Ystävät saivat vauvan 2kk sitten. Meitä ei ole kutsuttu edes katsomaan…
Tämä yksi tapa selvittää ollaanko hyviä ystäviä. Me luultiin että ollaan, mutta tässä
selvisi, että ollaankin oltu vain paikkoseuraa heille, silloin kun heillä ei ollut mitään tekemistä yhden lapsen kanssa.
Meillä ollut elokuusta asti heille poikavauvalle lahja valmiina, ja odotettu että päästään antamaan se, ja katsomaan vauvaa koko perhe. No, kuukausi mennnyt ja toinenkin, ja ei ole kutsuttu. Onnittelut ollaan lähetetty.
Kastejuhlat tulossa ja ei kutsuttu, ei kummeiksi. Selväksi tuli, monella tavalla, että me emme ole heille ystäviä. Me olemme heitä kutsuneet meille juhliin ja mökille sun muuta. No, ei tarvi enää kutsua.
Lapsi ei ole heillä sairas vaan täysin terve. Synnytyksessä ei mennyt mikään vikaan. Vanhemmuus ei ole heille uusi asia. Selvipähän vaan, että meitä ei haluta vauvaa katsomaan. Eivät ole edes muuten ilmoittaneet meille viestillä että vauva on syntynyt, vaan senkin kuulimme muualta…
Surullinen olo, kun selviää, että hyväksi luulemillesi ystäville sinä ja perheesi olet täysin ilmaa.
Kommentit (65)
Mikä Einstein se vauva on jos pakko on nähdä omin silmin?
No veljeni vauva syntyi. Minulle ei siitä ilmottanut, sain kuulla toiselta sisarukselta. Jo raskausaikaan (kun muilta kuulin, että tulee isäksi) ostin jo lahjaa kaappiin. Ristiäiset lähestyi, ei kutsua. Lapsi täytti 1,ei kutsua. Siinä vaiheessa sitten työkaverista tuli mummi ja vein hänen lapsenlapselleen lahjan ja sanoin mikä on homman nimi ja halusin lahjat käyttöön. Työkaveri oli iloinen.
Haist huilu. Anna ystäviesi rauhassa saada vauva-arki rullaamaan ja anna heillentoipumisrauha. Soittaa voit ja kysyä voitko mitenkään auttaa ja kysy vauvan ja perheen voinnista. Tulet vielä kuulemaan rasittavuuksiin asti siitä kaikesta. Ja näkemään vauvaa ja vauvakuvia seuraavat 20 vuotta.
Jos ainoa huolenaiheesi on että sinua ei ole kutsuttu, niin et ole kummoinen ystävä.
Unohdit tällä kertaa kirjoittaa keksittyyn trollaukseesi, että muka näet jatkuvasti somesta että he järjestää iloisia juhlia joihin teitä ei ole kutsuttu, ja tavatessaan teitä eivät laita asiasta mitään someen. Eikä rouva tykkää sinun somepostauksista!
Provooooooo
Jollain on tylsää heti herättyä.
Ikävää käytöstä ystäväperheeltä.
Raadollisesti elämän käänteissä ihmisten itsekkyys selviää.
Kun taas tarvitsevat vieraita heidän lastenjuhliinsa, voit Ap sanoa, että Te ette ole menossa.
Kun miettivät mitä tekisivät pääsiäis- tai muulla lomalla, niin Teidän mökille ei tarvi tulla vieraiksi.
Normaalikäytöksinen ystävä tottakai ilmoittaa lapsen syntymästä itse. Nämä vaikuttavat omaan napaansa tuijottavilta itsekeskeisiltä ihmisiltä.
Anna heidän rauhassa totutella elämän uuden tulokkaan kanssa ,äläkä kitsoile.Ymmärrä mitä pöpöjäkin liikkeillä on ja sinä voisit olla yksi viiruksen kantaja. Kyllä sinä sinne viellä pääset kylästymiseen asti ja vielläpä lapsen tai lapsien hoitajaksi. Maltti on valttia,ei utelijaisuus!
