Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vähähiilihydraattinen on vain se ainoa ja oikea laihdutusmuoto

Vierailija
25.10.2023 |

Jo ''epäreilun'' lähtöasetelman vuoksi tutkimukset vähärasvaista ''terveellistä ruokavaliota'' vastaan tehdään niin, että ensiksi mainitulla ruokavaliolla saa syödä ja juoda ihan niin paljon kuin huvittaa, ei mitään muita rajoituksia kuin hiilihydraattien määrä. Jälkimmäisellä kontrollidaan tarkasti kalorinsaantia ja liikuntaa.

Silti käy niin, että ensiksi mainitulla olevat laihtuvat 2-3 kertaa nopeammin - erityisesti haitallinen vatsarasva liukenee nopeasti. Veriarvot paranevat aivan merkittävästi ketoilijoilla, kun ''terveellistä ruokavaliota'' noudattavilla arvot voivat parantua hiukan tai joissakin tapauksissa jopa hieman huonontua.

Tähän vielä se, että tutkimuksissa ketoilijat raportoivat jatkuvasti kylläisyydestä ja hyvästä, onnellisesta olosta, kun taas muut raportoivat jatkuvasta nälästä, väsymyksestä ja mieliteoista.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Lopetin iltasyömisen kokonaan. Viimeinen pala menee suuhun klo 17 ja aamulla vasta klo 10 seuraavaksi. En lopettanut hiilihydraatteja. Leipää menee edelleen 4 siivua päivässä, ruisleipää siis. Reilu lounas klo 13 ja klo 17 hedelmiä ja juustua ja joskus vielä jäätelöä. Välipaloja ei ollenkaan. Kolmessa kuukaudessa laihduin 8 kg. Ei ollut koskaan näläntunnettakaan.

Ei tuo kaikilla toimi. Jotkut on luonnostaan iltasyöjiä, toiset taas aamusyöjiä.

Tuollaisella toki laihtuu, mutta harvalta lihavalta se onnistuu mielitekojen takia. Ketolla mieliteot vähenee tai häviää kokonaan.

Kyllä sairaalla ihmisellä harvoin on paljoa mielihaluja.

Vierailija
42/49 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote: Ketohullut on tehnyt paluun! Jee! Jos VHH/KETO/AKTINS+ kaikki ne muut uudet nimet mitkä tää dietti on käynyt läpi olisi oikeasti se parhain, niin siinä tapauksessa koko maailma puhuisi siitä. Totuus on, että vähähiilihydraattinen dieetti on haitallinen aivojen toiminnalle ja jaksamiselle.

Olisko jotain lähdettä tähän? Vai oletko vain trolli?

Ne on nimittäin ne maatalouden tukemat trollit, jotka on hokenut tuota haitallisuutta aivotoiminnalle, vaikka tutkimukset osoittavat päinvastaiseen suuntaan.

En kyllä ole lukenut tutkimusta, jossa todettaisiin ihmisen muuttuneen täysin. Aivot saavat energia hiilihydraateista.

Ja tämä ketohörhöily ei muka ole propagandaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

VHH on ihan hyvä, jos sun ei tarvitse ajatella etkä tarvitse lihaksiasi. Aivot tarvitsee glugoosia, jos sitä ei saa ruuasta, elimistö ottaa sen ensin lihaksista. Rasvanpoltto lähtee käyntiin vasta jos urheilet yli puoli tuntia kerrallaan.

Vierailija
44/49 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi toimia joillakin, mutta itse harrastan rankkaa salitreeniä neljä kertaa viikossa, eikä minulle ainakaan tähän yhtälöön vaan yksinkertaisesti sovi vhh/keto. Välillä olen ollut lyhyillä rasvanpolttodieeteillä, joilla rajoitetaan hiilareiden saantia ja silloin sykkeet nousee salilla selvästi, eikä treeni oikein kulje muutenkaan. Muutaman viikon näillä voi olla, mutta ei kokoaikaa. 

Olen itse saanut painoa pudotettua ainakin 20 kiloa alkuvuodesta ihan vaan syömällä terveellisemmin (ei lisättyä sokeria, paljon kasviksia ja marjoja, rasvaa vähän, proteiinia sopivasti). Mielitekoja ei ole ollut, eikä ole myöskään tarvinnut nähdä nälkää. 

Vierailija
45/49 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullukkanaiset väittää että jos syö vähän niin silloin ihminen lihoaa, he eivät halua myöntää sitä tosiasiaa että kun syöt vähemmän niin laihdut.

Vierailija
46/49 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote: Ketohullut on tehnyt paluun! Jee! Jos VHH/KETO/AKTINS+ kaikki ne muut uudet nimet mitkä tää dietti on käynyt läpi olisi oikeasti se parhain, niin siinä tapauksessa koko maailma puhuisi siitä. Totuus on, että vähähiilihydraattinen dieetti on haitallinen aivojen toiminnalle ja jaksamiselle.

Olisko jotain lähdettä tähän? Vai oletko vain trolli?

Ne on nimittäin ne maatalouden tukemat trollit, jotka on hokenut tuota haitallisuutta aivotoiminnalle, vaikka tutkimukset osoittavat päinvastaiseen suuntaan.

En kyllä ole lukenut tutkimusta, jossa todettaisiin ihmisen muuttuneen täysin. Aivot saavat energia hiilihydraateista.

Ja tämä ketohörhöily ei muka ole propagandaa?

GLUKOOSI ON YKSI _MAHDOLLINEN_ ENERGIALÄHDE AIVOILLE, VAAN EI EDES OPTIMAALINEN. MITEN TÄTÄ VOI OLLA NIIN VAIKEAA HAKATA AIKUISTEN IHMISTEN KALLOON?

Vierailija
47/49 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se ketoosi vaikuttaa aivojen toimintaan. Itse huomasin ketoosin aikana, että sanat menivät helpommin sekaisin, olo oli jotenkin sumuinen ja väsynyt. Ajatustyö oli erittäin vaikeaa ketoosidieetillä. Myös lihakset uupuivat nopeammin ja salitreenissä piti painoja pudottaa. 

Mutta, ei ihmisen tarvitse syödä turhia hiilareita (valkoinen jauho, lisätty sokeri). Kun on hetken ketoosidieetillä niin banaani ja ruisleipäkin alkavat maistua erittäin makealta kun niitä maistaa uudelleen. 

Vierailija
48/49 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

En jotenkin usko,että ketoilu on pidemmän päälle terveellistä. Silloin myös lihoo todella nopeasti takaisin jos alkaa taas myöhemmin syödä hiilareita. Laihduttaa pitäisi nimenomaan hitaasti jotta se olisi kestävää.

Totta kai lihot läskiksi jos palaat entiseen hiilarimässäilyyn.

Onko alkoholinkin lopettaminen vahingollista koska juoppoudut taas jos alat ryyppäämään uudestaan?

Vertaat siis hiilareiden syöntiä alkoholismiin. Ei taida aivot enää käydä ihan täysillä.

Kyllä sokeriin voi joillakin ihmisillä tulla samantyyppinen riippuvuus kuin alkoholiinkin.

--> tuo on ihan totta, mulla on tuo tilanne esim joulun aikaan, alkaa siitä kun avaan 1. konvehtirasian, ihan hirveä himo tulee sokeriin (erityisesti suklaaseen) kokoajan ja jos vaan tiedän että kaapissa on jotain, niin oikein juoksen töistä kotiin että saan taas niitä suklaita, syön kaiken vaikka olisi jo pahaolo, en voi lopettaa. Kaupassa käydessäni taistelen itseni kanssa kokoajan etten osta kassikaupalla kaikkea hyvää, mitä enemmän syön sokerista ja jauhopitoisia leivonnaisia myös, sitä enemmän niitä tekee mielikin. Olen kuin riivattu joulun jälkeen, näen joka puolella vain herkkuja ja aivot huutaa ostamaan niitä, joskus tuntuu että olen aivan raivona ja sitten kun saan sen mielisuklaapatukkani 1. palasen, niin rauhoitun silminnähden.  

Nyt olen taas vieroittanut itseäni 1,5 hiilareista, yllättävän helposti nyt lähti käyntiin, johtui ehkä siitä että vedin niin hirveät överit vielä tapaninakin, että tuli ilmeisiesti mitta täyteen herkuista. Mieliteot ovat hävinneet. Nyt vaan odotan sitä painon putoamista.

Vierailija
49/49 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

hienoa jos joku on saanu tuloksia vähä hiilarisella ruokavaliolla.

itse näkisin että pitäisi kuluttaa se mitä syö, olo ruokavalio mikä tahansa.

vuorokauden kokonaiskalorit ja niiden kulutus määrää aikalailla

kertyykö ylimääräistä rasvaa vai ei.