Juustofanit! Mitä juustoja teiltä löytyy usein kaapista?
Minulla on leivän päälle aina jotain pehmeää homejuustoa, kuten camembert, langres, epoisses tai cambozola.
Gratiineihin löytyy gruereä, ja parmesaania tai pecorinoa jompaa kumpaa on aina.
Tynnyrikypsennettyä fetaa tai chevreä ostan salaattiin.
Pitsan päälle mozzarellaraastetta jonka sekaan joko gruyereä, parmesaania tai pecorinoa... Mitä nyt kaapissa sattuu olemaan sillä hetkellä!
Pidän tosiaan nuista pehmeistä ja lempeistä homejuustoista kauheana!
Minua muitakin kaapissa silloin tällöin näkyy mutta nuita on hyvin säännöllisesti, joskus jopa kaikkia yhtäaikaa 😂
Kommentit (220)
Chevreä täällä, teen varmaan kerran viikossa vuohenjuustosalaattia! Ja se on hyvää vähän kaikessa muussakin! Uunikasvisten päälle, pitsaan, jopa makaronilaatikon päälle! 😁
Appenzelleriä tai Gruyereä on aina, samoin parmesaania. Yleensä käytän ruuanlaitossa.
viikonloppuisin ostan pehmeitä briejuustoja ja ne menee ihan sellaisenaan.
Feta, halloum, savujuusto ja Pohjanpoika löytyyy nyt kaapista.
Oltermanni. Minä en mitään sissijuustolle haisevia syö.
Cheddar palajuustoa, oikeaa fetaa (ei mitään salaattijuustokuutioita), emmental juustosiivuja leivälle.
Blue Castello paahdetun Puikulan päällä. Aurakin menee, mutta ei ole yhtä maukasta.
Juustoa pitää säilyttää jääkaapissa eikä kaapissa.
Vierailija wrote:
Cheddar palajuustoa, oikeaa fetaa (ei mitään salaattijuustokuutioita), emmental juustosiivuja leivälle.
Oikea Feta ei maistu miltään mutta lehmänmaidosta valmistetut salaattijuustokuutiot taas maistuvat. Fetaksihan niitä ei saa sanoa joka on hyvä asia.
Hyvää fetaa löytyy aina, syön paljon salaatteja. Tuoretta mozzarellaa myös. Vuohenjuustoa.
Ne salaattijuustokuutiot on kyllä kauheita niin kuin edellinen sanoi.
Leivän päälle laitan ihan perus goudaa, mutta salaateissa ja ruoanlaitossa panostan.
Lypsää cheddaria, kaltbachia, tuoretta vuohenjuustoa, pehmeää ja kovaa parmesania tai pecorinoa. Fetaa salaattiin
Vierailija wrote:
Juustoa pitää säilyttää jääkaapissa eikä kaapissa.
Kaappi se on jääkaappikin.
Castellon sininen (ei se luomu, tavallinen on parempaa) ja creamy brie menevät leivän päälle arkena, jompaa kumpaa on kaapissa aina.
Leipä ei tarvitse muuta päälle, voi jättää levitteet ja leikkeleet pois!
Ikäännytän Aura sinihomejuuston itse jääkaapissa.
Siitä tulee suussasulava, hedelmällisen makuinen, kun ylittää päivämäärän parikuukautta.
Meillä on noita aina ikääntymässä tasaisin välein, että aina olisi tarjolla pari-kolmekuukautta päivämäärä vanhaa extra kypsytettyä Auraa.
Ei löydy herkullisempaa sinihomejuustoa, tuore Aura ei kovinkaksista ole ja Aura gold hieman parempi, mutta ei pärjää itse ikäännytellylle.
Langres on viime aikoina ollut suosikkini.
Gorgonzola on pitkäaikainen kumppanini.
Kun juustoihmisiä täällä niin mistä tekisitte juustokastikkeen?
Eikö tuollainen tule aika kalliiksi?
Mä en ees tunnista osaa nuista nimistä! Tykkään kyllä juustoista, cheddar on tosi hyvää ja brie!
Mä rakastan cheddaria! Mitä kypsempää ja murenevampaa, sen parempi. Muutkin kovat ja pitkään kypsytetyt menee... Arkijuustona on cathedral cityn extra mature cheddar, eli sitä on aina!