Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet 30v ihmisestä joka on ollut 10v työttömänä, koska ei ole työnhausta huolimatta saanut töitä, mutta pärjää amk:ssa loistavasti

Vierailija
04.01.2024 |

Eli saa älyä vaativan alan amk-kursseista helposti parhaan arvosanan? Mutta kuitenkaan hän ei ilmeisesti ole niin kykenevä, että kelpaisi edes yksinkertaisimpiin hanttihommiin.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti on enemmän ns.älytyöstä kiinnostunut kuin ns suorittavasta työstä.

Vierailija
2/23 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että Suomen työmarkkinoilla on jotain pielessä. Eikä näin pienellä maalla olisi varaa pitää toimettomana ketään, varsinkaan fiksuja ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että hänelläkin on vahvuus ja toivottavasti vielä saa koulutustaan vastaavaa kivaa työtä. 

Vierailija
4/23 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen vaan, että menee paljon paremmin kuin mulla! Sama ikä ja aika työttömänä, mutta en opiskele amk:ssa, eikä se ole vielä vuosiin ajankohtaistakaan. Ensin pitäisi hoitaa joku toisen asteen koulutus maaliin.

Vierailija
5/23 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen todistetusti Mensan jäsen (ei nettitesti, vaan paperinen livekoe) jonka lisäksi pääsin oikeustieteelliseen ensiyrityksellä ilman preppauskurssia.

En silti ole ollut palkkatöissä päivääkään elämässä, ellei kesätöitä 15-vuotiaana lasketa. Olen nyt 35v.

Olen elänyt perinnöllä ja sitä ennen yrityslainoilla usealta eri laitokselta ilman aikomustakaan tehdä matalakatteista raskasta työtä kyseisellä alalla, laitoin siis yrityksen vuoden sisällä konkurssiin ilman että mitään liikevaihtoa kertyi. Summa oli sen verran hyvä että sen takia kannatti menettää luottotiedot ja hävittää omaisuus velkojien ulottumattomiin.

Koska kyseessä velkomusasia eikä rikosoikeudellinen asia, ei mitään seuraamuksia koskaan tullut. Ulosotot vanhenivat koska tein jo 12 vuoden kohdalla "varattomana" nollamaksusuunnitelman. Kaikki mahdollinen omaisuus on tuttujen tai perheen nimissä.

Minulla ei siis ole mitään niitä ihmisiä vastaan jotka tekevät arvokasta työtä esim. sote-alalla, opettajina jne., mutta valtaosa työstä on yksinkertaisesti turhaa ja sielua tappavaa.

Olen elänyt hyvän ja yltäkylläisen elämän ja ainoana kärsijänä on ollut muutama upporikas luotottaja jotka kuittaavat nekin tappiot verovähennyksinä. Muutama vuosi sitten sain isovanhemmalta perinnön jonka turvin elän nyt, eli ei tarvitse enää kikkailla uudestaan.

En koskaan varastaisi esim. perheyritykseltä, kaupasta, yksityishenkilöltä jne.

Vierailija
6/23 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

sosiaaliset taidot on varmaan aika vähäiset. Ei ole käytetty sitä opiskeluaikaa lainkaan siihen, että tutustuisi ihmisiin ja loisi verkostoa, on vaan käyty tenttimässä ne tentit.

Vierailija
7/23 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että AMK:ssa pärjää lukutaidottomatkin, miksei nekin, jotka olettavat, että siellä kysellään älyä.

Vierailija
8/23 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen ne lapsinerot jotka käyvät ala-asteen vuodessa. Sitten nämä eivät pysty koskaan tekemään normaalia työtä. Olet hyvä sellaisessa josta pidät.

Vierailija
9/23 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen todistetusti Mensan jäsen (ei nettitesti, vaan paperinen livekoe) jonka lisäksi pääsin oikeustieteelliseen ensiyrityksellä ilman preppauskurssia.

En silti ole ollut palkkatöissä päivääkään elämässä, ellei kesätöitä 15-vuotiaana lasketa. Olen nyt 35v.

Olen elänyt perinnöllä ja sitä ennen yrityslainoilla usealta eri laitokselta ilman aikomustakaan tehdä matalakatteista raskasta työtä kyseisellä alalla, laitoin siis yrityksen vuoden sisällä konkurssiin ilman että mitään liikevaihtoa kertyi. Summa oli sen verran hyvä että sen takia kannatti menettää luottotiedot ja hävittää omaisuus velkojien ulottumattomiin.

Koska kyseessä velkomusasia eikä rikosoikeudellinen asia, ei mitään seuraamuksia koskaan tullut. Ulosotot vanhenivat koska tein jo 12 vuoden kohdalla "varattomana" nollamaksusuunnitelman. Kaikki mahdollinen omaisuus on tuttujen tai perheen nimissä.

Minulla ei siis ole mitään niitä ihmisi

arvostan. tekisin pienituloisena duunarina saman tempun jos älynystyrät antaisivat periksi. itse en osaisi tehdä muuta kuin hakea jotain vippejä tms. ja menettäisin luottarit jonkun kymppitonnin tähden joka ei oikein lyö leiville. pitäisi olla satoja tonneja että homma kannattaa.

tyhmä se paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä. itse silti teen mielummin paskaduunia alle 2000e nettotuloilla koska vielä pahempaa olisi olla täysin työtön ja rahaton, vaikka ei tämäkään herkkua ole.

Vierailija
10/23 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen melkein nelikymppinen ja pari amk-tutkintoa takana. En sovellu mihinkään suorittavaan työhön, varsinkaan sellaiseen jossa pitää tehdä asioita nopealla aikataululla mutta olen loistava suunnittelemaan. Tajusin vain liian myöhään, että olisi pitänyt tehdä joku yliopistotutkinto. AMK-tutkinnoilla ei pääse sellaisiin hommiin joissa pärjäisin.

Vierailija
11/23 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen pari venkulaa jotka ovat olleet esim. 10-30 vuotta työttömiä mutta elintaso korkea. Elintaso selittyy rikoksilla, velkakikkailuilla ja perintöjen saamisella.

Ei työelämä ole kaikille, mutta venkuloinnistakin jää kiinni jos aivot ovat surkastuneet. Toisaalta noista viimeinen vaihtoehto ei edes ole laiton ja jokainen joka saa isomman summan sukulaisilta on kyllä oikeutettu sillä elämään tekemättä töitä.

Tässä yhteiskunnassa ei paheksuta työtä tekemätöntä jos tämä on jostain venkuloinut satoja tonneja tai miljoonia, sitä työtöntä paheksutaan vain jos tällä on vähän rahaa ja sitä tulee lisää ainoastaan Kelalta.

Vierailija
12/23 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autistisia piirteitä? Jo pelkät piirteet vaikeuttavat sosiaalista kanssakäyntiä työpaikalla.

Kuitenkin opiskelu voi sujua tosi hyvin.

Vierailija
13/23 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autistisia piirteitä? Jo pelkät piirteet vaikeuttavat sosiaalista kanssakäyntiä työpaikalla.

Tekee myös työllistymisen melko mahdottomaksi, jos ei ole juuri sitä kokemusta ja osaamista jota kyseiseen paikkaan vaaditaan.

Vierailija
14/23 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnhakutaidoissa tai sosiaalisissa taidoissa kehitettävää?

Vierailija
15/23 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikalla ei nuo piirteet haittaa, mutta työhaastattelusta ei valitettavasti pääse läpi. Voisi olla vaikka kuinka hyvä työntekijä, mutta jos ei osaa myydä itseään ja esittää sosiaalista ja pirtsakkaa, niin ei ole mitään toivoa päästä töihin.

Uskon, että naispuolisilla "lievästi" autistisilla on vielä vaikeampaa kuin miehillä, heille kun helpommin sallitaan ilmeettömyys, vähäsanaisuus ja asiakeskeisyys.

T. Työtön autismipiirteinen insinööri

Vierailija
16/23 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työpaikalla ei nuo piirteet haittaa, mutta työhaastattelusta ei valitettavasti pääse läpi. Voisi olla vaikka kuinka hyvä työntekijä, mutta jos ei osaa myydä itseään ja esittää sosiaalista ja pirtsakkaa, niin ei ole mitään toivoa päästä töihin.

Uskon, että naispuolisilla "lievästi" autistisilla on vielä vaikeampaa kuin miehillä, heille kun helpommin sallitaan ilmeettömyys, vähäsanaisuus ja asiakeskeisyys.

T. Työtön autismipiirteinen insinööri

Jep. Naiset eivät lähtökohtaisesti pääse edes sinne haastatteluun, ellei ole kovaa osaamista etukäteen. Silti oletetaan että ovat näitä iloisia ja ulospäinsuuntautuneita jotka voi sitten laittaa työskentelmään asiakkaiden suuntaan.

Vierailija
17/23 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sosiaaliset taidot on varmaan aika vähäiset. Ei ole käytetty sitä opiskeluaikaa lainkaan siihen, että tutustuisi ihmisiin ja loisi verkostoa, on vaan käyty tenttimässä ne tentit.

Ei kaikille ole itsestään selvän helppoa luoda sosiaalisia suhteita. Esimerkiksi minua ei usein otettu porukkaan mukaan. Näin oli lukiossa ja myös AMK:ssa, kun porukassa oli yksi nainen joka ei minusta pitänyt. Olen nainen siis itsekin. 

Sitten kun opiskelin yhden vuoden Helsingissä AMK:ssa eri alaa (joka ei ollutkaan minun juttuni), niin tilanne oli vähän parempi.

Vierailija
18/23 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että hän miettii liikaa mitä toiset hänestä ajattelevat.

Vierailija
19/23 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei siis ole mitään niitä ihmisi

En koskaan varastaisi esim. perheyritykseltä, kaupasta, yksityishenkilöltä jne.

koska rahaa on niin ettei paskalle taivu?

Äiti osti mulle aina mitä halusin?

Olen moraaliltani ylivertainen tyyliin jeesus

Köyhyys ja sairaus..mitä ne on?

Vierailija
20/23 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajien mielestä ylikouluttautunut. Pitäisi maksaa palkkaa ja vielä ilman, että valtio tukee. Ei nykyään saa muita töitä, kuin "harjoitteluja" puoleksi vuodeksi, jotka siis palkattomia.

Käy sääliksi nuoria, joiden on mahdotonta saada kunnollista työpaikkaa, jonka palkalla voisi elättää itsensä ja perheensä pahan paikan tullen.

Tiedän muutamankin, joissa ei ole mitään vikaa työntekijöinä. Aina ajallaan töissä, koulutus kohdillaan, riittävät sosiaaliset taidot ja niiden kuuluisten harjoittelujen tuomaa kokemusta. Mutta ei. Puoli vuotta ja ulos, seuraava palkaton on jo tulossa.