Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

100kg hoikka nainen vs. 50kg pullukka

Vierailija
24.10.2023 |

Yritin vastata jonkun viestiin mutta ehti poistua vastatessani niin teen oman julkisun. Itse syön 1600 kcal päivässä, tarkka dieetti ollut jo vuosia. 3-5 krt viikossa salitreeni ja juoksen lähes joka päivä tunnin lenkin. Olen reilu 100kg ja isokokoinen, en tästä kovin paljoa pienenisi vaikkei olis yhtään rasvaa, rakenteeni on iso, niin pitkä kuin luut tosi leveällä, esim lantion luut on niin etäällä toisistaan etten koskaan voisi olla alle 120cm lantiolta. Toisaalta rasvaa minussa ei paljoa ole, vyötärö n.70cm. Välillä hauskan näköistä jos vierelle tulee joku pienikokoinen ihminen joka puolta pienempi kuin minä mutt iso läski vatsa makkaroineen eli on niinkuin miniatyyrikokoinen lihava pullukka mun vierellä joak olen tuplat isompi mutta hoikahko/sporttinen. En tiedä saako joku tästä kiinni mutta ihminen voi olla yli 100kg ja hemmetin hyvässä kunnossa tai 50 kiloinen läski. Mulla esim. ei ole viskeraalista rasvaa. Ja selvennyksenä että nainen olen.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertailun vuoksi, olen 193cm pitkä aika skrode mies ja painan alle sata kiloa. Nyt painan 97kg tai 98kg ja siinä on ainakin viisi kiloa liikaa - arvioitu intuitiivis-tieteellisellä vatsaläskinkäpälöintimenetelmällä. Satakiloinen saa olla n. 220cm pitkä ollakseen hoikka.

Vierailija
22/34 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vaikka 180cm naiselle ok paino on n. 72kg. Siihen mahtuu jo lihasta mitä naisille normaali treenillä tulee. Ylipainoa siis  30kg luokkaa. 

180 cm pitkälle aikuiselle 81 kg paino on BMI 25, eli normaali. Jos 180 cm sattuu olemaan urheilija tai kehonrakentaja, on painoa todennäköisesti enemmän, johtuen ihan siitä että vaikka ulkomitat pysyisivät samana, painaa lihas läskiä enemmän, ts. lihaksikas ihminen on yleensä painavampi kuin miltä näyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Itse syön 1600 kcal päivässä, tarkka dieetti ollut jo vuosia. 3-5 krt viikossa salitreeni ja juoksen lähes joka päivä tunnin lenkin. Olen reilu 100kg ja..."

Höpsis. Esim. 25 v, 180 cm ja 100 kg nainen kuluttaa jo pelkkiin elintoimintoihinsa yli 1820 kcal päivässä. Tämä siis esim. koomapotilaana, jossa et nouse kertaakaan ylös etkä liiku lainkaan. Kuvailemallasi liikunnan määrällä puolestaan tarvitset minimissään 2850 kcal joka päivä, jotta painosi pysyisi samassa.

Vierailija
24/34 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

"Itse syön 1600 kcal päivässä, tarkka dieetti ollut jo vuosia. 3-5 krt viikossa salitreeni ja juoksen lähes joka päivä tunnin lenkin. Olen reilu 100kg ja..."

Höpsis. Esim. 25 v, 180 cm ja 100 kg nainen kuluttaa jo pelkkiin elintoimintoihinsa yli 1820 kcal päivässä. Tämä siis esim. koomapotilaana, jossa et nouse kertaakaan ylös etkä liiku lainkaan. Kuvailemallasi liikunnan määrällä puolestaan tarvitset minimissään 2850 kcal joka päivä, jotta painosi pysyisi samassa.

Luultavasti nämä joko valehtelevat tai ovat saaneet kehonsa niin stressitilaan liian vähällä syömisellä ja paljolla urheilulla, että kortisoli lisää kiloja. Veikkaan ensimmäistä vaihtoehtoa. 

Vierailija
25/34 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sellainen asia kuin perusaineenvaihdunnan vaatima kalorimäärä. Sitä kutsutaan myös nimellä "koomakulutus", koska se on se määrä kaloreita mikä tarvitaan perusaineenvaihduntaan ja ruumiinlämmön ylläpitoon, vaikka makaisi koomassa lihaksia liikauttamatta.

Meikäläinen on 176 cm ja 75 kg nainen, lihasmassaa keskivertonaista enemmän. Minun koomakulutukseni on 1600 kaloria. Edes dietillä ei saisi alittaa koomakulutusta, vaan tuon perusaineenvaihdunnan päälle tulisi saada jokunen sata kaloria enemmän.

Jos yrität tiputtaa painoa kalorimäärällä joka on sama tai alle koomakulutuksesi, vetää elimistösi takuuvarmasti itsensä säästöliekille pysyäkseen hengissä. Tämä saattaa vaikuttaa laihdutusyrityksiin sitten koko loppuelämän ajan.

Kuulostaa siis tosi pahalta, että joku syö pidemmän aikaa päivittäin vain 1600 kaloria.

Pätkäpaastoilu ilman kalorirajoitusta tai hiilihydraattimäärän kohtuullistaminen voisi toimia paremmin, kuin kalorimäärän jatkuva pitäminen koomakulutuksen tuntumassa.

Vierailija
26/34 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vaikka 180cm naiselle ok paino on n. 72kg. Siihen mahtuu jo lihasta mitä naisille normaali treenillä tulee. Ylipainoa siis  30kg luokkaa. 

180 cm pitkälle aikuiselle 81 kg paino on BMI 25, eli normaali. Jos 180 cm sattuu olemaan urheilija tai kehonrakentaja, on painoa todennäköisesti enemmän, johtuen ihan siitä että vaikka ulkomitat pysyisivät samana, painaa lihas läskiä enemmän, ts. lihaksikas ihminen on yleensä painavampi kuin miltä näyttää.

Miehille. Naisille 180 --> 80 -8 =72kg. Ainoastaan täällä mammoilla on kymmeniä kiloja lihasta pikku treenillä. Jokainen asiaan perehtynyt tietää ettei lihasta helposti tule läskiä sen sijaan kyllä.

Vierailija
27/34 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

AV mammaa ja huippu urheilijaa on turha verrata..

Vierailija
28/34 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Unohdit sanan "terve". Tuon kokoinen kuluttaa tuon verran silloin, jos ei ole sairauksia tai lääkityksiä, jotka pienentävät kulutusta.

Vierailija
29/34 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta olisit hoikka tuossa painossa niin sinun pitäisi näyttää Gladiaattorien Barbilta. Mihin en kyllä usko 120cm lanteen takia.

Vierailija
30/34 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko itsetuntosi noin huono, että pitää tehdä oikein keskustelu siitä, miten Erinomainen, Laiha ja Urheilullinen Superihminen sinä olet? Ja kaikki muut kauheita läskipäitä, jopa ne 50-kiloiset. 

Ketään normaalia ihmistä ei kiinnosta muiden painot.

Vierailija
31/34 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Jotta olisit hoikka tuossa painossa niin sinun pitäisi näyttää Gladiaattorien Barbilta. Mihin en kyllä usko 120cm lanteen takia.

Ei tuo 120 cm ole edes kovin ihmeellinen. Mulla on 100 cm ja lantio on poikamaisen kapea.

Vierailija
32/34 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vähissä on yli 80kg painavat naispuoliset urheilijat, kyllä ne  lihastenkin kanssa painaa paljon vähemmän.

Vierailija
33/34 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

120 lantio aika normaali jos vähänkään persettä treenannut

Vierailija
34/34 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella moni urhilijanainen painaa 80-100kg, esim serena williams painoi pelkästään imetysaikanaan yli 93kg, ap painoi taas imetysaikana 65kg koska imetys todella kuluttavaa, silloin olinkin pelkkä naru, ei rasvaa missään, ei yhtään.