Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yves Rocher verkkokauppa lopettaa

Vierailija
24.10.2023 |

Sähköpostiin oli tullut tietoa tästä. Vuoden vaihteessa lopetus. Tietääkö joku tästä enemmän? Mistäs niitä tuotteita sitten oikein saa? 😢Juuri luottotuotteet sieltä löytänyt. 

Kommentit (131)

Vierailija
61/131 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ei tule ikävä. Lopetin sieltä ostamisen jo parikymmentä vuotta sitten, kun hinnat lähtivät laukalle. Ei niitten tuotteet muutenkaan mitään hyviä ole, meikit varsinkin ihan surkeita, samoin shampoot ja hoitoaineet. Jotain rasvoja ja hajuvesiä siellä on ihan hyviä, mutta vastaavia saa muualtakin ja edullisemmin. Yves Rocherin huippuaika oli silloin, kun ei ollut vielä kilpailua, nyt se ei enää pärjää, kun on kymmeniä vastaavia kosmetiikan verkkokauppoja, jotka on parempia.

Ei ole merkistä kiinni vaan siitä mitkä tuotteet sopivat kenellekin, sinulle käy jotkut toiset. Minulla on aivan päinvastaiset kokemukset esim. YR:n hiustenhoitoaineista ja hygieniatuotteista sekä meikeistä. Ei Rocher olisi ollut Suomessa niin monta vuosikymmentä jos se olisi ollut kaikkien mielestä niin huono mitä sinusta. Perinteinen ja luonnollisia arvoja kunnioittava brändi.  

Harmi että lopettaa, toivon monien muiden tavoin että ruotsalaisesta verkkokaupasta saa tarvittaessa paketteja myös Suomeen. 

Vierailija
62/131 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ei tule ikävä. Lopetin sieltä ostamisen jo parikymmentä vuotta sitten, kun hinnat lähtivät laukalle. Ei niitten tuotteet muutenkaan mitään hyviä ole, meikit varsinkin ihan surkeita, samoin shampoot ja hoitoaineet. Jotain rasvoja ja hajuvesiä siellä on ihan hyviä, mutta vastaavia saa muualtakin ja edullisemmin. Yves Rocherin huippuaika oli silloin, kun ei ollut vielä kilpailua, nyt se ei enää pärjää, kun on kymmeniä vastaavia kosmetiikan verkkokauppoja, jotka on parempia.

Ei ole merkistä kiinni vaan siitä mitkä tuotteet sopivat kenellekin, sinulle käy jotkut toiset. Minulla on aivan päinvastaiset kokemukset esim. YR:n hiustenhoitoaineista ja hygieniatuotteista sekä meikeistä. Ei Rocher olisi ollut Suomessa niin monta vuosikymmentä jos se olisi ollut kaikkien mielestä niin huono mitä sinusta. Perinteinen ja luonnollisia arvoja kunnioittava brändi.  

Harmi että lo

Minä en koskaan uskonut noihin heidän luonnollisiin arvoihin ja kauneutta kasveista -juttuun. Varsinkin siinä vaiheessa kun oli kaikkia kiinteyttäviä voiteita, touhu tuntui ihan huuhaalta. Pari vakiotuotetta oli käytössä ja niitä piti nytkin tilata. Hajuvedet oli pääsääntöisesti kauheita (käyttikö joku nyt ihan oikeasti niitä vielä?). Siinä vaiheessa kun nettikauppa yleistyi rajusti, ei YR:lla ollut enää mitään mahdollisuuksia tavoittaa esim uusia nuoria kuluttajia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/131 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin asiakkuuden siellä 16 vuotiaana 1979. Tuotteet valmistettiin kasveista ja olivat hienosti pakattuja, kauniita purkkeja ja tarjoustuotteet edullisiakin. Joskus tilauksen mukana tuli ilmaistuotteita ym. Kuvastot oli erilaisia, kauniita ja mallit luonnollisia.

Vierailija
64/131 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämme lopun aikoja.

Vierailija
65/131 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Miksi ette lue uutisia kunnolla!

https://www.hs.fi/talous/art-2000004222044.html

Ranskalainen kosmetiikkaketju Yves Rocher lopettaa konttoritoiminnan Suomessa ja irtisanoo 52 ihmistä. Yves Rocherin myymälät jäävät silti Suomeen. Postimyyntiasiakkaiden palvelu siirtyy Ruotsiin. Lopettamispäätöksen takana on hallinnon tehostaminen keskittämällä kaikki Pohjoismaiden toiminnot Ruotsiin.7.5.2004

No nyt on lähteet kohdillaan! :-DDDDDD Uutinen vuodelta 2004 eli lähes 20 vuoden takaa! 

Niinpä, ikivanha tapahtuma joo :D

Vierailija
66/131 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

"En mä kyllä nähnyt niiden sivuilla tosta mitään juttua".  No en minäkään. Vai olinko väärillä jäljillä sitten, mutta verkkokaupan sivuilla ei ollut mitään tietoa.  Minulla siellä tilaus sisällä ja ollutkin jo pari viikkoa, että pitäisi pikapuolin tulla. Ajattelinkin, että en enää tilaa, koska ovat kyllä kalliita  nykyään ja minun makuuni hajustettuja liikaa. Muuten ihan hyviä ja kaikenlaista metkaa sivutuotetta tullut aina ilmaislahjoina mukana.

Siinä viimeisessä tarjouskirjeessä kylläkin kerrottiin, että ovat kaivanneet minua. :D  Ja muuten jo ajat sitten luin, että Suomessa ei mitään toimintoja enää edes olisi ollutkaan. Jo silloin  päätin, että ei sitten paljoa taida tulla tilauksiakaan tehdyksi, joskaan en muutenkaan ole tilannut edes joka vuosi. Paree taitaa ollakin, että loppuu. Kiitos vaan näistä vuosikymmenistä.

Aikoinaan Tampereella, kun oli vielä niitä myymälöitä, kävin aina hakemassa sieltä suoraan ne tarjoukset. Sitten kerran se, mikä lie ollut yksityisyrittänä tuota putiikkia pitänyt, nappasi minulta sen jäsenkortin pois, ihan röyhkeästi. Tein asiasta reklamaation, mutta mitään selitystä en pääjeuhuilta saanut ja olinkin pitkään tilaamatta. Jäi kyllä tuosta Tampereen putiikista pskan maku suuhun suoraan sanottuna. Tosi outoa asiakaspalvelua, kun olin ihan laillisilla asioilla ja näin oli luvallista tehdä. Ilmeisesti ämmää harmitti, kun en tullut lihottamaan hänen kukkaroaan, otin vaan tarjoustuotteet.  Ähäkuttu. Onhan näitä kemikaalituotteita kaikki tavaratalon pullollaan, varmasti myös vastaavanlaista tavaraa.

Vierailija
67/131 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin asiakkaana jo 1980-luvulla. Joitakin vuosia sitten selvisi, että toimii Kiinassa ja siellähän pitää kosmetiikka testata eläimillä. Siihen loppui asiakkuuteni. Kaiken lisäksi on yleisesti tiedossa, että toimii Venäjällä aina vaan. Yäk mikä pulju.

Vierailija
68/131 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkkipäivä tms blogi sanoi, että lopettaa. Kansainvälisiltä sivuilta voi myöhemmin tilata suomalaisetkin.

Vierailija
69/131 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Karkkipäivä tms blogi sanoi, että lopettaa. Kansainvälisiltä sivuilta voi myöhemmin tilata suomalaisetkin.

Eli Suomi on ainoa maa, jossa lopetetaan?

Vierailija
70/131 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kiitti, luin tuon jutun. Hienoa, jos jatkossakin voi tilata, mutta miten isoilla postikuluilla - se jää nähtäväksi.

Vierailija
71/131 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä jo Ry..än toveri ja rakastaja alapeukuttaa.

Vierailija
72/131 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis myös Norjan ja Tanskan verkkokaupat lopetetaan, mutta Ruotsin ilmeisesti ei. Siis onko Tallinnassa vieläkin muka YR-liike? Outoa, jos totta.

Vierailija
73/131 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi harmi, vasta äsken tilasin. Olen ollut asiakas, jo varmaan alle 10 vuotiaasta asti. Ja sitten uudestaan aikuisiällä. 

Mutta olen kyllä huomannut, että on laskenut tavallaan. Olen itsekin ehkä ajatellut siirtyä muihin meikkikauppoihin. Suomessakin on nyt tosi monta meikkiverkkokauppaa. Cocopanda suosikki. Esim. Joku eleven? Ja Lyko mm. 

Ka vasta kävin kauneusmessuilla ja ostin jotain halpoja puolalaisia meikkejä. 

Muut kaupat ovat ehkä vähän enemmän nykyajassa kiinni ja nuorekkaampia ja räväkämpiä. Löytyy esim. Meikkejä erikoisissa sävyissä. 

Yves Rocherilla on hirmu maltillinen meikkivärien valikoima, punaisen sävyjä ym. 

Ja hinnat nousi koronan varjolla liikaakin. Myös oheiskrääsä on vähentynyt. Ennen sai tosi paljon yllätyksiä ja lahjoja kaupan päälle. 

On tuntunut, ettei löydä paljoa tilattavaa. 

Niin ei ehkä ihme, että näin kävi. 

Vierailija
74/131 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vielä... asiakaspalvelu vähän  penseää. Joskus luomiväripaletti oli ihan eri värinen kuin kuvassa, kuvassa violettia ym. No sitten ne olin ihan  mustia. Musta ihan eri paletti. No sieltä sanottiin vain, että voit lähettää sen takaisin eikä mitään pahoitteluita siitä että kuvassa ihan eriväriset.  

Varmaan rupean lähettämään jotain. Musta oli eri tuote kuvassa ja olisin halunnut sen. 

Toisen kerran tilasin 100 ml hajuveden tai se oli joku lahja tai alennustuote. Siinä olisi pitänyt olla matkatuoksu mukana. No se puuttui. Asiakaspalvelija vaan väitti että mulla oli pienempi koko eikä siihen kuulu minituoksu mukaan. 

Kuuluisi lähettää tuotteet korvaukseksi jos on joku virhe. 

Vierailija
75/131 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraa ap mitä asiasta informoidaan, saako ostaa jatkossa ja mistä maasta vai eikö mistään.  Minä olen luopunut ko, tuotteista jo aikoja sitten.  Mun makuuni liian voimakastuosuisia.  

Vierailija
76/131 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Eli Suomi on ainoa maa, jossa lopetetaan?

Ei, vaan Norjan ja Tanskan verkkokaupat lopettaa myös. Iso-Britannian kauppa lopetti jo muutama vuosi sitten.

Vierailija
77/131 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin täältä joskus 80-luvulla, kun kosmetiikkaa ei kai mistään muualta saanut postitse. Internettiähän ei ollut vielä keksittykään ja verkkokauppoja ollut olemassa. Luulin, että tämä on loppunut ajat sitten.

Maailma on täynnä kosmetiikkaa, kyllä joku tilalle löytyy. Body Shop myynyt aina samoilla luontoargumenteilla kuin Rocher, esimerkiksi.

Vierailija
78/131 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netin mukaan Tallinnassa on yves rocher myymälä T1 kauppakeskuksessa

Vierailija
79/131 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallinnasta löytyy myymälä T1 kauppakeskus 

Vierailija
80/131 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ostin täältä joskus 80-luvulla, kun kosmetiikkaa ei kai mistään muualta saanut postitse. Internettiähän ei ollut vielä keksittykään ja verkkokauppoja ollut olemassa. Luulin, että tämä on loppunut ajat sitten.

Maailma on täynnä kosmetiikkaa, kyllä joku tilalle löytyy. Body Shop myynyt aina samoilla luontoargumenteilla kuin Rocher, esimerkiksi.

Tietenkin löytyy kosmetiikkaa vaikka miten paljon, ja itselläkin on käytössä ties miten monen merkin tuotteita. Mutta kun on löytänyt hyvät luottotuotteet, ei niistä haluaisi luopua - ja vastaavan yhtä hyvän löytäminen voi olla ison työn takana. Lisäksi tässä YR:n tapauksessa on minun kohdalla myös kyse perinteestä ja nostalgiasta - kyllähän se on jotenkin surullista lopettaa asionti kaupassa, jossa on asioinut viimeset 30 vuotta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme