Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävät saivat vauvan 2kk sitten. Meitä ei ole kutsuttu edes katsomaan…

Vierailija
25.10.2023 |

Tämä yksi tapa selvittää ollaanko hyviä ystäviä. Me luultiin että ollaan, mutta tässä

selvisi, että ollaankin oltu vain paikkoseuraa heille, silloin kun heillä ei ollut mitään tekemistä yhden lapsen kanssa.

Meillä ollut elokuusta asti heille poikavauvalle lahja valmiina, ja odotettu että päästään antamaan se, ja katsomaan vauvaa koko perhe. No, kuukausi mennnyt ja toinenkin, ja ei ole kutsuttu. Onnittelut ollaan lähetetty. 

Kastejuhlat tulossa ja ei kutsuttu, ei kummeiksi. Selväksi tuli, monella tavalla, että me emme ole heille ystäviä. Me olemme heitä kutsuneet meille juhliin ja mökille sun muuta. No, ei tarvi enää kutsua. 

Lapsi ei ole heillä sairas vaan täysin terve. Synnytyksessä ei mennyt mikään vikaan. Vanhemmuus ei ole heille uusi asia. Selvipähän vaan, että meitä ei haluta vauvaa katsomaan. Eivät ole edes muuten ilmoittaneet meille viestillä että vauva on syntynyt, vaan senkin kuulimme muualta…

Surullinen olo, kun selviää, että hyväksi luulemillesi ystäville sinä ja perheesi olet täysin ilmaa. 

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ystävä ei keskity itseensä kun toisella pieni vauva. 

Vierailija
22/65 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ei ristiäisiin ole tapana kutsua kuin perhe ja kummit. Vastasyntynyttä ei erikseen kutsuta katsomaan vaan itse tarjotaan "tarvitteko apua". Ainoa outo juttu on unohtaa ilmoittaa syntymästä, kenties siellä ollut tilanne päällä tai valtava väsymys. 

Ap väittää olevansa hyvä ystävä muttei ole edes tarkistanut onko kaikki ystävän vauvalla ok. Minäminäminä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuommosta tämä elämä on nykyään. Kai lähes kaikki ovat tiukilla elämiensä kanssa, eikä ihmissuhteet enää ole juuri minkään arvoisia. Itselläkin paras kaveri lopetti yhteydenpidon kokonaan lapsen saatuaan, joskin tavallaan ymmärrän syyn, mutta aika radikaali tapa toimia silti. Vaan jokaisen omia asioitahan nuo ovat ja näillä jatkekaan.

Vierailija
24/65 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tuommosta tämä elämä on nykyään. Kai lähes kaikki ovat tiukilla elämiensä kanssa, eikä ihmissuhteet enää ole juuri minkään arvoisia. Itselläkin paras kaveri lopetti yhteydenpidon kokonaan lapsen saatuaan, joskin tavallaan ymmärrän syyn, mutta aika radikaali tapa toimia silti. Vaan jokaisen omia asioitahan nuo ovat ja näillä jatkekaan.

Minäminäminä. Miten tarjosit apuasi? 

Vierailija
25/65 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Haist huilu. Anna ystäviesi rauhassa saada vauva-arki rullaamaan ja anna heillentoipumisrauha. Soittaa voit ja kysyä voitko mitenkään auttaa ja kysy vauvan ja perheen voinnista. Tulet vielä kuulemaan rasittavuuksiin asti siitä kaikesta. Ja näkemään vauvaa ja vauvakuvia seuraavat 20 vuotta. 

Jos ainoa huolenaiheesi on että sinua ei ole kutsuttu, niin et ole kummoinen ystävä.

Aloitus on selvästi keksitty, mutta jos perhe ei edes viitsi ilmoittaa lapsen syntymästä ja ristiäisiin kutsuu muita yhteisiä ystäviä, niin silloin ap on selvästi kaukana ulkokehällä ja kannattaa unohtaa kyseinen "ystävä". Ei tuollaisia kutsuta omaan kotiinsa, saati mökkeilemään.  

