Mitä ruokaa jätät ottamatta joulupöydässä, jos menet vieraaseen pöytään?
Itse en ota maksalaatikkoa enkä kaikkia maitotuotteita.
Kommentit (198)
Lipeäkalaa. En pidä kinkustakaan, mutta kyllä sitä syö kerran vuoteen.
No vähän riippuu, mitä siellä on tarjolla. Mutta mulle joulupöytäkummajaisia ovat maksalaatikko ja lihaton makaronilaatikko, joten näitä tuskin tulisi otettua. Lipeäkalakaan ei innosta, vaikka muita kaloja syönkin.
Kalaa, koska olen allerginen (anafylaksia).
Jep, maksalaatikkoa en ottaisi.
Jossain päin tykkäävät syödä sitä jotain rusinasoppaa jälkkäriksi. Senkin tod näk jättäisin välistä.
Sehän riippuu mitä siellä on tarjolla. Saatan jättää perunatkin ottamatta ja syön paljon ilmaista kinkkua. Perunaa saa kotonakin.
Lipeäkala ja perunalaatikko jää syömättä 🤮🤮
Otan kaikkea sorttia! Ainakin vähän maistan.
Lipeäkala, maksalaatikko, porkkanalaatikko, lanttulaatikko,, makaroonilaatikko, rosolli jollei siinä ole silliä, luumukiisseli, joululimppu.
Otan rosollia ainoastaan näön vuoksi niin pienen lusikallisen kuin mahdollista. Vihaan sillin makua salaatissa.
Sukulaisissa sattuu olemaan rosolliin pakkomielteisesti suhtautuvia, joten pakko sitä on vähän närppiä kohteliaisuussyistä.
Siis kuka laittaa edes joulupöytään jotain maksa- ja makaroonilaatikkoa?
Kinkkua en syö, enkä kalkkunaa. En syö lipeäkalaa, enkä sillejä.
Rosolli on suurta herkkua ilman silliä, mutta silli kyllä pilaa ihan kaiken ruoan.
En syö mitään joululaatikoita, rosollia, sillejä, lipeäkalaa. Siivu kinkkua menee. Jos on lohta, sitä syön. Omassa kodissani me syömme kaikkien lempiruokia jouluna. Jos huvittaa, syömme vaikka sushia, intialaista, pho keittoa… Perinteiset suomalaiset jouluruuat ei vaan oikein maistu.
Kylmäsavulohi, lipeäkala ja raat kalaruoat, rosollikaan ei suosikki vähän voin ottaa, kotikaljaa en juo myöskään
Riippuu mitä siellä on tarjolla. Joululimput ja kalat jää yleensä syömättä, samoin rosolli.
Kaikki graavikalat jätän muille.
Kaikki laatikot, lipeäkala, joululimppu. Rakastan rosollia, mutta jos siinä silliä, en ota sitä. Silli pilaa rosollin.
Vierailija wrote:
Kinkkua en syö, enkä kalkkunaa. En syö lipeäkalaa, enkä sillejä.
Rosolli on suurta herkkua ilman silliä, mutta silli kyllä pilaa ihan kaiken ruoan.
Niin enkä siis mitään lihaa, tai lötteröä kalaa. Sisältää tuon maksalaatikon ja lihapullat.
Mitään laatikoita tai raakakypsennettyjä kaloja.