Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kateellinen ex-miehelleni.

Vierailija
25.10.2023 |

Tätä on todella vaikea myöntää, enkä ääneen voikaan sanoa.

Hän elää hyvin tyytyväisen oloisena uusperhe-elämää. Heillä menee taloudellisesti erittäin hyvin, matkustavat, harrastavat, ostavat milloin mitäkin. On mökkiä ym. Mies vaikuttaa hyvinvoivalta fyysisesti ja henkisesti. Lapsemme ovat hänellä n. 6 päivää kuukaudessa, ja välillä extraa kun keksivät menoja yhdessä. Hyvät välit keskenään.

Minä olen terveysalalla ja työ kuormittaa kuten kaikkki tietävät. Asumme kaupungin asunnossa. Säästän kaikessa. Parisuhteen luominen tässä yhtälössä on vaikeaa. Olen kiireinen ja panostan vapaa-ajan lapsiin. He ovat parasta ja tärkeintä elämässä.

Koen kuitenkin, että olen nykyään paljon huonommassa asemassa kuin ex ja sivusta seuraaminen toisen onnea ja menestystä tekee kateelliseksi. Miten saada ajatukset loksahtamaan toisin? Kateellisuus vaan kuormittaa minua.

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Johan on oikea Vuoden isä sulla ap siellä. KUUSI päivää kuukaudessa jaksaa leikkiä isiä omille lapsilleen, WAU! Miksi? Miten?

Eiköhän tässä ole kyse siitä, että ap haluaa elarit. Viikko-viikko systeemissä ei välttämättä tipu penniäkään vaikka rksä olisikin hyvätuloinen.

Kyllä voi itseasiassa tippua. Tästä on korkeimman oikeuden päätöskin. Äiti sai lapsilisän, mutta lasta pidettiin 50/50 ja silti isä joutui suorittamaan jonkun about satkun äidille.

Vierailija
42/63 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kuusi päivää kuukaudessa? Eronneena kahden lapsen isänä en pysty ymmärtämään tätä lainkaan. Miksi kukaan vanhempi tyytyisi moiseen? Itse väänsin pitkään siitä että saan viettää lasten kanssa saman ajan kuin ex-vaimonikin. Eli viikko-viikko. Asumme 500m toisistamme, joten järjestelyt eivät ole ongelma.

Pitäisin itse suurimmassa arvossa sitä, että lapset ovat sinun luonasi 24 päivää kuukaudessa. Tämän he muistavat vanhempana, eivät satunnaista hauskanpitoa isänsä kanssa. Ehkä tämä voisi auttaa kateuden kanssa? Sinullahan se arvokkain aika on ja itse isänä olisin sinulle kateellinen.

Ehkä kaikilla ei ole samaa luksusta puolen kilsan etäisyyteen kuin teillä?

Lapsilla voi olla isänsä kanssa paljon enemmän kuin "satunnaista hauskanpitoa" vaikka ovatkin lyhyemmän aikaa siellä.

Myrkyllisiä ihmisiä täällä myrkyttämässä muiden mieliä. Oik

Osuiko eroiskän kipupisteeseen? Tunsitko viillon sydämessä? Kyllä järjestely toimii pidemmälläkin välimatkalla, kunhan koulu pysyy samana. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

6 päivää kuukaudesta? Miksi mies ottaa noin vähän vastuuta omista lapsistaan jos kerran on resursseja vaikka mihin?

Se on varmaankin varakas koska tekee paljon töitä. Ei silloin ole aikaa ryhtyä koti-isäksi. 

Ap ei myöskään ole kotiäiti, kuten ei juuri kukaan muukaan suomalainen äiti, ja silti sitä jännästi oletetaan että se lastenhoito menee siinä sivussa.

Usein se varakas tekee silti oikeasti paljon duunia menestyksensä eteen. Jos olet vaikka firman toimitusjohtaja, et ole koskaan täysin vapaalla. Lähipiiristäni löytyy tällaisia ihmisiä, eikä heidän työelämäänsä voi verrata tavalliseen duunariin jolla on selkeät ajat milloin ollaan t

Ap sanoo että lapset on tärkeintä ja parasta elämässä ja täällä uuvatit huutaa kuorossa että häntä ei kiinnosta vanhemmuus jos kokee mitään negatiivista tunnetta tuossa tilanteessa. Yhtään ei taas mitään kaksoisstandardia havaittavissa.

44/63 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ne lapset ovat koulujen loma-ajat isänsä luona, kun muuten ovat niin vähän siellä?

Vierailija
45/63 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina wrote:

Kai ne lapset ovat koulujen loma-ajat isänsä luona, kun muuten ovat niin vähän siellä?

Mikä tässäkin on että varsin usein just oletetaan että sikäli kun isä edes lapsiaan huolii niin sen pitää saada ne juuri loma-aikoina? Äidille jää epäkiitollinen arjen pyöritys, isän kanssa vietetään yhteistä laatuaikaa.

46/63 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Christiiina wrote:

Mikä tässäkin on että varsin usein just oletetaan että sikäli kun isä edes lapsiaan huolii niin sen pitää saada ne juuri loma-aikoina? Äidille jää epäkiitollinen arjen pyöritys, isän kanssa vietetään yhteistä laatuaikaa.

Jos isä asuu kaukana lasten koulusta, niin lasten on helpompi olla isän luona silloin kun on lomaa koulusta, siis kaikki syyslomat, talvilomat, joululomat, osa kesälomasta

Vierailija
47/63 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Johan on oikea Vuoden isä sulla ap siellä. KUUSI päivää kuukaudessa jaksaa leikkiä isiä omille lapsilleen, WAU! Miksi? Miten?

Eiköhän tässä ole kyse siitä, että ap haluaa elarit. Viikko-viikko systeemissä ei välttämättä tipu penniäkään vaikka rksä olisikin hyvätuloinen.

Kyllä voi itseasiassa tippua. Tästä on korkeimman oikeuden päätöskin. Äiti sai lapsilisän, mutta lasta pidettiin 50/50 ja silti isä joutui suorittamaan jonkun about satkun äidille.

Niin? Tuossahan lukee VÄLTTÄMÄTTÄ.

Vierailija
48/63 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Tottakai varakkaampi osapuoli ottaa eron jälkeenkin isomman taloudellisen vastuun OMAN lapsensa elämästä. Ihan ihmeellistä väninää että kun lusikat on pistetty jakoon, sillä lapsella ja sen elämällä ei ikään kuin enää olekaan mitään itseisarvoa vaan pitää katkerana kytätä että ei kai pienituloisempi vanhempi vaan vahingossakaan pääse pienemmillä kustannuksilla. 

Vierailija
49/63 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun korvaan särähtää todella pahasti tuo "lapsilla on isänsä kanssa vain satunnaista hauskanpitoa". Kuulostaa jotenkin ihan tosi väärältä.

Ja tietenkin se mies voi fyysisesti ja henkisesti paremmin, kun ei ole rankkaa työtä eikä lapsiarkea pyöritettävänä samanaikaisesti. Miksi lapset ei ole molemmilla 50/50?

Vierailija
50/63 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä uusperheen elämä on kuin Peppi Pitkätossun Huvikumpu-talossa...

Ihan hullunmyllyä...Molemmat aikuiset työelämässä...

Itsellä 3 alle 10-vuotiasta ja kaverilla 2...joka toinen viikko..joo...joka toinen viikko sitten levähdetään...

Ei kyllä kannata kadehtia. Rahaa tietty enemmän käytössä kuin jos yksin asuisi lasten kanssa ja vaikka elarit saisi...niin kalliimpaa eläminen kuitenkin.

Lapset kasvaa äkkiä ja lapsuus on kerran vain...pidetään rakkaista hyvää huolta.

Vierailija
51/63 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

6 päivää kuukaudesta? Miksi mies ottaa noin vähän vastuuta omista lapsistaan jos kerran on resursseja vaikka mihin?

Se on varmaankin varakas koska tekee paljon töitä. Ei silloin ole aikaa ryhtyä koti-isäksi. 

Ap ei myöskään ole kotiäiti, kuten ei juuri kukaan muukaan suomalainen äiti, ja silti sitä jännästi oletetaan että se lastenhoito menee siinä sivussa.

Usein se varakas tekee silti oikeasti paljon duunia menestyksensä eteen. Jos olet vaikka firman toimitusjohtaja, et ole koskaan täysin vapaalla. Lähipiiristäni löytyy tällaisia ihmisiä, eikä heidän työelämäänsä voi verrata tavalliseen duunariin jolla on selkeät ajat milloin ollaan töissä ja milloin ei. 

