Voiko työkkäri laittaa opiskelemaan lähihoitajaksi vaikka minulla on käsi-ihottuma?
Olen käynyt lääkärissä ja saanut lääkärintodistuksen jonka toimitin työkkäriin.
Kommentit (76)
Vierailija wrote:
Minullakin on paha atooppinen ihottuna silti opiskelen hoitajaksi. Se ei ole este.
Aika erikoista. Onhan siinä kuitenkin infektio riski. En halua hoitajaa, jolla on iho laajasti rikki käsistä. Sorry vain. En tarkoita dissata. Mutta tuskin hakeudut niihin paikkoihin, jossa minut infektioneeni voit tavata.
Vierailija wrote:
Ei ne voi pakottaa.
Tuet voivat kyllä evätä.
Sitten täytyy mennä, mutta ei pese vaan käsiä ja ravaan vessassa, kun ibs.
Suurempi ongelma tässä on se ettei ap ole keksinyt mitä voisi tehdä elääkseen. Katso minkä ammatin osaajista on pula ja hae siihen.
Mun kädet on hoitoalalla tulleet vain parempaan kuntoon koska se käsidesi sopii iholleni.
Varmaan on kiinni ihan työntekijän päivästä. Mulla riitti kun puhelimessa sanoin että en voi pahan atopian takia tehdä hoiva-alan töitä. Sen jälkeen ei ole ehdoteltu. Toki itse ehdotin samalla tradenomin opintoja, joten oma aktiivisuuskin vaikuttaa.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Lähihoitaja voi tehdä muutakin kuin varsinaista hoitotyötä, joten tuo voi olla ihan hyväkin vaihtoehto.
Niinku mitä ? 99% lähäreistä tekee perusduunia.
Lähihoitajia on mielenterveysyksiköissä, lastensuojelulaitoksissa, psykiatrisissa sairaaloissa, päivätoiminnan ohjaajina, nuorisotaloilla nuorisotyöntekijöinä jne. Allekirjoittanut itse ei tee mitään perushoitotyötä lähihoitajana, vaan vastaan mt-puolen asumisyksikön toiminnasta tiimiesimiehenä. Perushoitotyötä ei meidän yksikössä oikein ole lääkehoitoa lukuunottamatta.
Suorititko tutkinnon tekemättä yhdessäkään harjoittelussa perushoitotyötä? Jos suoritit, kerro ihmeessä, miten.
Vierailija wrote:
Onko hoitava lääkäri suositellut keskustelua psykiatrisen sairaanhoitajan ja/tai psykologin kanssa? Ihottumakäsien takaa kun kuultaa pelko joutua ylipäätään johonkin, ja nykymaailmassa kuitenkin täytyy lähteä, jos meinaa saada rahat elämiseen.
Just, lapsesta asti vuotanut kädet verta. Mutta hyvä, jos sua ei toisen veri haittaa.
Ei voi. Koulutuksiin haetaan itse ja yleensä haastattelu ylipäätään, jossa katsotaan oletko tervepäinen tyyppi alalle.
Vierailija wrote:
Ei voi. Koulutuksiin haetaan itse ja yleensä haastattelu ylipäätään, jossa katsotaan oletko tervepäinen tyyppi alalle.
Ainakin omalle alalle oli siis haastattelu.
Vierailija wrote:
Ei ne voi pakottaa.
Tuet voivat kyllä evätä.
Kannattaa yrittää yhteistyössä löytää sopiva ala. Onhan näitä duuniagentteja ja ammatinvalintapsykologeja, kysele niitä.
Vierailija wrote:
Suurempi ongelma tässä on se ettei ap ole keksinyt mitä voisi tehdä elääkseen. Katso minkä ammatin osaajista on pula ja hae siihen.
Mun kädet on hoitoalalla tulleet vain parempaan kuntoon koska se käsidesi sopii iholleni.
Mulla ainakin käsidesi kirvelee haavoissa, joten en laita sitä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Lähihoitaja voi tehdä muutakin kuin varsinaista hoitotyötä, joten tuo voi olla ihan hyväkin vaihtoehto.
Niinku mitä ? 99% lähäreistä tekee perusduunia.
Lähihoitajia on mielenterveysyksiköissä, lastensuojelulaitoksissa, psykiatrisissa sairaaloissa, päivätoiminnan ohjaajina, nuorisotaloilla nuorisotyöntekijöinä jne. Allekirjoittanut itse ei tee mitään perushoitotyötä lähihoitajana, vaan vastaan mt-puolen asumisyksikön toiminnasta tiimiesimiehenä. Perushoitotyötä ei meidän yksikössä oikein ole lääkehoitoa lukuunottamatta.
Suorititko tutkinnon tekemättä yhdessäkään harjoittelussa perushoitotyötä? Jos suoritit, kerro ihmeessä, miten.
En toki, otin vain kantaa tuohon väitteeseen jossa väitettiin, että 99% lähihoitajista tekee perushoitoa. Se on valheellinen väite. Ensimmäisessä harjoittelussa tein perushoitoa, sen jälkeen en ole tehnyt.
Mikä ala sinua itseäsi kiinnostaisi, voisitko ajatella työllistyväsi siihen? Tai hankkia sen alan koulutusta?
Ketään ei pakoteta mihinkään koulutukseen, mutta toisaalta ei se käsien ihottuma estä mitään työtä tekemästä, hanskat on hoitotyössäkin keksitty
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Minullakin on paha atooppinen ihottuna silti opiskelen hoitajaksi. Se ei ole este.
Aika erikoista. Onhan siinä kuitenkin infektio riski. En halua hoitajaa, jolla on iho laajasti rikki käsistä. Sorry vain. En tarkoita dissata. Mutta tuskin hakeudut niihin paikkoihin, jossa minut infektioneeni voit tavata.
Mikä infektio riski ? Atooppinen ihottuma ei tartu ja toisaalta hoitajat pitävät paljon hanskoja
Vierailija wrote:
Kyllä voi. Käsineet on keksitty.
Käsineissä iho hikoaa ja menee huonoon kuntoon.
Mutta se vaihtoehto on, että ei pese käsiä.
Vierailija wrote:
Ketään ei pakoteta mihinkään koulutukseen, mutta toisaalta ei se käsien ihottuma estä mitään työtä tekemästä, hanskat on hoitotyössäkin keksitty
Eikö sitä ihottumaa pysty hoitamaan?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Eikö sitä ihottumaa pysty hoitamaan?
-eri
Mutta mulla ei ainakaan auta mikään. Kaikki rasvat on kokeiltu.
Jos kädet vuotavat jatkuvasti verta, eikä ihottumaa pystytä parantamaan, niin eikö ap ole oikeutettu sairaspäivärahaan, ja lopulta eläkkeelle? Ellei siis mitään työtä löydy, jota voisi tehdä.
Ei ne voi pakottaa.
Tuet voivat kyllä evätä.