Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kateellinen ex-miehelleni.

Vierailija
25.10.2023 |

Tätä on todella vaikea myöntää, enkä ääneen voikaan sanoa.

Hän elää hyvin tyytyväisen oloisena uusperhe-elämää. Heillä menee taloudellisesti erittäin hyvin, matkustavat, harrastavat, ostavat milloin mitäkin. On mökkiä ym. Mies vaikuttaa hyvinvoivalta fyysisesti ja henkisesti. Lapsemme ovat hänellä n. 6 päivää kuukaudessa, ja välillä extraa kun keksivät menoja yhdessä. Hyvät välit keskenään.

Minä olen terveysalalla ja työ kuormittaa kuten kaikkki tietävät. Asumme kaupungin asunnossa. Säästän kaikessa. Parisuhteen luominen tässä yhtälössä on vaikeaa. Olen kiireinen ja panostan vapaa-ajan lapsiin. He ovat parasta ja tärkeintä elämässä.

Koen kuitenkin, että olen nykyään paljon huonommassa asemassa kuin ex ja sivusta seuraaminen toisen onnea ja menestystä tekee kateelliseksi. Miten saada ajatukset loksahtamaan toisin? Kateellisuus vaan kuormittaa minua.

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

6 päivää kuukaudesta? Miksi mies ottaa noin vähän vastuuta omista lapsistaan jos kerran on resursseja vaikka mihin?

Se on varmaankin varakas koska tekee paljon töitä. Ei silloin ole aikaa ryhtyä koti-isäksi. 

Kukaan ei vaatinut ryhtymään koti-isäksi vaan ottamaan vastuuta omasta jälkikasvustaan niinkuin ihmisen kuuluu. Helppoahan se on leppoistaa ja panostaa omaan hyvinvointiinsa kun lapset ovat olemassa lähinnä paperilla.

Vierailija
22/63 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan on oikea Vuoden isä sulla ap siellä. KUUSI päivää kuukaudessa jaksaa leikkiä isiä omille lapsilleen, WAU! Miksi? Miten?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kuusi päivää kuukaudessa? Eronneena kahden lapsen isänä en pysty ymmärtämään tätä lainkaan. Miksi kukaan vanhempi tyytyisi moiseen? Itse väänsin pitkään siitä että saan viettää lasten kanssa saman ajan kuin ex-vaimonikin. Eli viikko-viikko. Asumme 500m toisistamme, joten järjestelyt eivät ole ongelma.

Pitäisin itse suurimmassa arvossa sitä, että lapset ovat sinun luonasi 24 päivää kuukaudessa. Tämän he muistavat vanhempana, eivät satunnaista hauskanpitoa isänsä kanssa. Ehkä tämä voisi auttaa kateuden kanssa? Sinullahan se arvokkain aika on ja itse isänä olisin sinulle kateellinen.

Ehkä kaikilla ei ole samaa luksusta puolen kilsan etäisyyteen kuin teillä?

Lapsilla voi olla isänsä kanssa paljon enemmän kuin "satunnaista hauskanpitoa" vaikka ovatkin lyhyemmän aikaa siellä.

Myrkyllisiä ihmisiä täällä myrkyttämässä muiden mieliä. Oikein mässäillään pahoilla ajatuksilla. Mikään ei oo niin herkullista kuin et joku toinen kärsii..

Vierailija
24/63 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kerro vielä et itse pistit eron vireille koska tylsistytti ja vitutti oma elämä?

Vierailija
25/63 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

6 päivää kuukaudesta? Miksi mies ottaa noin vähän vastuuta omista lapsistaan jos kerran on resursseja vaikka mihin?

En käsitä, miten naiset suostuvat tähän. Helppoahan se eroisän "vanhemmuus" on jos näkee lapsiaan tyylillä joka toinen viikonloppu. Kaikki muu aika onkin sitten omistettavissa harrastuksille, naissuhteille ja matkustelulle. Kelpaisi mullekin.

Miksi tällaiset ihmiset hankkii lapsia, jotka oikein kilpailee sillä, kuinka VÄHÄN joutuvat omia jälkeläisiään katsomaan? 

En tajua. Älä hanki ollenkaan lapsia, niin saat harrastaa ja matkustella. 

Vierailija
26/63 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että isä on kateellinen kun ei saanut viikko-viikko järjestelmää. 

Vierailija
27/63 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Antaisin lapset isälleen, ihan älytön kuvio, että taloudellisesti ja jaksamisen puolesta heikoimmilla oleva joutuu kantamaan kaiken vastuun. Vai onko tässä taas se peruskuvio että ne omat lapset ei enää eron jälkeen niin kiinnosta ja uusi muija ei niitä nurkkiinsa huoli.

Sitähän et sinä tai kukaan muukaan kiviä viskova tiedä, että kuka ja kenen aloitteesta ja millä perusteella on tällainen järjestely olemassa. 

Ap:lla muuten säilyy elatusvelvollisuus, vaikka antais ne lapset exälleen. 

Vierailija
28/63 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

En käsitä, miten naiset suostuvat tähän. Helppoahan se eroisän "vanhemmuus" on jos näkee lapsiaan tyylillä joka toinen viikonloppu. Kaikki muu aika onkin sitten omistettavissa harrastuksille, naissuhteille ja matkustelulle. Kelpaisi mullekin.

Miksi tällaiset ihmiset hankkii lapsia, jotka oikein kilpailee sillä, kuinka VÄHÄN joutuvat omia jälkeläisiään katsomaan? 

Anteeksi ketkä nyt kilpailee? Jos yritit ripittää minua niin way ahead of you, lapsia 0. Voisin kuitenkin ilman muuta vakavasti  harkita lisääntymistä, jos nainenkin voisi tällä tavalla vaan työntää kersat muiden päänvaivaksi siinä vaiheessa kun ei enääniin kauheasti hotsita.

Vierailija
29/63 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Uskon että isä on kateellinen kun ei saanut viikko-viikko järjestelmää. 

Ehkä hän olisi sitten avannut suunsa ja ehdottanut sellaista?

Vierailija
30/63 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tunge lapset"

"anna lapset" 

🤢🤮

Miksi niitä lapsia pitää tällaisten hankkia?! Osa näistä myöntää olevansa itsekin vanhempia.

Niin paljon olis rakastavia vanhempia, joille ei lasta suoda ja sit on näitä itsekeskeisiä vanhempia, joille lapset on vaan valtapelin pelinappuloita. 

Vierailija
31/63 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Anteeksi ketkä nyt kilpailee? Jos yritit ripittää minua niin way ahead of you, lapsia 0. Voisin kuitenkin ilman muuta vakavasti  harkita

Hyvä! Älä hankikaan niitä lapsia, ellet itse aikuistu.

Vierailija
32/63 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

"Tunge lapset"

"anna lapset" 

🤢🤮

Miksi niitä lapsia pitää tällaisten hankkia?! Osa näistä myöntää olevansa itsekin vanhempia.

Niin paljon olis rakastavia vanhempia, joille ei lasta suoda ja sit on näitä itsekeskeisiä vanhempia, joille lapset on vaan valtapelin pelinappuloita. 

Lopetatko ton naurettavan hurskastelun.

Vierailija
33/63 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Johan on oikea Vuoden isä sulla ap siellä. KUUSI päivää kuukaudessa jaksaa leikkiä isiä omille lapsilleen, WAU! Miksi? Miten?

Mistä me tiedetään mitä tässä on taustalla, voihan se olla ettei ap ole suostunut muuhun ja mies ei ole halunnut alkaa riitelemään koska silloin on olemassa riski että näkee lapsiaa vieläkin vähemmän.

Vierailija
34/63 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Anteeksi ketkä nyt kilpailee? Jos yritit ripittää minua niin way ahead of you, lapsia 0. Voisi

Lässyn lässyn, mussun mussun. Siinä tiivistetysti sun anti tähän keskusteluun.

Vierailija
35/63 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se tässäkin tilanteessa ole mennyt niin että äiti on halunnut lähivanhemmuuden ja tuo 6-päivää on se minkä isä on saanut itselleen tingittyä lastenvalvojan ollessa äidin puolella asiassa. Isän ja lasten välit tuntuu kuitenkin olevan hyvät kun on niitä "ylimääräisiäkin" päiviä isän luona.

Normi keissi.

Vierailija
36/63 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Anteeksi ketkä nyt kilpailee? Jos yritit ripittää minua niin way ahead of you, lapsia 0. Voisin kuitenkin ilman muuta vakavasti  harkita

Nainenhan voikin! Naisella on itseasiassa tähän paremmat mahdollisuudet. Voi vaikka tappaa jo kohtuun tai antaa lapsensa adoptioon.  Mikään ei estä. Suomen oikeusvaltiossa mies joutuu elättämään lasta valtion pakottamana, joka ei  todistetusti ole edes hänen omansa! Useita vuosia. Et turha kitistä mistään sukupuolten välisistä ongelmista.

Mutta vähän vaikea ymmärtää miksi lapsia pitää hankkia ajatuksella, miten ne sais kätevästi jonnekin hävitettyä. Joksenkin vinksahtanutta.

Vierailija
37/63 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset enemmän isälleen ja elareiden tatkistus. Vaikka niin, että elareita ei makseta 50/50 tolanteessa.

Vierailija
38/63 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävä on etä-äiti ja lapsi joutuu matkustaa koko ajan puoleksi viikoksi. Se on kuulkaa sille lapselle todella rankkaa reissata, eikä se enää jaksa sitä. Sosiaaliset suhteet kärsii ja on aina väsynyt, ei ehdi palautua. 

Et miettikää sit,  kun haluatte 50-50, et mikähän se lapsen etu on.

Vierailija
39/63 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Eiköhän tässä ole kyse siitä, että ap haluaa elarit. Viikko-viikko systeemissä ei välttämättä tipu penniäkään vaikka rksä olisikin hyvätuloinen.

Vierailija
40/63 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Lapset enemmän isälleen ja elareiden tatkistus. Vaikka niin, että elareita ei makseta 50/50 tolanteessa.

Ketään ei näköjään kiinnosta lasten näkökulma 🙄 Lapset vaan annetaan ja tungetaan, kun ap on kateellinen exän parisuhteesta.

Kellään ei ole tietoakaan miksi järjestely on sellainen kuin se on, mutta iskä haukuttu ihan paskaksi silti.. 

Ei tää miesviha yllätä, eikä sekään et ei edes omien lasten etu kiinnosta, kun saa voimaantunut nainen kostaa jotain, mikä ei välttämättä ole edes se ongelmakaan ollut missään vaiheessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän