Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävät saivat vauvan 2kk sitten. Meitä ei ole kutsuttu edes katsomaan…

Vierailija
25.10.2023 |

Tämä yksi tapa selvittää ollaanko hyviä ystäviä. Me luultiin että ollaan, mutta tässä

selvisi, että ollaankin oltu vain paikkoseuraa heille, silloin kun heillä ei ollut mitään tekemistä yhden lapsen kanssa.

Meillä ollut elokuusta asti heille poikavauvalle lahja valmiina, ja odotettu että päästään antamaan se, ja katsomaan vauvaa koko perhe. No, kuukausi mennnyt ja toinenkin, ja ei ole kutsuttu. Onnittelut ollaan lähetetty. 

Kastejuhlat tulossa ja ei kutsuttu, ei kummeiksi. Selväksi tuli, monella tavalla, että me emme ole heille ystäviä. Me olemme heitä kutsuneet meille juhliin ja mökille sun muuta. No, ei tarvi enää kutsua. 

Lapsi ei ole heillä sairas vaan täysin terve. Synnytyksessä ei mennyt mikään vikaan. Vanhemmuus ei ole heille uusi asia. Selvipähän vaan, että meitä ei haluta vauvaa katsomaan. Eivät ole edes muuten ilmoittaneet meille viestillä että vauva on syntynyt, vaan senkin kuulimme muualta…

Surullinen olo, kun selviää, että hyväksi luulemillesi ystäville sinä ja perheesi olet täysin ilmaa. 

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

No veljeni vauva syntyi. Minulle ei siitä ilmottanut, sain kuulla toiselta sisarukselta. Jo raskausaikaan (kun muilta kuulin, että tulee isäksi) ostin jo lahjaa kaappiin. Ristiäiset lähestyi, ei kutsua. Lapsi täytti 1,ei kutsua. Siinä vaiheessa sitten työkaverista tuli mummi ja vein hänen lapsenlapselleen lahjan ja sanoin mikä on homman nimi ja halusin lahjat käyttöön. Työkaveri oli iloinen. 

Minua ei kutsuttu siskoni häihin. Ei myöskään serkkuni häihin. En ole mikään "hulttio" vaan ihan tavallinen työssäkäyvä keski-ikäinen nainen. Itse kutsuin kyllä heidät aiemmin lasteni kastajaisiin(Ennen heidän häitä)

Vierailija
42/65 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ei ristiäisiin ole tapana kutsua kuin perhe ja kummit. Vastasyntynyttä ei erikseen kutsuta katsomaan vaan itse tarjotaan "tarvitteko apua". Ainoa outo juttu on unohtaa ilmoittaa syntymästä, kenties siellä ollut tilanne päällä tai valtava väsymys. 

Ap väittää olevansa hyvä ystävä muttei ole edes tarkistanut onko kaikki ystävän vauvalla ok. Minäminäminä

Jos ei edes syntymästä ilmoiteta, niin miksi kukaan perään soittelisi? Onhan toi nyt selvä viesti, että ei toivota yhteydenottoa.

Eikä ole, hyvänen aika. Viesti lähinnä siitä että hyvä ystävä tarkistaisi että heillä on kaikki ok, todennäköisesti vauvan kanssa vaikeaa. 

Just näin! Sain itse juuri 2kk sitten vauvan ja minulla jäi muutamalle läheiselle ilmoittamatta vauvan syntymä. Ajattelin, että lukevat mieheni some päivityksen ja oikeat läheiset on juuri niin läheisiä, että tajuavat itse kysellä perään jos huolettaa. Olin itse todella väsynyt pitkän ja kivuliaan synnytyksen jälkeen (vaikka kaikki menikin hyvin). Vauva huusi melkein sen koko sairaalassa olo ajan ja itse ramppasin hakemassa lisämaitoa ja yritin imettää ja hyssytellä. En todellakaan ollut puhelimen äärellä lepäilemässä siellä (vaikka vauva oli terve). En yhdellekään kaverille esittänyt virallista kutsua. Kun vaihdettiin kuulumisia puhelimitse tai viestein, niin samalla kyselivät vaivihkaa, että joko meillä on käynyt vieraita/saako tulla jo käymään tms. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää ap. oma vauva niin ei tarvitse pällistellä ystävien vauvoja ja täällä ulista.

Vierailija
44/65 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ap tietää, miten synnytys meni ja onko lapsi terve, jos ystäväperheestä ei ole kuulunut mitään? Jokin tässä tarinassa ei täsmää. 

Jos ap tietää nuo ssiat, ei ole totta ettei ystäväperheestä kuuluisi mitään.

Vierailija
45/65 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olet huono ystävä. Jopa tilanteessa jossa toinen saa vauvan, sinun pitäisi olla keskipiste. Nyt puhelin käteen hophop ja kysy tarvitsevatko apua, jos siis todella väität olevasi hyvä ystävä. 

Vierailija
46/65 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolme lasta enkä ole erikseen pyytänyt ketään kylään vauvan syntymän jälkeen. Olenpa ollut tollo. Kaikki halukkaat ovat löytäneet meille kyllä ilman kutsuakin. Kutsut juhliin kuten ristiäisiin on ihan eri asia.

Mitäs jos ystäväsi ajattelee, että oletpas moukka kun et ole käynyt kylässä. Nää on näitä kun eri ihmiset ajattelee samoista asioista ihan eri lailla.

Vierailija
47/65 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Anna heidän rauhassa totutella elämän uuden tulokkaan kanssa ,äläkä kitsoile.Ymmärrä mitä pöpöjäkin liikkeillä on ja sinä voisit olla yksi viiruksen kantaja. Kyllä sinä sinne viellä pääset kylästymiseen asti ja vielläpä lapsen tai  lapsien hoitajaksi. Maltti on valttia,ei utelijaisuus!

Ap halusi mennä koko perheensä voimin katsomaan vauvaa. Nyt on syksyn flunssakausi taas alkanut. Harva haluaa pikkuvauvan luo köhijöitä.

Vierailija
48/65 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on nykyaikaa. Voi loukkaantua tai uhriutua jopa tämmöisestä asiasta eli kun joku saa vauvan, mutta ei huomaa vauvakuplassa ilmoittaa asiasta ihan kaikille mahdollisille ihmisille saatikka kutsua heitä henkilökohtaisesti kylään. Kyllä on ihmisillä vaikea elämä.

Vierailija
49/65 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

IP-osoitteista näkee, että yksi ja sama ihminen on kirjoitellut nämä Ap:ta haukkuvat provoviestit. 

Syntymästä kuultu muualta. Onnittelut lähetetty silti heti. 

Lahja lähetetty lähetin avulla ovelle. 

Kuulumisia ja kyläilymahdollisuutta kysytty jo kk sitten. Sieltä kerrottu että äiti ja lapsi voivat hyvin. 

Meillä itsellä 2 alle 2v joten yksilapsinen perhe saa selvitä ilman apuamme. 

Hyvin selvisi siis, että meitä ei pidetä millään tavalla heidän ystävinä. Aiemmin oli heidän kanssa jo vastaava tapahtuma, jossa tämä rouva jätti Apn perhettä ulkopuolelle. Siinähän jättää ja tsemppiä heille vauvan kanssa ja ilman. Emme enää halua olla loisten kavereita.

Vierailija
50/65 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ei ristiäisiin ole tapana kutsua kuin perhe ja kummit. Vastasyntynyttä ei erikseen kutsuta katsomaan vaan itse tarjotaan "tarvitteko apua". Ainoa outo juttu on unohtaa ilmoittaa syntymästä, kenties siellä ollut tilanne päällä tai valtava väsymys. 

Ap oli jo kuullut vauvasta muualta ja onnitellut. Eihän sellaselle uudelleen lähetetä tiedoitustekstaria. Ap ei kertonut kuitattiinko onnittelut vai jättivätkö noteeraamatta.

Vierailija
51/65 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet niin hauskaa seuraa että tuore äiti pelkää repeävänsä.