Äidillä ei välttämättä ole kaikki hyvin. Kyse ei ole sina sinusta.
Hohhoijaa taas, kuvittelet tietäväsi taas heidän elämästään asioita, vaikka ette ole edes tekemisissä. Jokainen vauva tuo oman uuden sovittelunsa perheen elämään, anna heidän olla rauhassa! Itse haluan ainakin pesiä rauhassa, keskityn omaan perheeseen pitkään, eikä tulisi mieleenkään nähdä kavereita tai ketään. Rakastan olla omassa vauvakuplassa ja elää vain meidän perheelle. Ystävien ja menojen aika on myöhemmin.
Meidän parhaat ystävät eivät myöskään kutsuneet meitä ristiäisiin, eivätkä synttäreille. Syy on yksinkertaisuudessaan se, että heillä molemmilla niin valtavat suvut, ettei vaan mahdu. Aika moni kutsuu vain sukulaiset, ystävät nähdään erikseen.
Miksi ap ei laita vaikka viestiä, ja kysy sopiiko piipahtaa joku päivä? Ei ystävien kesken tarvitse odottaa jotain virallista kutsua.
Ristiäiset on usein perhejuhla, johon kutsutaan vain lähisuku ja kummit.
En minäkään saanut kutsua ristiäisiin kun siskopuoleni syntyi ja muutenkin hän oli jo muutaman kuukauden ikäinen, kun isäni antoi minun nähdä hänet. Isäni perusteli asiaa sillä, että minä olen niin kaukainen sukulainen, ettei ole mitään syytä tavata niin pientä vauvaa, että yleensä vain lähimmät sukulaiset ja parhaat ystävät tapaavat vastasyntyneen vauvan.
Ei sitten itselläsi ole tullut pieneen mieleenkään missään vaiheessa laittaa viestiä ystävällesi ja kysyä koska sopisi heille tulla katsomaan tulokasta? Jotain virallista kutsuako odotat? Ovat ehkä halunneet rauhoittaa tilanteen ja toipua rauhassa sekä totutella kokonaan uuteen arkeen ja sen pitäisi olla ihan ymmärrettävää ettei se vauva ole mikään näyttelyesine jota velvollisuus esitellä kaikille halukkaille heti kun toinen on hädintuskin päässyt maailmaan ja kestitä "näyttelyvieraita". Sinä tässä olet kaikkea muuta kuin ystävä ystävällesi. Tyhjäpää ruikuttaja.
Minulla kanssa yksi ystävä heittäytyi marttyyriksi kun elämässäni tapahtui isoja muutoksia. No yllättäen ei olla enää tekemisissä. Todella raskasta.
Itse olet tyhjäpää lukutaidoton haukkuja
Ap kertoo että ovat onnittelut lähettäneet.
Tässä tapauksessa nämä ystävät ovat ihan puhtaasti ilkeitä ja omaan napaansa tuijottajia
Tätä fn ymmärrä: Jos ette ole olleet yhteydessä, niin miten tiedät, että lapsi on täysin terve, synnytyksessä ru ollut mitään komplikaatioita tai sen, että äiti on täysin kunnossa?
Mistä tiedät että lapsella ei ole esim. koliikkia? Mistä tiedät, että äidillä ei ole pahoja repeytymiä tai synnytyksen käskyistä masennusta?
Mistä tiedät, että perheen isällä ei ole masennusta?
Mistä tiedät, että perheen muut lapset eivät ole sairastuneet?
Mistä tiedät etteivät isovanhemmat tai joku muu tarvitse spua?
Miksi et itse ota yhteyttä?
En viitsi edes lukea aloitusta loppuun. Ap on kauhea.
Ei ristiäisiin ole tapana kutsua kuin perhe ja kummit. Vastasyntynyttä ei erikseen kutsuta katsomaan vaan itse tarjotaan "tarvitteko apua". Ainoa outo juttu on unohtaa ilmoittaa syntymästä, kenties siellä ollut tilanne päällä tai valtava väsymys.
Ei ole sinun vauva kyseessä. Keskity omiin asioihisi.