100kg hoikka nainen vs. 50kg pullukka
Yritin vastata jonkun viestiin mutta ehti poistua vastatessani niin teen oman julkisun. Itse syön 1600 kcal päivässä, tarkka dieetti ollut jo vuosia. 3-5 krt viikossa salitreeni ja juoksen lähes joka päivä tunnin lenkin. Olen reilu 100kg ja isokokoinen, en tästä kovin paljoa pienenisi vaikkei olis yhtään rasvaa, rakenteeni on iso, niin pitkä kuin luut tosi leveällä, esim lantion luut on niin etäällä toisistaan etten koskaan voisi olla alle 120cm lantiolta. Toisaalta rasvaa minussa ei paljoa ole, vyötärö n.70cm. Välillä hauskan näköistä jos vierelle tulee joku pienikokoinen ihminen joka puolta pienempi kuin minä mutt iso läski vatsa makkaroineen eli on niinkuin miniatyyrikokoinen lihava pullukka mun vierellä joak olen tuplat isompi mutta hoikahko/sporttinen. En tiedä saako joku tästä kiinni mutta ihminen voi olla yli 100kg ja hemmetin hyvässä kunnossa tai 50 kiloinen läski. Mulla esim. ei ole viskeraalista rasvaa. Ja selvennyksenä että nainen olen.
Kommentit (34)
Itse en ymmärrä miksi pitää kiinnittää niin hirveästi huomiota siihen minkä kokoisia ja näköisiä muut on. Ja sitten kommentoida mahdollisimman ikävään sävyyn.
En tiedä oliko sinun aloitus. Ei ollut viestini tarkoitettu kellekkään henkilökohtaisesti. Harmittaa että ajatellaan et iso ihminen ei vois olla sporttinen oli ainut ajatus mulla sekä ihmisten erilaisuus ja kiva että sitä ymmärrettäisiin. Aina sanotaan et 100kg on hirveä laiska läski niin lähinnä sitä ajatusta tarkoitus korjata.
Vierailija wrote:
En tiedä oliko sinun aloitus. Ei ollut viestini tarkoitettu kellekkään henkilökohtaisesti. Harmittaa että ajatellaan et iso ihminen ei vois olla sporttinen oli ainut ajatus mulla sekä ihmisten erilaisuus ja kiva että sitä ymmärrettäisiin. Aina sanotaan et 100kg on hirveä laiska läski niin lähinnä sitä ajatusta tarkoitus korjata.
Sen voi tehdä ilman että alkaa haukkua muita. Ymmärrän tosin harmituksesi mutta jos olet aidosti tyytyväinen kehoosi niin eihän sinun painosi silloin kenellekään kuulu.
Okei. Ei mua haittaa jos pidät mua pullukkana ja itseäsi hoikkana. T. 50 kg
100 kg on ihan jokaisella terveyden kannalta liikaa. Niin paljon ei voi olla lihasta että ei olisi läskiä ja juoksulenkkisi ovat kamala rasite lihaksille. Olen itsekin tällä hetkellä reilusti ylipainoinen, painan yli 90 kg ja vaikka pystynkin kävelemään kevyesti 20-30 km ja arkeni on aktiivista, kyllä sen ihan jokainen huomaa, että olen turhan tuhdissa kunnossa.
Vierailija wrote:
100 kg on ihan jokaisella terveyden kannalta liikaa. Niin paljon ei voi olla lihasta että ei olisi läskiä ja juoksulenkkisi ovat kamala rasite lihaksille. Olen itsekin tällä hetkellä reilusti ylipainoinen, painan yli 90 kg ja vaikka pystynkin kävelemään kevyesti 20-30 km ja arkeni on aktiivista, kyllä sen ihan jokainen huomaa, että olen turhan tuhdissa kunnossa.
Liian runsas massa on kauhea rasite nivelille oli se sitten läskiä tai lihasta. Lihakset tietysti jossain määrin tukevat niveliä, mutta ei niitä ole tarkoitettu kantamaan hirveää massaa mukanaan. Ihmisen optimaalinen keho on hoikka ja jäntevä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Liian runsas massa on kauhea rasite nivelille oli se sitten läskiä tai lihasta. Lihakset tietysti jossain määrin tukevat niveliä, mutta ei niitä ole tarkoitettu kantamaan hirveää massaa mukanaan. Ihmisen optimaalinen keho on hoikka ja jäntevä.
No itselläni on tarkka dieetti ja urheilen aina kun voin eli en voi itse vaikuttaa millainen olen sen enempää. Eli nivelet joutuu vaan sit kärsimään vai miten voisin välttää ettei nivelet kärsi, ehlä juoksun voisi vaihtaa uintiin.
Nykyisin on valtavasti enemmän ylipainoisia kuin ennen. Sen sijaan, että väitellään siitä, että ovatko he liikunnallisia vai ei, pitäisi keskittyä oikeasti miettimään ratkaisuja. Mikä on pielessä yhteiskunnassa ja ihmisten ravinnossa, jos niin monet ovat ylipainoisia aktiivisuudesta huolimatta. Se on myös kansanterveydellinen asia. Ei ennen ollut tällaista määrää lihavia ihmisiä. Siksi minusta ongelmaa pitäisi tarkastella laajempana ilmiönä, johon voidaan vaikuttaa yhteiskunnallisella tasolla. Ei ihmisiä syyllistäen.
Vierailija wrote:
Okei. Ei mua haittaa jos pidät mua pullukkana ja itseäsi hoikkana. T. 50 kg
Surkeimmat valheet kertoo itselleen.
Saat kyllä melkoisen pitkä olla että painosi olisi edes normaalin yläpäässä. Mutta mikäs siinä jos tunnet itsesi hoikaksi. Niin nuo tuntuu kaikki tuntevan nykypäivänä.
Valehtelet niin että korvat heiluu ja nenä kasvaa jopa itsellesi.
Jos kalorit kohtuulliset ja liikuntaa tapahtuu paino tippuu väkisin. 100kg on aivan liikaa.
On se nyt eri painaako 100kg vai puolet siitä, oli liikunnallinen tai ei. Monelle miehellekin 100 kiloa on vaan liikaa.
Ei sillä 50 kiloa painavalla mitään älytöntä makkaraa voi olla, jos on ihan normaalin pituinen. 100 kiloa kuulostaa paljolta ja ylipainolta valitettavasti. Vaikka ymmärrän näkökantasi, kyllä painavampikin ihminen voi olla urheilullinen ja aktiivinen. Kuinka pitkä mahdat olla?
Vierailija wrote:
Selittää asiaa ihan miten tahansa, niin kyllä 100-kiloinen on läski, ellei sitten pituus ala kakkosella. Teitä on tässä maassa paljon.
Ehkäpä olet yli parimetrinen, silloin tuo on normaalipaino painoindeksin mukaan. Vastasinkohan provoon.
Vaikka 180cm naiselle ok paino on n. 72kg. Siihen mahtuu jo lihasta mitä naisille normaali treenillä tulee. Ylipainoa siis 30kg luokkaa.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Selittää asiaa ihan miten tahansa, niin kyllä 100-kiloinen on läski, ellei sitten pituus ala kakkosella. Teitä on tässä maassa paljon.
Kyllä se näin on. 100 kiloa on ihan liikaa. Ja jos kerta rasvaa ei juurikaan ole, niin kyseessä on aivan valtava amatsoni tai sitten tässä vääristellään hoikkuutta
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kyllä se näin on. 100 kiloa on ihan liikaa. Ja jos kerta rasvaa ei juurikaan ole, niin kyseessä on aivan valtava amatsoni tai sitten tässä vääristellään hoikkuutta
Ehkä ap on karannut Avatar-elokuvista. Eikö ne ole sellaisia 250cm pitkiä hoikkia jättiläisiä? Sinisiä toki, mutta ei ap puhunut aloituksessa mitään ihonsa väristä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
No itselläni on tarkka dieetti ja urheilen aina kun voin eli en voi itse vaikuttaa millainen olen sen enempää. Eli nivelet joutuu vaan sit kärsimään vai miten voisin välttää ettei nivelet kärsi, ehlä juoksun vo
Jännittävän paljon tällä palstalla tuntuu olevan näitä ”tarkan dieetin” ihmisiä, joilla silti on painoa vaikka ja kuinka. Anteeksi, mutta vaikea uskoa. Tai sitten teillä on keho niin stressitilassa, että kortisolit on koholla ja keho kerää vararavintoa suojakseen.
Yritit varmaan minun viestiin vastata. En tiedä mistä keksit mun olevan pullukka, laihaläski en ole ja vyötärönympärys on 60cm, pituus n. 170 ja painoa tosiaan tällä hetkellä noin 52 :) Luonnostaan lihaksikas kroppa kun en mikään sohvaperuna ole, bodatun näköinen en parin salivuoden jälkeenkään ole. Huonosta itsetunnosta kertoo jos pitää muita naisia kutsua pullukoiksi mitään tietämättä.