Vierailija
52/65 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun meidän esikoinen syntyi, eräs ystäväni pommitti alusta asti jatkuvasti kysymyksillä milloin saa tulla katsomaan ja jos ei kohta pääse lahja käy pieneksi. Se ahdisti ihan hirveästi, ekat kuukaudet en halunnut nähdä kuin kaikkein lähimpiä ja olla ihan rauhassa siellä vauvakuplassa, opetella imettämistä, levätä ja toipua synnytyksestä ja tutustua uuteen tulokkaaseen kaikessa rauhassa. 

Vierailija
53/65 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pommitettu ketään. Älkää keksikö asioita

Vierailija
54/65 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

IP-osoitteista näkee, että yksi ja sama ihminen on kirjoitellut nämä Ap:ta haukkuvat provoviestit. 

Syntymästä kuultu muualta. Onnittelut lähetetty silti heti. 

Lahja lähetetty lähetin avulla ovelle. 

Kuulumisia ja kyläilymahdollisuutta kysytty jo kk sitten. Sieltä kerrottu että äiti ja lapsi voivat hyvin. 

Meillä itsellä 2 alle 2v joten yksilapsinen perhe saa selvitä ilman apuamme. 

Hyvin selvisi siis, että meitä ei pidetä millään tavalla heidän ystävinä. Aiemmin oli heidän kanssa jo vastaava tapahtuma, jossa tämä rouva jätti Apn perhettä ulkopuolelle. Siinähän jättää ja tsemppiä heille vauvan kanssa ja ilman. Emme enää halua olla loisten kavereita.

Nyt menee jo paksuksi tämä juttu. Aloituksessa lahja oli vielä antamatta, nyt se on lähetetty lähetin avulla perille. Miksi ei itse viety ja miten se vielä eilen oli antamatta? Miksi tässä välissä lähetetty, jos on päätetty ettei haluta olla yhteydessä?

Vierailija
55/65 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

No veljeni vauva syntyi. Minulle ei siitä ilmottanut, sain kuulla toiselta sisarukselta. Jo raskausaikaan (kun muilta kuulin, että tulee isäksi) ostin jo lahjaa kaappiin. Ristiäiset lähestyi, ei kutsua. Lapsi täytti 1,ei kutsua. Siinä vaiheessa sitten työkaverista tuli mummi ja vein hänen lapsenlapselleen lahjan ja sanoin mikä on homman nimi ja halusin lahjat käyttöön. Työkaveri oli iloinen. 

Minkä ikäinen olet?

Mitäpä jos otat veljesi yhteyttä ja kysyt mitä kuuluu, keskustelet hänen kanssaan. 

Älä turhaan uhriudu vaan ole avoin ja rehellinen,  jopa itsellesi, saati toisille.

Vierailija
56/65 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos tämä on sulle joku ystävyyvden tärkein mittari niin ole iloinen että asia selvisi nyt, eipä tarvitse tuhlata aikaasi tähän pariskuntaan enää. 

Itse en ainakaan haluaisi jotain pikkulapsiperhettä kestittäväksi jos kotona olisi vastasyntynyt. 

Vierailija
57/65 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin aloituksen ja sen on kyllä kirjoittanut joku jolla ei ole mitään käsitystä siitä, millaista on synnyttäminen tai pikkuvauvan hoito, tai sitten tämä ap on vain todella itsekäs.

Ensinnäkin vaikka synnytys olisi sujunut normaalisti, on synnyttäjä silti pitkään toipilas. Itse meinasin pyörtyä synnytyksen jälkeen, kun nousin seisomaan. Ja tätä kesti useamman päivän. Lisäksi jälkiverenvuoto kestää monta kuukautta, eikä se ole mitään pientä vuotoa. Istuminen sattuu pitkään. Vauva saattaa olla myös koliikkinen ja itkeä jatkuvasti. Osa vauvoista ei pysty olemaan makuuasennossa lainkaan, vaan vauvaa pitää kantaa 24/7 pystyasennossa. Mieti, että seuraavat 4 kk saisit selvitä joka yö jollain 2 h yöunilla. 

Lisäksi moni lähisukulainen, kuten isovanhemmat ja sisarukset haluavat nähdä lapsen. Ensimmäiset kuukaudet vieraita juoksee kylässä koko ajan. Pitäisi jaksaa hoitaa vauvaa, siivota, keittää kahvia ja leipoa/hakea kaupasta tarjottavia. Ja järjestää kastetilaisuus kaiken tämän härdellin keskellä.

