Aamulehti: vanhemmat varastavat sairaalasta vastasyntyneiden kettupeittoja
Kommentit (720)
Vierailija wrote:
The Katkeruus möläytti:
Joku joka näkee näitä kettupeittopäivityksiä somessa, voisi laittaa kuvakaappaukset kiertämään tai lähettää sen esim Feissarimokiin. Häpeä on paras rangaistus
Sulla ei taida itelläs olla (eikä tulla??) pentuja!?
Peittovaras bongattu.
Nää on vielä niin tyhmiä, että laittaa yleiseen jakoon kuvia vauvoistaan varastetun peiton kanssa
Vierailija wrote:
Minkälainen ihminen KEHTAA varastaa sairaalasta, ja vielä vastasyntyneiltä. Ei ole törkeydellä enää mitään rajaa.
Aivan varmasti om saman ihmisen somekuvissa myös koiria. Minä, minä, minä, katsokaa ku ihana, jne…
Miksi kuopiolaisille ei kelvannut kettupeitto, mutta tamperelaisille tuli pakonomainen tarve varastaa?
Vierailija wrote:
Mikrosiru on päässäsi !! Ei niissä peitossa Sirua ole.
Mihin perustat väitteesi, ettei sirua ole? Oletko foliohattutyyppejä?
Ei muuta kuin lasku kotiin näille vittupäille
Vierailija wrote:
The Katkeruus möläytti:
Joku joka näkee näitä kettupeittopäivityksiä somessa, voisi laittaa kuvakaappaukset kiertämään tai lähettää sen esim Feissarimokiin. Häpeä on paras rangaistus
Parempi kun oisit sinäkin jättänyt tekemättä. Opetat jälkikasvusi samanlaisiksi varkaiksi.
Vierailija wrote:
Ottaisivat niitä tarjolle asetettuja neulomuksia, joita ei kukaan halua.
Kyllä meiille vaan kelpasi rakkaudella neulottu lämmin myssy.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Jännä keskustelu. Kiinnostaisi tietää miksi osan mielestä peiton vieminen sairaalasta ei ole iso juttu ja miltä tuntuisi jos oma vauva ei varkauksien takia saisi käyttöön peittoa.
Mistä sairaala etukäteen tietää, montako peittoa siellä tarvitaan tietyllä hetkellä? Luulisi, että sairaalassa on aina varalla ylimääräisiä peittoja, jos ei kettupeittoa, niin sitten jotain muuta? Tuskin yksikään vauva siellä jää ihan ilman mitään peittoa?
Yksi varas taisi juuri ilmoittautua. "Yksikään vauva ei jää täysin ilman peittoa" on oikeutuksesi sille, että varastaa.
Kaupastakin saa varastaa, kun jäähän sinne kuitenkin paljon muille ostettavaa?
Olin synnyttämässä melkein 30 vuotta sitten enkä Taysissa. Kettupeittoa siis ei meillä ole. Kuitenkin tiedän työssä kertyneistä kokemuksista, että ihmisillä on hyvin paljon ihan vääriä käsityksiä mitä moninaisimmista asioista ja että kukaan ei voi tietää kaikesta kaikkea. Siksi uskon, että joku on todella voinut luulla, että sen peiton saa viedä mukanaan.
EIkun nyt varastamisen jälkeen hellytään ja laitetaan jakoon peittoja ilmaiseksi :). Ettei tarvitsisi varastaa :). Peitonhan voisi laittaa seuraavaan äitiyspakkaukseen mieluummin?
Vierailija wrote:
Miksi kuopiolaisille ei kelvannut kettupeitto, mutta tamperelaisille tuli pakonomainen tarve varastaa?
Ehkä siellä on korkeampi moraali.
Kuopion lisäksi myös Joensuussa synnytysosasto sai kesäkuussa uudet vauvapeitot, eikä kukaan toistaiseksi ole varastanut niitä, vaikka äidit kovasti ihastelleet ja hypistelleet kettukuosia, mutta jokainen peitto on tallessa. Ehkä Itä-Suomessa empaatisempia.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Minkälainen ihminen KEHTAA varastaa sairaalasta, ja vielä vastasyntyneiltä. Ei ole törkeydellä enää mitään rajaa.
Aivan varmasti om saman ihmisen somekuvissa myös koiria. Minä, minä, minä, katsokaa ku ihana, jne…
Ja kohta se peitto onkin ”koirulin” torkkupeittona!
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ehkä siellä on korkeampi moraali.
Kuopion lisäksi myös Joensuussa synnytysosasto sai kesäkuussa uudet vauvapeitot, eikä kukaan toistaiseksi ole varastanut niitä, vaikka äidit kovasti ihastelleet ja hypistelleet kettukuosia, mutta jokainen peitto on tallessa. Ehkä Itä-Suomessa empaatisempia.
Sekin ehkä vaikuttaa, että itä-suomalaiset ovat länsi-suomalaisiin verrattuna geneettisesti eri kansaa (kuten saksalaiset verrattuna ranskalaisiin)? Ehkä tässä taas näkyy tämä usein unohtuva biologinen fakta??
Pysyvästi huostaan kaikki peiton varastaneiden vanhempien lapset. Varas on aina varas. Mennyt käytös on indikaatio tulevasta, kuten Dr Phil sanoo. Suomessa ei tarvitse edes syytä huostaanottoon, mutta tässä on vahva peruste sossuille.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Varastavat? Onko kukaan ajatellut, että perheet on voineet kuvitella saaneensa ne sairaalalta? Jos ne vauvat siihen heti kiedotaan. Outoa!
Kyllä on niin ihmeellisiä käsityksiä taas täällä. Olen joutunut/saanut olla sairaalassa pari jaksoa, en ole ajatellut pois lähtiessäni ottaa pyjamaa, tossuja, sukkia, puhumattakaan sängystä, vaikka ne minulle annettiin saapuessani sairaalaan. En todellakaan kuvitellut että olen saanut ne omaksi.
Kuka niitä yleensä edes haluaisi? Harvemmin ne mitään designia ovat.
Vierailija wrote:
Pysyvästi huostaan kaikki peiton varastaneiden vanhempien lapset. Varas on aina varas. Mennyt käytös on indikaatio tulevasta, kuten Dr Phil sanoo. Suomessa ei tarvitse edes syytä huostaanottoon, mutta tässä on vahva peruste sossuille.
Nämähän vain opettavat lapsilleen jo heti pienestä pitäen miten maailmassa (erityisesti tässä maassa) pärjää.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ja kohta se peitto onkin ”koirulin” torkkupeittona!
Tämä on tullut nähtyä jo erään Jyväskyläläisen kätilön luona.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Jännä keskustelu. Kiinnostaisi tietää miksi osan mielestä peiton vieminen sairaalasta ei ole iso juttu ja miltä tuntuisi jos oma vauva ei varkauksien takia saisi käyttöön peittoa.
Mistä sairaala etukäteen tietää, montako peittoa siellä tarvitaan tietyllä hetkellä? Luulisi, että sairaalassa on aina varalla ylimääräisiä peittoja, jos ei kettupeittoa, niin sitten jotain muuta? Tuskin yksikään vauva siellä jää ihan ilman mitään peittoa?
Minusta tässäkin ketjussa on taas vihaa äitejä kohtaan. Heistä ja heidän lapsistaan kirjoitetaan halveksivasti, vaikka lehtijutussa sävy oli ihan asiallinen.
Lehtijutussa kerrottiin, että eivät voi tilata pesulasta lisää kettupeittoja varastotilanteen mukaan, koska pesulasta ei voi tilata "varkaiden viemiä" eli pesulaan lähettämättömiä kettupeitteitä.
Vierailija wrote:
Taysiin tullaan kyllä synnyttämään kaukaakin, ei ole välttämättä tamperelaisia.