Työnantaja ei muistanut mitenkään 40 vuotis syntymäpäivääni
Näemmä olen totaalisen arvoton työnantajalle ihmisenäkin
Kommentit (63)
Minulla ei ole pääsyä alaisten henkilötietoihin eli minulla ei ole pienintäkään hajua kenenkään syntymäpäivistä.
Mä olen kuullut,että edes eläkkeelle jäädessä ei sanota kiitoksen sanaa eikä elettäkään, vaikka olisi vuosikymmeniä ollut töissä samassa paikassa. Joku Stockmannin työntkekijä kertoi tämän
Meillä työnantaja muistaa 50 ja 60 v päivät ja eläkkeelle lähdöt.
Yleensä kerättiin myös lahja työpaikasta lähtevälle. Mutta nyt näitä tulijoita ja lähtijöitä on nii paljon, että ei kenelläkään ole rahaa jokaiseen kissan ristiäiseen laittaa. Jatkuvasti sai olla vitosta tai kymppiä panemassa johonkin.
Loppuivat, kun viimeiseen keräykseen ei tullut kuin 20 euroa, kun kukaan ei jaksanut olla kiikuttamassa aina rahaa johonkin
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Pääsääntöisesti firmoissa muistetaan 50- ja 60v syntymäpäiviä, ei aiemmin. Ne on myös useassa TESissä huomioitu palkallisina vapaapäivinä, jos sattuvat työpäiväksi.
Pikkufirmoissa 50 ja 60 v vapaapäivät ovat palkattomia. Minulla on sellainen kokemus että isot työnantaja muistavat kun työntekijä täyttää pyöreitä, pienemmät ei muista. T. kohta eläköityvä
Kyllä ovat isoissakin, kun esim sekä Kaupan, ICT, Paltan, Teknologiateollisuuden TES tunnistavat nämä vapaapäivinä.
Minun työpaikassani muistetaan vasta 50-vuotispäivänä.
Christiiina wrote:
Mä olen kuullut,että edes eläkkeelle jäädessä ei sanota kiitoksen sanaa eikä elettäkään, vaikka olisi vuosikymmeniä ollut töissä samassa paikassa. Joku Stockmannin työntkekijä kertoi tämän
Kissa kiitoksella elää
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Meillä tiimin esimies on muistanut 40 v syntymäpäivät tiimiläisiltä. Oli sitten äitiyslomalla, vuorotteluvapaalla tai töissä, on lähetetty kukkia päivänsankarille kotiin.
Minä sain tekstiviestionnittelun. Ilmeisesti unohti ja halusi kuitenkin muistaa ja vaikutus oli aivan päinvastainen. Jos olisi jättänyt viestin laittamatta, en olisi muistanut noita kukkalähetyksiä, enkä sitä että muut sellaisen saivat. Nyt kieltämättä tuli hiukan "olet ö-luokan henkilö" -olo.
No, sama esimies ei muutenkaan osannut olla tasapuolinen, että selittää sekin jotain.
Niin koskaan ei ole hyvä. Kai sä lähetät esimiehellesi synttärionnittelut?
No, jos esimies nakittaa minut hoitamaan tiimikaverieni kukkalähetykset heidän syntymäpäivänä, niin toki se tuntuu haljulta jos kukaan ei viitsi nähdä vaivaa kun itse olet kyseessä.
Mainitsit, että koskaan ei ole hyvä. Minä olen itse asiassa vähään tyytyväinen, juurikin tunnollinen työntekijä joka on sitten helppo näköjään sivuuttaa. Toinen esimies samasta firmasta toisessa asiassa valehteli päin naamaa, piti ilmeisesti niin tyhmänä etten tule tajuamaan tilannetta. Enää en ole liian tunnollinen, enkä kyllä tuolla töissäkään.
Miksi ei saisi tuntea harmitusta siitä, ettei tule tasavertaisesti kohdelluksi?
Voi Jeesuksen vit... Miksi ihmeessä työnantajan olis pitäny moista muistaa!? Hän ei ystäväsi vaan työnantajasi!! Vai odotitko kakkua, fanfaaria sekä paksua setelein vuorattua kirjekuorta ja nyt hatuttaa kun ei tippunu eikä lirissy? Varsinainen kilipää taidat olla...
Vierailija wrote:
Tiimin esimies, tai firma muutenkaan ei muistanut minun 50v päivää. Olin ollut 3v aikaisemmin neukkarissa hänen viiskymppisiään kilistelemässä. Myös tiimikaverini 5kymppislahjaa oli myöhemmin vailla rahaa. Hän oli kuulemma niin mukava ja avulias tiimiläinen. Erikseen mainitsi vielä senkin
Sama tilanne meikäläisellä. Kaiken maailman keräyksiin osallistunut vuosien aikana, vaan omat 50v päivät jäivät juhlimatta. Työnantaja ei muistanut mitenkään. Ei edes onnitteluja.
Minua muistettiin, kun täytin 40 v. Kakkukahvit suklaata, kukat ja lahja. Tuntui tosi kivalta.
Vierailija wrote:
Apua, sä oot varmaan raskas työntekijä firmalle.
Miten niin? Pikemminkin liian helppo joustamaan ja itsestään selvä työnantajalle.
Ihan eri
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Tiimin esimies, tai firma muutenkaan ei muistanut minun 50v päivää. Olin ollut 3v aikaisemmin neukkarissa hänen viiskymppisiään kilistelemässä. Myös tiimikaverini 5kymppislahjaa oli myöhemmin vailla rahaa. Hän oli kuulemma niin mukava ja avulias tiimiläinen. Erikseen mainitsi vielä senkin
Sama tilanne meikäläisellä. Kaiken maailman keräyksiin osallistunut vuosien aikana, vaan omat 50v päivät jäivät juhlimatta. Työnantaja ei muistanut mitenkään. Ei edes onnitteluja.
Et ole yksin.
Meillä työnantaja ei onnitellut mitenkään lapsen syntymästä. Sen jälkeen totesin, etten itsekään anna enää mitään rahaa kenenkään keräyksiin mm. naimisiinmenon johdosta.
Pitäisi olla aika selvää, että hyviin tapoihin kuuluu, että onnitellaan toisia lasten syntymästä, eläkkeelle jäännistä ja 50- ja 60-vuotiaana. Työnantajan tulisi vähän ymmärtää tilannetajua ja onnitella
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Onko teillä tapana muistaa 40 vuotta täyttäviä?
Meillä ei muisteta kuin 50 ja 60 vuotiaita. 70 en tiedä.
Työnantaja muistaa myös palveluvuosista. Esim. 20 ja varmaan myös 30, 40 ... palvelleita.
Harvemmin ne 70-vuotiaat enää isommin ovat työelämässä.
No me nuoremmat tulemme vielä olemaan. Saa nähdä, tuleeko sitten 50 uusi 40 ja muistetaan vasta 60- ja 70-vuotispäivinä..
Vierailija wrote:
Meillä työnantaja ei onnitellut mitenkään lapsen syntymästä. Sen jälkeen totesin, etten itsekään anna enää mitään rahaa kenenkään keräyksiin mm. naimisiinmenon johdosta.
Pitäisi olla aika selvää, että hyviin tapoihin kuuluu, että onnitellaan toisia lasten syntymästä, eläkkeelle jäännistä ja 50- ja 60-vuotiaana. Työnantajan tulisi vähän ymmärtää tilannetajua ja onnitella
Täällä nyt joillakin menee vellit ja puurot sekaisin. Jotkut puhuvat työnantajan muistamisista ja jotkut työkavereiden muistamisista. Ei työnantajan lahjaan tms. kerätä rahaa työkavereilta, vaan sen muistamisen kustantaa työnantaja, jos siis kustantaa. Työkaverit sitten mahdollisesti keräävät rahaa ja hankkivat oman lahjansa. Ja sehän on täysin työpaikasta ja -kavereista kiinni, onko tapana muistaa jotenkin vai ei.
Mulle tuli kymmenen vuotta firmassa täyteen, niin sain jonkun kauppakamarin mitalin ja kukkia. Olisin vähän toivonut kakkukahveja tms, mutta esimieheni on mies. Ei varmaan osannut järjestää.
Vierailija wrote:
Onko teillä tapana muistaa 40 vuotta täyttäviä?
Meillä ei muisteta kuin 50 ja 60 vuotiaita. 70 en tiedä.
Työnantaja muistaa myös palveluvuosista. Esim. 20 ja varmaan myös 30, 40 ... palvelleita.
50 vuotis päivä on palkallinen vapaa, eli on pakko muistaa. Muita ei tarvitse muistaa
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Pääsääntöisesti firmoissa muistetaan 50- ja 60v syntymäpäiviä, ei aiemmin. Ne on myös useassa TESissä huomioitu palkallisina vapaapäivinä, jos sattuvat työpäiväksi.
Pikkufirmoissa 50 ja 60 v vapaapäivät ovat palkattomia. Minulla on sellainen kokemus että isot työnantaja muistavat kun työntekijä täyttää pyöreitä, pienemmät ei muista. T. kohta eläköityvä
Työaikalaissa on 50- ja 60- vuotis päivät palkallista vapaapäiviä oli firma iso tai pieni.
Itsekin täytin juuri 40v, omat vanhempanikaan eivät muistaneet. Lapseni sentään tekivät onnittelukortit.
Työpaikkani muisti minua kun menimme naimisiin n. 10v sitten ja saimme lahjaksi firman mainosmukit 2 kpl. Olin oikeasti otettu, että sain työpaikalta häälahjan. En todella ole koskaan odottanut työnantajalta mitään muistamisia.
Harvemmin ne 70-vuotiaat enää isommin ovat työelämässä.