Itselleni sanottiin lisäksi lastenosastolla, ettei vauvaa olisi hyvä viedä 4 kuukauteen yleisille paikoille, koska tavalliset flunssatkin voivat olla ihan pienelle hengenvaarallisia. Se on myös ihan oikea syy, miksi moni ei halua kaikkia kavereita vauvan ympärille. Ei mikään tekosyy.

Ja tuo ilmoittaminen. Itse olen ilmoittanut lasten syntymistä vain omille vanhemmilleni. He ovat sitten soittaneet sukulaisille eli sisaruksille, serkuille, kummeille, sedille, tädeille jne. Kaverit ovat saaneet tiedon somen kautta. Tämä on ihan yleinen tapa nykyään muutoinkin, koska lapsen syntymä on perhejuhla. Ristiäisetkin pidetään usein vain perhepiirissä.

Vierailija
58/65 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Luin aloituksen ja sen on kyllä kirjoittanut joku jolla ei ole mitään käsitystä siitä, millaista on synnyttäminen tai pikkuvauvan hoito, tai sitten tämä ap on vain todella itsekäs.

Ensinnäkin vaikka synnytys olisi sujunut normaalisti, on synnyttäjä silti pitkään toipilas. Itse meinasin pyörtyä synnytyksen jälkeen, kun nousin seisomaan. Ja tätä kesti useamman päivän. Lisäksi jälkiverenvuoto kestää monta kuukautta, eikä se ole mitään pientä vuotoa. Istuminen sattuu pitkään. Vauva saattaa olla myös koliikkinen ja itkeä jatkuvasti. Osa vauvoista ei pysty olemaan makuuasennossa lainkaan, vaan vauvaa pitää kantaa 24/7 pystyasennossa. Mieti, että seuraavat 4 kk saisit selvitä joka yö jollain 2 h yöunilla. 

Lisäksi moni lähisukulainen, kuten isovanhemmat ja sisarukset haluavat nähdä lapsen. Ensimmäiset kuukaudet vieraita juoksee kylässä koko ajan. Pitäisi jaksaa hoitaa vauvaa, siivota, keittää kahvia ja leipoa/hakea

Iso höpö höpö 

Selvisi vain että kyseessä on itsekäs ja kädetön perhe.

Pitäkööt ristiäisensä, Ap ole onnellinen ettei tarvitse olla osallisena…

Vierailija
59/65 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vastaava kokemus tältä syksyltä. Kutsuttiin Baby Showereihin. Nämä ”parhaat” kaverit ja kummit olisivat ottaneet tulevalle äidille huonoimman mahdollisen juhlapaikan, lahjan ja kaikki järjestelyt aivan fiasko. Näki selvästi että heitä ei yhtään kiinnosta. 

Minä ja yksi toinen koko porukasta ehdotimme järkevämpiä tiloja, juhlaa, ideoita, jotka äiti lopulta sai. Meillekään ei lopulta ilmoitettu mitään vauvan syntymästä. Syntyi tyyliin elokuussa, eikä ole vieläkään kutsuttu kylään.

Meillä riittää myös touhua omien lastemme kanssa. Emme tarvitse heitä mihinkään… Pitäköön oman napansa… Jälkeenpäin mietin että kunpa äityli tietäisi, miten omat ystävät ja kummit häntä kohtelivat Baby showerien ryhmässä…

Vierailija
60/65 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina wrote:

En minäkään saanut kutsua ristiäisiin kun siskopuoleni syntyi ja muutenkin hän oli jo muutaman kuukauden ikäinen, kun isäni antoi minun nähdä hänet. Isäni perusteli asiaa sillä, että minä olen niin kaukainen sukulainen, ettei ole mitään syytä tavata niin pientä vauvaa, että yleensä vain lähimmät sukulaiset ja parhaat ystävät tapaavat vastasyntyneen vauvan.

Minä näin velipuoleni vasta 2-vuotiaana. Samassa kaupungissa asuttiin. Ei isääni kiinnostanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi