmat oikein miettii , kun vievät peittoja. Täytyy sanoa tyhmiä ovat.
Näin ratikassa jonkun romanialaisennäköisen mamman vaunuissa HUS sairaalapeiton. Kun mulkoilin niin veti vaan peittoa vauvan päälle ja mulkoili takaisin. Sapettaa tällaiset.
Vierailija wrote:
Näin ratikassa jonkun romanialaisennäköisen mamman vaunuissa HUS sairaalapeiton. Kun mulkoilin niin veti vaan peittoa vauvan päälle ja mulkoili takaisin. Sapettaa tällaiset.
Mua sapettaa kans mulkoilijat. Kerrankin eräs mulkoilija kyttäs mua bussipysäkillä niin, että mulla LOKSAHTI LEUAT. Yleensä mulkoilu saa mulla vain olat kohahtamaan; niskoja nakkelen sinne tänne. Mutta toisinaan ei riitä edes leuan loksahtaminen vaan alkaa itselläkin SILMÄT PYÖRIÄ PÄÄSSÄ.
Vierailija wrote:
Olen vuosia kutonut junasukkia ja junatumppuja teholle ja synnyttäneiden osastolle. Tarkoitan kutoa kaikille vauvoille jotka ovat sairaalassa. Miksi jotkut äidit kuvittelevat että heidän vauvansa on ainoa ja vievät kudotut sukat mennessään? Ne on tarkoitettu seuraavan pienen jalkoja lämmittämään. Älkää viekö niitä ellei anneta.
Kudoin myös parille sairaalaosastolle mummoille sukkia lämmittämään jalkoja sekä taivassukkia. Kuulin sitten kerran että jotkut omaiset olivat selanneet sukkia ja ottaneet mennessään itselleen villasukat. Lopetin sukkien neulomisen siihen paikkaan. Mielestäni häpeämätöntä että vanhusten taivassukatkin vietiin omaan käyttöön.
Hetkinen, eikös ne vauvoille lahjoitetut kudotut sukat ole nimenomaan mukaan otettavaksi? Nehän ovat nimenomaan lahjaksi tuntemattomalta joka ajattelee pikkuista. Ei niitä edes voi lähettää sairaalan pesulaan pestäväksi? Itse olen aikuisena vastaavassa tilanteessa saanut kudotut sukat ja edelleen ajattelen lämmöllä tuntematonta kutojaa. Se ele antoi minulle uskoa että maailmassa on hyviä ihmisiä
Vierailija wrote:
Eivät ole enimmäkseen suomenkielisiä jotka tyhjentävät sairaalan.
Osa tulee tänne vain synnyttämään ilmaiseksi. Todellinen hoitopäivämaksu on tuhansia, vauvateholla 4000e/pv, mutta mikään ei riitä. Jopa koneita viedään jälleenmyyntiin.
Älä valehtele! Ihan on kantasuomalaisia mammoja nämä varkaat. Sieltä ne somesta löytyy.
Kivoille kuoseille on selvästi kysyntää, jos joku valmistaa ja myy.
Nyt oli uutinen, että muutama peitto on palautunut postitse. Ilmeisesti sentään jollakin on alkanut omatunto kolkuttaa.
Todella häpeällistä touhua kaiken kaikkiaan on se, että varastetaan vauvojen peittoja sairaalasta. Eikös niitä peittoja saa jo äitiyspakkauksen mukana?
Myyntiin tulevat peitot maksavat reilut 200€ kappale. Taitaa mammat jatkossakin vaan varastaa kettupeitttoja.
Onkohan peittoja palautettu lisää?
Vierailija kirjoitti:
olisit kovaan ääneen sanonut toi on varastettu sairaalasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija wrote:
Olen vuosia kutonut junasukkia ja junatumppuja teholle ja synnyttäneiden osastolle. Tarkoitan kutoa kaikille vauvoille jotka ovat sairaalassa. Miksi jotkut äidit kuvittelevat että heidän vauvansa on ainoa ja vievät kudotut sukat mennessään? Ne on tarkoitettu seuraavan pienen jalkoja lämmittämään. Älkää viekö niitä ellei anneta.
Kudoin myös parille sairaalaosastolle mummoille sukkia lämmittämään jalkoja sekä taivassukkia. Kuulin sitten kerran että jotkut omaiset olivat selanneet sukkia ja ottaneet mennessään itselleen villasukat. Lopetin sukkien neulomisen siihen paikkaan. Mielestäni häpeämätöntä että vanhusten taivassukatkin vietiin omaan käyttöön.
Hetkinen, eikös ne vauvoille lahjoitetut kudotut sukat ole nimenomaan mukaan otettavaksi? Nehän ovat nimenomaan lahjaksi tuntemattomalta joka ajattelee pikkuista. Ei niitä edes voi lähettää sairaalan pesulaan pestäv
tässä on varman tarkoitettu tilannetta, että näitä sukkia on viety yli tarpeen. Osa saattaa varmaan pokkana ottaa myytäväksikin, ihmisillä on nykyään aika vähän omatuntoa ja muiden ajattelua mukana päivittäisessä toiminnassa.
Osa luulee, että kaikki näkyvilläoleva jossa ei ole suoraan hintalappua kyljessä, on ilmaista. Juuri todistin kaupassa tilannetta, jossa yksittäisiä banaaneja oli laitettu muiden banaanien päälle koriin erilleen, ne kun jäävät helposti myymättä. Joku mamma antoi korista neljälle lapselleen banaanit syötäviksi kuvitellen niiden olevan ilmaisia. Kyse ei ollut siitä, että olisi maksanut välipalan myöhemmin kassalla, sillä antoi hedelmät suoraan korista punnitsematta.
Miten meistä on tullut parissa vuosikymmenessä näin epärehellisiä, miksi huoltosuhde vääristyy koko ajan lisää, katuväkivalta lisääntyy jne. jne.? Eihän näin nopean muutoksen pitäisi olla tämänkokoisessa kansassa edes mahdollinen.
En olisi kehdannut varastaa peittoa en mitään. En edes mu8ista minkälainen peitto oli naistenklinikalla vuosikausia sitten.
Olisiko ilmiantopalkkio varkauksista?
Vierailija kirjoitti:
Siis joku viaton romaanialainen ostanut kierrätyksestä evullisen peiton tai saanut sen HUSista kun muuta ei ole ollut ja sinä rupeet stalkaan häntä?
No ei ole sinullekaan järkee annettu.
Mulla ei oo kettupeittoa, mutta otin Kättäriltä aikanaan mukaan sellaisen jonkun peiton vauvalleni jossa oli muistaakseni jotain koppakuoriaisia. En edes ajatellut sitä, otin vain. Ja ihan normaalisti se näkyi ja näkyy kuvissa. Sitten kun lapsi kasvoi, laitoin sen kierrätykseen. Olis varmaan pitänyt palauttaa.
Nyt tämän kohun myötä vasta ajattelen että oliko se varastamista. Vissiin sitten. Ikävä juttu. 🤷
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei oo kettupeittoa, mutta otin Kättäriltä aikanaan mukaan sellaisen jonkun peiton vauvalleni jossa oli muistaakseni jotain koppakuoriaisia. En edes ajatellut sitä, otin vain. Ja ihan normaalisti se näkyi ja näkyy kuvissa. Sitten kun lapsi kasvoi, laitoin sen kierrätykseen. Olis varmaan pitänyt palauttaa.
Nyt tämän kohun myötä vasta ajattelen että oliko se varastamista. Vissiin sitten. Ikävä juttu. 🤷
Sinunlaisten ei pitäisi lisääntyä. Hyi häpeä!
Samalla logiikkaalla voi vierailla lapsen koulussa ja ottaa lähtiessään mukaansa kyniä,kumeja,tusseja,piirustuspaperia,askarteluvälineitä,saksia. Ja muissa valtion/kunnanvirastossa löytyy varmaan kivoja otettavia.