Vierailija
26/65 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Epäilet ystävän olleen tiukilla ja katkeroidut kun hän ei vauva kainalossa järjestänyt kahvikestejä? Hädässä ystävä tunnetaan. 

Vierailija
27/65 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

No veljeni vauva syntyi. Minulle ei siitä ilmottanut, sain kuulla toiselta sisarukselta. Jo raskausaikaan (kun muilta kuulin, että tulee isäksi) ostin jo lahjaa kaappiin. Ristiäiset lähestyi, ei kutsua. Lapsi täytti 1,ei kutsua. Siinä vaiheessa sitten työkaverista tuli mummi ja vein hänen lapsenlapselleen lahjan ja sanoin mikä on homman nimi ja halusin lahjat käyttöön. Työkaveri oli iloinen. 

Mun käsittääkseni sitä voi mennnä itsekin katsomaan, ja viedä lahjan, eikä odotella kutsua. Voi olla kiireitä yms. Soita ja kysy sopiiko jos käyt pikasesti tuomassa lahjan.

Vierailija
28/65 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ei ristiäisiin ole tapana kutsua kuin perhe ja kummit. Vastasyntynyttä ei erikseen kutsuta katsomaan vaan itse tarjotaan "tarvitteko apua". Ainoa outo juttu on unohtaa ilmoittaa syntymästä, kenties siellä ollut tilanne päällä tai valtava väsymys. 

Ap väittää olevansa hyvä ystävä muttei ole edes tarkistanut onko kaikki ystävän vauvalla ok. Minäminäminä

Jos ei edes syntymästä ilmoiteta, niin miksi kukaan perään soittelisi? Onhan toi nyt selvä viesti, että ei toivota yhteydenottoa.

Vierailija
29/65 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Haist huilu. Anna ystäviesi rauhassa saada vauva-arki rullaamaan ja anna heillentoipumisrauha. Soittaa voit ja kysyä voitko mitenkään auttaa ja kysy vauvan ja perheen voinnista. Tulet vielä kuulemaan rasittavuuksiin asti siitä kaikesta. Ja näkemään vauvaa ja vauvakuvia seuraavat 20 vuotta. 

Jos ainoa huolenaiheesi on että sinua ei ole kutsuttu, niin et ole kummoinen ystävä.

Aloitus on selvästi keksitty, mutta jos perhe ei edes viitsi ilmoittaa lapsen syntymästä ja ristiäisiin kutsuu muita yhteisiä ystäviä, niin silloin ap on selvästi kaukana ulkokehällä ja kannattaa unohtaa kyseinen "ystävä". Ei tuollaisia kutsuta omaan kotiinsa, saati mökkeilemään.  

Höpöhöpö. Pienen vauvan kanssa on väsynyt rätti ja jokaista ystävää ei voi kysellä kummiksi. Ristiäisiin harvoin kutsutaan kaikkia hyviä ystäviä, vain kummit. 

Vierailija
30/65 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Jos ei edes syntymästä ilmoiteta, niin miksi kukaan perään soittelisi? Onhan toi nyt selvä viesti, että ei toivota yhteydenottoa.

Eikä ole, hyvänen aika. Viesti lähinnä siitä että hyvä ystävä tarkistaisi että heillä on kaikki ok, todennäköisesti vauvan kanssa vaikeaa. 

Vierailija
31/65 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Epäilet ystävän olleen tiukilla ja katkeroidut kun hän ei vauva kainalossa järjestänyt kahvikestejä? Hädässä ystävä tunnetaan. 

Puhuin yleisesti ihmisistä, enkä ole mitenkään katkeroitunut. Hanki aivot.

Vierailija
32/65 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tällainen kitinä kumpuaa? Ei nykyään tartte odotella jotain kutsua vaan ystävät voi koska vain itse ehdottaa tapaamista kuten muulloinkin.

En minä ainakaan pienen vauvan kanssa erikseen kutsunut kavereita vaan ne tulivat, jotka halusivat. Yleensä itse kysyivät, saako tulla katsomaan vauvaa.

Miten tällaisestakin asiasta joku voi vetää herneet syvälle sieraimiinsa?

Vierailija
33/65 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on kyllä huono itsetunto, totesin taas tätä lukiessani. Koko maailma pyörii oman navan ympärillä. 

Vierailija
34/65 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ilmoittaa lapsen syntymästä esim. somessa eikä erikseen laita viestiä joka kaverille.

Vierailija
35/65 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaapa iloisia ettei tarvitse raahautua katsomaan. Kuvatulla tapaa teidät nähdään toisella puolella. Nyt vaan heti hakemaan sitä etäisyyttä. Etenkin kun se pakollinen, etiketin mukainen vauvan voinnin tarkistuskysymys on tehty ja vastaus on ollut että vauva on kunnossa. Etäisyyttä kannattaa hakea nyt, ennen kuin kiipijöiden sontasaavista katkeaa kahva.

Vierailija
36/65 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä minä minä.... aina minä!

Vierailija
37/65 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetä se lahja tai käy viemessä ovelle. Tai ehkä se olis pitänyt tehdä aikaa sitten. Monilapsisessa perheessä tuo on niin rankkaa aikaa, että tuskin pyytävät juuri ketään "kylään". Jos on ristiäisetkin vielä edessä tai juuri ollut niin huh mikä sirkus. Jatka sinä elämää, ehkä perhe on hyvin rasittunut ja väsynyt eikä jaksa yhtään ylimääräisiä ystäviääkään kylään patsastelemaan.

Oletko kysynyt miten siellä voidaan ihan viestillä? 

Vierailija
38/65 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Olkaapa iloisia ettei tarvitse raahautua katsomaan. Kuvatulla tapaa teidät nähdään toisella puolella. Nyt vaan heti hakemaan sitä etäisyyttä. Etenkin kun se pakollinen, etiketin mukainen vauvan voinnin tarkistuskysymys on tehty ja vastaus on ollut että vauva on kunnossa. Etäisyyttä kannattaa hakea nyt, ennen kuin kiipijöiden sontasaavista katkeaa kahva.

Näinkö sairaita ihmiset on ajatuksiltaan? 

Vierailija
39/65 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh. Meillä on juuri nyt alle 2kk vauva, ja arki on jo tämän yhden kanssa melko hektistä. Vierastulva alkaa vihdoin helpottamaan (tällä viikolla tulossa vielä kahdet vieraat, isovanhemmat toki saattavat pistäytyä siihen päälle), etenkin ensimmäisillä viikoilla jouduimme rajaamaan vieraiden määrää kun joka ilta oli joku käymässä. Ihanaa että välitetään, mutta liika on liikaa. Ristiäisiin kutsutaan vain lähisuku ja kummit. 2 kuukautta on vauvan kanssa lyhyt aika ja elämän palautuminen normaaliin uomiinsa kestää vielä aikaa. Jos ystäväperheellä on vielä taapero lisäksi huolehdittavana, en ihmettele yhtään että ylimääräisiä voimavaroja ei tällä hetkellä ole. Jos Ap olisi hyvä ystävä, hän olisi jo itse kysellyt kuulumisia ja ilmaissut halunsa vierailuun, ja tarjonnut vaikkapa apua.

Vierailija
40/65 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinä tiedät mistä, että vaikka synnytys on mennyt hyvin? Mistä tiedät, että vauva on terve ja kaikki on hyvin? Siellä voi olla vaikka mikä tilanne päällä. 

Minullakin meni toinen synnytys hyvin, pääsin normaalisti kotiin ja sitten tulikin puhelua että vauvalla olikin seulassa jotain häikkää, eikun takasin sairaalaan ja tutkimuksia ja ihmettelyä sen ja tämän kanssa. Oletko itse edes synnyttänyt? Se laittaa mielen ja kehon niin sekaisin, ettei sitä tajua jos ei itse ole kokenut, kyllä siinä jää kaikki muu toissijaiseksi. Äidin pitää keskittyä omaan vointiinsa, siinäkin voi olla vaikka mitä, mitä sinulle ei haluta tai edes tarvitse kertoa. Anna heidän olla rauhassa, lapsen saaminen on aina iso mullistus, vaikka olisi sitten prkl viides lapsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme