Mikä on lempivärisi ja miksi?
Itse pidän punaisesta. Se on kaunis, lämmin ja voimakas väri ja näyttää hyvältä vaatteissa. Oli tosin myös aikoinaan sininen-vaihe, jolloin mieluiten tykkäsin hankkia kaikkea siniseen liittyvää, mutta se meni ohi.
Kommentit (92)
Tämä ei ole väri mutta jostain syystä tykkään aina tosi paljon pinkin ja mustan yhdistelmistä vaatteissa ja tavaroissa. Siksi suosikkivaatteeni on mukava huppari pinkkimustilla kuvioilla
Korallinpunainen. Riippuu tietysti onko kyse kodin tekstiilistä esim matto vai vaate esim takki..
Vihreä. On ollut lempivärini ainakin 20 vuotta, ei kai mitään erityistä syytä, miellyttää vain silmää eniten. Muut suosikit on keltainen ja oranssi.
Pidän lilasta, sekä sisustuksessa että vaatteissa. Sisustuksessa pidän myös turkoosista.
Vierailija wrote:
Akvavärit
Ai niin että miksi. Ehkä olen sitten kylmä ihminen kun pidän vedensinisen eri sävyistä
Ensi-ihastukseni käytti koulussa aina punasta nahkatakkia ja hänellä oli kastanjanruskeat hiukset. Punaisen kaunis ja voimakas väri muistuttaa mua aina hänestä <3
Valkoinen. Puhdas ja kirkas väri. Tykkään sisustuksessa yksinkertaisuudessaan valkosesta paljon.
Vierailija wrote:
Ensi-ihastukseni käytti koulussa aina punasta nahkatakkia ja hänellä oli kastanjanruskeat hiukset. Punaisen kaunis ja voimakas väri muistuttaa mua aina hänestä <3
Samasta syystä itse pidän sateenkaarivärien yhdistelmistä, ainakin kun se tehdään hyvin eikä töksähtävän karamellimäisesti tai maalimaisesti. Jossain lukion tanssiaissa oma ihastukseni pukeutui sateenkaaren väreissä kimaltelevaan paljetteilla koristeltuun röyhelömekkoon ja huiviin. Se oli hieno ilta, täynnä naurua ja tanssia
Muuten lempivärini on yleensä vihreä.
Violetti. Se miellyttää silmää erityisesti.
Olen kuullut, että violetti on kaikkein vähiten luonnossa esiintyvä väri, joten ehkäpä se harvinaisuus viehättää? Tykkään fantasiajutuista myös, ja violetissa on sellainen fantasia-fiilis.
Tällä hetkellä vispipuuronpunainen, on jotenkin suloinen, herkullinen ja rauhoittava väri, piristää ja antaa raikkautta ja väriä olematta kuitenkaan yhtään hyökkäävä.
Sopii hyvin yhteen muiden suosikkivärieni kanssa (murrettu lila ja -vihreä sekä viininpunainen).
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Samasta syystä itse pidän sateenkaarivärien yhdistelmistä, ainakin kun se tehdään hyvin eikä töksähtävän karamellimäisesti tai maalimaisesti. Jossain lukion tanssiaissa oma ihastukseni pukeutui sateenkaaren väreissä kimaltelevaan paljetteilla koristeltuun röyhelömekkoon ja huiviin. Se oli hieno ilta, täynnä naurua ja tanssia
Muuten lempivärini on yleensä vihreä.
Ihanan romanttista! ❤️
Itse pidän oranssista eniten.
Vierailija wrote:
Violetti. Se miellyttää silmää erityisesti.
Olen kuullut, että violetti on kaikkein vähiten luonnossa esiintyvä väri, joten ehkäpä se harvinaisuus viehättää? Tykkään fantasiajutuista myös, ja violetissa on sellainen fantasia-fiilis.
Kyllä, violettia oli entisaikoihin vaikeaa valmistaa esim. vaatteita varten kun sitä ei luonnossa paljon esiinny, joten siksi siitä tuli monissa maissa kuninkaallisten ja yläluokan väri.
Varmaa epäsuosittu väri: ruskea. Se on musta lämmin ja kodikas väri. Tuo mieleen metsän
Valkoinen ja musta. Vastakohdat täydentävät toisiaan :3
Kissankellon sininen.
Keväänvihreä.
Taivaansininen.
Vanha roosa.
Keltainen koska pidän auringonkukista ja niiden hoitamisesta
Valkoisesta ja tosi tumman vihreästä en yleensä tykkää yhtään
Kommenteista päätellen et oo ainoo suomalainen jota kauppojen tarjonnan harmaus/haaleus värien suhteen ärsyttää...
Oma suosikkivärini on turkoosi! Jotenkik tykkään siitä ihanasta yhdistelmästä sinistä ja vihreetä. <3