"Peppi Robinsonin, 25, mielestä miehen kuuluu maksaa laskut ja tarjota fyysistä turvaa parisuhteessa."
https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000009926790.html
Mitä mieltä? Olisitko miehenä valmis elättämään naisen ja maksamaan laskut? Olisitko naisena valmis tienaamaan omat rahasi, laittamatta niitä yhteiseen kassaan? Kuulemma muissa kuin pohjoismaissa tällainen järjestely yleistä.
Kommentit (890)
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Olisi kieltämättä kiva, tuollaisessa sitä saisi tuntea itsensä aidosti mieheksi. Tosin tällä palkalla ei onnistuisi, että se siitä.
Ei se palkasta ole kiinni vaan naisen nöyryydestä ja kunnioituksesta miestään kohtaan.
Jos sitä ei löydy, niin ei löydy millään hinnalla.
Oma naiseni on tyytyväinen minun kuukauden 1200e palkkaan ja on hiljaa tyytyväinen siitä. Ja kun käyn potkunyrkkeilyn treeneissä, niin hän tietää että minä vastaan kahdeksaa oman kokoista miestä taistelutantereella.
Hän hymyilee hiljaa uusille ostetuille verhoillemme (hinta 40e). Melko kalliit verhot, mutta mitäpä en tuhlaisi rakkaani mieliksi.
Nosä osaat tapella ja voitat miehiä kuin heinää niittäis ja tienaat rehellisen kristillisesti nöyrän köyhän pennit ja annat suurimman osan naiselles, kuten raamatussa sanotaan. Mitä nainen voisi enempää toivoa?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
On kyllä vähä-älyinen kottarainen tuo Peppa. Tuleva vanhapiika.
Hyvin kouluttautunut, joten ei ole vähä-älyinen. Ja noin älykkäät+ kauniit löytää aina kumppanin. Jopa sen mitä haluaa, eikä tarvitse tyytyä mihinkään.
Maailmassa on vaikka kuinka paljon miehiä, joilla niin kovat tulot, ettei se vaimon 2000€ tai jopa vähemmän, kuussa käteen ole sen arvoista, mitä taas se on, että hän pystyy huolehtimaan lasten jutut ja kodin, vapaa silloin kun miehellä on lomia ja kotona silloin kun mieskin. Pystyy lähtemään edustustilaisuuksiin aina, eikä miettiä jotain työvuoroja jne.
Tämä on lähinnä köyhien ja matalapalkkaisten ongelma. Kun tulot ovat vaikka 30 tuhatta euroa kuussa. Eikä lainoja ole maksettavana siitä edes, niin joku vaimon vuorotyö on vain haitta, ei mikään apu yhteiselle taloudelle.
Vierailija wrote:
Helppohan se on Pepin näköisen tuollaista uhtoa, mutta koitapa samaa tavis-persjalkaisena ylipainoisena emäntänä.
Katso video, jossa P on ilman meikkiä. Kovin on tavisnaisennäköinen. Sinäkin voit opetella meikkaamaan itsesi hyvännäköiseksi. Ja sille ylipainolle tiedät mitä voit tehdä, jos vain haluat...tarpeeksi.
Kylläpä Peppi tuntuu olevan vielä ihan teini vaikka ikää onkin jo 25. Varmaan häpeää sanojaan kun on saanut parikymmentä vuotta elämänkokemusta lisää. Onneksi sentään suurin osa teineistä ovat fiksuja eikä mitään Peppejä.
Pepin video oli raastavaa katsottavaa. Hänen persoonansa ja puhetyylinsä laittaisi minut kiertämään hänet kaukaa. Niin se kuva versus video muuttaa radikaalisti käsitystä ihmisestä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Jotenkin kummallista, että miehet huutavat laskujen maksussa tasa-arvon perään, mutta kuitenkin vanhempainvapaista pitävät alle 15%... Kuinkahan moni alle 50% osuuden vanhempainvapaista pitävä isä kompensoi tulojen menetystä puolisolleen rahallisesti... se ei kuitenkaan ole se sen hetkisen palkkatulon ja päivärahan välinen erotus vaan myös eläke jää pienemmäksi ja samoin palkkakehitys...
Kuka tässä nyt on huutanut laskujen tsda-arvon perään? Useimmissa perheissä se maksaa enemmän joka tienaa enemmän.
Mutta huomsit varmaan, että Peppi ei ajattele näin. Hänen mukaansa miehen pitää maksaa enemmän, vaikka tienaisi vähemmän. Mitä mieltä sinä olet tästä?
Aika moni tässäkin ketjussa on sanonut, että maksetaan puoliksi.
Miel
Sveitsissä porukalla on oikeasti rahaa ja onhan se nyt selvää, ettei jonkun pankkisektorin tyyppien vaimot missään kaupankassalla työskentele, kun miehen palkka on vaikka puoli miljoona vuodessa. Siellä miesten kuukauden keskitulo on n. 7000€.
Jokainen voi sitten vaikka katsoa Sveitsin Lidlin hinnat https://www.lidl.ch/it-CH/ , tai vaikka hm hinnat tai mitä tarkoittaa ostaa tuolla palkalla, vaikka joku merkkilaukku tai matkustaa Berliinin lomalle ja verrata niitä Suomen hintoihin ja ymmärtää kuinka paljon suurempi ostovoima heillä on. Sveitsin frangi ja euro on melkein sama.
Kun hinnat ovat samat kuin Suomessa, mutta palkka tupla, niin oikeasti monen naisen ei vaan tarvitse mennä töihin ja perheen elintaso on silti korkeampi kuin mitä se on Suomessa,
Vierailija wrote:
Pepin video oli raastavaa katsottavaa. Hänen persoonansa ja puhetyylinsä laittaisi minut kiertämään hänet kaukaa. Niin se kuva versus video muuttaa radikaalisti käsitystä ihmisestä.
Pepin kanssa jos treffeille joutuisi, mitkä ne hänelle kelpaavat nyt sitten ovatkaan, niin kyllä 2min kohdalla voisi alkaa tuntua melko tuskaiselta puhetta kuunnella.
Aikamoista hömssöilyä on tullut vuosien saatossa siedettyä hymyssä suin seksin vuoksi, mutta tässä olisi jo todella kovilla pystyisikö sinnittelemään sinne asti.
Meillä on melko lähelle tuollainen työnjako miehen kanssa. Mies tienaa enemmän ja maksaa suurimmat laskut, kuljettaa myös lapsia enemmän kouluun ja harrastuksiin. Minä teen suurimman osan kotitöistä, se on ihan ok eikä niistä tarvitse tapella. Mies myös maksaa aina jos käydään esim ulkona syömässä :) meillä ei tapella juuri koskaan, tämä on molemmille sopiva järjestely, miksemme saisi elää näin? Minä käyn toki töissä, omilla rahoilla hoidan omat kuluni ja lapsille ostan esim. Vaatetta. Ylijääneet rahat sijoitan.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Helppohan se on Pepin näköisen tuollaista uhtoa, mutta koitapa samaa tavis-persjalkaisena ylipainoisena emäntänä.
Katso video, jossa P on ilman meikkiä. Kovin on tavisnaisennäköinen. Sinäkin voit opetella meikkaamaan itsesi hyvännäköiseksi. Ja sille ylipainolle tiedät mitä voit tehdä, jos vain haluat...tarpeeksi.
Mikä on teidän miesten selitys teidän ylipainolle? Teidän on huomattavasti helpompi pysyä normaalipainoisia, mutta ei, enemmistö on läskejä.
Ei, vauvapalstalla ei kannateta Pepin ajatusmaailmaa, kun täällä tiedetään, että kaiken tai lähes kaiken maksavaa miestä ei Suomessa ole. Se ei ole miehille iso pullistelun aihe, jos hän maksaa perheen yhteisiä menoja satasen enemmän mitä nainen, koska nainen kuitenkin tekee kotitöitä paljon enemmän mitä mies. Mies vieläpä syö enemmän mitä nainen, joten käytännössä nainen käyttää perheeseen miestä enemmän aikaa, vaivaa ja rahaa.
Vierailija wrote:
Meillä on melko lähelle tuollainen työnjako miehen kanssa. Mies tienaa enemmän ja maksaa suurimmat laskut, kuljettaa myös lapsia enemmän kouluun ja harrastuksiin. Minä teen suurimman osan kotitöistä, se on ihan ok eikä niistä tarvitse tapella. Mies myös maksaa aina jos käydään esim ulkona syömässä :) meillä ei tapella juuri koskaan, tämä on molemmille sopiva järjestely, miksemme saisi elää näin? Minä käyn toki töissä, omilla rahoilla hoidan omat kuluni ja lapsille ostan esim. Vaatetta. Ylijääneet rahat sijoitan.
Saahan sitä aikuiset tehdä keskenään sellaisia järjestelyitä kuin tykkäävät.
Minulla ei itsekunnioitus antaisi periksi olla vapaamatkustaja ja mieheni huollettava. Olen mielummin tasaveroinen kumppani.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Siinä tuo nainen on oikeassa, että naiset tekevät aivan liikaa nykyään. Hoidamme kodin ja työn. Jos nyt edes saisi rahat, niin olis helpompi hymyillä luututessa.
Jos sinä suostut tuollaiseen, niin älä nyt ihmeessä yleistä että "naiset" tekevät niin. Meidän taloudessamme ainakin asuu kaksi aikuista, joista molemmat käyvät kokopäivätöissä. Näin ollen molemmat myös osallistuvat kotitöihin sekä maksavat osansa asumisesta ja muista elämisen kustannuksista. Minulla on yksi lapsi, enkä kyllä asuisi kauaa samassa raloudessa miehen kanssa, jolle pitäisi toimia äidin korvikkeena. Myös aiemmat kumppanit ovat luontevasti hoitaneet oman osansa, eli ei se mikään suuri ihme ole löytää sellainen kumppani.
Jos teillä on tasa-arvo, älä nyt ihmeessä yleistä että se on joka puolella niin. Omassa lähipiirissä vain yksi isä on sellainen, että tekee leijonanosan kotitöistä, muissa perheissä se on nainen joka laittaa ruoat esille ja samalla paimentaa lapset. Mies saattaa toki osallistua, mutta se on juurikin sellaista "osallistumista" vain. Sellaista, että henkilö ei ole siitä vastuussa.
Melkein vuosittain tulee tutkimuksia siitä, että juu miehet kyllä tekevät kotitöitä enemmän kuin ennen, mutta edelleen se on nainen joka tekee ajallisesti enemmän.
Toisaalta. Näissä ajankäyttötutkimuksissa, kun ne tehdään kyselyinä, siinähän vaikuttaa ihan tasan miten ihminen itse mieltää tekemisensä.
Mm eräässä THL:n sivuilta löytyneessä kotityöt-ajankäyttö-tutkimuksessa, esim kohta "vaatehuolto" oli ajankäytöltään sellainen, että miehet ei käyttäneet aikaa siihen lainkaan ja naisetkin vain 5 minuuttia viikossa. Mitä hittoa? Se oli tutkimuksen ainoa kohta joka jotenkin liittyi pyykkiin tai vaatteisiin. Miten sen kohdalla ajankäyttö voi olla tuollainen, missään kodissa?
Joissakin maissa miehet käyvät töissä ja maksavat laskut ja naiset hoitavat kodin. Naisena minulle kyseinen järjestely kävisi hyvin, mutta Suomessa sellainen ei ole kalliiden elinkustannusten takia mahdollista. Yhden ihmisen palkalla ei elätetä kahta.
Vaikka olisi kouluttautunut ja hyvännäköinen niin silti voi olla hyvin vaikea löytää pysyvää kumppania, jos arvomaailma on täyttä roskaa kuten Pepillä.
"Tämä on tosi yleinen dynamiikka maailmalla, jos matkustaa Skandinavian ulkopuolelle, Robinson huomauttaa."
Miten uskomattoman tyhmä sun täytyy olla ensinnäkin jos luulet, että Suomi kuuluu Skandinaviaan? Toiseksi, Skandinavian (tarkoitti varmaan Pohjoismaita...) ulkopuolella tämä EI ole yleinen dynamiikka esimerkiksi Alankomaissa, Saksassa, Belgiassa, ei edes Balkanilla. Joissain slaavimaissa tätä dynamiikkaa löytyy, itänaapuri mukaan lukien, mutta edes Briteissä tämä ei ole YLEISTÄ. Huutista. Tsekkaa faktat, Peppi.
Vierailija wrote:
No enpä tiedä. Harva mies haluaa 180 cm pitkää naista jos samannäköinen, lyhyempikin nainen on saatavilla. Se, että miehet tykkäävät siroista ja pienistä naisista, on ihan todella yleistä. Peppi ei ole tällainen.
Vierailija wrote:
Vaikka olisi kouluttautunut ja hyvännäköinen niin silti voi olla hyvin vaikea löytää pysyvää kumppania, jos arvomaailma on täyttä roskaa kuten Pepillä.
Äh, tämän piti olla vastaus toiselle joka sanoi että Pepin on helppo löytää kumppani kouluttautuneena ja hyvännäköisenä. Seuraa varmasti löytää, mutta pysyvän löytäminen varmasti vaikeaa. Miettikää toisinpäin, komea, menestyvä ja korkeasti kouluttautunut mies saa varmasti seuraa, mutta on vaikea saada pysyvää suhdetta jos on täysi hyv*ksikäyttäjä n*rsisti, sitähän tämä peppikin tuntuu vähän olevan. Oikein ylpeänä kannustaa muitakin naisia tähän.
Some on pääsääntöisesti kiva juttu, mutta harmillisen paljon ääripään haitalliset ilmiöt saavat aivan liikaa ääntä ja näkyvyyttä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Minulla ei itsekunnioitus antaisi periksi olla vapaamatkustaja ja mieheni huollettava. Olen mielummin tasaveroinen kumppani.
Tämä on asenne joka on ehkä eniten tasa-arvon tiellä. Jos nainen sanoo tekevänsä suurimman osan kotitöistä ja lastenhoidosta (kuten edellinen kirjoittaja), häntä sanotaan silti, naisen suulla vieläpä, "vapaamatkustajaksi ja huollettavaksi."
Kotitöillä ja lasten kasvatuksella ei ole sitten minkäänlaista arvoa. Ei minkäänlaista. Voi vaan kysyä, että miksi? Miksi sitä ei arvosteta, että pöydässä on valmis ruoka, lapset on hoidettuja ja hyvinvoivia?
Onko nämä naiset itse sellaisten vanhempien kasvattamia, että kotona ei tosiaan kukaan huolehtinut yhtään, ei ollut ruokaa, siistejä vaatteita, läsnäoloa? Ei käsitetä, että se on oikeasti iso panostus ajallisesti (vaikkakin palkaton)?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Tämä on minusta ihmeellinen ajatus, ettei pariskunta olisi tasaveroinen jos toiselle on ok tehdä enemmän kotitöitä ja toiselle ok maksaa kuluja enemmän? Eli tasa-arvoa on mielestäsi pelkästään se että kaikki jaetaan tarkasti ja väkisin 50/50 vaikka se ei perheelle toimisi ja kaikki olisivat näin onnettomia? No, onnea valitsemallesi tielle.. joskus jos avaat silmäsi ja oikein katsot maailmaa saatat huomata paljonkin asioita jotka nyt jäävät sinulta huomaamatta koska toistelet sokeasti jotain mantraa jonka joku sinulle opetti kauan sitten. Tsemppiä.
Peppi näyttää hyvältä valokuvissa, mutta videolla hän on sietämättömän oloinen persoona. Minulle pitäisi maksaa, että deittailisin häntä.