Eihän tee "paljon duunia", jos menestys hankitaan sillä että sysätään omat lapset toisen hoidettavaksi, kun itse on se firman tärkeä toimitusjohtaja. Se joka hoitaa lapset ja omat työnsä tekee "paljon duunia". Eikä herra toimitusjohtaja. Tuossa kuviossa toimitusjohtaja vain käyttää hyväksi. Mutta niin varakkaaksi tullaankin, että pistetään muut töihin ja itse kehutaan miten paljon tehdään duunia.

Vierailija
52/63 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen katelllinen. Jätin ex mieheni toisen miehen takia koska kuvittelin että saan paremman elämän mutta sain paljon huonomman  ja kadun sitä paljon ja exällä menee hyvin tällä hetkellä. 

Vierailija
53/63 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkaa kyttäämästä exäsi elämää. Tuohan on kamalaa tuollainen toisen seuraaminen ja kadehtiminen. Et sinä voi toisen elämästä oikeasti tietää. Poista ex somesta ja ole mahdollisimman vähän tekemisissä. Elä OMAA elämääsi. Sinulla on kuitenkin pääosin lapset, ja materia on sen rinnalla pientä. Vaihtaisitkos osia exäsi kanssa, ja lapset vain 6 päivää sinulla? Vastaa rehellisesti, ja mieti, mikä sinulle on todella tärkeää ja miksi! Vaihtaisitko oikeasti lapsesi rahaan ja mökkiin?

54/63 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kommentteja?

Vierailija
55/63 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kateus on aivan luonnollinen tunne tuossa tilanteessa. Se kertoo vain siitä, että ap haluaisi samanlaista elämää. 

Vierailija
56/63 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Työtätekevät vanhemmat yleensä kuitenkin asuvat lastensa kanssa, vai lähetetäänkö teilläpäin lapset johonkin laitokseen kasvamaan?

Vierailija
57/63 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tyytyvänen lasten kanssa viettämään aikaasi, mutta silti olet tyytymätön elämääsi. Oletko miettinyt työn vaihtoa? Vaikka ei parempaa palkkaa tulisi niin työ voisi muuttua erilaiseksi.

Itse olen hoitotyön vaihtanut sosiaalialan työksi pienillä lisäkoulutuksilla työn ohessa, ja fyysisesti työ on nyt helppoa. Itsekin olen eronnut ja ei minulla kiinnosta exän elämä yhtään. Ex on hylännyt lapsensa. Elää täysin uuden vaimonsa ja hänen lastensa kanssa. Asuukin kaukana eikä rahaa tai aikaa lapsiinsa käytä. Omat rahani menee täysin lapsiin. 

Vierailija
58/63 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mitäs jos antaisit ne lapset kokonaan isälle, jotta saat oman elämäsi kuntoon?

Tämä sai runsaasti yläpeukkuja. Mitä minä missasin tässä? Sarkasmin?

Vierailija
59/63 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

En käsitä, miten naiset suostuvat tähän. Helppoahan se eroisän "vanhemmuus" on jos näkee lapsiaan tyylillä joka toinen viikonloppu. Kaikki muu aika onkin sitten omistettavissa harrastuksille, naissuhteille ja matkustelulle. Kelpaisi mullekin.

Miksi tällaiset ihmiset hankkii lapsia, jotka oikein kilpailee sillä, kuinka VÄHÄN joutuvat omia jälkeläisiään katsomaan? 

En tajua. Älä hanki ollenkaan lapsia, niin saat harrastaa ja matkustella. 

Minua hämmentää viestisi, koska sanot, että tällaisten ihmisten lapset kilpailevat sillä, kuinka vähän joutuvat omia jälkeläisiään katsomaan. Siis lapset kilpailevat?

Vierailija
60/63 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin. Itse jäin eron jälkeen totaaliyksinhuoltajaksi. Ex-mies käy töissä, tapaa ystäviä ja matkustelee. Lapsia ei ole ottanut luokseen enää ollenkaan. En voi muuta kuin sietää tilannetta, koska en luota miehen kykyyn edes huolehtia lapsista tällä hetkellä. Hänellä on erinäisiä ongelmia, joista tietysti niistä ei pitäisi olla kateellinen. Epäoikeudenmukainen tilanne silti raastaa. Lapsetkin purkavat minuun surua isästään. Oma elämäni on ikään kuin tauolla, koska tilanne on niin kuormittava. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi